התייעצות לטיול בברוז, ברלין וציריך

hen7777

New member
התייעצות לטיול בברוז, ברלין וציריך

היי, אני מתכנן טיול לברוז (בלגיה), ברלין (גרמניה) וציריך (שוויץ) בחודש נובמבר.
קודם כל האם המסלול נשמע סביר? המטרה לדלג בין מדינות הערים בתקופה כוללת של 11 יום נטו.
דבר שני, איך מז"א בתקופה זו של תחילת חודש נובמבר?
תודה לעונים
 
למה דווקא הערים האלה? האם בדקת כמה זמן יקח להגיע ממקום למקום

אני לא עקרונית נגד דילוג שכזה, רק איזו מטרה יש לכך? זכור שבנובמבר, אחרי המעבר לשעון חורף, הימים קצרים יותר. בעיקר הבוקר קשה, אור מלא יהיה בסביבות 8 או מאוחר יותר, לפני כן די חשוך. השקיעה היא בסביבות 5 אחר הצהריים,, כך שהימים לא ארוכים ואם בכל פעם מתבזבז חצי יום על נסיעות, זה קצת חבל.

אפשר לבדוק ממוצעי גשמים, לי ידוע שנובמבר חודש גשום במדינות אירופה שונות, אולי לאו דווקא אלה, אז שווה בדיקה. טיפ ישן שאני מניחה שעדיין תקף: נסה לבקר בברוז' מחוץ לסוף שבוע. כי אם יש סופ"ש יפה, יהיה צפוף וחבל. וגם, בבלגיה צפה לאפור ולגשם ושמח אם יהיה אחרת.
 

hen7777

New member
תשובות

קודם כל תודה על התשובה המהירה...
המטרה היא לא להיות במדינה אחת אלא להנות מכמה מדינות בזמן הקצוב ולא לשהות במדינה אחת. ההגעה מיעד ליעד תיהיה בטיסות (מבדיקה שעשיתי מדובר בעד שעה וחצי ממדינה למדינה).
לגבי התזמון, בעיקר בגלל שהמחירים צונחים. האם מז"א כ"כ בעייתי בתקופה זו עד כדי כך שיהיה כדאי שלא לנסוע כלל?
 
לא, אני הייתי נוסעת בשמחה בנובמבר. לפעמים בארצות השפלה עלול

להיות גל קור, מנסיון כאוב (וללא חימום ראוי, אבל זו בדרך כלל לא בעיה של תייר), אבל נראה לי שברוז' דווקא מקום לא רע לזה, לאור האמנות היפה שיש לראות והאוכל הטוב. אותו הדבר עם גנט, אבל כל כך הרבה שנים לא הייתי, עוד יותר שנים מברוז' (אני מקווה להיות בשנים הבאות) שקשה לי להמליץ.
אני גם אוהבת את המחירים הנמוכים.
וגם מבינה את הצורך לראות מדינות שונות.

רק כך בחשבון ששעה וחצי זה אולי זמן טיסה אבל לפני כן צריך איזשהו מינימום זמן בשדה התעופה (שעה אולי?), הגעה לשדה התעופה, המתנה, טיסה, נחיתה ואחר כך הגעה למקום לינה. אם זה נראה לך כמחיר ראוי לשלם, אז למה לא.
 

hen7777

New member
האם אפשר לשמוע ממך כמה זמן כדאי להיות בכל יעד?

 
הייתי רק בבלגיה. הייתי נותנת 3 ימים, בהתחשב בכך שממילא

אין לך הרבה יותר מאשר 3 ימים בכל יעד וברלין היא עיר ענקית. ברוז' אינה גדולה ובכל זאת הייתי נותנת זמן גם לביקור אופציונאלי בגנט, באנטוורפן אולי. וגם כדי קצת להיכנס למקום, מבחינתי, כמובן זה עניין אישי, מאוד לא נוח לי עם פחות מ-3 לילות בכל יעד. רק הגעתי וכבר אני צריכה לעזוב. אם אתה קורא מידע באנגלית, ל-Roughguides יש מידע על פלנדריה שעשוי אולי לעזור לך. כמובן, מלון אחד בעיר אחת. למשל כפי שתכננת, ברוז'. לא לזוז משם, המרחקים קצרים בארץ הקטנה והתחבורה הציבורית טובה.
https://www.roughguides.com/destinations/europe/belgium/flanders
 

hen7777

New member
שאלה נוספת בנוגע לבלגיה

אני שומע יותר מידי שאומרים לי "בלגיה???מלא מוסלמים!" האם בברוז אמורה להיות השפעה כלשהי למצב הזה?
 

ANZ1

New member
אתה גר במדינה עם הכי הרבה מוסלמים בעולם המערבי

בכל מדינה אחרת, יהיו פחות מוסלמים מבישראל,
בישראל יש 20 אחוז מוסלמים
בבלגיה 6 אחוז
 

hen7777

New member
נכון, בכל זאת להיות יהודי/ישראלי בודד

אל מול אלפי מוסלמים זה מצב בעייתי. השאלה שלי היא עד כמה באמת מסוכן שם מבחינה זו?
 
מה זה מול אלפי? האם גרים בברוז' אלפי מוסלמים? אולי כן ואולי

לא. אפשר לבדוק את זה. אני מזכירה לך שבמלון אתה עלול להתקל בעובדים מוסלמים, בקבלה, בשירות חדרים. לא רק בבלגיה, בברלין למשל. ויתרה מזאת, היום עם משפחות מעורבות, לא תמיד ניתן להבחין מי כן ומי לא, ישנם מוסלמים ומוסלמיות בהירי ובהירות עור.

אבל אולי כדאי לנתק את הקשר מוסלמי = רע ופחד. רובם אנשים בדיוק כמוך, שמחפשים לחיות בשקט.
 
אני לא יודעת. זה תלוי עד כמה אתה פוחד מהשונה ממך

זה ברור שמי שאומרים לך את זה, חיים באווירה של פחד וגזענות. אני לא אומרת שאני עצמי חפה ממנה אבל אני מודעת לרקע של הדברים ולאווירה הפוליטית שבה נאמרות אמירות כאלה.
חשוב לעצמך אם אתה היית נהנה לשמוע דיבורים כאלה על המוצא שלך.
אם אתה שואל האם זה משהו שהיה מונע ממני לנסוע? התשובה היא לא. ואני למעשה מתה לעשות שבוע בבריסל, כשתנוח עלי הרוח. שום פחד.
 
כדאי גם להזכיר שסופה"ש 9-11.11 הוא יובל המאה לארמיסטיס

שביתת הנשק במלחמת העולם הראשונה. בייפר, או איפר, Ieper, Ypres, תלוי איך מאייתים, פלמית או צרפתית, יהיה טקס. אולי גם במקומות אחרים בפלנדרס, אולי יהיו אירועים אחרים שקשורים ביום הזיכרון, אירועים שנמשכים כבר כמה שנים מאז 2014. לא מן הנמנע שמברוז' תאורגן הסעה לייפר, כי בתחבורה ציבורית זה קצת ארוך. ובכל זאת, אם הנושא מעניין אותך אולי שווה לכוון את הביקור לתאריכים האלה.
 
למעלה