טרמינל 1 כדאי לחשוב פעמיים באם כדאי לטוס משם
לפני למעלה משבוע יצא לי "לפקוד" את טרמינל 1 במסגרת טיסה בחברת לואוקוסט הממריאה משם. אז כך... כל מה שנכתב ב- 11/3/2018 על החוויות מהטרמינל הזה (בטיסת ריינאיר לפאפוס), היה תיאור מלטף ורך. שלא משקף את חומרת המצב, אי הנעימות והצפיפות הלא נורמלית השוררת בטרמינל הזה. החל מרגע ההגעה ועד רגע העליה למטוס הכל בלחץ, במהומה, בכאוס בטורים/ותורים ארוכים. (חוץ מהחנויות, הדיוטי ודלפק המרת המט"ח שהיו ריקים יחסית
).
מרגע הירידה מהאוטובוס, טור נוסעים ממתין בשמש שגלש עד לתחנת האוטובוס וזה עדיין מחוץ לטרמינל (כניסה 4 של הטיסות הבינלאומיות היוצאות) .
זו התחנה הראשונה של ההמתנה. כאשר כבר הגעת לכניסה בתוך הטרמינל עומד אדם אחד בלבד שתפקידו "לפצל" את הנוסעים "לנתיבים" שלהם ע"פ חברות התעופה (יעדי הטיסה).
עם כרטיסי הצ'ק-אין, ביד אתה ממתין בתור ארוך (התחנה השניה) צפוף וחם לבדיקה/תשאול בטחוני, תוך כדי הסתבכויות עם בעלי מזוודות מכל הסוגים והגדלים שעדיין מנסים לעלות למטוס מזוודת גדולות מעל המידות והמשקל המותרים, עם טוויסט נוסף של סיבוך בפיצול הנוסעים לפי סוגי הדרכונים .
בשיטה הישראלית לבניית תורים כרגיל, כמה שפחות מתשאלים/אנשי בטחון זה "מוסיף לאיכות" השרות האיטי, שהופך להיות מסורבל עם אנשים קצרי רוח.
עכשיו מגיעים לתור השלישי שהוא הכי ארוך ומעצבן בו כולם מתכנסים אליו.
התור של בדיקת הכבודה העולה למטוס. מתוך 5 או 6 תחנות/מסועי שיקוף עבדו רק 2 !!! היעילות הישראלית מרבת התורים והצפיפות במיטבה בקטע הזה. גם בתור הזה עומדים אנשים עם כל מיני מזוודות/טרולים, כולל הגדולות שאותן מוסרים בדלפקים לבטן המטוס ואילו שמועלות למטוס איתך כמובן.
(מצב הפוך במקרים שאתה מוסר מזוודה לבטן המטוס בטיסות "הרגילות" בטרמינל 3 . שם בצ'ק-אין בדלפקים אתה מוסר את המזוודות קודם, ורק לאחר מכן אתה נשאר עם הכבודה שאותה אתה רוצה לעלות למטוס. קח קליל יותר ובנוחות אתה ניגש למכונות הסריקה).
בתור הזה באמת צריך עצבי ברזל והרבה הרבה סבלנות.
לאחר כ-35 דקות בתור הזה, סוף כל סוף אתה מגיע לקומה למעלה בהמתנה לעליה למטוס בגייט המתאים. אבל מה ?? גם השטח הזה צפוף ביותר ובאם מצאת כסא ליד עמדת טעינה לטלפון הסלולרי אתה המאושר באדם, אתה גם יושב וגם טוען את הטלפון להמשך הטיסה.
לסיכום: טרמינל 1 לא מתאים לעומס הקיים בטיסות הלואוקסט והשכר היוצאות ממנו. מתאר לעצמי שבחגים ואו בעונות השיא (קיץ וחופשות מהלימודים) הכאוס ישתולל שם. אפילו בעלי הטרולי העולים למטוס עם כרטיס צ'ק-אין יש לשקול הגעה של למעלה מ-2 שעות לטרמינל.
על מצב הכניסה לישראל מרטינל 3 בימים אילו אכתוב בנפרד לאחר שאתאושש מהאירועים בטרמינל 1.
מאחל לטסים מטרמניל 1 בפסח חג שמח וחופשה נעימה ורגועה בעיקר
.
לפני למעלה משבוע יצא לי "לפקוד" את טרמינל 1 במסגרת טיסה בחברת לואוקוסט הממריאה משם. אז כך... כל מה שנכתב ב- 11/3/2018 על החוויות מהטרמינל הזה (בטיסת ריינאיר לפאפוס), היה תיאור מלטף ורך. שלא משקף את חומרת המצב, אי הנעימות והצפיפות הלא נורמלית השוררת בטרמינל הזה. החל מרגע ההגעה ועד רגע העליה למטוס הכל בלחץ, במהומה, בכאוס בטורים/ותורים ארוכים. (חוץ מהחנויות, הדיוטי ודלפק המרת המט"ח שהיו ריקים יחסית
מרגע הירידה מהאוטובוס, טור נוסעים ממתין בשמש שגלש עד לתחנת האוטובוס וזה עדיין מחוץ לטרמינל (כניסה 4 של הטיסות הבינלאומיות היוצאות) .
זו התחנה הראשונה של ההמתנה. כאשר כבר הגעת לכניסה בתוך הטרמינל עומד אדם אחד בלבד שתפקידו "לפצל" את הנוסעים "לנתיבים" שלהם ע"פ חברות התעופה (יעדי הטיסה).
עם כרטיסי הצ'ק-אין, ביד אתה ממתין בתור ארוך (התחנה השניה) צפוף וחם לבדיקה/תשאול בטחוני, תוך כדי הסתבכויות עם בעלי מזוודות מכל הסוגים והגדלים שעדיין מנסים לעלות למטוס מזוודת גדולות מעל המידות והמשקל המותרים, עם טוויסט נוסף של סיבוך בפיצול הנוסעים לפי סוגי הדרכונים .
בשיטה הישראלית לבניית תורים כרגיל, כמה שפחות מתשאלים/אנשי בטחון זה "מוסיף לאיכות" השרות האיטי, שהופך להיות מסורבל עם אנשים קצרי רוח.
עכשיו מגיעים לתור השלישי שהוא הכי ארוך ומעצבן בו כולם מתכנסים אליו.
התור של בדיקת הכבודה העולה למטוס. מתוך 5 או 6 תחנות/מסועי שיקוף עבדו רק 2 !!! היעילות הישראלית מרבת התורים והצפיפות במיטבה בקטע הזה. גם בתור הזה עומדים אנשים עם כל מיני מזוודות/טרולים, כולל הגדולות שאותן מוסרים בדלפקים לבטן המטוס ואילו שמועלות למטוס איתך כמובן.
(מצב הפוך במקרים שאתה מוסר מזוודה לבטן המטוס בטיסות "הרגילות" בטרמינל 3 . שם בצ'ק-אין בדלפקים אתה מוסר את המזוודות קודם, ורק לאחר מכן אתה נשאר עם הכבודה שאותה אתה רוצה לעלות למטוס. קח קליל יותר ובנוחות אתה ניגש למכונות הסריקה).
בתור הזה באמת צריך עצבי ברזל והרבה הרבה סבלנות.
לאחר כ-35 דקות בתור הזה, סוף כל סוף אתה מגיע לקומה למעלה בהמתנה לעליה למטוס בגייט המתאים. אבל מה ?? גם השטח הזה צפוף ביותר ובאם מצאת כסא ליד עמדת טעינה לטלפון הסלולרי אתה המאושר באדם, אתה גם יושב וגם טוען את הטלפון להמשך הטיסה.
לסיכום: טרמינל 1 לא מתאים לעומס הקיים בטיסות הלואוקסט והשכר היוצאות ממנו. מתאר לעצמי שבחגים ואו בעונות השיא (קיץ וחופשות מהלימודים) הכאוס ישתולל שם. אפילו בעלי הטרולי העולים למטוס עם כרטיס צ'ק-אין יש לשקול הגעה של למעלה מ-2 שעות לטרמינל.
על מצב הכניסה לישראל מרטינל 3 בימים אילו אכתוב בנפרד לאחר שאתאושש מהאירועים בטרמינל 1.
מאחל לטסים מטרמניל 1 בפסח חג שמח וחופשה נעימה ורגועה בעיקר