טרמינל 1 כדאי לחשוב פעמיים באם כדאי לטוס משם

yossialef

New member
טרמינל 1 כדאי לחשוב פעמיים באם כדאי לטוס משם

לפני למעלה משבוע יצא לי "לפקוד" את טרמינל 1 במסגרת טיסה בחברת לואוקוסט הממריאה משם. אז כך... כל מה שנכתב ב- 11/3/2018 על החוויות מהטרמינל הזה (בטיסת ריינאיר לפאפוס), היה תיאור מלטף ורך. שלא משקף את חומרת המצב, אי הנעימות והצפיפות הלא נורמלית השוררת בטרמינל הזה. החל מרגע ההגעה ועד רגע העליה למטוס הכל בלחץ, במהומה, בכאוס בטורים/ותורים ארוכים. (חוץ מהחנויות, הדיוטי ודלפק המרת המט"ח שהיו ריקים יחסית
).
מרגע הירידה מהאוטובוס, טור נוסעים ממתין בשמש שגלש עד לתחנת האוטובוס וזה עדיין מחוץ לטרמינל (כניסה 4 של הטיסות הבינלאומיות היוצאות) .
זו התחנה הראשונה של ההמתנה. כאשר כבר הגעת לכניסה בתוך הטרמינל עומד אדם אחד בלבד שתפקידו "לפצל" את הנוסעים "לנתיבים" שלהם ע"פ חברות התעופה (יעדי הטיסה).
עם כרטיסי הצ'ק-אין, ביד אתה ממתין בתור ארוך (התחנה השניה) צפוף וחם לבדיקה/תשאול בטחוני, תוך כדי הסתבכויות עם בעלי מזוודות מכל הסוגים והגדלים שעדיין מנסים לעלות למטוס מזוודת גדולות מעל המידות והמשקל המותרים, עם טוויסט נוסף של סיבוך בפיצול הנוסעים לפי סוגי הדרכונים .
בשיטה הישראלית לבניית תורים כרגיל, כמה שפחות מתשאלים/אנשי בטחון זה "מוסיף לאיכות" השרות האיטי, שהופך להיות מסורבל עם אנשים קצרי רוח.
עכשיו מגיעים לתור השלישי שהוא הכי ארוך ומעצבן בו כולם מתכנסים אליו.
התור של בדיקת הכבודה העולה למטוס. מתוך 5 או 6 תחנות/מסועי שיקוף עבדו רק 2 !!! היעילות הישראלית מרבת התורים והצפיפות במיטבה בקטע הזה. גם בתור הזה עומדים אנשים עם כל מיני מזוודות/טרולים, כולל הגדולות שאותן מוסרים בדלפקים לבטן המטוס ואילו שמועלות למטוס איתך כמובן.
(מצב הפוך במקרים שאתה מוסר מזוודה לבטן המטוס בטיסות "הרגילות" בטרמינל 3 . שם בצ'ק-אין בדלפקים אתה מוסר את המזוודות קודם, ורק לאחר מכן אתה נשאר עם הכבודה שאותה אתה רוצה לעלות למטוס. קח קליל יותר ובנוחות אתה ניגש למכונות הסריקה).
בתור הזה באמת צריך עצבי ברזל והרבה הרבה סבלנות.
לאחר כ-35 דקות בתור הזה, סוף כל סוף אתה מגיע לקומה למעלה בהמתנה לעליה למטוס בגייט המתאים. אבל מה ?? גם השטח הזה צפוף ביותר ובאם מצאת כסא ליד עמדת טעינה לטלפון הסלולרי אתה המאושר באדם, אתה גם יושב וגם טוען את הטלפון להמשך הטיסה.

לסיכום: טרמינל 1 לא מתאים לעומס הקיים בטיסות הלואוקסט והשכר היוצאות ממנו. מתאר לעצמי שבחגים ואו בעונות השיא (קיץ וחופשות מהלימודים) הכאוס ישתולל שם. אפילו בעלי הטרולי העולים למטוס עם כרטיס צ'ק-אין יש לשקול הגעה של למעלה מ-2 שעות לטרמינל.

על מצב הכניסה לישראל מרטינל 3 בימים אילו אכתוב בנפרד לאחר שאתאושש מהאירועים בטרמינל 1.

מאחל לטסים מטרמניל 1 בפסח חג שמח וחופשה נעימה ורגועה בעיקר
.
 

אודרי11

New member
הבעייה שלפעמים אין ברירה..

טסנו לאתונה עם אליטליה בחודש נובמבר, אף אחד לא ידע אותנו שהם עברו שבועיים קודם לטרמינל 1, אז אחרי 13 שנה שלא דרכתי בו...נאלצתי לטוס משם....היה קצת מוזר.
 

אודרי11

New member
המידע הזה לא עוזר לי בדיעבד

החברה לא טרחו לידע אותנו, וגם כשחיפשנו את המידע לפני שיצאנו מהבית, לא הצלחנו למצוא.
 
תתנחם בעובדה שבפנסיה תוכל לבחור מתי לטוס


אני אף פעם לא טס לא בחגים/חופשות/שבתות , באופן הרגיל אני חוצה את מסלול המכשולים בדרך מקוצרת השמורה לקשישים/נכים/ בעלי קוצבי לב, ומהכניסה לטרמינל ועד לאיזור האוירי לוקח לי 15-20 דקות.

זה כמובן מחייב הוצאת כרטיס עליה למטוס מהבית וטיסה רק עם טרולי קטן לפי המידות שמותר לעלות למטוס.
יש לי גם תרמיל קטן ובו דברים חשובים כמו הרחפן,תרופות, מחשב, פנס פרג'קטור וכדומה, והוא עולה איתי למטוס, ובחברת אגאין הטרולי בתא מעל הראש והתרמיל בין הרגליים.

יש חוק מרפי שאיש לא שבר עד היום - אם התרמיל שלך מלא ודחוס, מעבר לתרמיל גדול יותר או מזוודה אזי גם הם יהיו מפוצצים, ולא משנה כמה תגדל המזוודה שלך, היא תמיד תהיה מפוצצת.
הפתרון - טרולי קטן ותרמיל גב קטן וחסל. (לנוסעים כמובן בקיץ).
 

מ א1

New member
טסתי מטרמינל 1 עם איזיג'ט לפני 10 ימים

טיסה לג'נבה. פעם ראשונה שלא הועברנו מטרמינל 1 לטרמינל 3 וחווינו את "טרמינל 1 המחודש". אז נכון מאוד חוויה שאם אפשר לוותר עליה, עדיף. מכל מסועי הבידוק למזוודות עבד רק מסוע אחד ולפיכך, גם שלא היה עמוס מאוד, נוצרו צפיפות ועומס. הטרמינל עצמו, מבחינת השירותים לנוסעים (מסעדות, דיוטי פרי וכד') עלוב ביותר! לא השתנה הרבה מאז ימיו כטרמינל היחיד בנתב"ג, אפילו לא החליפו את השטיח. יש "ארומה" ואין הרבה מקום לשבת עם מה שקנית ב"ארומה". יש עוד 2 קיוסקים למכירת שתייה, עוגות, כריכים. ובאמצע האולם יש "מייצגים" של מזון ישראלי: פאלפל, גזוז...הכל מפלסטיק ודי מגעיל כי מלא אבק וקורי עכביש. ולסיום משהו שממש עצבן (אבל יותר קשור למדיניות איזיג'ט...): אחרי המעבר בגייט, ברדתנו לאוטובוס שייקח אותנו למטוס, עמד עובד ושם באופן אקראי, בלי שום הסבר, שם סרט לבן על מזוודת הטרולי ה"מתאימה באופן מושלם למידות איזיג'ט" שלי. הוא שם את אותו סרט לעוד נוסעים, שבעלותם לאוטובוס (הדחוס לעייפה) מיהרו לקרוע את הסרט. אני לא הורדתי את הסרט שהודבק. התוצאה: אחרי שעליתי עד פתח המטוס למעלה, עצרה אותי דיילת ואמרה שהטרולי שלי מסומן כצריך לעבור לבטן המטוס ועלי לרדת חזרה ולשים את הטרולי בעגלה כדי שיקחו אותו לבטן המטוס. "זה ללא תשלום" הוסיפה הדיילת. לא יכולתם לקחת את הטרולי ממני בגייט? למה הייתי צריכה להיסחב איתו עד למעלה ולרדת חזרה? מה הטריק הזה? ממש מעצבן...אז למי שטס בטיסות שיוצאות מטרמינל 1 במהלך פסח והקיץ עצתי: לקחת נשימה ארוכה ולהתאזר בקור רוח וסבלנות רבה. ושיהיה חג שמח וטיסה נעימה לכל הנוסעים
 
זה מעניין כי באוקטובר האחרון, בסוכות, הייתי בטרמינל הזה, ולא

היו לי תלונות. הכל עבר מהר. אין לי יחס למקומות לממכר אוכל כי אני לא אוכלת לפני טיסה, היה לי איפה לשבת, גם הלכתי לשוטט בחנות הספרים, זה היה מעניין. גם אז וגם בפעם הבאה, אולי בעוד חודשיים, לא היתה ולא תהיה מזוודה לשלוח לבטן המטוס ולכן התור הזה ייחסך ממני. אני מקווה שהמזוודה לא תסומן כנשלחת לבטן המטוס ברגע העליה, כי הטרולי שלי במידה שעומדת בקריטריונים שלהם וכנראה אנחת מאוחר בלילה כך שאני רוצה את המזוודה איתי מייד. אני גם לא נוסעת בחג או בחופשה, כך שאני מקווה לטוב.
 

Nרב

New member
לאחר שחיכינו כבר 2-3 בשנה האחרונה בטרמינל 3 שעה בתור לסלקטור

ועוד שעה בתור לצ'ק אין (בידוק אלעל), שום טרמינל לא עדיף עלי. רק לעוף מפה.
 

YosMan1

New member
די מדהים שהבידוק/צקאין של אל על הוא הכי סיוט בנתב"ג טרמינל 3

גם הבן שלי עבר סיוט שכזה לאחרונה שעה ו 45 דק לעבור את הבידוק והצקאין לאל על.
מאידך בצקאין של החברות האחרות המצב הרבה הרבה יותר טוב.
מן הסתם אל על זו החברה הכי עמוסה בנתבג אבל הם חיבים לפתור את זה איך שהוא.
&nbsp
 
זה היתרון של טיסה בחברות זרות (טס רק באגאין)

יש בדיקה בטחונית לציוד (אני לא עובר בשער אז עובר בדיקה ידנית) התהליך מהר יותר, וגם בדרך חזרה אין שום תשאולים של אף אחד. אתה נוסע ומתייחסים אליך כנוסע ולא כאל מחבל בפוטנציה.
 

Nרב

New member
אני מניחה שמטוסי אלעל הם המטרות המעופפות הכי גדולות בעולם

ולכן כל עניין התשאול. לא כי חושבים שאני או בעלי מחבלים בפוטנציאל. לא משנה כמה פעמים תטוס בשנה, עדיין אתה יכול בתמימותך להעביר משהו למישהו וזה יסכן מבחינתם את המטוס.
אני בכל מקרה טסה באלעל בגלל תכניות המתמיד שלהם, שעוזרות לי להשתדרג מדי פעם, וסובלת לפני כן את הבידוק המייגע. סה לה וי. דווקא פעם אחת הבידוק הזה היה יתרון - חזרנו מברלין יום אחד אחרי הפיגוע שם בשוק הכריסמס, בבידוק אל על אפ היה הכי רגוע כיש שם נוהל מסודר, שאר השדה היה אנדרלמוסיה בתורים....
 

sitvaniyot

New member
הצחקתם אותי

בארה"ב זה הרבה יותר גרוע. מינימום שעתיים בידוק, כולל חליצת נעלים, בסיאטל עמדתי 3 שעות בתור לבידוק, וכך גם במיאמי. הכי טוב להיכנס ולצאת דרך אלסקה: שדה תעופה קטן משנת תרפפו ואין הרבה נוסעים.
 

Nרב

New member
למיטב הבנתי זה לא אותו תור.

בארץ התורים הם לפני הצ'ק אין, והתור לבטחון (לכבודת היד ולגוף) לפני ביקורת הדרכונים לרוב קצר .
בארה"ב הצ'ק אין מהיר בד"כ (ממה שאני חויתי בטיסות פנים בעיקר), התור הארוך הוא אכן בבדיקת הבטחון אחר כך (בדנבר יש גם תור ארוך מקדים לבטחון,שבו עובר איש עם K9 שמרחרח איש/איש טרולי/טרולי
)
 

אודרי11

New member
גם כשיש תור ענק

והיה תור ענק בבטחון של ניוארק בחודש שעבר, זה לקח בערך 45 דקות מהרגע שהגעתי לצ'ק אין, ועד ששוחררתי לאיזור של הדיוטי פרי / מסעדות שלהם.
 

Nרב

New member
והיה לנו גם תור שפשוט עמד שעתיים כשהגענו ממקסיקו לניו יורק

היו להם 5 דלפקים פתוחים בביקורת הדרכונים בניוארק לכל הטיסות הנכנסות באותו טרמינל. נוסעים התחננו לפני המפקחת שם שיש להם קונקשנים שהם מפספסים - לא עזר...
כשאנחנו בנתבג ועומדים להתפוצץ, לפחות יש כמה אחמ"שים שמנסים לפעמים למצוא פתרון יצירתי (הפנו אותנו ואחרים כמה פעמים לדלפקי ביזנס למשל, כמובן קוראים למי שהטיסה שלהם קרובה - זה למשל קטסטרופה - שעמדנו בה פעמיים השנה - כשהם מוציאים כמה בואינגים בטיסות הלילה של אלעל לניו יורק/מיאמי/בנקוק/לוס אנגלס/בינגינג/הונג קונג/בוסטון. - היום למשל ספרתי 8 טיסות כאלו שיצאו בשעות 22:00-01:00. )
 

YosMan1

New member
זה לא עונה לשאלה למה בנתבג כשהסלקטורים זהים לכולם וכולם

נשאלים את אותן השאלות עי אותם הסלקטורים, באל על יש תור נוראי של 1-2 שעות לצקאין ובשאר החברות התור זורם בקלות.
 

Nרב

New member
ניסיתי להסביר, צ'ק אין ל 2500-3000 איש בכ 4 שעות זה לא הסבר?

אז לא...
 

YosMan1

New member
ברור שלאל על יש היקף פעילות הכי גדול בנתבג, אבל שיתארגנו

בהתאם.
זה נראה על פניו שאל על מקצה באופן יחסי, פחות עובדים מאשר החברות האחרות לקליטת האנשים בבידוק ובצק אין.
כשיש יותר נוסעים אמורים להיות יותר עובדים לא?
יכול להיות שהסיבות הם אחרות אבל התוצאה היא עוד סיבה להמנע מלטוס אל על.
&nbsp
 

Nרב

New member
עובדי הבטחון הם לא של אל על, בצק אין כן אלעל

ואני בטוחה שבכל מקרה יש הרבה מאבקים פנימיים שם בין הנהלת השדה לחברות התעופה ובהן אלעל על הקצאת המשאבים. מי נהנה מחוסר שביעות רצון של נוסעים, מכך שאין לי זמן לבזבז כסף בדיוטי וכו׳? יתכן שאל על אשמים, אבל בטוחה שלא בהכל.
 
למעלה