פולין 7 ימים- מסלול מומלץ עם ילדה בת 3?

ixigul

New member
פולין 7 ימים- מסלול מומלץ עם ילדה בת 3?

שלום לכולם, באוגוסט הקרוב אנחנו (=אני האישה והילדה בת 3) מתוכננים לנחות בלובלין וגם להמריא מלובלין שבוע אחרי (יש לנו שבעה ימים מלאים ביום השמיני טסים מוקדם בוקר חזרה).
אנחנו מחפשים טיול קליל וכיף עם הילדה, כלומר לא מוזיאונים וכדומה, קצת טיול בעיר, קצת טבע, קצת קניות, בריכה במלון ועוד פעילויות שהילדה תהנה וגם אנחנו כמובן.
-חשבתי לצאת מלובלין ברכב שכור אל ורשה ליומיים הראשונים,
-ביום השלישי לכיוון קראקוב (דברים מעניינים בדרך?),
-יום הרביעי להמשיך לכיוון זאקופנה, לבלות שם יומיים( ימים חמישי ושישי), אלה יומים יותר רגועים (מלון מומלץ עם בריכה? לא חייב בישוב עצמו)
-ביום השביעי והאחרון לצאת לכיוון לובלין (נקודות מעניינות לקחת בחשבון?) והחזרת הרכב השכור, יום שמיני טיסה על הבוקר מלובלין חזרה.
האם המסלול סביר? /עדיף אחרת? מקום אחר לנופש במקום זאקופנה?
המלצה למלונות מומלצים במסלול /קרוב תתקבל בשמחה רבה
תודה רבה
 
הפוך, גוטה


ראשית, לובלין בעצמה היא עיירה חביבה מאד עם הרבה אטרקציות לילדים, ואפשר להעביר בה שלושה ימים בכייף (אני מניח שאתם נוסעים בקיץ, כן?). כמובן, יש גם אתרים שאינם מתאימים לילדים, ועליהם מומלץ לדלג.

שנית, במרחק של שעה נסיעה או פחות מלובלין נמצאות העיר הימי ביינימית זאמושץ' (Zamość), עיירת האמנים קז'ימייז' דולני (Kazimierz Dolny) על גדת הויסלה, גם הן מקומות שילדים יכולים להנות מהם.

שלישית, אם כבר וורשה, סעו לשם ברכבת. רק שעתיים נסיעה לכל כיוון, נמנעים מהפקקים, ואם תלכו על הרכבת היקרה יותר, גם זו חוויה כייפית לילדים.

ורביעית, את קרקוב וזאקופנה תשאירו לטיול הבא. גם לקרקוב יש טיסות ישירות, ולקטוביץ אפילו יש לואו קוסט.

נסיעה טובה!
 

ixigul

New member
ואם מוותרים דווקא על ורשה ונשארים עם קרקוב וזאקופנה וקצת

אזור לובלין?
(תודה על הקישורים המעניינים, כיף ומעניין לקרוא!)
ממה שקראתי ברשת, נשמע שדווקא קרקוב יותר מעניינת מורשה?
מבחינתי אם יש עיר נופש יפה שמשתווה לזאקופנה וקרובה יותר אז לגמרי אפשר.
השאלה אם לטייל באזור לובלין בעיקר זה לא קצת החמצה מהמיטב שיש לפולין? (נקביל זאת לתייר שבא לישראל בפעם הראשונה וישהה את רב ימיו בעכו ונהריה, שכבודם במקומם מונח, אבל לתייר הזה נראה שעדיף כנראה להשקיע את זמנו אחרת).
 
כתבת "אנחנו מחפשים טיול קליל וכיף עם הילדה"


ועכשיו אנחנו מדברים על המיטב שיש לפולין?


המיטב שיש לפולין בשבעה ימים זה כבר טיול אחר ... תחליטו מה רוצים, נופשון רגוע עם ילדים או טיול הכרות עם פולין. זו, אגב, גם סוגיה שמונחת לפתחו של התייר שנוחת בנמל התעופה הבינלאומי של נהריה


וורשה וקרקוב זה כמו תל-אביב וירושלים, אין טעם להשוות ביניהן. המיטב שיש לפולין בשבעה ימים צריך לכלול את שתיהן, ואולי גם את זקופאנה (אף שהפולנים עצמם קצת מעקמים את האף ביחס לזאקופאנה ואומרים שהיא ממוסחרת עד זרא).
 

ixigul

New member
נכון מאוד, נגיד זאת ככה

גם בעיר גדולה אפשר לעשות טיול קליל (קצת טיול במרכז הותיק, קצת פארקים עירוניים, טיול בטבע, קצת בריכה במלון, קניונים...), השאלה אם לא יהיה לעשות זאת באזור קראקוב/זאקופנה, או שאזור לובלין משתווה לכך, מכל המידע שנחשפתי אליו זה נשמע כמו אזור קצת מנומנם בקצה המדינה, לא כך? הפוסטים שלך שצרפת קצת שמו את הדברים באור קצת אחר .
דרך אגב כתבת שיש המון אטרקציות לילדים בלובלין- אשמח אם תוכל לפרט על כמה טובים שנראה לך שיכולים להתאים לילדים קטנים?

אפרופו, הודעה על טיסה חדשה לאזור: https://travel.walla.co.il/item/3142555
 
אז עכשיו אנחנו מדברים על עיר גדולה?


זה כבר טיול מסוג שלישי


קרקוב היא לא בדיוק עיר גדולה, לא מבחינת מספר התושבים ובוודאי לא מבחינת האווירה. בשביל מלון עם בריכה תצטרכו להתרחק מאד מהמרכז העתיק (מתי אתם נוסעים, אגב? אולי בריכה זה בכלל לא לעניין). הפארק העירוני היחיד במרכז הוא הפלאנטי, שהוא חגורה צרה סביב העיר העתיקה, וסביב לו הכביש הטבעתי של מרכז העיר, שהוא סואן מאד. והעיר העתיקה מפוצצת בתיירים בכל יום למשך כל היום - לא נשמע לי כמו חוויה מומלצת לילדה בת 3. אבל בעצם, מה אני יודע, הילדים שלי כבר מבוגרים, ואולי הילדים של היום זה לא הילדים של פעם.

אטרקציות לילדים בלובלין:
לא כתבתי "המון", כתבתי "הרבה"

במוזיאון הכפר "סקאנסן" יש הפעלות לילדים,
סביב האגם המלאכותי יש מסלול נחמד לטיול משפחתי,
העיר העתיקה פחות סואנת מזו של קרקוב, לכן יותר ידידותית לילדים,
והפארקים העירוניים מגודרים ומרוחקים מהרחוב הראשי.

האם טיילתם כבר בעבר עם ילדים קטנים? זה נושא בפני עצמו, בלי קשר לפולין.
 
על הדרך לאן? אולי לפראג


גם וורוצלאב נחמדה מאד, ויש בה כמה אטרקציות נחמדות לילדים, אבל לא הייתי גורר ילדה בת 3 מלובלין עד שם בשביל האטרקציות האלו.
 

dudi4321

Member
התכוונתי להוסיף למה שכתבת והמלצת.

זאת אומרת שמי שמטייל בקרקוב אז וורצלב קרובה יחסית ושווה להגיע אליה או אפילו שהיא תהיה המרכז וממנה לקפוץ לקרקוב. לא מוורשה ולא מלובלין.
 
למעלה