הארה לגבי דרכונים שעדיין בתוקף!!

עדגיל

Well-known member
הארה לגבי דרכונים שעדיין בתוקף!!

נסעתי בשבוע שעבר עם חברה לחו"ל. שבועיים לפני כן היא הגישה בקשה לביומטרי, אבל שאלה לפני כן אם כדאי לה לעשות זאת כשהיא תשוב.... ענו לה שתודה שהגיעה, שתמלא טפסים, על הדרך גזרו לה במספריים שוליים של הדרכון שהיה עדיין בתוקף, ושבכלל אין לה בעיה ותוכל לטוס כאוות נפשה בכייף, בשמחה ובששון כאמור שבועיים לפני הטיסה היא הגישה בקשה, הביומטרי לא היה מוכן, היא הגיעה לשדה התעופה ונעצרה, ולא התאפשר לה לצאת מהארץ, עד שהכינה במקום דרכון ח ד ש תמורת למעלה מ-900 ש"ח, כיוון שלדבריהם הדרכון שלה היה פגום. אני לא מבינה? אין שום קשר בין המחשבים של השדה לבין מחשבי משרד הפנים? אני לא מבינה מדוע גזרו לה את השוליים בכלל?
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אני חושבת שהפורום בתפוז הוא לא הכתובת הנכונה אבל....
בכובע השני שלי אומר לך כך, קודם כל תגישי תלונה לרשות האולוסין וההגירה
יותר נכון חברתך שתגיש ותכתוב בכמה משפטים את אשר קרה. גם ההטעיה
שהטעו אותה ברשות וגם על הדרכון הפגום. לדעתי הם גוזרים כדי שאנשים לא יסתובבו עם שני דרכונים ישראלים ברי תוקף. חכי לתשובה של רשות האוכלוסין ואחרי זה תגישי תלונה (גם באינטרנט) לתלונות הציבור (מבקר המדינה). בתלונות הציבור הם רוצים לדעת אם התלוננת קודם כל לאותו גוף ורק אחרי זה תתלונני דרכם.
https://www.gov.il/he/Departments/population_and_immigration_authority
 

עדגיל

Well-known member
היי! החברה שלי הגישה כבר תלונה על הטעייה. אני לא חיפשתי

כתובת להתלונן, אלא רק להאיר את עיני האנשים על מה שקורה בנושא הדרכונים. במילים אחרות, מי שמתכונן לטוס לחול - שלא יזדרז להגיש בקשה לדרכון ביומטרי, מה גם שהדרכון עדיין בתוקף.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
הבנתי. אצלנו בפורום האנשים מאד מנוסים, ולא קורים דברים כאלו
אף אחד מאתנו לא היה נוסע לשדה עם דרכון גזור. אף אחד מאתנו לא היה מגיש בקשה לדרכון חדש שבועיים לפני נסיעה בגלל החשש, המסתמך על ידע ברור, שעדיין בלשכת האוכלוסין יש פיגור גדול בהנפקת דרכונים חדשים.

אבל מי שלא מנסה לא טועה והנה למדתן שיעור חשוב א) לא להסתמך על הבירוקרטיה הישראלית
ב) אי אפשר להסתמך על מישהו שאמר משהו שאין אפשרות לוודא שאכן זה כך.
ג) כשיש תוכנית מנסים לבצע הכל לא ברגע האחרון.
אז מקוה שתצליחו שוב לנסוע ושתהיה נסיעה נעימה.
 

לאונידס

Active member
כשגוזרים פינות של דרכון גם מחתימים אותו ב"מבוטל"

והוא מבוטל, לא ניתן לטוס איתו לשום מקום.
זה קורה בדיוק במעמד שתיארת, כשמחדשים דרכון. הישן מבוטל והאזרח בעצם חסר דרכון עד שמקבל חדש.
&nbsp
הבעיה לא במחשבי משרד הפנים, הם עבדו מצויין. הבעיה בתקשורת בין החברה שלך לבין מי שהיא דיברה איתו במשרד הפנים.
אני כמובן לא יכול לדעת אם מסרו לה מידע לא נכון או שהיא הבינה לא נכון.
&nbsp
 

anigodin

New member
היא לא הראשונה שזה קרה לה

רשות האוכלוסין רוצה שכולם יהיו עם דרכונים ביומטרים ועדיף גם כאלה שהמידע שלהם שמור במאגר המיותר (מי שמתעקש לא להיכנס למאגר מקבל דרכון רק ל-5 שנים).
אני מכיר מישהו שרצה לחדש דרכון לא ביומטרי שהיה עדיין בתוקף לדרכון לא ביומטרי, כשזה עוד היה אפשרי (עד מאי שנה שעברה, אם אני לא טועה). הוא רצה לעשות זאת כדי לדחות ככל האפשר את המעבר לדרכון ביומטרי כל זמן שהמאגר קיים. אם וכאשר יבוטל המאגר, הוא ורבים אחרים שמתנגדים למאגר, יעברו בשמחה לביומטרי (גם אני ביניהם).
אם אני זוכר נכון נאמר לו שיש בעיה עם חידוש לדרכון לא ביומטרי והוא חזר למחרת לבקש את הדרכון שלו שעדיין היה בתוקף וראה שגזרו לו אותו. אני זוכר שפעם היו גוזרים את הדרכון במעמד מסירת הדרכון החדש, אם הישן עדיין היה בתוקף. היום הם ממהרים לגזור דרכון לא ביומטרי כדי שאנשים לא יוכלו להתחרט.
&nbsp
דרכונים לא ביומטרים שעדיין בתוקף, בהחלט תקפים לנסיעה לחו"ל. נסעתי עם אחד כזה וחזרתי אתמול בלי שום בעיה. לי יש כרטיס ביומטרי יד שעשיתי לפני 8-9 שנים ואני כבר שנים לא עומד בתור לביקורת דרכונים.
אני מתכוון לחדש את הדרכון רק כאשר תוקפו יפוג או יהיה קרוב לזה, בעוד כ-4 שנים.
&nbsp
&nbsp
 

Nרב

New member
למיטב ידיעתי אין רצון גדול בשדהת לתחזק את המכונות שקוראות את

כרטיסי כף היד והיד. לי באופן אישי היו 2-3 תקלות עם הכרטיס הזה שנה שעברה לפני שעברתי לביומטרי.
חזרנו ביום שלישי אחהצ לארץ לפני שבוע והיה תור מטורף בביקורת הדרכונים (אנחנו כן עם ביומטרי והעברנו אותו כבר במכונות שנמצאות בזרוע D). התור היה עד כדי כך שהמזוודות לא יכלו לרדת למסוע כי מזוודות הסתובבו שם שעה ללא דורש (כל מי שהתעכב בביקורת). זה היה די מבאס....
 

anigodin

New member
המכונות האלו תמיד עשו בעיות

זה לא חדש שצריך לפעמים לעבור 2-3 מכונות עד שזה עובד.
כשיצאנו בשבוע שעבר, עברתי במכה ראשונה במכונה הראשונה ודווקא אבא שלי עם דרכון ביומטרי נתקע כי לא ידע שחייבים להוציא אותו מהכיסוי. וכמובן שזה לא רשום בשום מקום (למה?).
בחזור, הוא עבר באחת ממכונות הביומטרי שנמצאות ממש בקצה זרוע D או C (לא זוכר איפה חיברו אותנו) ואני הייתי צריך לעבור 4 מכונות עד שהצלחתי. הסיבה הייתה במקרה הזה, באשמתי.. הצמדתי את האצבעות לא נכון. כשכבר עמדתי להתייאש, שיניתי תנוחה של היד וזה עבד.
&nbsp
ועם כל העיכוב הזה עוד חיכינו למזוודות..
 
למעלה