מדריד

anigodin

New member
מדריד

בוקר טוב,
ביום רביעי הבא, אבי ואני טסים למדריד לחמישה ימים. קראתי לא מעט על העיר בכל מיני מקומות ואני חושב שיש לי הבנה לא רעה מה כדאי לראות במסגרת זמן כזו, אבל יש כמה דברים שאני לא סגור לגביהם ואשמח לדעתכם. מתנצל מראש על האורך.

1. טיול יום לטולדו - הבנתי שיש שתי חברות ישראליות שמוציאות סיורים לשם ויש כנראה גם חברה מקומית אחת (החברה של המדריכים המתנדבים שמוציאה סיור בשיתוף עם חברת אוטובוסים מקומית). לא כ"כ משנה לנו אם הסיור בעברית או לא, כן משנה לנו באיזה יום הסיור. הבנתי ש'ארט טוריזם' (מקווה שלא טעיתי בשם), מוציאים סיור בימי חמישי וראשון. אנחנו נוחתים ברביעי אחרי הצהריים ומתלבטים אם לצאת למחרת לטולדו או ביום ראשון. בראשון אנחנו דווקא רוצים להישאר במדריד בגלל שוק הפשפשים שבא לי לחקור אותו לעומק (אני מת על שווקים כאלה). אם ניסע בראשון נפסיד את השוק, מצד שני, אני מתלבט אם כדאי לצאת לטולדו עוד לפני שראיתי משהו ממדריד..

עדיין לא ברור לי מתי החברה המקומית מוציאה טיולים לטולדו (שלחתי להם בקשה למידע אתמול בערב).
מבחינת המחיר, הבנתי שהמחיר דומה בכל החברות. השאלה, איזו מהן עדיפה והכי חשוב - כמה זמן מראש להזמין?

2. ביקור באצטדיון ריאל מדריד - אנחנו לא חובבי כדורגל אבל נשמח מאוד לבקר באצטדיון. האם האצטדיון עצמו מארגן סיורים שם או שצריך דרך חברה אחרת? האם בעונה הנוכחית צריך להזמין מראש או שפשוט אפשר להגיע ולהצטרף לסיור? גם במקרה הזו, לא קריטי אם הסיור לא בעברית.

3. כניסה למוזיאונים - במקומות שונים כתוב שכדאי להזמין/לקנות כרטיסים מראש. האם בתחילת מרץ יש עומסים כבדים במוזיאון פראדו וריינה סופיה? האם צריך להזמין מראש או שזה לא ממש קריטי?

4. נסיעות בעיר - קראתי על אוטובוס תיירים דו-קומתי שעוצר ב-37 מקומות שונים ואפשר לעלות ולרדת כמה שרוצים. מצד שני יש את התחתית. לרכבת תחתית יש יעילות שאי אפשר להתחרות בה, אבל באוטובוס הזה גם רואים את העיר תוך כדי נסיעה. האם מישהו השתמש בו? או שאולי פשוט כדאי לצעוד ולתפוס רכבת רק כשצריך?

5. מזג אויר - הבנתי שבשבוע האחרון מזג האויר באירופה יצא מדעתו אבל בהנחה שדברים ירגעו ויחזרו לנורמה, איך בד"כ מזג האויר במדריד בשבוע השני של מרץ?

תודה מראש למסייעים.
 

תומלול

New member
קצת תשובות מהנסיון שלנו במדריד לפני 3 שנים

1. אני לא מכירה את החברות שהצעתם, אבל אם אין לכם בעיה של סיור באנגלית, הייתי מציעה לכם את התוכנית הבאה:
להשתמש בסיורי החינם שחברות רבות מציעות (תרשמו בגוגל FREE TOUR ואת העיר שאתם מעוניינים לסייר בה). עשיתי את הסיורים האלו כבר כמה וכמה פעמים והם מאוד מוצלחים. המדריכים מקבלים בסוף הסיור טיפ מכל אחד בקבוצה ולכן הם משתדלים לעשות סיור מעניין ונחמד.
בשיטוט מהיר באנטרנט, ראיתי שיש סיור כזה בטולדו באנגלית בכל יום בשעה 11 בבוקר ויש סיורים כאלו גם במדריד.
כלומר, קודם כל לטייל במדריד ובאחד הימים לנסוע לטולדו ברכבת מתחנת ATOCH. שימו לב שחייבים לקנות כרטיס הלוך ושוב לשעות מסויימות. לנו היה מזל שהגענו לשם והיה מקום ברכבת הלוך ולא נאלצנו לחכות. ייתכן שכדאי לקנות מראש.
לגבי השוק- אני מניחה שאתה מתכוון ל"אל רסטרו". זה שוק ענק! אם אתה אוהב שווקים כאלו - אל תוותר. אגב השוק נמצא במורד של "גבעה". אני מציעה לכם להתחיל מלמעלה ולרדת למטה ובסוף לקחת מטרו בחזרה לאן שתרצו.
אגב, בהמלצתו של מכר מקומי, אכלנו סנדוויץ' מיוחד ב El Capricho Extremeno
ברחוב Carlos Arniches 30. תזהו גם לפי התור הארוך של האנשים... נכנסים, מצביעים על הכריך שרוצים והולכים לחפש בחוץ ספסל לשבת ולאכול.
2. גם אנחנו לא חובבי כדורגל, אבל האצטדיון של ריאל מדריד מאוד נחמד לסיור (אגב, הייתי השנה בקמפ נואו בברצלונה והרגשנו שזה הרבה פחות מוצלח מריאל והרבה יותר יקר). זה לא סיור מאורגן, אלא מתקדמים באופן עצמאי לפי מסלול מובנה מראש, עד שבסוף מגיעים לחנות המזכרות ושם הסיור מסתיים...
3. לשני המוזיאונים שציינת, נכנסנו בשעות הערב שבהן הכניסה חינם. התורים לא היו ארוכים ולנו זה הספיק. אולי לכם לא...
4. כמעט כל הזמן הלכנו ברגל למעט למקומות ממש רחוקים כמו האצטדיון. לא יודעת להגיד לכם על האוטובוס הדו קומתי.
5. אנחנו היינו בשבוע האחרון של פברואר והיה מזג אוויר נעים ברמה של חולצה קצרה או ארוכה דקה ומעל זה סווצ'ר. אבל זה היה לפני 3 שנים כשמזג האוויר היה עדיין שפוי.
תהנו!!!
 

Grosseto

New member
אני מכיר היטב את מדריד

1) אפשר לצאת לטולדו ביום השני לטיול, אין בעיה, אם כי לדעתי סגוביה הרבה יותר יפה (עדיף כמובן את שתיהן). האתרים היהודיים בשני המקומות רקים, למעט חנות מזכרות. אם אתם מגיעים לטולדו עצמאית תשתמשו במדרגות הנעות. משרד התיירות הספרדי מספק בשתי הערים מפות , ורצוי מאוד אם יש כוח להקיף את הערים הנ"ל בטיילות של הנחלים מסביב, ואפילו לישון בטולדו לילה

2)באיצטדיון יש מסלול מוגדר שחורש את הכל,עד רמת האסלות של השחקנים. מתאים רק לפריקים של כדורגל

3)אין עומסים יוצאים מגדר הרגיל במוזיאונים

4)האוטובוס מאוד כדאי, אחד משני הקווים מגיע במיוחד לאיצטדיון. סיור לילי חובה

5)מזג אוויר במרץ, יבש
 

Grosseto

New member
יש גם תחבורה ישירות מטולדו לסגוביה ולהיפך

יכול לחסוך הרבה זמן אם יושנים באחת מהערים האלה
 

yossialef

New member
Grooseto ביחס שלך למדריד קיימת בעיה של פיצול דעות

לגבי מדריד, וואלה אתה כמו מסתובב כמו סביבון בחנוכה עם פיצול אישיות/דעות.
בהודעה שלך מ- 12/2/2018 אתה כתבת:
"אבל מה יש במדריד, אין שם כלום! מקסימום איזה פארק ואיזה כיכר אחת או שניים ....." (אגב... כיכר אחת או שתיים - בלשון העברית).
פתע פתאום מהפך, הנה אתה נותן פירוט על העיר עד הרמה של האסלות בסנטיאגו ברנבאו .

אולי תחליט כבר מה קורה איתך. האם ביקרת בעיר הילדים חולון.
 

pinki rock

New member
מדריד-טולדו

חוויה בלתי נשכחת היתה לנו עם המדריכה הדר רגוניס מ"רגוניס טורס "
הסיור היה מפולפל בסיפורים וגולת הכותרת זמר שליווה אותנו עם גיטרה ושירת לדינו.
אפשר לטלפן להדר מישראל מספר הטלפון : 03-9710510
לגבי ארט טוריזם כשהיינו בברצלונה, הזמנו איתם סיור המתנו בבוקר לאוטובוס בפתח המלון וכשהיגיע התברר שהאטובוס מלא הם פשוט לקחו יותר הזמנות. נשארנו ללא סיור.
טיול נעים !!!!
 

anigodin

New member
גראסיאס!


תודה לכולכם על התשובות.
הזמנו בסוף סיור בטולדו דרך חברת 'הולה-שלום'. הם היחידים שחזרו אלי (התקשרה אלי נציגה שלהם שיושבת במדריד). אמנם הסיור אינו חינמי, אבל הם לוקחים אותנו באוטובוס ממדריד וחזרה ויש מדריך צמוד ובשביל אבא שלי זה מצוין.
את עניין הסיור באצטדיון הבנתי בערך שעה אחרי שכתבתי את ההודעה..
אני אולי אקח סיור חינמי במדריד עצמה. שמעתי הרבה דברים טובים על המדריכים האלה.
תודה על הטיפ לגבי השוק. תומלול, תוכלי לומר באיזה צד החלק הגבוה של הגבעה כדי שנדע מאיפה להתחיל?
 

Grosseto

New member
בכל זאת תמצא זמן גם לסגוביה

אפילו על חשבון גינה כזאת או אחרת במדריד
 

תומלול

New member
וואללה לא זוכרת... בכל מקרה הכריכים נמצאים באמצע לכיוון למטה

היינו במלון ליד כיכר דה סול וככל שזכור לי הגענו לשם ברגל לאזור המרכזי ומשם עלינו.
לדעתי בלשכת התיירות יוכלו להגיד לכם.
תהנו!

*מצטערת שלקח לי זמן להגיב.. ההודעה לא קפצה לי במייל.
 

anigodin

New member
לא נורא


הסתדרנו.. כשנסענו לטולדו, שאלנו את המדריך (שמתגורר במדריד) מאיזה צד להתחיל והוא אמר שהכי טוב להגיע לתחנת La Latina ומשם להתחיל ואכן, החלק הגבוה של הגבעה שם.
&nbsp
מדריד הייתה נפלאה!
 
למעלה