מחפש רעיונות לחופשה

מחפש רעיונות לחופשה


שלום.

אנחנו זוג שמעוניין לטוס לחופשה של שבוע.

המטרה היא סביב מאי-יוני.

הדרישות:

שילוב של בטן גב, עם טיולי טבע רגליים קלים (גם שיטוט בכפרים נכלל תחת זה) וקצת סיורי עיר רגליים.

מעדיפים להתנייד ללא רכב שכור.

עקב בעיה רפואית - ללא מעבורות או שייט. אין בעיה עם צלילת שנורקל. אפילו מבורך.

מעדיפים להישאר באותו אזור גאוגרפי ולא לארוז את המזוודות במהלך הטיול.

לא מחפשים מקומות יוקרתיים.

לא מעניין אותנו קניות.

עדיפות למקום קרוב באזור אירופה.

קיים מקום כזה...




(היינו כבר בברצלונה. רומא. נאפולי והולנד).
 
הריביירה האיטלקית. זו של צ'ינקווה טרה, מכיר? אבל לאו דווקא

הכפרים האלה, שהם תיירותיים מאוד והלינה בהם וממש לידם, יקרה. כשלעצמי עוד לא הטרחתי עצמי לקטנים האלה אבל כן הייתי בריביירה כבר 3 טיולים, 2015-2017, ובחלקים שונים שלה. אופציות לטיולים יש, נפלאות, טיילות (כולל אחת לרכיבה על אופניים, מרהיבה) וגם בגובה בטבע, קשה יותר או פחות, אפשר לבחור. נוח ללון בכפר-עיירה ולקחת רכבת-אוטובוס לכפרים-עיירות בסביבה. יש עשרות כאלה, לרוב יש רובע עתיק יפה ומסביב בניה חדשה יותר, בצפיפות/אופי משתנה.

טיסה למילנו סוגרת את הפינה הזאת. או לניס, אם מתמקדים בחלק המערבי, שהוא בגדול זול יותר ללינה, דרמטי פחות מבחינת הנופים אך לא דל בכפרים נפלאים.
אם זה מתאים, אוכל לכוון למקומות לינה/אזורים מתאימים. ג'נובה (גנואה) לדעתי עיר כבירה ותספק כל מה שעיר גדולה יכולה לספק, ויותר. קל ואפילו עדיף בריביירה ללא רכב פרטי, לא חייבים לשוט למרות שזה כיף, יתכן שיש גם צלילה אבל את זה צריך לברר כי מדובר באזורים ספציפיים. לגבי טיולים רגליים, יש אפילו קבוצה דוברת אנגלית שעושה טיולים כאלה פעם-פעמיים בחודש ואם תרצו אפשר להתלוות אליה אם הטיול שלכם נופל במקרה על סופ"ש בה היא מטיילת.

מאי-יוני נראה לי אידיאלי, אולי תחילת יוני אפילו יותר מאשר מאי, כי אז כבר יהיה אפשר להיכנס למים, יוני גם חודש יבש יותר ממאי (האזור גשום ביותר ולכן מציג ירוק כל כך מרשים גם בספטמבר) ועדיין אין החום של הקיץ, אם כי בדרך כלל, אם אין גל חום, הריביירה ממוזגת להפליא, ביחס לאזורים אחרים באיטליה.
 
תודה על ההסבר המפורט. אני מבין שניתן להגיע

לשם בטיסה ישירה ואז ברכבת של שעתיים ומשהו?

הסתכלתי קצת על כתבות וטיפים על האזור. יש לא מעט שרשמו שהחופים פחות מתאימים לרביצה וכו', בטח לא לשהות של כמה ימים.

מה דעתך?

אגב, אשמח לראות קצת תמונות שאת צילמת.
 
הם כנראה דיברו על הכפרים ממזרח לגנואה, שזה מה שרוב התיירים

הממוצעים מכירים וגם מעשרות הכפרים האלה הם לא מכירים את כל מה שיש על החוף. ממה שאני ראיתי אכן, מקום כמו קמולי (Camogli) או רפאלו (Rapallo) וגם הטיילת המקסימה בגנואה שיושבת על הים, החופים שם צרים בדיוק משום שיש בניה (עתיקה) כבר על החוף ואין מקום לחופי רחצה נרחבים. או שההרים מתחילים גם כן קרוב לחוף.
יוצא דופן אחד צריך להיות ססטרי לוונטה, אבל לא הגעתי אליו בטיול האחרון,Sestri Levante, רק קרוב אליו. בססטרי החוף יותר רחב. מבקרת שם בעיקר אוכלוסיה מקומית.

בצד המערבי של גנואה החופים הרבה יותר ארוכים ורחבים, לא בכל ישוב אבל בכמה מהם. כך בווראצה, כך בנולי, כך בפינאלה ליגורה (Varazze, Noli, Finale Ligure), בשלושתם הייתי. כך גם בהמשך, לכיוון צרפת, אלסיו בעיקר (Alassio) שבה רק עברתי וגם בבורדיגרה (Bordighera) המקסימה, קרוב לגבול עם צרפת וכמה קילומטרים משביל הליכה ורכיבה של 48 ק"מ לאורך הריביירה המערבית. צריך לדעת שרוב החופים הם בתשלום אבל אפשר בטח לארגן איזשהו מנוי של כמה ימים וזה לא נורא. בנולי היפהפיה ישבתי זמן ארוך על חוף חולי, חינמי. צריך כאן לומר שלפחות חלק מהחופים הם חצציים אז זה פחות נעים. נתקלתי גם בחוליים, כאמור.

אין לי גישה לתמונות שלי מכאן, אנסה לקשר דברים שכתבתי על הטיולים ב-2015 ו-2016, כאן בפורום. ובאלה שמתי תמונות.

אפשר לטוס תל אביב-רומא-גנואה עם אליטליה, אם יש להם מחירים טובים. כרגע אני רואה, למשל, תל אביב-רומא-בולוניה במחירים יפים למאי-יוני אז אולי גם כאן. זה יותר נוח, אם הקונקשן ארוך מספיק ברומא. לי היו קונקשנים של שעה ועשרים ושעה וחמישים, והיה בסדר גמור. ב-2016 טסתי כך, ב-2015 וב-2017, דרך מילנו, כי דרך גנואה היה יקר מדי.

אני בוודאי שמחתי ואשמח לשהות כמה ימים בעיירות יפות בריביירה. כך עשיתי וכך אעשה. למעשה, אני מוכנה כרגע, אם מזג האוויר היפה (הוא לא, מלא התרעות מזג אוויר החורף), לעשות חודש רק בקטע שבין גנואה והגבול עם צרפת. עד כדי כך יש לי מה לעשות שם.
 
2017. שוב ליגוריה ופיימונטה. פיימונטה בהתחלה, אחר כך גנואה

7 ימים מלאים מתוכם אחד בריביירה שממזרח לעיר, זו שכמעט כל התיירות הבינלאומית מתנזקת אליה (הבדל מאיר עיניים בפורומים של טריפאדוויזר; גיליתי לאחרונה שיש גם פורומים באיטלקית שם. בפורומים באנגלית השאלות על הריביירה מתנקזות כמעט כולן, 95% ויותר, על הצ'ינקווה טרה. בפורומים באיטלקית השאלות הן על כל 400 הקילומטרים של הריביירה).
שוב, אפשר לדלג על החלק הראשון, פיימונטה.
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/229/182623834/%d7%98%d7%99%d7%95%d7%9c%d7%99%d7%9d_%d7%95%d7%a4%d7%a0%d7%90%d7%99/%d7%98%d7%99%d7%95%d7%9c%d7%99%d7%9d_%d7%95%d7%97%d7%95%d7%a4%d7%a9%d7%95%d7%aa_%d7%91%d7%97%d7%95%d7%9c%d7%99%d7%95%d7%9c%d7%99%d7%9d_%d7%95%d7%a4%d7%a0%d7%90%d7%99/%d7%98%d7%99%d7%95%d7%9c%d7%99%d7%9d_%d7%95%d7%97%d7%95%d7%a4%d7%a9%d7%95%d7%aa_%d7%91%d7%97%d7%95%d7%9c[/URL]
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
יש אופציות בלי סוף
למשל היער השחור, שם חלק מבתי המלון ובתי החווה נותנים כרטיס המאפשר
ניידות בתחבורה ציבורית שהיא ממש מעולה באזור, לכל כפר שתחפצו. אפשר לטייל
ברגל, אפשר בטן גב, למעשה אזור שממש מיועד לטיילים כמוכם.
&nbsp
אפשרות נוספת היא מעבר לגבול לטייל באזור אלזס. עיירות מקסימות, אוכל צרפתי, טיולים ברגל ובתחבורה ציבורית.
&nbsp
שני האזורים לא יקרים, ניתן למצוא צימרים ודירות נופש, צריך רק להשקיע קצת בחיפושים.
&nbsp
אזור האגמים בצפון איטליה? לא חייבים מעבורות ושייט, אבל הכל פתוח. שם כמובן יותר רצוי רכב שכור.
&nbsp
אוסטריה - אזור הזאלצקמרגוט, טירול וכו'. אזורים מקסימים, נהדרים לבטן גב.
 
לגבי היער השחור

אני מבין שמדובר בטיסה ישירה?

ברוב האתרים נראה שזה מקום שיותר מיועד למשפחה עם ילדים. פארקי מים וכדומה.
 

חיפאית88

New member
אזור טירול הוא יותר טבע ופחות חופשה משפחתית קלאסית

נראה לי שבהחלט תמצאו שם מקומות גם למנוחה וגם לטיולים קלים.
&nbsp
אנחנו בחודש הבא נוסעים זוג לדרום איטליה- אזור חוף אמאלפי לדעתי די קולע למה שאתה מתאר אבל הזמנים שלך זה כבר העונה החמה שם ויש דעות לכאן ולכאן כמה מוצלח שם בעונה (כבישים וחופים צפופים).
&nbsp
עוד מקום ששמענו עליו המלצות ויכול להתאים- מלון ספא באזור האגמים בפולין
https://www.booking.com/hotel/pl/ma...00ad45c40a770002;type=total;ucfs=1&#hotelTmpl
&nbsp
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
כפי שנאמר: הכל בעיני המתבונן
אנחנו נוסעים כבר שנים רבות בלי ילדים אלא כזוג. טסים לציריך (או לפרנקפורט, בקיץ יש גם טיסות לשטוטגרט, ולבאדן באדן ועוד), לוקחים רכב או רכבת (עשינו גם וגם) נוסעים לפרייבורג ומחליטים על סוג הנסיעה. עם טיולים בסביבה? שוכרים רכב, בלי טיולים? מקסימום רכבת לטיטיזה או לאחת העיירות הנהדרות האחרות? בלי רכב. דוגמים מסעדות חדשות, עושים קצת שופינג, נהנים ממנוחה וכיף בעיר שמאד נעימה לתיירים.
 
עוד רעיון מעבר למה שכתבו היא פריז

מלבד העיר עצמה שלא מצריכה רכב, אפשר לצאת לטיולי יום, מערבה לבריטני, ויש כפרים ליד פריז שאפשר לבקר בהם בנסיעה באוטובוס. עשיתי טיול יום כזה, שעה נסיעה מפריז באיזה סופ"ש.
&nbsp
 
למעלה