חברות/ים יקרות/ים, תחילת 2018 - לאן מתכננים לנסוע השנה?

דניאלה1311

Active member
מנהל
חברות/ים יקרות/ים, תחילת 2018 - לאן מתכננים לנסוע השנה?
נכון שמשעמם לך בלי לתכנן איזו נסיעה קצרה או ארוכה? המבחר עצום צריך להחליט האם נוסעים למקום קרוב או למרחקים גדולים, לטראקים בטבע או לשופינג בערים? נפתח מוזאון חדש ביוהופיץ? או שביל מקסים בארץ נידחת? בטח חשבת כבר על משהו והתכנון הוא חלק גדול מהכיף.

אז לאן ניסע השנה פורומיסטים יקרות/ים?

גם אני מתלבטת האם ניסע בפסח לילדים בארה"ב? או שנחכה שהם יבואו בקיץ ובמקום זה ניסע לנו לארופה החביבה עלינו כל כך? קרוזים לא ממש ה-cup of tea שלי, טראקים ?כבר קשה לי הדרך. שופינג? אין מקום בארון, אני גם לא מהספונטניות שיכולה לראות טיסה מחרתיים במחיר מדהים וזהו לארוז ולקפוץ לחו"ל. מעדיפה לתכנן לפחות מסגרת של טיול, איפה ננחת ומשם לאן? רעיונות יתקבלו בשמחה.

השרשור פתוח להרהורים, תכנונים, וסתם ברבורים. יום חורפי שמשי היום אז אולי חבל לשבת ליד המחשב? השרשור יחכה לכן/ם בשובכן/ם.
 
הקיץ הקרוב יהיה מוקדש לטיול בר מצווה במערב ארה"ב שהוארך
כך שיכלול "קפיצה" לביקור משפחתי במונטריאול לכמה ימים, ולאחר מכן 5 ימים בניו יורק והביתה. בסך הכול 45 יום. הטיול הארוך ביותר שאי פעם ערכנו לחו"ל, עם או בלי הילדים.
רוב הטיסות כבר הוזמנו (חוץ מהטיסה למונטריאול), כך גם רוב בתי המלון (חוץ מ-2 לילות שהחלטנו לישון "בדרך" ולא להזמין שום דבר מראש).
עכשיו אני עסוקה עמוק-עמוק בתכנון היומי. אוספת מידע מספרים, פורומים, טריפאדוויזר וכו'. הגעתי רק ליום ה14 של הטיול
לפעמים זה עושה חשק להתחיל כבר בטיול, לפעמים זה מתיש עד כדי התחלת תחושת מיאוס קלה, ואז אני עוזבת את זה לכמה ימים עד שיתעורר לי שוב החשק.
אין ספק שזה לא דומה לתכנון טיול כוכב בן שבועיים באירופה, אבל מנגד גיליתי שזה לא כל כך מסובך וקשה כמו שניסו להפחיד אותי כמה חברים. זה רק יותר ארוך ומעייף

&nbsp
מאחר והטיול הזה הולך להיות מאוד יקר, אין תכנונים לגיחות חו"ל נוספות...
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
נשמע נהדר, התכנון מפרך אבל כיפי
פעמיים בהסטוריית הנסיעות שלנו נסענו ל-50 יום, לבד כזוג. טיולים ענקיים, מתוכננים אבל לא לפרטי פרטים. רכב שכור, טיסות, מלונות, שהייה אצל משפחה ו/או חברים, כל זה תוכנן כמובן אבל בדיוק מה לראות? היינו גמישים. פגשנו אנשים מקסימים עם חלק נשארנו בקשר עוד כמה שנים אחרי הטיול. אבל מאז צמצמנו. הטיסות בזמנו היו יקרות אבל השהות היתה זולה, כיום או בעשורים האחרונים הענין התהפך.

45 יום קטן עלינו. בנסיעות לבן בארה"ב כשהנכדים היו ממש קטנים למעשה רק נולדו? 45 יום בכל פעם. אבל זה לא הצריך תכנון מדויק כי נסענו למקום אחד, במטרה אחת וחזרנו מותשים


טיולים לסין, יפן או אוסטרליה וניו זילנד, הצריכו תכנון מדויק בגלל השפה, המחיר והרצון לחוות כמה שיותר מבלי להגזים.
לאירופה טסים לשבוע, עשרה ימים, לי הכי חשוב פרט לטיסה שיהיו לי מקומות לינה, כל השאר? משהו כללי ביותר.

שתהיה לכם נסיעה טובה, כיפית ומלאת חוויות
 
גם ההורים שלי טסים פעמיים בשנה לחודש-חודש וחצי לאחי
גם הם רוב הזמן נשארים באותו מקום, חוץ מגיחה ברכבת לשבוע בניו יורק כדי לראות אופרות במטרופוליטן. הם כבר ממש מתורגלים... אבל זה כמובן מאוד שונה מחודש וחצי שבמהלכם כמעט מדי יומיים לנים במקום אחר.
בנסיעות עם הילדים הבנו מאוד מהר שעדיף להיות מתוכננים, ושגמישות ו"נזרום" לא ממש עובדים איתם. הם צריכים תחושת ודאות, להבין לאן הולכים, מה עומדים לעשות באותו יום, לשמוע/לקרוא קצת לפני על המקום, המסלול, ההיסטוריה, פיקנטרייה... במיוחד הקטן זקוק לזה. גם ככה עזיבה ארוכת טווח של הבית והשגרה מוציאה אותו מאיזון, אז לפחות ברמת ה"מה עושים היום" הוא כן צריך איזשהו עוגן, משהו ברור להיאחז בו.
אולי כשהילדים כבר יהיו גדולים ולא ירצו לנסוע איתנו אופי הטיולים שלנו ישתנה. מי יודע, נחכה ונראה
 
זה ארוך כיוון שהטיול ארוך :) - אני עוד אף
פעם לא תככננתי טיול לכל כך הרבה ימים... אני נוסעת תמיד לשבועיים מקסימום...
 

אסף563

New member
אם יהיה כסף...
גם אני אשמח לטיול של כמה שבועות, סיבוב (נוסף) בפארקים הלאומיים במערב ארה"ב, על הדרך לקפוץ לבקר משפחה בקליפורניה ובוושינגטון (תירוץ טוב לטיול...), רק צריך שתהיה שנה מוצלחת שאפשר יהיה לממן דבר כזה.
 

sitvaniyot

New member
מפנטזת על...
אזרביגאן, גיאורגיה וארמניה. עדיין בשלבי תכנון ולימוד החומר.לא החלטתי אם אביב או סתיו.
אם מישהו ביקר שם אשמח לתובנות.
 
אנחנו השנה נטייל בחופשת אפריל
שלהו שהיא 8, 9 ימים לטאיוואן.
עוד לא הייתי באסיה, ואין לנו חברים שהיו בטאיוואן, אז זה מאוד לא מוכר לי.
&nbsp
התחלתי לחשוב על טיול לתאילנד בקיץ, זה יהיה יותר מסובך רק מהבחינה שזה כולל עוד שתי משפחות ואולי גם אמא של בעלי. אני עוד רק בשלב המחשבות בינתיים, אפילו טיסה ותאריכים עוד לא סגרנו.
&nbsp
ועוד אחד קטן, אולי אם בעלי יסע לאנגליה בקיץ לעבודה ננסה להצטרף אליו, אני והילדים כשהם בחופש. בקיץ האחרון רצינו לעשות אבל נפצעתי ברגל וביטלנו....
&nbsp
דניאלה, אם את מחפשת רעיונות - אני ובעלי קפצנו ל 3 ימים לפאפוס עכשיו כשהיינו בישראל. הטיסה זולה (60 דולר כרטיס) ונדמה שלי שהזמנו משהו כמו חודש לפני, כלומר לא חייב הרבה זמן תכנון מראש. ומאוד מאוד נהננו.
 
כיף לכם!
הייתי קצרות בטייוואן (יש לומר שמבחינתי כל דבר מתחת לחודש הוא קצר), ואם דברים יילכו כשורה אסע השנה אליה שוב לזמן ארוך יותר - מקום מקסים. אנשים חביבים, אוכל מוזר ומעניין, רגוע.
 
היית לעבודה או לחופש? - מאוד מקווה
שיהיה כיף, אנחנו נוסעים מכיוון שהיא נמצאת אצלי בתוכניות כבר כמה שנים, בעלי והילדים לא ממש סגורים עליה...
אני מדברת מעט מאוד סינית, (מנסה לחזק אותה עכשיו) - איך האנגלית שלהם בטאייפיי?
 
לחופש
הסתדרתי מצוין גם כשהסינית שלי כוללת רק שתי מילים (שלום ותודה). באופן כללי יצא לי לטייל בלא מעט מדינות שבהן לא מדברים הרבה אנגלית, וכשיש רצון טוב, סבלנות וחיוך תמיד אפשר להסתדר. הטייוואנים כאמור ממש נחמדים.
לנתי בטייפה בלבד, וטיילתי גם מסביבה בטיולי יום (לאזור קילונג, יאנגמישאן וכו'), חלק בתחבורה ציבורית וחלק ברכב עם מקומיים שהיכרתי.
 

iris mom of two

New member
אני רק בשלב השכנועים
אבל מנסה לשכנע את הבעל להגיע לחמישה ימים בלונדון.
&nbsp
בא לי אירופה, אנחנו נוסעים קצת בתוך ארה"ב וגרים באזור מאד מתויר, ניו יורק למשל מוכרת לי היטב ומאוסה עלי. אני על הקו ישראל ארה"ב הרבה בגלל אמא מזדקנת. אז בא לי חופשה של ממש באירופה.
&nbsp
כמובן שהילדים (20 ו23 נחשב ילדים?) מתכננים להצטרף. שמעו לונדון, מייד קפצו.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
גם אצלנו הילדים מתכננים לנסוע ללונדון בגלל הנכדה ש"בא לה"
היינו בלונדון לפני 7 שנים. לא ממש בא לי שוב. אבל אם ילחצו עלי, כנראה שאכנע בחן.
 
אני שונאת תוכניות
היו לי תוכניות מסע מפוארות ל-2017, וכמעט שום דבר מזה לא יצא לפועל בשל צרות בצרורות (וגם כשכבר נסעתי זה לא היה לכיוון שתכננתי למעט שבוע אחד). אז גם ל-2018 יש לי המון רעיונות המתפרשים על פני 3 יבשות שונות, אבל מכיוון שכבר הייתי אמורה להיות בדרכים ושוב צצים עיכובים, מי יודע.

המטרה בגדול היא מסע ארוך או שניים כאלו, גם ליעדים חדשים לי וגם חזרה למקומות שאהבתי ולביקור חברים מקומיים בארצות שונות. בלי שופינג (משעמם אותי, לא מסתדר עם התקציב או עם מכסת המשקל שקבעתי לי), בתקציב סופר זול, ועם הרבה דגש על אנשים, שיטוטים, שהייה ארוכה בכל מקום והפתעות במקום טיול אתרים שגרתי שלא מדבר אליי. עם מינימום תכנון, אם בכלל, כי לתכנן משעמם אותי עד כלות.
נו, נקווה לטוב, שרק אסע כבר.
 

אודרי11

New member
יש מצב לניו יורק באביב
יש עכשיו נכדים שם, אז כנראה שניסע לנשנש אותם קצת...

בעניין הספונטניות...לא האמנתי על עצמי, אבל יום וחצי אחרי שנחתתי מניו יורק, בתחילת נובמבר...כבר הייתי על טיסה לאתונה, היה שווה לגמרי...אז לפעמים בספונטני זה גם כייף.
 

ybo4

New member
אני מפנטזת על רוסיה
סנט פטרבורג ומוסקבה בסוף הקיץ.
חולמת כבר שנים לבקר שם.
חברים טובים היו בקיץ האחרון וחזרו מתלהבים
מנסה להלהיב את החצי, שרוצה בעיקר טיולי ג'יפים ולא מעונין ברוסיה. אולי אצליח לגייס עוד שני חברים שיטיילו איתנו. אחד מהם דובר רוסית בצורה מינימלית, כך שיהיה מעט פשוט יותר להתנייד. בינתיים אני מתחילה להחזיר לעצמי את יכולת הקריאה ברוסית.
 
למעלה