אוטובוס תיירים בלונדון ועוד

סביון1

New member
אוטובוס תיירים בלונדון ועוד

שלום,

אני נוסעת ללונדון בעוד שבועיים עם חברה. שתינו נהיה שם בפעם הראשונה כך שנרצה לראות את האתרים הקלסים. מכיון שהזמנתי את המלון דרך בוקינג, קיבלתי היום במייל מין QR CODE כזה שנותן לי הנחה בכל מיני סיורים ואוטובוסי תיירים. יש שם שלושה אוטובוסי תיירים (אוטובוס Hop-On Hop-Off) במחירים שונים ואני תוהה האם יש הבדל והאם יש חלק שיותר מומלצים וחלק שפחות, ואם עלי לפסול אוטובוס עם גג פתוח למרות שבקומה התחתונה סגור? כי בקור של ינואר בשום אופן לא נרצה לנסוע באוטובוס פתוח, אבל מצד שני למטה אפשר לשבת אם יהיה מקום?

חוץ מזה כל עצה לגבי תחבורה תתקבל בברכה כי אני רק מתחילה את "שיעורי הבית" בענין התחבורה.

ואם למישהו יש טיפים מיוחדים אחרים לגבי אטרקציות, שווקים או חנות שווה שמתמחה בציוד לאפיה - גם אשמח לקרוא
 

סביון1

New member
ועוד שאלה בקשר להחזר מס

אמנם נוסעות רק לשבוע אבל בכל זאת קצת שופינג יהיה.. אז קראתי איפשהוא שאפשר לקבל החזר מס על קניות מעל גובה מסוים. את הטפסים אמרו לי שמגישים בשדה התעופה היתרו. אנחנו חוזרות דרך גטוויק. האם גם שם ניתן למסור את הטפסים ואם לא אז מה עושים?
&nbsp
תודה!
 
דרוש מידע ממך בשביל להמליץ על תחבורה

כמה זמן אתן תהיו בלונדון? אתן מתגוררות ב-zone 1-2 או רחוק יותר?
האם המסלול שלכם כולל נסיעות רבות מדי יום ברחבי העיר, או יותר הליכה ברגל ורק 0-3 נסיעות ביום?
קשה להמליץ על תחבורה ללא נתונים לגבי הטיול שלך.

אני באופן אישי לא סובלת את אוטובוסי התיירים. זה משעמם אותי, וממילא נוח לי יותר (וזול יותר) פשוט לבקר עצמאית במקומות המרכזיים עם התחבורה הציבורית הנוחה של לונדון או ברגל, וההסברים לא נחוצים לי (בטח ובטח אם יש לכם ספר מדריך ללונדון). בקור לא נראה לי תענוג גדול לשבת באוטובוס פתוח, כבר עדיף ללכת ברגל ולהתחמם מההליכה. מן הסתם יש גם אוטובוסי קומותיים סגורים (כמו באוטובוסי התחבורה הציבורית הרגילים בעיר).

לגבי נושא המס, לדעתי אין שום בעיה לעשות את זה בגטוויק. שימי לב שכשמדברים על סכום קנייה מסוים מדברים על קנייה באותה חנות (לא שילוב של כמה חנויות) באותה פעם (לא 3 ביקורים נפרדים באותה חנות). אז זה רלוונטי רק כשקנית קנייה גדולה בבת אחת במקום אחד. כדאי להגיע מוקדם לשדה כדי לטפל בזה, כי הבנתי שלפעמים יש תורים.
 

סביון1

New member
תודה על המידע

נהיה חמישה ימים נטו.
&nbsp
נתגורר ליד Russell square
&nbsp
אין לנו צורך בהסברים של האוטובוס, חשבתי שזה יהיה נוח לבקר בצורה מרוכזת עם אותו קו. אני באופן אישי מאותגרת מאד מבחינת חוש התמצאות ולכן מעדיפה לפשט לנו את האתגר הזה ככל שניתן. כמובן שנלך ברגל איפה שניתן, אבל מכיון שמדובר בינואר, לא ברור מה מזג האויר יאפשר לנו.
&nbsp
בגדול אנחנו רוצות לבקר באתרים מרכזיים כמו ארמון בקינגהם (הבנתי שסגור בחורף, אבל לפחות מבחוץ), מצודת לונדון, ווסמיניסטר (הפרלמנט), המוזאון הבריטי, ושווקים - קובנט גרדן, פורטובלו וברמונדסי. לאוקספורד סטריט כבר יודעות איך להגיע

&nbsp
כדאי בכלל אוטובוס תיירים?
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אם לא הייתן בלונדון בהחלט כן, אבל במזג אוויר חורפי?
לא ממש. על הגג הפתוח כמובן שלא בא בחשבון והשאלה עד כמה רואים מהחלונות של האוטובוס ובעיקר כשמזג האוויר סגרירי/גשום/סתם מדכא. בקיצור עשינו את זה עם אנשים שזה היה ביקורם הראשון בלונדון והיה יוצא מן הכלל.
 
בעיניי לא

בביקורי הראשון בלונדון עם המשפחה לקחו אותי לאוטובוס תיירים ונאבקתי בעצמי לא להירדם מהשעמום. ולמה אני צריכה 7 עצירות והסברים כדי להגיע למקום שרציתי להגיע במחיר יקר יותר? פשוט נוסעים בטיוב (הרכבת התחתית) למקום המבוקש וזהו.

הטיוב מאוד מאוד קלה ונוחה לשימוש ולהתמצאות. כמו שאמרתי, זה היה ביקור ראשון שלי בעיר ובחו"ל בכלל, וכבר אחרי יום וחצי ברחתי למשפחה ונסעתי לבדי בקלות. והיום בכלל יש סמארטפונים, לחיצה על גוגל מפות ואת מקבלת הסבר מדויק איך להגיע ברגל או בתחבורה ציבורית למקום המבוקש.
ל-5 ימים נטו ייתכן ששווה לכם לקנות פאס שבועי לאזורים 1-2. הוא כולל גם את הטיוב וגם את האוטובוסים (הרגילים, לא אוטובוסי התיירים). אם ממילא אתם משלמים יום שלם על אוטובוס תיירים, אז אולי יהיה עדיף להנפיק אויסטר (רב קו, תמורת פיקדון של 5 פאונד שתקבלו בחזרה אם תחזירו אותו בסוף הטיול) ולהטעין עליו כסף לתשלום פר נסיעה. זה בהנחה שאתן טסות דרך/מ-גטוויק.

לא השתגעתי על פורטובלו מרקט. כדאי מאוד לבקר בשוק בורו, אם אתן חובבות אוכל. תהיו שם גם בסופ"ש? כי יש שווקים שפתוחים רק בשבת/ראשון.
 

סביון1

New member
המון תודה על המידע. עזרת לי מאד

אנחנו נוחתות בשני וממריאות חזרה בראשון, כך שנהיה בשבת אך לא בראשון. גם אני פזלתי לבורו מרקט. נשקול החלפה. לא יודעת אם בכלל נספיק את כל השווקים.
&nbsp
מה שקרה לנו בפריז (וזה עוד עם בעלי שיש לו חוש התמצאות מעולה), זה שלא פעם התקשינו להחליט מאיזו יציאה של המטרו צריך לעלות כדי להגיע למחוז חפצנו. ושם, אם יצאנו, לא תמיד אפשר לחזור למטה כי כבר העברנו את הכרטיסים. אז אני מדמיינת את עצמי עומדת ברחוב אחרי שיצאתי מהתחתית בלונדון, קופאת מקור, מנסה להבין איפה אני בכלל, ואחרי חצי שעה קולטת שלא עליתי ביציאה הנכונה ולכן יש לי סיבוב ענק לעשות כדי להגיע לאן שהייתי צריכה. מקוה שזה לא יקרה

&nbsp
בכל מקרה שכנעתן אותי, נוותר על אוטובוס התיירים.
&nbsp
אנחנו נוחתות בלוטן וממריאות חזרה מגטוויק. אולי באמת נקנה פאס שבועי. אלך לבדוק כמה זה עולה. אני משערת שאפשר לקנות כבר בשדה התעופה?
&nbsp
 

Nרב

New member
בלוטון למיטב זכרוני אי אפשר לקנות אויסטר

אתן צריכות להגיע מלוטון באוטובוס או ברכבת למרכז לונדון - התחבורה הציבורית תיקח אתכם לתחנת רכבת / טיוב בלונדון ושם תקנו כרטיס אויסטר שהוא כרטיס נטען (עולה 5 פאונד) ותבקשו להטעין אותו ב- 7 Day Travelcards לאיזור 1-2 (זה עולה 33 פאונד לשבוע לאדם) זה יספיק לכן לכל הנסיעות בטיוב ובאוטובוסים רגילים. ראי
https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/fares/tube-dlr-lo-fares?intcmp=43916#on-this-page-0


תשתמשו ב- google maps למצוא את הנתיב הכי טוב מנקודה אחת לשניה, הנה למשל מה שהוא נתן לי עכשיו מלוטון לראסל סקוור
https://www.google.co.il/maps/dir/L...35c47!2m2!1d-0.1249807!2d51.5221667!3e3?hl=en

וגם כשמסתובבים בתוך העיר google maps אפליקציה מצוינת לבחור איך להגיע לכל מקום
 

לאונידס

Active member
אם אתן שתיים יכול להיות שלא מומלץ לכן אוייסטר

אם קונים כרטיס שבועי מקרטון יש אופציה להרבה אטרקציות 2 כרטיסים במחיר 1.
עשוי לחסוך לכם הרבה כסף, חלק מהאטרקציות עולות עשרות פאונדים.
כל הפרטים כאן
https://www.daysoutguide.co.uk/2for1-london
וחשוב לקרוא את הפרטים, כדי להבטיח שאכן תקבלו את ההנחה
 

Nרב

New member
יש לציין שבשביל לקנות את כרטיס הקרטון יש צורך להגיע עם

תמונת פספורט מוכנה, והוא מונפק רק בשעות משרד באחת תחנות הרכבת הגדולות. (אנחנו הוצאנו בקינגס קרוס)

שימו לב לקנות רק את הכרטיס שלאונידס הפנה אליו, יש הרבה מתחרים ש"קורעים" במחיר.
 
זה יותר נוח מפריז

הטיוב בלונדון באמת נפלאה ונוחה, יותר מפריז. ובכל מקרה, ולו לשימוש עתידי במקומות יותר מסובכים, כשבאים לצאת מרכבת תחתית כלשהי בעולם ויש יותר מיציאה אחת, לרוב יהיה שם של רחוב על השילוט של החצים. בודקים מבעוד מועד לאיזה רחוב צריכים לצאת, ולשם הולכים. ביציאה פותחים גוגל מפות וישר רואים איפה אתן ומבקשים מגוגל מסלול הליכה לאתר המבוקש.
מאוד מאוד מומלץ להתקין את גוגל מפות. הוא מדויק ברמה שפעם בשלוש בבוקר חיפשתי איך להגיע מווסטמינסטר לאכסניה שלי, והוא לא רק ציין את הקו והשעה המדויקת שבה הוא יעבור אלא גם איפה בדיוק ממוקמת התחנה בכיוון הנכון (והיו כמה וכמה) ובאיזה צד לחכות.
אם יש לך חשבון גוגל (נגיד, מייל בג'ימייל) את יכולה לסמן על המפה את כל המקומות שמעניינים אותך בכוכבים, ואז הם בולטים בצורה נוחה וקל ללחוץ עליהם ולבקש הוראות הגעה מאיפה שלא תהיי.

חילופי המשמרות זה באמת שעמום המחץ. אל תטרחו.

אם את רוצה להגיע לברמונסדי אז בורו לא כזה רחוק, בערך. בורו, יש לומר, הוא שוק של אוכל בלבד. אם את בעניין של קולינריה ותרבות אוכל, זה ה-שוק. יש ימים שהוא יותר גדול מבימים אחרים, בדקי בגוגל. שווה לשים אותו כארוחת צהריים ולדגום קצת מהמגוון העצום.
שוק פורטובלו כבר מחייב נסיעה במיוחד, והוא עמוס בצורה לא נעימה, וגם תכלס תופס את יום שבת. אם הייתן נשארות ליום ראשון הייתי ממליצה בחום על בריק ליין, אבל זה כבר לא רלוונטי לכן.

הפאס השבועי עולה כמדומני 33 פאונד. נסיעה אחת בטיוב זה 2.40 (אם נשארת באזור 1). בגדול אם עושים עד 2 נסיעות ביום בלבד אז עדיף לא לקנות פאס. ברגע שנדמה לך שאולי תעשי 3 או יותר - הפאס משתלם יותר (או זהה ל"קאפ" היומי באויסטר pay as you go שזה כבר הסבר בפני עצמו).
 

Nרב

New member
בלונדון זכור לי שאספתי קבלות של אותה רשת מהקניות באותו ביקור

והחתמתי חנות אחת של אותה רשת (למשל אם עשית כמה קניות בזארה במהלך הביקור נכנסים ביום האחרון לחנות של זארה עם כל הקבלות והם מאחדים הכל לטופס אחד). ככה בכל רשת בנפרד. צריך לעבור מינימום מסוים של הקניות כדי לקבל מכל חנות את הטופס. צריך לזכור שלא מקבלים החזר מס על בגדי ילדים, מזון ושירותי תיירות (תשלום מלון וכד').
בכל מדינה זה אחרת אגב, היו מדינות שדובר רק על קניות באותו יום באותה חנות.
כשמגיעים לשדה"ת ניגשים ל-customs (מכס) לפני הצ'ק אין והם צריכים להחתים את הטופס שניתן בכל חנות. צריכות להיות בטופס גם הקבלות המקוריות. בטופס צריך לציין אם רוצים החזר במזומן או בכרטיס אשראי. למיטב זכרוני אם רוצים במזומן העמלה על כל טופס גדולה יותר.
אם בוחרים בהחזר באשראי שמים את הטפסים בד"כ בתיבה שליד המכס (ככה זה בלוטון למשל) והולכים לצ'ק אין. אם בוחרים בהחזר מזומן יש קופה אחרי שערי הבטחון. תשאלו במכס...
 

החתולית

New member
אוטובוס התיירים, כאמור, תלוי מזג אוויר

בחורף לא נעים לשבת בחלק העליון הפתוח שלו, והחלונות בחלק התחתון מתכסים אד.
&nbsp
מציעה לכן לבדוק את הסיור הזה של LONDON WALKS:
http://www.walks.com/our-walks/wednesday-walks#this-is-london-flash-bang-lightning-highlights-tour-1
&nbsp
לגבי טיפים, אטרקציות וכו' - השתמשתי באופציית החיפוש של הפורום. יש כמויות מטורפות של חומר על לונדון שהיא אחת הערים המתויירות ביותר בעולם.
 

סביון1

New member
תודה. האמת שבאופן אישי לא מוצאת ענין בהחלפת המשמרות

מה גם שאמרו לי שבשביל לראות משהו צריך לתפוס מקום שעה מראש. לא מתאים לנו לעמוד שעה בקור בשביל הטקס המגוחך הזה. נסתפק בלראות את המשמר עומד על משמרתו

&nbsp
 

החתולית

New member
זהו סיור שהחלפת המשמר היא רק חלק קטן ממנו

אם את רוצה לראות את המקומות המרכזיים הללו, זו אחת האפשרויות הטובות. אפשר לעשות זאת בקלות לבד, אבל כתבת שאת מאותגרת כיוונית

כיום עם גוגל מאפס, אפשר לעשות זאת בקלות רבה.
&nbsp
עוד אפשרות היא למצוא מישהו שיש לו מדריך שיחור של לונדון. במדריכים הללו יש מסלולי הליכה מובנים שקל מאד לעקוב אחריהם.
 

לאונידס

Active member
אפליקצית מדריך שיחור בחינם יש לכל בעלי כרטיס כ.א.ל

פרטים כאן
https://www.cal-online.co.il/goingabroad/abroad-benefits/shihor/
ומכיוון שמדובר באפליקציה היא גם תומכת GPS, כך שגם יכולה לעזור בניווט.
&nbsp
אפשר להוריד את המדריך ללונדון לאפליקציה עוד בארץ ואז לא צריך להשתמש בגלישה סלולרית.
 

לאונידס

Active member
אם כך המלצה נוספת לאפליקציה סלולרית Tripadvisor

וגם כן אני ממליץ להוריד את המידע על לונדון שיהיה זמין off line
חינמי ולדעתי טוב יותר משיחור, בשיחור הרבה מאוד מהמידע לא מעודכן.
 

Nרב

New member
אני חושבת שחובה להשתמש בגוגל מפס מקוון במיוחד מישהו בעל חוש

התמצאות פחות מפותח. הוא נותן גם הוראות הליכה אם צריך
 
למעלה