RYANAIR עומדת לגבות תשלום חובה נוסף בטיסות מ/אל ישראל בלבד

lalexand

New member
RYANAIR עומדת לגבות תשלום חובה נוסף בטיסות מ/אל ישראל בלבד

בגין תיק יד גדול. כידוע Ryanair מרשה ללא תשלום לקחת 2 תיקי יד: אחד גדול 50*40*20 ס''מ עד 10 ק''ג ושני קטן 35*20*20, ללא הגבלת משקל.
החל מ- 15.01.2018 מי שלא ירכוש priority, יחויב למסור את תיק היד הגדול בשער עליה למטוס, ללא תשלום. התיק יימצא בבטן המטוס ויוחזר בעולם מסירת הכבודה (ולא ביציאה מן המטוס). זה נכון לכל טיסות החברה בכל המדינות.

אבל בימים האחרונים הנוסעים מ/אל ישראל בלבד, בזמן עשיית הצ'ק אין קיבלו הודעה מיוחדת על שובר עלייה למטוס שעקב "בדיקות ביטחוניות מיוחדות בישראל" הנוסעים ללא פריוריטי לא רק שיחויבו למסור את תיק היד הגדול לבטן המטוס אלא יידרשו לשלם על כך 25-50 יורו (תלוי איפה מוסרים את תיק). גם מי שרכש כרטיסים לפני שבועות או חודשים מקבל את ההודעה מבלי שדבר התשלום הנוסף צוין בתנאי הכרטיס.

http://rotter.net/forum/scoops1/443971.shtml

RYANAIR טוענים שאלה דרישות ביטחון חדשות של רשות שדות התעופה בעוד שברשות לא יודעים על שום דרישה או מגבלה חדשה.
בפועל הרשות כנראה מתכוונת לתפוס טרמפ (אולי בצדק) על המדיניות החדשה של RYANAIR ולגבות מהחברה תשלום על בדיקה ביטחונית נוספת של תיקי יד שנלקחים לבטן המטוס בשער, עקב כך שנוסע יודע מראש שתיק היד יילקח לבטן המטוס ולא יהיה צמוד אליו.

 

arnon1233

New member
התירוץ אכן עלוב אבל זה לא אותו שיקוף

אכן לחברת תעופה אין שום זכות להטיל תשלום נוסף על שירות שהיה (ועדיין) רשום כחינמי בעת רכישת הכרטיס.
מצד שני שיקוף כבודה שנשלחת לבטן המטוס שונה משיקוף תיקי יד. יש חומרים ופריטים שאסורים בכבודה ומותרים בתיקי יד. גם לאחר השיקוף של תיקי יד לנוסע יש אפשרות לרכוש מוצרי דיוטי פרי שלא עברו שיקוף מתאים.
 

Faria

New member
אילו פריטים?

הפוך זה ברור, יש פריטים שמותר לשלוח לבטן המטוס ואסור לקחת בתיק יד (פריטים חדים, נוזלים וכו). אבל אילו פריטים אסורים בכבודה ומותרים בתיק יד?
 
לא ידעתי שאם אני רוכש מצלמה בדיוטי אולי יש בה פצצה.....

ואין שיקוף שונה אלא אותן מכונות שמבצעות בדיוק את אותה הפעולה, ההבדל הוא בגודל שלהן זה הכל.

מה שונה בשיקופים? מה מותר בתיקי היד שאסור בכבודה ?
אולי להיפך ?
קניתי שבריה יפה, בתיק היד היא תוחרם, במזוודה היא נחה בביטחה.
את כל מה שצריך רואים בשיקוף כאשר השיקוף כולל לרוב גם ריחן.
 

לאונידס

Active member
גפרורים, סוללות ליתיום (למשל נוספות למחשב) או מוצרים המכילים

סוללות ליתיום כמו נגיד סיגריות אלקטרוניות, מציתים, תיקי מנהלים הכוללים אזעקה....
כל אלו ועוד מותרים במטען יד ואסורים כמטען לבטן המטוס.
&nbsp
לגבי שיקוף נראה לי שאתה צודק, הרי גם היום כשגרה משקפים גם את מטען לבטן המטוס וגם כבודת יד ואם יש פריט חשוד משקפים אותו באופן פרטני.
&nbsp
 

lalexand

New member
הכבודה בתהליך השיקוף עוברת בתאי לחץ נמוך

בעוד שתיקי יד - לא.
http://www.miframsecurity.com/solutions/products/vaccum-chamber

אתן גם מקרה אישי משנת 2004 - הרבה לפני שהוכנס איסור לנוזלים בתיקי יד ב- 2006. באחד מנמלי התעופה באירופה מכריזים בשמי ודורשים לגשת לעמדת המודיעין. שם פוגש אותנו (אני ואשתי) עובד מקומי ומבקש להתלוות לחדר צדדי ובו אנחנו רואים את המזוודה (לא תיק יד) שמסרנו כחצי שעה קודם. במזוודה היו 4 מיכלם גדולים יחסית של ספריי לשער או משהו דומה. אמרו לנו שמסיבות בטיחות מותר רק עד שניים במזוודה אחת ואת השניים הנוספים לקחנו לתיקי יד (אז כאמור עוד לא היה איסור לנוזלים בתיקי עלייה למטוס).
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אצלי היה לפני שנתיים או שלוש ענין עם נוגד זיעה
קניתי 4. זה מיכל קטן, לא היתה בעיה של עודף נוזלים ולמרות זאת החליט הבודק הבטחוני שאני לא צריכה 4 ושניים מספיקים לי. לא היה שווה לי לעשות סקנדל בעבור כמה פרנקים, אז ויתרתי עליהם. מאז למדתי לפזר אותם, אחד במזוודה (יש שתיים) אחד בכל טרולי.

כבר נתקלתי בכל מיני שגיונות של הבודקים, לפעמים אני עומדת על שלי כמו שקרה לפני כמה שנים. הבאתי לנכד שלי קופסה שכתוב עליה פצצת צבע, באנגלית color bomb, מיד הבודקת עצרה הכל, מחשש שאני מחבלת שנוסעת עם פצצה מוצהרת. זה היה בפרנקפורט. אני דוברת גרמנית. הם רצו לפתוח את הקופסה ולבדוק שאכן לא מדובר בפצצה אמיתית. הסברתי להם שהנכד שלי מאד יעלב אם אתן לו מתנה פתוחה. היה משא ומתן קשוח, הגעתי עד לבכור מפקחי הבטחון. השתדלתי לא לצחוק ובסוף לא פתחו ונפרדו ממני בחיוך. אז כן, ספריי לשיער מסוכן וכך גם נוגדי זיעה ולא כל שכן משהו שכתוב עליו פצצה.
 
כלומר הזול הופך יקר אט-אט

תהיתי למה לבן משפחתי שגר באירלנד, כזו סלידה מהחברה הזאת. לאחרונה קראתי הודעה של גולשת מאנגליה, בה היא כותבת שהיא מנסה שלא לטוס עם החברה. כשזה מצטרף לטיסות שבוטלו בפתאומיות באוקטובר האחרון, אני לא יודעת אם זו תהיה בחירתי הראשונה, גם ליעדים שאני מעוניינת בהם כמו מילנו ורומא.
 
למעלה