הרחבה נוספת בנתב"ג שתביא למכסימום את שטח השדה

yossialef

New member
הרחבה נוספת בנתב"ג שתביא למכסימום את שטח השדה

רשות שדות התעופה ממשיכה בנתב"ג בתוכנית פיתוח/הרחבה, על מנת לעמוד בכמות הטיסות והנוסעים בשנים הקרובות. מתברר שהתחזיות למספר נוסעים מסויים עלה על הציפיות הכי אופטימיות.
מדובר בניצול עתודות הקרקע האחרונות שנישארו פנויות לנתב"ג.

אשמח לשמוע רעיונות/הצעות איך להפחית את העומס התעופתי בנתב"ג. חוץ מלהקים שדה תעופה בינלאומי חדש/נוסף.
הרעיון הראשון שעלה במוחי, הוא להפנות את מטוסי המטען לשדות התעופה בנגב ולפנות את כל האנגרים העוסקים במטענים לשם במקביל, ולשנע אותם מהנגב למרכז הארץ. (מי אמר שאני לא דואג לפריפריה
).
רעיון נוסף (שכבר היה בעבר) לבצע מסירת מזוודות (כולל צ'ק אין) מוקדם במרכזי ערים גדולות, על מנת להפחית את הלחץ בדלפקים.

http://www.ias.co.il/תעופה/נתבג-יורחב-גם-כדי-להתמודד-עם-הגידול-הדרמטי-בחבילות
 

לאונידס

Active member
להפחית חוסר יעילות, למשל השבתה חלקית בשבת

אין תחבורה ציבורית בשבת מ/אל השדה, לכן יש פחות ביקוש לטיסות נוסעים.
לא יודע לגבי תובלה של מטענים, להערכתי גם הם לא מובלים בשבת.
הנה הגדלתי את הקיבולת ב 10% לפחות.
&nbsp
בכלל נתב"ג כנראה מאוד לא יעיל בתהליכי נוסע.
מטוס נמצא על הקרקע זמן ארוך הרבה יותר מאשר שדות אחרים בעולם, איזיג'ט כבר קבלו על כך שהם מפסידים כסף בגלל השהיה הארוכה של המטוס על הקרקע.
שיפור יעילות כמובן שיגדיל את הקיבולת של השדה.
&nbsp
העברת חלק מהפעילות למקום אחר אכן גם כן יכולה להועיל, שירות טרום טיסה בהחלט יכול לשפר.
&nbsp
אבל אלו רק עניינים בפינות, אם רוצים לעשות עבודה רצינית צריכים לעשות מחקר של מיקום צווארי הבקבוק ולטפל בהם.
 

Jupiter30

New member
להפסיק להכריח אנשים להגיע 3 שעות לפני ההמראה

ולאפשר צ'ק אין מהיר יותר ללא עלות. אם אנשים מאחרים לטיסה - לא לחכות להם - לטוס.
 

Nרב

New member
אי אפשר להוציא טיסה כשהמזוודות בבטן המטוס והנוסעים לא במטוס

 

moco10

New member
מסירת מזוודות מוקדמת בערים לא ילך, לדעתי

היה פעם באל על ועובדה שביטלו.
למה שמישהו יטריח את עצמו לעוד פרוצדורה לביצוע לפני הטיסה במקום אחר? מה התמורה?
 
מהפעם היחידה שניסיתי, זה באמת היה לא מוצלח

לא משתלם לעשות יותר מדי מוקדים כאלו, ולפחות עבורי, למרות שתל אביב היתה במרחק חצי שעה ברכב בתיאוריה, זה היה עונש - להגיע בפקקים, לא היה באזור שום חנייה בחינם, וזה כשהיה מי שיקפיץ אותי, כי התחבורה הציבורית בכלל עונש. להגיע לשדה קודם הרבה יותר פשוט ויעיל.

לא נראה לי שאני הכתובת לאיך לנצל את שטח השדה. זה עניין למומחים בנושא, שיושבים עם המפות ומכירים את כל הצדדים התפעולים של המקום מעבר למה שרואה סתם אדם שטס. אבל באופן כללי, מהמעט שאני רואה - היעילות בשדה היא אסון, ובלי לטפל בה לא תעזור שום הרחבה. השדה גם לא נגיש למשתמשי התחבורה הציבורית (כן, כן, יש רכבת, לפעמים, כשהיא עובדת, וכשאין שבת וחג - ואיך אנחנו אמורים להגיע לרכבת הזו מעיר שממנה לא יוצאת אותה רכבת? ובסופ"ש?), מה שמוסיף רכבים וצורך במקומות חנייה. זה שחדר ביקורת הגבולות יהיה גדול יותר לא יעזור אם כמעט כל העמדות סגורות ביום עמוס, וכל פקיד לוקח לו כמה דקות ארוכות להעביר כל נוסע, כשהעמדות הביומטריות גם זזות כמו צב בגלל בעיות כאלו ואחרות. שיתחילו עם ייעול ההליכים הקיימים.
 

yossialef

New member
תחשוב על משפחה עם ילדים קטנים אנשים חולים או מבוגרים

מהפן ההומני וההגיוני, למה משפחות מהסוגים שציינתי, צריכות להתרוצץ/להיסחב עם מזוודות כבדות כל הדרך מהבית לנתב"ג

זה לא רק היה באל-על .
מה רע לעשות צ'ק אין ולמסור מזוודות מבלי לצאת מהבית בכלל (אומנם כרוך בתשלום) ואו להגיע ברכב הפרטי לנקודות מסירה בשעות נוחות בלי הילדים הקטנים לדוגמה.

לדעתי זה יתרון עצום בחסכון זמן המתנה וירידה בעומס על הדלפקים ואנשי הבטחון של אל-על. תאר לך שמדובר בפועל בעוד תוספת דלפקים ואנשי בטחון מעבר לאילו המוצבים ופועלים בנתב"ג. כל זאת הרחק משדה התעופה ובשעות בחירה לנוסעים.

יכול להיות וישנם נימוקים נגד, עובדה שהעסק בגדול נסגר. אבל פועל באופן פרטי ובתשלום למיטב ידעתי (לא רק אל על גם טרקיש). כאמור עדיין לא יודע מה הנימוקים לסגירה. אולי בגלל חוסר פופלריות וכמות קטנה של נוסעים שנבעו בעיות חניה, ממיקום נקודות המסירה ועוד...

עדיין מוצא בפתרון שכזה משהו קטן שיכול לעזור במשהו בבעיית העומסים בנתב"ג.

ט.ל.ח
 
זה לא ריאלי לדעתי

להתחיל לשלוח משלוח שליחים עד הבית לכל אדם ואדם שטס זה לא כלכלי. אל תשכח גם שלא כל שליח יכול לעשות את זה - הרי חשוב שלא יפתחו את המזוודה ולא יתעסקו איתה מרגע הצ'ק אין מטעמי ביטחון.
לנסוע לנקודות מסירה ברחבי הארץ: מחייב נדל"ן, כוח אדם וכו' בשלל מקומות מחברות התעופה, עוד עלות של הסעת המזוודות, של מערך ביטחון כדי לדאוג לאבטחת המטען מרגע ההפקדה ועד ההגעה לנתב"ג. זה המון כסף והמון פרוצדורה. ולמשפחה עם ילדים, האם באמת יש לך את הזמן ביום לפני הנסיעה להתחיל לצאת מוקדם מהעבודה, לרוץ לחפש חנייה, לגרור את המזוודה, לשלם לבייביסטר וכו', ובמיוחד אם ידרשו (כמו אז) שכל נוסע יגיע עם מזוודתו? אתה כבר ממילא נוסע לנתב"ג ביום הטיסה, יותר פשוט להגיע שעה-שעתיים קודם.
ותכלס, אנשים לא בקלות ישמחו לשלם עוד על משהו כזה.

לא הופתעתי בכלל שהאופציה הזו נסגרה במהירות. זה גם לא מקרי שהרעיון לא כבש את תחום התעופה העולמי. מסורבל מדי.

כל הנסיעות האחרונות שלי, אגב, היו בלי מזוודה ועדיין נתקעתי לפעמים בברדק בתורים האחרים (לא של הצ'ק אין שעשיתי מהבית). ייעול צריך להיות הצעד הראשון.
 

Yehuda500

Member
כאשר זה היה באל-על נסעתי לרכבת מרכז לשלוח את המזוודות.

לי היה נוח להגיע ונוח לשלוח מזוודות מבלי להסחב עם שלושה ילדים ולעמוד איתם זמן ארוך מאד בנתב"ג.
עם זאת, העובדה שהפסיקו עם פרוצדורה זו מעידה, כנראה, שזה לא השתלם כלכלית.
גם צ'ק אין בבית היה, לפחות לי, יתרון גדול עוד יותר. המזוודות נלקחו מהבית במחיר שהתאים לי מאד.
אם אני לא טועה, בוינה ניתן לעשות צ'ק אין (לאוסטריאן) בתחנת הרכבת.
 

yossialef

New member
כפי שכתבתי קיים צ'ק אין ומסירת מזוודות מהבית בתשלום

חברה פרטית עושה זאת ואי אפשר לחשוד בה שעושה זאת בהתנדבות ואין כדאיות כלכלית מבחינתם. את היתרונות לדבר לא רק אני כתבתי.

כפי שציינתי, איני יודע מה הסיבות "שהעסק" נסגר אבל עובדתית הוא נסגר.
אתה מעלה סיבות נכונות והגיונית לסיבות שהעסק נסגר. מסכים עם מה שכתבת וגם אחרים, ייעול והתארגנות בהתאם הם בראש סדר העדיפויות. אבל זה לא יעזור בקטע של נחיצות בשטחים ומסלולים נוספים למטוסים הרבים.

רק נבהיר את העובדות הבאות :
א. העסק פעל בשעות הערב והלילה מעבר לשעות העבודה "הנורמליות".
ב. לא היה צורך לחפש חנייה, מקומות האיסוף מוקמו במקומות עם חנייה ולא
בתשלום.

אגב.... ליהודה, אכן ניתן בוינה למסור מזוודות לטסים בחברת אוסטריאן בלבד ובתחנת הרכבת הישירה לשדה התעופה - CAT. (לא בכל תחנת רכבת).
 
לא רק לאל על, לכל החברות.

אני מסרתי בזמנו מזוודות ברכבת וזה היה מאוד נח גם אם צריך לבזבז זמן על נסיעה לשם, כי למחרת אתה נוסע לשדה ברוגע, התור היה כמעט תמיד של 5-10 אנשים והלך מהר.

משם זה עבר למלון מול הדולפינריום, וגם שם זה היה מהיר, שם כבר היה זכור לי גם לחברות אחרות (אני טסתי באולימפיק).

מי שכמוני נוסע היום רק עם תרמיל וטרולי זה לא נותן שום דבר חוץ מכירטוס (ואת זה אני כבר עושה בבית), הרי למשפחות זה היה פתרון מעולה.
 

moco10

New member
אבל אתה שאלת מה יכול להוריד את הלחץ בנתב"ג

זה שיש אנשים שזה יעזור להם, יהיה הומני ויהיה הגיוני זה נכון, אבל מכיוון שאנשים הללו שישתמשו בשירות הם כנראה מיעוט קטנטן (עובדה שזה לא ממש עשה שינוי עבר) אומר שעל הלחץ בנתב"ג זה כנראה לא יקל. למען הדיוק, ההקלה תהיה כנראה זניחה עד בלתי מורגשת.
 

לאונידס

Active member
למשפחה שלי גם בחינם לא היה כדאי


אני חושב שיש לי איפשהו את השובר החינמי לאל על.
בעבר הרחוק היה אפשרי שנציג אחד של המשפחה יהיה נוכח ואז עוד היה הגיון כלשהו בשירות.

בגלגול האחרון דרשו שכל בני המשפחה יהיו נוכחים. צריך להביא את הילדים ממערכות החינוך וההורים כל אחד ממקום העבודה כדי לחכות לנציג שיגיע משעות שכמובן נוחות לנותן השירות, שתכלס אומר שלפחות אחד מההורים צריך לקחת יום חופשה והילדים צריכים להעדר מהלימודים. למה לי?
גם אם היו מפעילים את האופציה למסוף ארלוזורוב, מה התועלת בלטלטל את המשפחה פעמיים יום אחרי יום במקום פעם אחת?
אם למשפחה שלי לא היה כדאי בחינם אני מבין את הסיבה ששירות בתשלום כשל.
עוד יותר מבין למה שירות טרטור בתשלום כשל אם אתה יכול בתשלום לקבל שירות VIP בנתב"ג.

יש הרבה פרמטרים שמראים שנתב"ג מאוד לא יעיל, קיימים גורמים ידועים כמו איוש של מעט מאוד עמדות בנקודות מפתח כמו ביקורת דרכונים ומכשירים אוטומטיים לא טובים, גורם הפולחן הדתי, וגורמים שפחות חשופים לציבור.
לדעתי הטוב ביותר שיתחילו בלעשות עבודה בחקירת הגורמים לשיפור היעילות ותיקונם.
 

Nרב

New member
אנחנו מסרנו כמה פעמים בארלוזורוב וזה היה אחלה

וגם כמה פעמים השתמשנו בשירות שהם הגיעו הביתה לעשות בידוק לפני שהעלו את העלות ומיתגו את זה vip. זה פשוט שחרר אותנו מתור מעצבן בשדה למיטב זכרוני - מה רע?
 

moco10

New member
רע, זה כמובן שלא

אבל השאלה היא אם זה אמצעי להורדת לחץ בנתב"ג - כנראה שלא
 

Nרב

New member
אני דרומית ואיני תל אביבית, מדי פעם מקבלת אישור כניסה לת"א

 
למעלה