נוסעים לאיטליה? שוק אוכל ענקי בבולוניה

דניאלה1311

Active member
מנהל
סתם התאמצתי
 
ועדיין יותר כיף להסתובב בשווקים בעיר עצמה, זה השתי וערב ליד
פיאצה מג'ורה, זה הגדול יותר שהוא גם היכל אוכל היום, בקצה העיר העתיקה. ולקבל חוויה אותנטית שהיא חלק מעיר קיימת ומתפקדת נפלא, במקום לנסוע למתחם ענק בשוליה.
אבל...הם רוצים יותר תיירות, את זה אני יודעת. אז עכשיו יקבלו. כנראה.
 

Faria

New member
צודקת
טיילנו בבולוניה לפני קצת פחות משנה (5 לילות, טיילנו באזור אבל ישנו בבולוניה). וכל ערב מצאנו עצמנו מסתובבים באזור ליד הפיאציה מאג'ורה, קונים הרבה מטעמים הביתה וגם עוצרים לנשנש במקומות שגם מגישים אוכל. אזור נהדר שבאמת מנטרל את הצורך בשוק אוכל גדול.
מצד שני, למה לא?
 
"מתחם", מנותק מעיר, שם הגודל הוא העיקר
מה שיותר גדול יותר טוב, וזה במדינה ששומרת כל כך יפה על מסורת ומרכז העיר הוא עירוניות כזו טובה, עם גיוון של מסחר ומגורים ותרבות ובילוי והכל נגיש ברגל. פנטסטי. וזו גם מדינה שמאופיינת במזונות, פרודוקטים ומנות שונות בכל אזור ואזור. אז לרכז הכל תחת גג אחד? חבל. מצד אחר, זה כנראה מה שמושך המונים, גודל. אותי זה היה מציף עד אימה. אני מקווה גם שזה לא יגרור שינוי באופי העיר, שהמרכז ייראה תוך 5 שנים כמו מרכז פירנצה, כולו תיירות בלבד.

אני מאמינה, אבל, שזה לא יקרה, כי קשה לשווק יצירת אמנות אחת בולונייזית כמו ששיווקו את דוד (למרות שהקבוצה הפיסולית בסנטה מריה אין ויטה היא יצירה מאוד מרשימה) ואין גם מבנה אחד דרמטי כמו הדואומו. הכח הוא באחידות וזה עלול קצת לשעמם אנשים שמחפשים עכשיו ומהר ורשימה של כמה מונומנטים וזהו. היופי בעיר הזאת הוא חדוות השיטוט.

נראה, אולי לאור המאורע כדאי לי לסור השנה לעיר הזאת ולבלות כמה ימים, לפני שתהפוך אתר תיירות המונית. רק ליתר ביטחון. גם אם ממילא הייתי שמחה לאיזה חודש באמיליה-רומניה. אם היו בכיסי המזומנים...
 

Faria

New member
קשה לי להאמין שהיא תהפוך למלכודת תיירים
זאת עיר מאד יפה ונעימה באזור יפה, אבל לא ברמה שתביא את כמות התיירים של פירנצה.
הפינקוטקה מוזיאון יפה מאד, האוניברסיטה והסיפריה העירונית מדהימות, אבל לא חושב שהן אטרקציות כמו האופיצי או הפלאצו וקיו/פיטי. כנ"ל לגבי שאר העיר, עיר נעימה ונחמדה, אבל ברמה הארכיטקטונית לא משהו שיביא את מיליוני התיירים שמגיעים לפירנצה כל שנה.
וטוב שכך. נחמד שיש אזורים כאלה באיטליה שמצד אחד אפשר להעביר בהם שבוע מעניין בכיף, ומצד שני לדעת שאין מלכודות תיירים, שאפשר למצוא מלון טוב במרכז בלי להוציא מעל 100 אירו, ושבהמתנה הרגילה לשולחן באוסטריה בוטגה, הממתינים סביבך הם בעיקר סטודנטים ולא כאלה שמחפשים סלפי עם טליאטלה בולונז.
&nbsp
לא חושב שמרכז אוכל גדול ישנה את זה בהרבה.
 

yossialef

New member
לתומי חשבתי שסמלה של בולוניה הוא שני מגדלים נטויים
כמו כן, חשבתי שנקניק המורטדלה הוא גאוותם של אנשי בולוניה. שמו המלא של הנקניק “מורטדלה די בולוניה”. נקניק בשם הזה חייב לעמוד בסטנדרטים גבוהים ממש כמו שמפניה. עליו להיות מנוקד בשומן ביחס של 7:3 בשר חזיר ושומן, עליו להיות רך, ארומטי וחלק. כיאה לנסיך אמיתי.


לא יודע מה יעשה מרכז האוכל החדש הזה לכלכלת בולוניה. אבל כפי שציינו אחרים , לא נראה שיפגעו בסצינת האוכל והשווקים בעיר העתיקה ובפיאצ'ה/סטראדה מאג'ורה.

מה שכתבי עם חיוך, הן רק תוספות לגבי בולוניה ושאר האתרים היפים והמעניינים בבולוניה שהוזכרו כאן. העיר מדליקה "ושווה" ביקור לטעמי.

אגב... לדעתי כמות התיירים הרבה של פירנצה היא גם פונקציה של הימצאות העיר בחבל טוסקנה עם ההילה שלו.
 

Faria

New member
כן. יש שני מגדלים ויש מורטלדה
המגדלים לא ממש מרשימים ביופיים, גושי המורטדלה בקוטר חצי מטר נפרסים דק דק דווקא כן מרהיבים ביופיים :)
&nbsp
בכלל זה האזור של כל דברי החזירים והגבינות, וזה בהחלט תענוג גם לראות וגם לטעום.
&nbsp
&nbsp
 
היא מעבר לכל אתר, בשבילי. את המגדלים אני אפילו לא רואה, כי
אני נוטה לראות מה שמולי ולא להרים עיניים לשמיים, אז רק מרחוק אני רואה אותם (אותו הדבר עם מגדלים בתל אביב, רק ממרחק אני רואה אותם). זה השיטוט והגילוי המקרי. פעם אחת גיליתי כנסיה אחת שהארכיטקטורה שלה נעשתה על ידי ברניני.

פעם אחת הלכתי בוויה אוגו בסי וראיתי קטע של התעלה שזורם מתחת לעיר (לא הצלחתי למצוא אותו שוב, זו כנראה היתה חצר פנימית שבמקרה השער לה היה פתוח). לא מדובר על הקטעים הבודדים של התעלה שניתן לראות בעיר באופן חופשי במבט מבחוץ אלא באחד סודי. פעם אחרת הלכתי בדרום העיר העתיקה וגיליתי בית חולים, גם כן בחצר פנימית. בארמון אחד לא רחוק מפיאצה מג'ורה ננעלתי לזמן קצר בפנים והתברר שהתכנס שם מושב אחד של ועידת טרנטו. אני אוהבת לטפס לפארק גדול שנמצא מדרום דרום למרכז, ועד היום עוד לא גיליתי את כולו. בביקור האחרון שלי בפעמיים שהלכתי לשם, אז בפעם הראשונה הצלחתי לעלות אליו דרך יער ממש (!) שהוא חלק מהעיר. אבל יום אחר כך כשבאתי שוב, לא הצלחתי למצוא את היציאה/כניסה הזו.

לכאלה דברים אני מתכוונת. אני לא חושבת שאני יכולה לשחזר חוויה כזאת בפירנצה. אבל אני מוכנה פעם לנסות.

גם אמנות: בכנסיה אחת יש תמונה של אחת הנשים הבודדות שציירו בתקופת הבארוק ובהיסטוריה בכלל. ואני זוכרת שבאתי לשם יום שישי אחד, יום הרפובליקה 25.4 שהיה הכל שקט וריק, והסתובבתי וגיליתי עוד יצירות. כך גם לאחרות, לפעמים צדדיות, אני נכנסת ומוצאת. גם מוזיאון ימי הביניים, מציג יצירות נפלאות בארמון היסטורי. ועוד ועוד.
 

Faria

New member
אגב, עכשיו אני רואה איפה הFICO הזה
הוא ממש באיזה חור נידח מחוץ לעיר. הוא לא יאיים בכלל על רחובות האוכל בצד המזרחי של הפיאצה מאג'ורה.
 

חיפאית88

New member
ממש התכוונו לנסוע באביב
אבל המחיר של הטיסות לנאפולי במרץ היה כל כך מפתה שהתכניות שונו.
&nbsp
איך האזור הזה באזור מרץ? (כבר חושבת על שנה הבאה), קור באופן כללי לא מרתיע אותנו, לעומת זאת נהיגה בשלג כן...
 
למעלה