ימי ראשון בנאפולי ודרום איטליה

ימי ראשון בנאפולי ודרום איטליה


שלום.

בתחילת דצמבר אנחנו טסים לנאפולי. נוחתים במוצש בלילה וממריאים ברביעי בבוקר - מה שמשאיר נטו 3 ימים.

שאלה שלא מצאנו עליה תשובה בשום מקום
:
האם המקומות התיירותיים פתוחים ביום ראשון או שהכל סגור
הכוונה מבחינת אזורי תיירות, קניות, מקומות לאכול וכו'

היות ואנחנו מטיילים כזוג, לא שוכרים רכב, אוהבים "לחרוש" מקומות ברגל (לכל היותר תחבורה ציבורית) ולא מתכוונים לשוט (עקב רגישות יתר לטלטולי הים...) - נשמח לקבל המלצות על מקומות.

התכנון הכללי לכל יום:
נאפולי - פלאצה ריאל וכו', פיאצות, פיצות, פסטות, קינוחים והרבה הליכה ברגל, גם בעיר העתיקה ובמבוך התת קרקעי. פחות מתעניינים בארכאולוגיה או בעתיקות של קיסריה (פומפיי...). בנוסף, קצת חיי לילה ממוצעים (בלי יותר מדי חגיגות והשתכרויות).
סורנטו -
השאלה מה יש לעשות שם

אולי הר ווזוב.
דרך אמאלפי ופוזיטינו - השאלה אם יש מה לעשות שם ללא רכב, ועדיין ליהנות מהנוף וממה שיש למקום להציע


נשמח לעזרתכם
 

udilir

New member
קצת תשובות אחרי שבוע בנאפולי כשלעצמה וכבסיס לטיולים באזור:

על פי יודעי-דבר איטלקים, בימי ראשון הכל פתוח (או כמו שהם אומרים "לעולם אין עוצר בנאפולי"). חלק גדול מהעיר (אבל לא הכל) אפשר לעשות ברגל.
פומפי היא ממש לא קיסריה אלא עיר גדולה ומרשימה (יש אומרים שארקולאנו, כמה תחנות לפני, אפילו יותר). בכל מקרה הווזוב הוא חלק מפומפי ואין הגיון לעלות רק אליו (שימו לב שהוא נסגר ב- 16:00 ולא מגיעים עד הפסגה).
סורנטו היא עיר חביבה אבל אין בה הרבה יותר מרחוב-שניים נחמדים.
אני ממליץ לקום מוקדם בבוקר, לנסוע לסורנטו (אי אפשר הלאה), לקנות שם כרטיס אוטובוס יומי (ג'ורנלירו) לאמאלפי, לטייל קצת בסורנטו, לחזור לתחנה המרכזית ולעלות על האוטובוס הנ"ל, לעצור ולרדת באחת התחנות שיש בה תצפית על פוזיטאנו (לפניה, יותר מרשים מפנים העיירה), לתפוס את האוטובוס הבא ולעצור (או לא) במרכז פוזיטאנו, ובאוטובוס הבא לנסוע לאמאלפי.
צריך לקחת בחשבון שהאוטובוסים עמוסים גם מחוץ לעונה ושהנסיעה מתישה בגלל הדרך המפותלת. אבל הנוף מפצה על הכול (לשבת בצד ימין באוטובוס, אם בכלל יש מקום).
אני ממליץ גם לא להחמיץ את קאפרי (רכבל הכסאות למרום המצוק והנוף ממנו הם חוויה חד פעמית, גם אם הם כרוכים בשייט במעבורת של 50 דקות, תצטיידו בשקיות).
דבר נוסף שאפשר לשקול הוא נסיעה לרומא (אם עוד לא הייתם בה ואין תוכניות אחרות לבקר בה בקרוב, כי היא לבד שווה כמה שבועות ביקור). המרחק הוא אמנם 230 ק"מ אבל רכבות ה"חץ" (Freccia) עושות את המרחק בשעה ורומא שווה כל השקעה.
 
מצד אחד, זה קצת מרגיע מה שאתה אומר. מצד שני...

ברוב הספרי טיולים שעלעלנו בהם, אודות מקומות תיירותיים וכו' - רובם צויין שהם פתוחים בימי שני עד שבת.


קפרי לא בא בחשבון. בוא נניח בצד את השקיות...


לגבי סורנטו - יש מקומות תיירותיים חוץ מאשר הרחוב שניים הנחמדים


מה לגבי פוזיטאנו - מה האופציות לבילוי שם?

לגבי רומא - חרשנו אותה ביחד ובנפרד.
 

udilir

New member
לא חקרתי את סורנטו לעומק אבל אני בספק אם יש בה הרבה מעבר

לרחוב הראשי שלה והמדרחוב הקטן שמקביל לו.
פוזיטאנו אינה מקום לבילוי אלא כפר שיופיו בעיקר בצורת בנייתו על ההר היורד אל הים ובהיותו כפר איטלקי טיפוסי.
במה שנוגע לנאפולי ביום ראשון אני לא יכול להתחייב, אם כי הפורום האיטלקי שהפניתי אליו הוא די חד-משמעי.
 

סתם מבקרת

Active member
אין בעיה למצוא מסעדות ובתי קפה פתוחים ביום ראשון. במקומות

התיירותיים אולי לא כל החנויות פתוחות אבל חלק בהחלט כן.כנסיות, קתדרלות בהחלט פתוחים. חלק מהדברים דווקא סגורים ביום שני בבוקר או בכלל ביום שני.
חוץ מזה, שעות פתיחה משתנות בהתאם לעונה אז כדאי לשים לב גם לזה. לא לשכוח שבדצמבר היום קצר במיוחד ומחשיך מאד מוקדם.
אם אתה רוצה לבדוק ימי ושעות פתיחה של אתרים מסויימים בדוק באתרי האינטרנט שלהם ואל תסתמך על ספרי טיולים,שלא בהכרח מעודכנים.
סורנטו נחמדה אבל יש מעט דברים לראות ולדעתי לא מצדיקים יום טיול על חשבון דברים אחרים.
אותו דבר אמור גם לגבי פוזיטנו.
מוסיפה שבנאפולי יש איזורים נחמדים מאד מעבר למה שכתבתי בהודעה קודמת.
יש את איזור מונטסנטו, את פוזיליפו, קיאיה, וומרו.
לא חסר היכן לטייל ומה לראות.
 
מה גם שמדובר בימים קצרים, עד שנוסעים כבר צריך לחזור

אני מצטרפת לעניין שעות הפתיחה: אפילו באינטרנט לא מספיק לבדוק, תמיד לבוא למקום עצמו לראות אם יש הודעה על הדלת בדבר שעות פתיחה. לפעמים הן שונות לעומת האינטרנט. לפעמים אתר תלוי באיש אחד שפותח וסוגר (פחות נפוץ בעיר גדולה) ואם הוא לא זמין ביום מסוים, גם זה משפיע.

לגבי קתדרלות וכנסיות, הן אכן פתוחות בימי ראשון כמובן, אבל אלה הפעילות שמשרתות קהילה, נערכות בהן מיסות ביום ראשון, בבוקר ובערב. ובשעות האלה לא ניתן לבקר.
 

אולגה007

New member
גם אני טסה לנפולי בפברואר...

לפי ימי/שעות הטיסה אתם טסים באיזיג'ט בגרושים....
אני טסה בבפרואר - לפי בירורים שעשיתי ביום ראשון רוב החנויות פתוחות בעיקר הגדולות (מאז עידן המעבר ליורו) - בכך מצטרפת למגיב/ה הקודמ/ת.
התכנון שלי זה יומיים (היום הראשון והשלישי) בעיר עצמה - לחרוש, לאכול, לקנות וגם כדורגל ביום ראשון בערב (נפולי כיום בצמרת הגבוהה של הסיירה האיטלקית). עדיין מתלבטאת לגבי היום הנוסף (היום השני) בו מתוכנן לצאת מהעיר - דרך אלמפי צריכה להיות מדהימה אבל היא קצת רחוקה מנאפולי וצריך להשכיר רכב (ולא בא לי באזור נאפולי להשכיר רכב....). המקסימום זה סורנטו. בנוסף כמובן פומפי או העיר השניה (הרקולייון ?) ואולי לעלות לפסגת הווזוב אבל זה תלוי במה שאתם אוהבים. כמובן שביום די לחוץ ניתן לעשות שני מקומות מחוץ לעיר. גם קאפרי זו אופציה אבל זה שעתיים נטו במעבורת ובחורף לא בטוחה לגבי רכבל הכסאות (פתוח).
מצטרפת לשרשור ושואלת:
מה עדיף פומפי או הרקוליון?
האם הווזוב נמצא ממש ליד פומבי או הרקוליון?
אולגה007
 

sitvaniyot

New member
פומפי או הרקולניום

האתרים לא דומים. פומפי מוצפת תיירים, ההמולה רבה, הרקולניום שקטה ושלווה. בפומפי אפשר להיכנס לבתים שזו חוויה בפני עצמה, בהרקולניום נשמרו הבתים ואפשר לטייל ברחובות הריקים ולקבל תחושה של העיר. מעט תיירים מגיעים והיו פעמים שטיילתי בה לבד.
תחנת הרכבת בהרקולניום היא גם התחנה לווזוב. מאחר שעל פומפי והווזוב בטוח לא תוותרי, אז בקרי בשתיהן.
 
אולגה, שאלה לגבי סורנטו ונאפולי.

ממה שאת חקרת ובדקת - מה יש לעשות בסורנטו?

מה התכנון שלך לנאפולי?

נשמח אם תשתפי בנקודות מעניינות שאולי נעלמו מעינינו.
 

Faria

New member
ממליץ לוותר על סורנטו

אם אתם לא מתכננים לרבוץ על החוף (בחורף לא רלוונטי) אז אין יותר מדי מה לעשות שם.
מקום טוב כנקודת מוצא אם יש רכב, והמעבורת הכי קצרה לקאפרי יוצאת משם (יותר קרוב מנאפולי) מעבר לזה אפשר לוותר. בטח כשיש 3 ימים ויש דברים אחרים לעשות.
 

אולגה007

New member
תשובה חלקית...

לגבי היומיים שתכננתי בנאפולי, לא תכננתי יותר מידי כי יש עוד זמן אבל באמת הרבה ללכת ברגל במרכז ההיסטורי של העיר ובאזור הטיילת וחוף הים (הבנתי שזה מרחקי הליכה). בראשון בערב יש משחק כדורגל של נאפולי - היות והאצטדיון ענק לא מזמינה כרטיס מהארץ אלא במקום. לגבי היום מחוץ לעיר חשבתי כאמור על סורנטו (פשוט שאלתי מדריך תיירים המתמחה באיטליה מה כדאי לעשות ביום אחד מוץ לנאפולי והוא הציעה סורנטו...- בעקבות התגובות פה אעשה חושבים מחדש) + פומפי או וזוב אבל אולי באמת הרקוליום אם זה ממש ליד העליה להר הוזוב ואז ניתן לעשות את שניהם. בקיצור לא ממש תכנונתי לעומק.
 

Faria

New member
לגבי אמלפי/סורנטו וכדורגל

קודם כל לגבי כדורגל,
נאפולי בינתיים (הרבה יכול להשתנות בחודשיים וחצי הקרובים אבל בכל זאת) משחקת את העונה הטובה ביותר שלה מאז שלקחה אליפות עם מראדונה לפני 27 שנים. בנוסף הקהל בנאפולי הוא אחד התומכים ביותר באיטליה, ככה שלמרות שבסן פאולו (האיצטדיון של נפולי) יש 60,000 מקומות בערך, יש סיכוי לא רע שכל הכרטיסים ימכרו למשחק שלך. בטח אם את מתכוונת למשחק שיהיה ב10 או 11 בפברואר נגד לאציו (שגם היא בצמרת בעונה טובה), סביר שאם את מתכוונת למשחק שיהיה ב17-18 בפברואר נגד ספאל יהיו יותר כרטיסים כי היריבה חלשה יותר. בכל מקרה, עם הקהל של נאפולי ובעונה באמת מדהימה שיש להם השנה, יכול להיות סיכון לא להזמין כרטיס מראש.
&nbsp
סורנטו באמת לא כזאת מעניינת למעט החופים שלה (מה שלא נראה לי רלוונטי בפברואר). העיירות בחוף הדרומי של חצי האי של סורנטו - אמאלפי ופוזיטנו בעיקר, הרבה יותר יפות ומעניינות לטיול. כשטיילנו שם לפני שנה וחצי פגשנו מישהי במעבורת לקאפרי שטיילה גם בלי רכב, והיא הסתדרה מצוין גם עם אוטובוס לערים האלה אז שווה לנסות (נאפולי-אמאלפי זה לא הרבה יותר זמן נסיעה מנאפולי-סורנטו).
&nbsp
אגב, אם יש לך כמה שעות פנויות בנאפולי, ממליץ מאד לקפוץ לפרוצ'ידה. זהו אי קטן, הכי קרוב לנמל של נאפולי, לא מתוייר כמו קאפרי, אבל אם בא לך לסייר קצת בכפר דייגים מאד יפה (לדעתי) שווה לשקול. כמובן שגם את קאפרי כדאי לשקול למרות שהוא קצת יותר רחוק מהנמל בנאפולי.
&nbsp
&nbsp
 

סתם מבקרת

Active member
לעניות דעתי, אם יש לכם 3 ימים נטו אין טעם לצאת מנאפולי.

היינו באוקטובר בטיול של 16 ימים בדרום איטליה, מתוכם הקדשנו יומיים (3 לילות) בנאפולי ואני מצטערת שלא הקדשנו יותר כי באמת לא הספקנו לראות חלק מהדברים.
טיול לווזוב ופומפיי יקח לכם יום. אנחנו עשינו את זה בדרך מנאפולי לסורנטו עם רכב שכור.
גם טיול על דרך אמלפי, מסורנטו וחזרה אליה, ברכב שכור, ארך יום שלם. בתחבורה ציבורית זה אולי יותר זמן.
חוץ מזה, צריך להתחשב גם במזג האויר, בעיקר בדצמבר. אם גשום מאד לא נראה לי נעים לטפס על הווזוב ולטייל בפומפי וכנ"ל לגבי דרך אמלפי שהרי חלק גדול מהטיול לאורכה הם הנופים המדהימים.
 
אם נצא מתוך הנחה שמזג האוויר יסביר פניו אלינו - איזה

המלצות וטיפים את יכולה לתת לנו?

כאמור, אנחנו זוג. אוהבים הרבה הליכה ברגל ולהכיר מקומות "דרך הרגליים".לא מתכוונים לשכור רכב. פחות מתעניינים בארכאולוגיה. לא בהיסטריה למוזיאונים משעממים. אוהבים אוכל איטלקי. וסביר להניח שנשמח להכיר את חיי הלילה שח נאפולי - אבל סולידים וחביבים. לא כזי להשתכר ולרקוד על כלות הנפש.
 

סתם מבקרת

Active member
בנאפולי הלכנו ברגל המון. שוטטנו בין הרחובות ברובע העתיק.

עברנו בין הכנסיות. מכיוון שזה היה בשבת בכל כנסיה היתה חתונה
.
יום אחד (זה היה יום ראשון) הלכנו לאורך שפת הים מהנמל עד קסטל דל אובו. אפשר לקחת שם כרכרה לטיול באיזור.
עלינו בפוניקולר לוומרו לטייל בקסטל סן אלמו. הנוף שנשקף משם יפה. אח"כ שוטטנו לנו בוומרו שהוא רובע נחמד של נאפולי.
אנחנו דווקא חובבי מוזיאונים אבל הפעם, לצערי, ביקרנו רק במוזיאון הארכיאולוגי. לדעתי מעניין מאד כי שם נמצא כל מה שהוצא מפומפיי.
לגבי חיי הלילה לא יכולה להמליץ כי אנחנו לא ממש חובבי חיי לילה. היינו באופרה.
לגבי מסעדות, לא חושבת ששמרתי שמות אבל בכל 16 הימים באיטליה לא נפלנו עם מסעדות בין אם נכנסנו אליהן באקראי, בין אם מצאנו המלצות באינטרנט ובין אם הומלצו לנו במלון.
גם לא טיילנו כלל ברחובות של "קניות" הן בגלל שזה לא מעניין אותנו והן בגלל שהמחירים ממש לא זולים.
הטיפוס על הוזוב הוא בהחלט "דרך הרגלים" והנוף הנשקף משם ביום בהיר הוא מהמם.
לגבי פומפיי - אומנם אתר ארכיאולוגי אבל מה שמעניין בו זה להבין את גודל העיר וגודל האסון שהתרחש שם כשהווזוב התפרץ. זה גם להבין שהווזוב הוא הר געש פעיל ומה הסכנה האורבת ליישובים שסביבו אם וכאשר יתפרץ. מבחינתי הווזוב ופומפיי היו אתרים שמאז ומתמיד רציתי להגיע ולראותם.
בקירבת נאפולי (כחצי שעת נסיעה ברכב. לא יודעת כמה בתחבורה הציבורית) נמצאת קאזרטה על הארמון והגנים. טוב, הגנים רחוקים מלדמות לגני ורסאי אבל נחמד לטייל שם והארמון מאד יפה.
 
זה כיף לראות חתונות בימי שבת. באחת העיירות בהן ביקרתי בחודש

שעבר, אכן היתה חתונה וישבתי על ספסל לצפות בכל המוזמנים והמוזמנות במיטב המחלצות (בשלב מסוים באה אישה צעירה לבושה לבן ונעולה אולסטארס, באמת חשבתי שהיא הכלה אבל לא, בסוף הגיע אישה צעירה בשמלה לבנה, הראשונה היא כנראה שושבינה). כשעה לפני כן חנה רכב הלוויות בפתח הכנסיה אז זה היה כינוס מסוג אחר. ביום ראשון הסתובבתי בעיירה בה לנתי והגעתי לדואומו אחר הצהריים, שוב התכנסות גדולה. שמחתי, אולי תהיה חתונה. אבל תוך כמה שניות, לאור האווירה והפרצופים, הבנתי שזו עוד לוויה.
 

סתם מבקרת

Active member
בהחלט כיף. גם אנחנו צפינו במוזמנים הלבושים במיטב המחלצות,

בילדים הקטנים שהלכו לפני החתן והכלה ולשמוע את נגינת העוגב זה בכלל עונג.
אגב איטליה, אני חושבת שתהני לבקר בדרום מזרחה, בחבל פוליה, איזור שפחות מתוייר ע"י ישראלים. אגב, מסתבר שהאיזור היה מיושב ע"י יהודים שגורשו משם 3 שנים אחרי גירוש ספרד. כל השנים ההיסטוריה הזו היתה נעלמת ועכשיו מחזירים אותה לתודעה ואפילו על מפת האיזור יש סימונים של כל היישובים עם היסטוריה יהודית.
מצאנו מוזיאון יהודי על חפירות בית כנסת בלצ'ה שהוקם ומנוהל ע"י שתי משפחות שאין להן קשר ליהדות. מצאנו מוזיאון כזה גם בטראני (עליו ידעתי מראש וחיפשתי באופן מיוחד) ושם גם הסתבר לנו מה מקורו של שם המשפחה מיטרני.
איזור מגוון, יפה ומעניין ביותר.
 
כן, יום אחד אבקר גם בפוליה. זה ייקח עוד זמן כי כמו לגבי צרפת

גם באיטליה אני נמשכת לצפון ולמרכז יותר מאשר לדרום.
השחקן הצרפתי רישאר אנקונינה הוא ממשפחת מגורשים שהתיישבה באנקונה, שהיא גם על הים במזרח, כמה מאות מטרים צפונה מפוליה.
אין ספק שגם פוליה מעניינת, לצ'ה עם הארכיטקטורה הבארוקית, בארי, העיירות שעל הים, המאסריות, האוכל. יום אחד אגיע לשם.
 
למעלה