טיול בחגים במזרח צרפת ופריז

Faria

New member
טיול בחגים במזרח צרפת ופריז

סיכום הטיול הצרפתי הנהדר (פלוס כ48 שעות בעמק אאוסטה באיטליה ויום ביער השחור בגרמניה).
הטיול ברובו היה במזרח צרפת, מאנסי לשטרסבורג, משם לקחנו רכבת ל4 וחצי ימים אחרונים בפריז.

מבחינת מקומות לינה:
2 לילות באאוסטה (איטליה) – Hotel Diana
2 לילות באנסי - Adonis Annecy - Icône Hôtel
2 לילות בליון - Radisson Blu Hotel Lyon
2 לילות בדיז'ון - Hôtel du Palais
4 לילות בשטרסבורג - Hotel Maison Rouge
4 לילות בפריז - Hotel Alhambra

מבחינת המלונות, קודם ממליץ בחום רב על מלוננו בשטרסבורג, מאד מרכזי, חדר ענק, בקבלה תמיד היו אדיבים ומועילים מומלץ מאד בחום.
המלון בליון גם הוא היה מצויין, אולם היה יחסית יקר (כמו כל שאר המלונות האחרים שבדקנו בליון) ולכן ההרגשה שציפינו מראש לחדר מפנק ככה שלא היתה הפתעה מיוחדת.
המלונות בדיז'ון ואאוסטה גם די מומלצים לדעתי, לא יקרים, לא מפוארים, אבל בהחלט היה לנו מאד נעים בהם.
ו2 הדיס-המלצות, אנסי (מיטה קטנה ולא נוחה, תקרה נמוכה, מקלחת מלוכלכת) ופריז (חדר קטן משמעותית מהפרסום בבוקינג, צוות מבחיל וגס, וחלון יחיד לפטיו שאי אפשר לפתוח אפילו חריץ בוילון בלי שכל אורחי המלון יראו לי את התחת).

הטיסות הכי טובות במחיר סביר שמצאנו היו באל על. הלוך לז'נבה וחזור מפריז. בכלל ז'נבה מאד נוחה למי שמטייל באזור היות שיש בשדה התעופה עצמו מעבר גבול לצרפת ככה שלמרות הנחיתה בז'נבה, את הרכב שכרנו מצרפת (הזולה משמעותית משוויץ).
את הרכב שכרנו, כרגיל, דרך אוטו יורופ ישראל, בחברת יורופקאר. הפעם הלכתי על רכב קטן פרימיום, וקיבלתי DS3 דיזל שהיה גם כיף גדול לנהוג בו, וגם חסכוני מאד, גם באוטוסטרדות וגם בתוך הערים או בכבישים המפותלים המצוינים שיש למדינה להציע בין עיירות או הרים.

חוץ מזה, הרבה אוכל טוב, בוודאות הטיול בו הוצאנו הכי הרבה ליום על אוכל, המטבח הצרפתי מצוין, אבל גם לא זול במיוחד. וכמובן הרבה אלכוהול משובח ומרענן (בעיקר בערבים וימים בהם לא נהגתי).
 

Faria

New member
התחלת הטיול - האלפים וליון

יום 1
Chamonix, Aiguille du Midi, Aosta
נחתנו ב10 בבוקר בז'נבה, לקחנו את המזוודות והרכב במהירות וב11 כבר יצאנו לדרכנו לכיוון אאוסטה. החלטנו לעצור בשאמוני לארוחת צהריים. לאחר מכן הסתובבנו קצת בשאמוני עצמה להנות קצת מהעיירה הנחמדה, והלכנו לרכבת לאגיל דו מידי, אחת הפסגות הגבוהות ברכס של המון בלאן. הנוף הנשקף מהפסגה הוא מרהיב ביופיו, בעיקר מיוחד שם ה"סטפ אינטו דה ווייד", חדרון על צלע ההר, כולו שקוף (קירות, רצפה) ככה שאפשר לראות את הנוף גם ישירות מתחתינו (צוק של קילומטר למטה). עשינו עוד סיבוב של כמעט שעה בנקודות התצפית השונות על הפסגה וחזרנו למטה.
משאמוני עברנו את מנהרת המון בלאן לצד האיטלקי והמשכנו למלון שלנו בפאתי אאוסטה. אחרי צ'ק אין השארנו את החפצים במלון ונסענו למרכז אאוסטה. לאחר ארוחת ערב מעולה, במסעדה אליה חזרנו גם בלילה למחרת, עשינו סיבוב לילי של כשעה בעיר עצמה, לא צריך הרבה יותר מזה. עיר עם מרכז רומי עתיק, מאד נאה.
&nbsp
&nbsp
יום 2 – עיירות וטירות בעמק אאוסטה
Fenis, Verres, Issogne, Bard
מלוננו באאוסטה היה המקום היחיד בו הזמנו חדר עם ארוחת בוקר, בשאר המקומות העדפנו לקפוץ לבית קפה סמוך לקפה ומאפה של בוקר. אחרי ארוחת הבוקר יצאנו לדרך לעיירה פניס לסיור בטירה המרשימה שלה. לא ניתן לסייר בטירה עצמאית, הסיור מודרך ובאיטלקית, לפחות בזמן בו הגענו. לא הפריע יותר מדי, מה גם שהקבוצה היתה מצומצמת מאד (אנחנו ועוד זוג) ככה שמדי פעם המדריך הסביר לנו בקצרה באנגלית מה שהסביר יותר באריכות באיטלקית לזוג השני.
אחרי עצירה לגרפה וקפה המשכנו בדרכנו לוורס שם עצרנו לצהריים במסעדה מקומית על ההר. אגב הגרפה, באזור עמק אאוסטה מאד פופלרית גרפה פטל, גרפה בעלת צבע סגול כהה, טעם מיוחד אבל בהחלט נחמד ומעניין (מספיק נחמד בשביל שאקנה בקבוק שליווה אותנו לימים שאחרי, וחוסל בהנאה על ידי שנינו). על טירת ורס ויתרנו כי נראתה לא מעניינת כמו זאת בפניס או זאת אליה המשכנו באיסוניה. גם באיסוניה הסיורים הם מודרכים, גם שם הסיור באיטלקית אבל גם שם המדריכה דאגה לנו, דוברי האנגלית, לזרוק הסבר באנגלית מדי פעם. הטירה עצמה מלאה בהרבה ציורי קיר, שהם עצמם, מלאים בחריטות שונות, שהוסבר לנו שזה למעשה גרפיטי מהמאות 15-16-17.
משם המשכנו דרומה לבארד, המבצר שם שונה מקודמיו בכך שהיא למעשה כולל בתוכו גם את הכפר העתיק של בארד, מאד יפה, סתם לשוטט בין רחובות הכפר בקומות התחתונות ובין החומות בחלק העליון יותר. (יש מעליות, אפשר גם ברגל). לאחר הסיבוב בבארד חזרנו ישירות לאאוסטה, להנות שוב מארוחה מפנקת באותה מסעדה מהערב הקודם.
&nbsp
יום 3 – נחלים ומפלים בין איטליה לצרפת
Lillaz, Cogne, Gorges de la Diosaz.
במקור תכננו לטייל מעט בפארק הגראן פרדיסו בעמק אאוסטה ביום הראשון, אולם זה עבר ליום השלישי. עצרנו בעיירה לילאז (סמוכה לקוניה), ועשינו סיבוב של כשעה וחצי-שעתיים בגבעות עד למפלי לילאז היפים. חזרנו דרך הנחל חזרה לעיירה, ואחרי סיבוב קצר בעיירה המשכנו לקונייה לסיור וארוחת צהריים. אבל לא תמיד התכניות יוצאות לפועל, היה איזה פסטיבלון קטן בעיר (לא יודע עד היום מה בדיוק) וכל המסעדות היו מפוצצות וכל שולחן מוזמן. תכנית ב' עבדה לא רע, תוך כדי סיורים בעיר עצרנו במיטב המעדניות והמאפיות. שני באגטים, קצת נקניק, קצת גבינה, סלטים, בקבוק יין, ויש יופי של פיקניק בדשא על רקע נוף העיר וההרים שמסביב.
לאחר עוד סיבוב קטן בעיר חזרנו לאוטו ונסענו חזרה לצד הצרפתי. אחר הצהריים הגענו לערוץ דיוסז, ערוץ נחל עם מספר מפלים ציוריים ומרשימים. מסלול של כשעה (הלוך ושוב). משם המשכנו לאנסי למלוננו.
לאחר מנוחה קצרה יצאנו לסיבוב בעיר וארוחת ערב. גשם התחיל לטפטף (מהבודדים בטיול, הרבה מזל עם מזג האוויר היה לנו), והסתפקנו בלמצוא מקום לאכול וחזרה למלון.
&nbsp
יום 4 – אנסי והאגם
Annecy, Talloires
התחלנו את היום בטיול באנסי, אחת הערים היפות שיש, מרכז ציורי עם נחל במרכזו. מספר ימים בשבוע יש בעיר שוק גדול, דוכנים לאורך הנהר וברחובות והסמטאות שלידו מוסיפים הרבה לאווירה. טיילנו מספר שעות ככה, ובצהריים החלטנו לעשות סיבוב על האגם. עצרנו לצהריים, קשה מאד למצוא מסעדה מומלצת פתוחה שלא מלאה לגמרי באזור ביום ראשון, אגב. המשכנו על האגם עד לעיירה טלואר (ותודה לאורלנדה על ההמלצה). עיירה מאד יפה לסיור ומנוחה על שפת האגם. טיילנו כשעה וחצי לאורך האגם וחזרה וחזרנו לאנסי לעוד סיבוב קל בעיר, עם עצירות בבארים ומסעדות נחמדות.
&nbsp
יום 5 – שאמברי וליון
Chambery, Lyon
בדרך מאנסי לליון החלטנו לעצור בשאמברי. עיר עם מרכז עתיק לא גדול במיוחד, אבל מאד יפה ובהחלט אפשר להעביר בו סיור רגלי של כשעתיים. סיירנו להנאתנו ברחובות העתיקים, הסיור מאד נח מהבחינה שעל הרחובות עצמם, כל כ5 מטר יש ציור של פיל קטן עם חץ בכיוון הסיור (דבר שגם ראינו בהמשך בדיז'ון ובקולמאר). בסוף הסיבוב במרכז העתיק הגענו לבראסרי מעולה לארוחת פירות ים טובה.
לאחר מכן המשכנו לליון, אחרי מנוחה קצרה במלון יצאנו לכיוון מרכז העיר. המלון שלנו היה בצד המזרחי של העיר, חצינו את הרון למרכז, אבל המשכנו עוד מערבה עד שחצינו את הנהר השני לחלק היותר עתיק (ומאד יפה של ליון). טיילנו בסמטאות העתיקות, נכנסנו גם לחצרות הבתים שהיו פתוחות לראות את הבניה הפנימית המומלצת שם. ארוחת ערב טובה, עוד סיור לילי קטן בעיר וחזרנו לחדר.
&nbsp
יום 6 – ליון.
את היום הזה העברנו רק בליון עצמה. בבוקר ירד גשם די חזק (למעשה היום הגשום היחיד שלנו, למעט טפטוף קל ב2 ערבים אחרים), וניצלנו את היותו של המלון בבניין עם קניון ענק, לכמה שעות קניות. בצהריים התבהר ויצאנו למרכז העיר. טיילנו מעט במרכז והמשכנו לשכונות היותר צפוניות ברובע ה1 של העיר, על מנת לראות את 2 המבנים שחזיתם מכוסה לגמרי בציורי קיר מרהיבים:
Mur des Canuts & Fresque des Lyonnais.
&nbsp
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
נהדר, אני מחכה להמשך
אשמח אם תשלח לי במסר הכל יחד כדי שאוכל להעתיק למאמרים של הפורום.
תמונות אנני יכולה להעתק ויש גם בעיה של לועזית באמצע העברית, אבל חוץ מזה מרקיז, הכל בסדר.
 

Faria

New member
אין בעיה

אני מודע לבעיה של הלועזית והעברית באמצע ממאמרי טיולים קודמים. לכן שמתי את השמות בלועזית לפני/אחרי הטקסט ולא באמצע.
&nbsp
כתבתי את זה בקובץ אחד כי עם הלחץ בעבודה לא היה לי יותר זמן מרבע שעה פה ושם לכתוב את זה. מצורף להודעה זאת.
 

Faria

New member
כמה תמונות

בתמונות:
Step into the Void על פסגת האגיל דו מידי
ציור קיר עם גרפיטי בן 500 שנה מהטירה באיסוניה
אחד המפלים בערוץ דיוסז
אגם אנסי מהעיירה טלואר
Mur des Canuts - כל חזית הבניין מצויירת, כולל האנשים, החנויות וכו.









 

Faria

New member
המשך - דיז'ון ואלזס

יום 7 – מליון לדיז'ון
Mâcon, Beaune
את השני (והאחרון) שלנו בליון לקחנו די באיזי, וככה רק בשעת הצהריים יצאנו מהעיר. תוך כדי נסיעה זוגתי חיפשה מסעדות, התקשרנו לאחת שנראתה לה בעיירה מאקון. כשהגענו הסתבר שהזמנו מקום במסעדת כוכב מישלין. ארוחה של 5 מנות, מושלמת – גם יחסית למסעדות כוכב מישלין אחרות בהן היינו בעבר.
משם המשכנו לבון, עיר ציורית ומאד מרשימה ביופיה. מרכז קטן שנראה מאד תיירותי, כמו גם חנויות החרדל שנראות יותר כחנויות לכאלה שמחפשים מזכרת ולא למקומיים.
לקראת הערב הגענו לדיז'ון, אחרי ארוחת ערב יצאנו לסיור לילי ונהנינו מאד מיופיה של העיר גם בלילה.
&nbsp
יום 8 – דיז'ון
Dijon
במשך כל היום חרשנו את מרכז דיז'ון מכל הכיוונים, עיר שבאופן אישי די התאהבתי בה. בהמשך היום לקחנו את הזמן די באיזי, היות שהעיר לא גדולה במיוחד, והצלחנו להנות מהשוק הגדול, הבניינים המרשימים, קפה ומקרונים בכיכרות וסה"כ יום נחמד מאד שהלך די באיזי היות שהמרכז באמת לא גדול במיוחד.
&nbsp
&nbsp
יום 9 – מילוז והגעה לשטרסבורג
Mulhouse
בכל טיול כמעט יש לנו יום שכולל נסיעה ארוכה מהרגיל, וזה היה היום הזה, בדרך מדיז'ון לשטרסבורג עצרנו במילוז לצהריים וביקור במוזיאון המכוניות העצום שם. אוסף של מאות מכוניות מסוף המאה ה19 ועד היום, עצירת חובה לחובבי רכב. מעבר לזה עצרנו גם לקצת קניות וסה"כ יום שלא כלל יותר מדי טיולים. בערב הגענו לשטרסבורג למלון הנפלא שלנו.
&nbsp
יום 10 – היער השחור
Triberg Wasserfalle, Freiburg
היום הגרמני בטיול, התחיל בנסיעה למפלי טריברג המרשימים. טיילנו כשעתיים במפלים, והלכנו לחפש ארוחה דרום גרמנית טובה של נקניקיות ובירה. לאחר מכן נסענו לפרייבורג, אחת הערים היפות בהן ביקרנו, עיר עם רחובות צבעוניים, תעלות מים קטנות ומבנים מרהיבים.
&nbsp
יום 11 – קולמאר ודרך היין
Colmar, Riquewihr, Ribeauville
הרבה נכתב פה על היופי של קולמאר והיא לא איכזבה. שוטטנו מהבוקר עד אחרי הצהריים במרכז הצבעוני והיפה של העיר. משם חזרנו לכיוון שטראסבורג אבל דרך העיירות היפות של דרך היין. כל הנוף בדרך מלא בכרמים שמכסים את כל האזור. ריקוויר היתה העיירה הראשונה אליה הגענו, והיא כנראה היפה ביותר באזור מרכז קטן וצבעוני עם רחוב ראשי מאד תיירותי. הלכנו מצד אחד לשני דווקא דרך הרחובות הצדדיים, וחזרנו ברחוב הראשי. בדרך, כמובן, עצרנו לטעימות יין של אחד היקבים. משם המשכנו לריבוביל הסמוכה, עיירה גם יפה, אבל קצת החווירה יחסית לקולמאר או ריקוויר בהן ביקרנו לפני כן.
&nbsp
&nbsp
יום 12 – שטראסבורג
Strasbourg
התחלנו את הבוקר בביקור בסוכנות יורופקאר להחזיר את האוטו, אמנם הוא הוזמן עד יום אחרי, אבל הגענו למסקנה שאחרי שראינו מספר עיירות בסביבה, זה יהיה מיותר לצאת רק בשביל לסמן וי על עוד עיירה או 2. מסוכנות הרכב התחלנו בסיבוב קטן לאורך הנהר (על שייט ויתרנו) המשכנו בין הבתים הציוריים של פטיט פראנס, ונכנסו יותר למרכז העיר. עצרנו לצהריים במסעדת "אלזס א טאבל" הנהדרת (חזרנו לשם שוב בערב) ולאחר מכן המשכנו לקתדרלה המאד מרשימה של העיר. לאחר מכן הגענו לארמון רואן, שכיום שוכנים בו שלושה מוזיאונים - מוזיאון ארכאולוגיה במרתף, קומת הקרקע היא מוזיאון לאמנות שימושית, וקומה עליוני (המעניינת ביותר מבחינתי) המוזיאון לאמנות יפה. אוסף ציורים מאד מרשים מהמאות 14-19. לאחר מכן חזרנו קצת לחדר לנוח, זוגתי יצאה לקניות בעוד שאני ניצלתי את היותי באזור "הגרמני" של צרפת לביקור בפאב סמוך לכמה בירות זולות וטובות. יצאנו לעוד סיבוב רגלי להנות מהמרכז גם בערב בחושך והמשכנו למסעדה. שולחן לידנו במסעדה ישבו זוג אמריקאים בני כ60, מאד משעשעים שגררו אותנו איתם אחרי האוכל לפאב, להרבה סיבובים של בירה/וויסקי עד שחזרנו כולנו שתויים ומרוצים ב2-3 בלילה.
&nbsp
 

Faria

New member
עוד תמונות

רחוב יפה בבון
הכיכר המרכזית בדיז'ון מאחורי כוסות של קפה ומאר-דה-בורגון
סנאי רעב במפלי טריברג
הרחוב הראשי בריקוויר
האוטו שלנו על רקע אינספור כרמים בדרך היין
שטראסבורג











 

Faria

New member
סוף הטיול - 5 ימים בפריז

&nbsp
יום 13 – לפריז
העברנו קצת מהבוקר באזור של המלון, ובצהריים היתה הרכבת שלנו לפריז. אחרי שהגענו לפריז והתבאסנו מהמלון (רובע 11, ליד לה-רפובליק), יצאנו לסיבוב. התחלנו משכונת לה מארה, משם ירדנו לרחוב ריבולי עד בית העירייה. עצרנו לארוחת ערב מוקדמת (או צהריים מאוחרת מאד) אצל לאון דה בריסל, רשת מסעדות עם לא מעט סניפים שמומחיותם העיקרית היא סירי מולים נהדרים. משם ירדנו לכיוון הגדה השמאלית. עצרנו, כמובן, בשייקספיר & קומפני, חנות הספרים המפורסמת שקיבלה את שמה מחנות הספרים היותר מפורסמת בה בשנות ה20 נהגו לשהות המינגוויי, ג'ויס, פאונד ושאר חברים. גם החנות הנוכחית מאד מרשימה, אווירה מאד טובה. משם המשכנו למועדון ה"38 ריב" מועדון ג'ז פיצפון ששוכן במרתף קטן ברחוב ריבולי עם אווירה מעולה.
&nbsp
יום 14
עוד יום של שיטוטים בפריז, שוק מופטאר, מוזיאון רודאן, קצת משתי הגדות של הסיין בלי מטרה ספציפית (חוץ ממוזיאון רודאן כאמור). את הערב סיימנו בקולנוע רקס, עם האולם העצום של מעל 2000 מקומות.
&nbsp
יום 15
ועוד יום של שיטוט מהבוקר עד השעות הקטנות של הלילה, התחלנו באזור הלובר, גני טולרי, הקונקורד והסביבה. אחה"צ נסענו לקטקומבות, מערכת מנהרות מתחת לעיר שמגיעה לקברים המוניים עצומים, מאד מרשים להסתובב בין ערמות העצמות המסודרות מאד יפה. את הערב סיימנו במועדון הג'ז לה באייזה סאלה, להופעה מעולה של אטיין אמבפה ולהקתו. (Le Baiser Sale)
&nbsp
יום 16
היות שזה היה היום הלפני אחרון, התחלנו להיות קצת יותר ממוקדים. סיירנו במרכז פומפידו, אחד המוזיאונים היפים שראיתי, גם מבחינת המבנה התעשייתי המיוחד וגם התצוגות עצמן, קומה אחת ל1900-1960, קומה אחת מ1960 עד היום. בנוסף היו תצוגות זמניות, כולל אחת מאד יפה של דייויד הוקני. אחה"צ הסתובבנו באזור האנטנה המטופשת של אייפל, ובערב נסענו שוב לפלאס ד'איטליה שוב למסעדת שה נטלי בה אכלנו יומיים קודם. את הלילה סיימנו בסיבוב פאבים קצר ברובע הלטיני.
&nbsp
יום 17 (ואחרון)
עוד הרבה שיטוטים במרכז פריז, בדרך גם עברנו במוזיאון הצבא לבקר את נפוליאון, כמה קניות אחרונות (שוקולד, גבינות ונקניקים), ארוחה אחרונה במסעדת לה-קומפאס המעולה, ועם כל הצער שבדבר, חוזרים למלון, לוקחים את הדברים ותופסים מונית לגאר דו-נור לקחת את הרכבת לשדה התעופה.
&nbsp
&nbsp
 

Faria

New member
כמה מסעדות מומלצות מהדרך

&nbsp
Croix de Ville – Aosta – מסעדה איטלקית מודרנית במרכז אאוסטה, שף צעיר עם רעיונות מאד מוצלחים למנות. פעמיים היינו שם, הזמנתי דברים שונים לגמרי ב2 הארוחות וכל המנות היו מאד טעימות. מומלצץ בחום.
&nbsp
&nbsp
Brasserie Le Z – Chambery – בראסרי מומלץ מאד בשאמברי, תפריט מגוון וטעים, בעיקר לחובבי מאכלי ים אבל גם הרבה בשרים.
&nbsp
Restaurant Pierre – Macon – מסעדת כוכב מישלין, הלכנו שם על ארוחת 5 מנות והיה תענוג, כנראה הטובה ביותר במסעדות הגורמה בהן יצא לי לאכול ברחבי אירופה.
&nbsp
Chez Leon – Dijon – אחת המסעדות הטובות ביותר בטיול, מיטב המאכלים של בורגונדי עושיים מעולה, מוגשים בצורה מאד אסתטית.
&nbsp
La Table du Brocanteur – Colmar – כ10 דקות הליכה מ"ונציה הקטנה" בקולמאר, מסעדה קטנה ברחוב צדדי (אם לא יודעים לאן רוצים להגיע לא נתקלים בה בחיים). הקודון-בלה הכי טעים שאכלתי אי פעם, וגם המנות הראשונה והאחרונה היו מעולות.
&nbsp
L'Alsace à Table – Strasbourg – מסעדה מעולה למי שאוכל מאכלי ים, אכלנו שם פעמיים (צהריים וערב באותו היום), ובשתיהן מאד נהנינו מהדגים העשויים מעולה (בצהריים) ומצלחת ענקית של פירות ים על קרח (בערב).
&nbsp
Paris:
Leon de Bruxelles – רשת מסעדות בכל צרפת, עם כ10 סניפים רק בפריז. מומלץ מאד רק למי שנהנה מסיר מולים טוב, רצוי עם בירה ליד, במחיר די זול. במסעדה יש עשרות מנות מולים שונות.
&nbsp
Chez Nathalie - ליד פלאס ד'איטליה, קצת רחוקה מהמרכז המתוייר, מומלצת ביותר. תפריט לא גדול, אבל כל מנה של השפית המוכשרת היתה תענוג.
&nbsp
Ca Phe Hanoi – לעומת הגירסה החיוורת והכשרה בתל אביב, קה פה האנוי המקורית בפריז היא כנראה המסעדה האסייתית הטעימה ביותר בה אכלתי. המנות הראשונות, הנודלס והבשר עשויים מצויין, מטובלים טוב ומאד טעים.
&nbsp
Champeaux – בראסרי מודרני צמוד למרכז המסחרי Les Halles של השף אלאן דוקאס, מחירים סבירים מאד (יחסית לשאר המסעדות של דוקאס) ומאד טעימה.
&nbsp
Le Compas – באר/מסעדה ברחוב מונטורגי (כל הרחוב מלא במסעדות, מעדניות, או כל דבר אחר שמוכר אוכל). מסעדה מצויינת, ארוחה אחרונה בטיול שהשאירה טעם מצוין. של ברווז צלוי רך ועסיסי.
&nbsp
&nbsp
 
תודה, מעניין לקרוא והתמונות יפות. תודה גם על ההמלצות למסעדות

ולמלונות.
וגם על איפה לא כדאי ללון בפריז.
 
למעלה