מרכז/דרום יפן בינואר..?

הקיזומ

New member
מרכז/דרום יפן בינואר..?


ביקור ראשון ביפן, לפעילות-עבודה בעיר kobe בחודש ינואר.
מעוניין להשאר מספר ימים נוספים (כשבוע?) לטייל. אני בעיקר אוהב לראות
טבע. גם לפגוש את התרבות המקומית.
האם יש המלצות לאתרים מסויימים ב- kobe או סביבותיה?
האם מומלץ להצפין לטוקיו?

הדבר הראשון עליו חשבתי -- אולי נסיעה לביקור בהירושימה (שאיננה כ"כ רחוקה).
אגב, האם יש טעם להשכיר רכב ביפן או עדיף להתנייד בתחבורה ציבורית? (גם לנסיעות ארוכות)
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
התחבורה הציבורית מעולה ביפן
אם בכוונתך לעשות שימוש ברכבות השינקנסן (רכבות מהירות) ולמרחקים כמו למשל עד טוקיו וחזרה, עדיף לקנות (צריך לחשב כדאיות) עוד בארץ את כרטיס ההנחה לרכבות JRpass עולה הרבה אבל אם יש כוונה לטייל למרחקים, שווה להתייחס.
https://www.jrpass.com/?gclid=EAIaIQobChMIgP7omqik1wIVwhXTCh3wvgTuEAAYASAAEgJevPD_BwE

ממה שבדקתי ברכבת זה משהו בין שעתיים וחצי לשלוש לכיוון לטוקיו, לדעתי שווה בהחלט ולתכנן עצירות בדרך.
https://www.city-cost.com/blogs/City-Cost/wXOvG-transportation_tokyo_hyogo_kobe-shi

אם אתה יכול להשאר עוד שבוע או עשרה ימים בהחלט הייתי ממליצה לעשות תכנית מסודרת לאן ברצונך להגיע . לבדוק במדריכי תיירות כמו הלונלי פלאנט, פודור ואחרים לדוגמא לבקר בקיוטו בדרך לטוקיו..

https://www.lonelyplanet.com/japan
 

butwhy

New member
הייתי גם 4 ימים ביפן אחרי נסיעת עבודה

טיילתי עם עוד אנשים ש"תפסתי טרמפ" על הטיול שלהם, כך שהם תכננו את הלו"ז ואני הזמנתי מה שהם הזמינו. היינו יומיים בקיוטו ואח"כ יומיים בטוקיו, לשם נסענו בשינקנסן.
מאוד ממליצה על קיוטו, עיר מקסימה. ה-walking tour שעושים שם (מבוסס על טיפים, נרשמים בפייסבוק) מאוד מאוד מוצלח ומומלץ. שם גם יסבירו איפה ומתי ניתן לצפות במופע שמתאר את התרבות היפנית (דוגמאות לתיאטרון יפני, טקס תה, סידור פרחים, נגינה מסורתית, ריקוד מסורתי של גיישות וכו') שגם הוא מאוד מומלץ.
מטוקיו פחות התלהבתי, אבל גם ירד שם גשם אז יתכן שזה היה קשור. אם אתה אוהב טבע, יש יער במבוק מחוץ לעיר - אני לא הגעתי אליו בשל קוצר הזמן אבל הוא נראה מקסים.
אגב, אם הייתי מתכננת לבד, בהתחשב במגבלות הזמן, כנראה הייתי מעדיפה לבלות 4 ימים במקום אחד, אני פחות מהאוהבים לרוץ.
 

ANZ1

New member
כמה הערות

1. לא שוכרים רכב ביפן, אלא אם אתה קורא יפנית,
כל השילוט הוא רק ביפנית
2. התחבורה הציבורית מעולה, מערכת ה JR-RAIL
ויש כרטיס חופשי לכל הנסיעות על כל הרכבות של החברה שנקראת JRPASS
3. אתה יכול להגיע בקלות לכל עיר מרכזית ביפן, בהונשו
4. הירושימה, קיוטו, אוסקה, וטוקיו
הם היעדים העיקרים שלך,
אתה יכול לבחור את כל היעדים ולנסוע כל יום לביקור יומי ולחוות את העיר,
או לבחור רק 2 יעדים ולטייל בהם מספר ימים
לנסוע בבוקר ולחזור בערב, ולהבין איך תחבורה ציבורית צריכה להיות.
כל עיר מאד שונה ואחרת, זה תלוי באישיות שלך,
קיוטו זה ההיסטוריה והתרבות,
טוקיו זה יפן מרוכזת במקום אחד לטוב ולרע, עם כל העומס והבלאגן
אוסקה זה יפן המודרנית
והירושימה זה יד ושם, לטוב ולרע , מומלץ גם לבקר במפעל מזדה בעיר שמספק סיורים חינמים.
5. אתה צריך לקנות את הכרטיס מחוץ ליפן לפני הנסיעה, לא מוכרים כרטיסים מוזלים לתיירים ביפן עצמה, ההפרש בן מחיר הכרטיס לתיירים לבן קניית כרטיסים במקום יהיו אלפי אחוזים
כרטיס חופשי לשבוע עולה כ250 דולר
 

moco10

New member
תצטרך להסביר את (1)

במיוחד לאור העובדה, שהמון תיירים שלא קוראים יפנית כן שוכרים רכב ומסתדרים מצויין.
לניווט יש מספיק דרכים שלא תלויות בקריאת שילוט.
בקשר לשילוט אחר, בהרבה מדינות חלק גדול מהשילוט בעיניין תעבורה הוא בשפת המקום בלבד, וזה כולל ישראל.
 

ANZ1

New member
הסבר ?

קודם אתה צריך להסביר ולהוכיח את "העובדה" שכתבת, כי היא ממש לא נכונה,
מעטים התיירים ששוכרים רכב ביפן ונוהגים לבד.
בעיקר אלו שעושים טיולים בטבע הרחוק שאין בו הרבה תחבורה ציבורית,
מכיוון שנסיעה במקום אחר וחדש ובמדינה אחרת זה כבר יותר בעיתי מנהיגה אצלך בבית,
ויותר מזה כשנוהגים הפוך מהכיוון כמו מבישראל,
ויותר מזה שאין חניה בכלל במרכזי הערים, הדבר הכי מצחיק לראות בטוקיו איך אנשים קונים דירות קרקע כדי שישמשו כחניה, והבחור רוצה לנסוע רק לערים גדולות,
ויותר מזה שאין שילוט באנגלית,
ויותר מזה שאין את מי לשאול,
ויותר מזה שהתחבורה הציבורית מעולה, זולה, ואפשר להגיע מכל מקום לכל מקום יותר מהיר ויותר בטוח ויותר מדויק מנסיעה לבד, אין שום תועלת ויתרון בנסיעה ברכב שכור.
 

moco10

New member
מה בדיוק לא נכון? הם לא מסתדרים מצויין או שהם לא "המון" ?

כל אתרי ההשכרה (באנגלית) לתיירים שנוסעים לשם הם סתם, או שיש להם הצדקה?

רק שיהיה ברור, לא כתבתי ואיני טוען שרוב התיירים שוכרים מכונית, רק שיש הרבה שכן.
אתה כתבת עכשיו כל מיני עובדות וטיעונים שאני דווקא מסכים להם, אבל אינם קשורים להערה שלי כלל.
אני ביקשתי ממך רק להסביר את (1) : "לא שוכרים רכב ביפן, אלא אם אתה קורא יפנית, כל השילוט הוא רק ביפנית".

אז מי שמתכונן ליסוע לאזורים שלא נגישים לתחבורה ציבורית, בהחלט שווה לו לבחון שכירת רכב, אבל יותר לעיניין: מכל השיקולים בעד ונגד, מה שהצגת כתנאי הכרחי לשכירת רכב - קריאת השילוט ביפנית - הוא לא רלוונטי, בדיוק כמו שקריאת עברית לא רלוונטית לתייר ששוכר רכב בישראל . כאמור, לנייוט לא צריך שילוט וזה גם לא עיניין לתייר נוהג דווקא.

אגב, יש עוד שיקול בעד והוא כלכלי. בניגוד למה שכתבת לעיל, השינקנסן זה דווקא יקר. כשאתה משפחה של 4 נפשות שנוסעת מרחקים גדולים ביפן, זה הרבה יותר זול ברכב שכור.
 

YosMan1

New member
בישראל כל השילוט בדרכים מופיע בשלוש שפות,

עברית - אנגלית - ערבית
 

moco10

New member
זה פשוט לא נכון

כמו שכתבתי מקודם, זה נכון לגבי שילוט ניווטי - לאיזה כיוון זו Haifa , אבל זה לא נכון בהכרח בהרבה שילוט אינפורמטיבי לגבי סידורי תנועה.

איך התייר אמור להסתדר בחנייה בת"א? ראה תמונה.

 

anigodin

New member
כמה תיקונים

1. זה לא נכון שכל השילוט הוא ביפנית. יש שילוט באנגלית במקומות רבים מאוד. נכון שבאיזורים כפריים הוא מועט יותר אבל הוא קיים (בייחוד ביעדים תיירותיים).
הסיבה לא לשכור רכב ביפן היא לא בגלל זה אלא בגלל שאם נוסעים לביקור ביעדים הכי מוכרים, אין שום סיבה לעשות זאת כי התחבורה הציבורית מעולה.
2+5. עד מרץ 2018 ניתן לקנות את הפאס של JR גם ביפן בתוספת עלות של כ-4000 ין (כ-38 דולר). אבל אם נוסעים לזמן קצר כדאי מאוד לתכנן מראש את הנסיעות ולבדוק באתר היפרדיה את העלות הכוללת של הנסיעות הבין-עירוניות הארוכות כדי לבדוק שהעלות שלהן עוברת עלות של פאס לשבוע, שבועיים או שלושה (תלוי באורך הטיול). בטיול של שבוע באיזור קנסאי (אוסקה והסביבה), ביקור בקיוטו ובאוסקה מקובה ממש לא מצריך פאס כי הנסיעות עולות פחות מ-1000 ין לכיוון. אם נוסעים להירושימה זה יקר יותר אבל עדיין לא מגיע לסכום של פאס שבועי.
3+4.בטווח זמן כ"כ קצר של שבוע לא הייתי טורח להגיע לטוקיו אם לא היית שם קודם. זו עיר ענקית. עצומה ואולי בשבועיים אפשר להתחיל לתפוס אותה. אם יש רק שבוע, כדאי להתרכז באיזור קנסאי - קיוטו, אוסקה ולהוסיף את הירושימה (רצוי עם לינת לילה).
בהירושימה מעבר למוזיאון ופארק השלום יש אפשרות לבקר גם באי מיאג'ימה שצמוד לעיר (מעבורת של 10 דקות לכיוון, מחזיקי פאס של JR שטים בחינם). האי מפורסם בשער טוריי ענק שעומד במימי המפרץ ובזמן השפל ניתן להגיע אליו רגלית. לינה בעיר תאפשר לך לבקר בעיר ובאי בנחת ובלי להתרוצץ. צריך לקחת בחשבון שגם בשינקנסן לוקח שעתיים להגיע להירושימה מקיוטו או אוסקה. סיור במפעל מזדה חובה להזמין מראש. הסיור באנגלית מתקיים כל יום ב-10 בבוקר. כדאי לתכנן את הביקור שם ליום השני אחרי לינת הלילה בעיר.
 

יעקב ו

New member
מאיפה הטיסות?

אם הטיסות הן מאוסקה (הלוך וחזור) אז עדיף להתרכז באיזור זה, לחלק יומיים בקיוטו ועוד שלושה ימים באוסקה.
אם יש טיסה מטוקיו אז להעביר את הזמן של אוסקה לטוקיו אבל לא לוותר על קיוטו.
&nbsp
אין בעיה לשכור רכב ביפן, בעיקר עושים את זה לנסיעה לאלפים היפניים. כל השלטים מחוץ לעיר הם גם באנגלית ועם GPS אין בעיה בכלל. אבל זה לא מתאים לנסיעה קצרה.
התחבורה הציבורית מהירה וחוסכת זמן לא רק בעיר (ששם רכב לא מתאים) אלא גם מחוץ לעיר.
נסיעה בשינקנסן מקיוטו לטוקיו תיקח קצת יותר משלוש שעות ברכבת אבל ברכב זה יום שלם
 
למעלה