בקשה לפיצוי בגין שינמוך במחלקה

אביטל155

New member
בקשה לפיצוי בגין שינמוך במחלקה

שלום,
טסנו לאחרונה טיסה עם שני קונקשנים עם איירפראנס, ורכשנו לשם כך כרטיסים במחלקת עסקים. בקטע הטיסה האחרון שהופעל על ידי חברה שאינה איירפראנס, הודיעו לנו שאין מקומות עבורנו במחלקת עסקים והושיבו אותנו בתיירים. אציין שזה היה קטע קצר יחסית, כשעתיים מתוך טיסה של כ-18 שעות באוויר בסה"כ.
נציגי אותה חברה הציעו לנו פיצוי של 200$ כל אחד בשובר לשימוש עתידי אצלם (ולא באיירפראנס) אבל לא לקחנו אותו כי הסיכוי שנשתמש בו קלוש.
כשחזרנו פניתי פעמיים לאיירפראנס בכתב, ושם ענו לי שהאחריות היא על המפעיל האחר ולא עליהם, ושאסתדר מולם. בשיחת טלפון ענתה לי נציגה אחרת שדווקא מגיע לנו החזר, ושאכתוב שוב, אבל קיבלתי שוב בכתב את אותה תשובה שלילית בפעם השלישית.
הייתי שמח לשמוע מה דעתכם -
1. האם באמת איירפראנס יכולה להתעלם מהעניין? את הכרטיס שהוא סוג של חוזה קנינו מהם.
2. אם אכן בסוף יתרצו, איך מחשבים החזר סביר?
3. יש מקום לבקש גם פיצוי כספי גם על עצם האירוע? זה בהחלט היה לא נעים לקבל את הבשורה אחרי כמעט 20 שעות מהיציאה מנתב"ג (ולאור התגובה שלהם זה מתחיל להפוך לעקרוני בעיניי..).
4. אם ידחו אותנו סופית, האם כדאי לפנות לתביעה קטנה?
תודה רבה על הסיוע!
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
הגשת תביעה קטנה
הייתי כותבת מכתב רשום לאירפרנס (אני משערת שקניתם בארץ את כרטיסי הטיסה?) שאתם מתכוונים לתבוע אותם בתביעות קטנות אם לא יפצו אתכם תוך (נניח) עשרה ימים מתאריך מכתבכם. כעבור עשרה ימים תורידי טפסים מהאינטרנט והגישי תביעה. צריך זמן זה מה שחשוב שתדעי. כלומר יהיו כמה מפגשים בבית הדין. את חייבת להראות שהתרעת בפני החברה שאת מתכוונת להגיש תביעה וכל שאר ההתכתבויות. אני לא חושבת שתקבלי פיצוי על עגמת נפש, בתי המשפט נוטים בדרך כלל למזער את ענין עגמת הנפש.
 

לאונידס

Active member
ככל שאני מבין חוק שרותי תעופה (טיבי) מכסה אתכם

חוק שרותי תעופה קובע בסעיף 9 שמגיע לכם פיצוי ואיזה פיצוי.
בסעיף 11 ב"פיצויים לדוגמה" הוא גם קובע פיצוי נוסף עד 10000 שקלים לחברת תעופה שמתחמקת.

לכן חשוב שתתעדו את הדרישה שלכם לפיצוי לפי החוק, כדי שאם תגיעו לבית משפט תוכלו גם לדרוש את הפיצויים לדוגמה
 
כל שנה איירפרנס מדורגים כאחת החברות הגרועות בעולם

ואנשים עדיין טסים איתם!!!
בהצלחה בקבלת החזר כספי... נשמח אם תחזור לעדכן
 

אביטל155

New member
תודה ועוד 2 שאלות

תודה לכם.
הסתכלתי על החוק והתעוררה אצלי שאלה - אני יכול להניח שההחזר יהיה רק על הלג הבעייתי ולא על כל הטיסה? ואם כך, אני אמור לחשב מיילים בקו ישר ולבקש החזר על הלג הבעייתי?
ולגבי 'עוגמת הנפש', האם באמת אין מקום לבקש? בהחלט היתה פה מידה של עוגמת נפש, אחרי שני לגים ארוכים במצטבר. והם גם מעצבנים בטיפול שלהם בסוגיה..
ולגבי איירפראנס - כל הקטע היה לטוס עסקים בלג הארוך, ובחרנו בהם בגלל המחיר. בתכלס זה עבד מצויין, ואין טענות כלל. הקטע ת"א-פריז-ת"א היה במושבים רגילים וצפופים כמו אצל רוב החברות, אבל ידענו על כך מראש.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
כדאי לעשות חישובים לפני הגשת התביעה
כמו "ערך או שווי הטיסה בה לא טסת במח' עסקים" מסך מחיר כל כרטיס הטיסה.
לדעתי אינך יכול לתבוע דרך בית המשפט מיילג' כי בית המשפט לא יתעסק בנושא המיילים שצריך לתת לך כפיצוי. אם נניח תתבע 200 דולר (רק דוגמה) מאיירפראנס וזה בערך יהיה החישוב של הלג הזה מכלל הטיסה, זו תהיה תביעה הגיונית ואז תוכל לצרף ענין של עגמת נפש, אבל צריך להוכיח עגמת נפש, וכמו שכתבתי כבר, בתי המשפט בארץ מתקמצנים על נושא תביעות בגין עגמת נפש. אבל לנסות תמיד אפשר.
 

לאונידס

Active member
נראה הגיוני שתקבלו פיצוי על הפגיעה בלבד, לא?

למה שאייר פראנס יפצו אתכם על הלג הארוך שבו כן טסתם במחלקת עסקים?
אני לא משפטן, זו לא עצה משפטית, אם אתם רוצים משהו בדוק אתם צריכים לפנות למשפטן אבל כאדם מהיישוב נראה לי שיש לכם שתי אופציות פעולה.
או ללכת לפי חוק שרותי תעופה, אם יתנו לכם את המגיע אז קיבלתם ואם לא אז מגיע לכם פיצויים לדוגמה.
או לפי חוק אחר על הפרת חוזה אבל אז התביעה נראית יותר מסובכת.
&nbsp
בכל מקרה לדעתי כדאי לתעד את הפניות ורצוי בכתב. המשקל של "אמרו לי" נמוך בבית משפט
&nbsp
 
למעלה