בבקשה, צריך את עזרתכם.

Roaicc

New member
בבקשה, צריך את עזרתכם.

אני סובל מטיסות ומעולם לא טסתי.
החלטתי שהשנה אני טס ויהי מה.

הבעיה אצלי מתחלקת למספר חששות, אבל העיקרית שבהן זה כל נושא הלחץ והדחיסות במטוס!
כמות האנשים.....זה שאני צריך לשבת כמו סרדין במושב של 3 אנשים שצמודים אליי.......תחושת מחנק וכו...

עם הגובה והטיסה לדעתי אני כבר חמור גדול כדי להתמודד, ואני מהמר שיהיה בסדר.
אבל מה עושים עם כל הנושא של הצפיפות.?

אז החלטתי שהטיסה הראשונה שלי תהיה לאירופה.
טיסה קצרה של 4-5 שעות בערך.......

ובכדי להפיג את הסטרס שאני נמצא בו וכו....לפחות בטיסה הראשונה,
אמרתי שאולי עדיף לי לנסוע במחלקה שהיא לא "מחלקת תיירים".

נכנסתי סתם לאתר של אלעל נגיד, וראיתי שיש עוד מחלקות.
אז מחלקה ראשונה זה מלא כסף, מן הסתם.

אבל יש מחלקת פרימיום שגם עולה הרבה....אבל יש מחלקה שיש בה רק "הושבה של מחלקת פרימיום"……
בלי כל הדברים הנלווים מסביב (האמת שאין צורך מבחינתי לאוכל גורמה ,מוזיקה וכו....) …… אני רוצה בסהכ
מושב מרווח ונעים ...בטח בפעם הראשונה לחוות איך אני בכלל מרגיש בטיסה.

מי שאין לו פחד טיסות, ממש לא יבין אותי.

אז מה דעתכם ?
האם מדובר בכרטיס טיסה יקר?
ראיתי באתר שעולה 200 דולר --רק ההושבה בפרימיום? (בלי כל הדברים הנלווים)
זה הגיוני שזה המחיר ?


אממ......קשה לי על ההתחלה לטוס במחלקת תיירים.

יש לכם אולי הצעות אחרות לתת לי? ,
אולי לכוון אותי לחברות אחרות?? למטוסים מסויימים?

איך אני צולח את זה?

אשמח לאנשים עם ניסיון רב בטיסות (ושוב...אלה שאין להם פחד לא יבינו אותי)

https://www.elal.com/he/FrequentFlyer/UtilizingPoints/Pages/PremiumEconomy-Reedem-Earn.aspx
 
קודם כל, מושב במעבר

תמיד. אין אצלי משהו אחר. מעבר בלבד. לפחות שם יש לי חברה רק מצד אחד, בצד השני אני חופשיה.
בנוסף, אם אתה רוצה, אתה יכול לנסות להזמין מושב עם מקום לרגליים, באיזי ג'ט יש אפשרות כזאת.

להתחיל לתרגל לפני כן, הרבה לפני כן, חודשים, כעניין של יומיום, את נושא הנשימות. כל יום לשבת ולהרפות את כל הגוף, מהראש ועד הרגליים ולהקשיב לנשימות ולהרגיש איך הן נעשות נמוכות יותר. אפשר להוסיף לזה תמונות מהדמיון שעושות טוב, נגיד מקום יפה שטיילנו אליו שאפשר להריח אותו, לראות את הנוף בדמיון. אפשר לדמיין את הסיטואציה מראש כחיובית במקום כשלילית. אפשר לדמיין אור שנשלח אליך מהיקום, למשל קיבלתי הצעה ממטפלת: לראות את המטוס כעוטף אותי, אני היום יכולה לדמיין אותו כמקופל, בתנוחה עוברית, סביבי כשגם אני בתנוחה כזו, ויחד אנחנו גוף שזז, אחד. הוא לא עוין לי במהותו.

אפשר לחשוב על טיפול CBT, קוגניטיבי-התנהגותי, שעשוי לעזור במצבי חרדה.

הגעתי למסקנה שלפני כל טיסה או במהלכה, אם אני מרגישה צורך, אני לוקחת כדור קסנקס או בשמו השני קסנגיס. ההשפעה שלו קצרה יחסית וחולפת לאחר כ-6 שעות, ללא השארת שרידים בגוף. כי גם לי יש הבעיה הזאת, אם אני מאבחנת את עצמי לפי ויקיפדיה, אני סובלת מאגורפוביה קלה. קלה כי אני לא נמנעת מטיסות אלא טסה לפחות פעם בשנה, רוב השנים פעמיים. כלומר מראש אני מזמינה טיסה כי אני יודעת שאני יכולה לעמוד במתח שהיא מייצרת. לפי המחשבה: אלוהים (או כרצונך, היקום, העולם, כל מי שתרצה) שולחת לך רק התמודדות שאת יכולה לעמוד בה.

עוד טיפ שלי עוזר: כיוון שאני מרגישה דברים בגוף, אני לא עולה לטיסה אם אכלתי לפני, ולא אוכלת תוך כדי. לפעמים זה אומר שאני עולה לטיסה כשבפעם האחרונה אכלתי 12-15 שעות קודם לכן. אני דואגת שיהיה לי בקבוק מים זמינים ולעולם לא עולה לטיסה עם עדשות, אלא רק עם משקפיים. בגדים נוחים תמיד ואם צריך, אני פותחת רוכסן במכנסיים ועליו החולצה כך שלא רואים כלום. כדי שהבטן תהיה חופשיה לנשום.

עוד מקור טוב להזם חרדות, הקובץ הזה, או המקור שלו, באנגלית:
http://www.macom.org.il/what_now/topic_hard_time/walk-through-panic-attack/
http://www.exitsupportnetwork.com/recovery/panic.htm
בטיסה האחרונה היתה לי הדפסה של זה במעיל שלקחתי בטיסה, אבל לא הרגשתי צורך להציץ בטקסט.

עוד ספר שלדעתי עשוי לעזור: "חשיבה חיובית כדרך חיים", שירלי נס-ברלין

אבל אפילו לפני כל אלה, לנסות לראות אם אתה יכול להרשות לעצמך לעבור איזשהו טיפול פסיכולוגי. להרשות גם כלכלית ובעיקר נפשית, אם אתה מסוגל להיפתח לאפשרות הזאת. כי החרדה היא הסימפטום, לא הבעיה. אני יודעת מה המקור שלה אצלי וזה עוזר לי קצת להתמודד. בהמשך מה שעוזר אחרי שעשיתי את העבודה הזאת: עצם זה שאני הולכת אל מול הפחד ולא מצפה שהוא ייעלם. זה אומר, ללכת נגדו, מולו, מה שתרצה. איתו. הוא ישנו ולמרות זאת אני עושה. כי הימנעות חוזרת ונשנית עלולה להרחיב את החרדה גם לשדות חיים אחרים. עכשיו, לאחר שראיתי איך עברתי שתי טיסות היטב, וגם בטיול עצמו הייתי שעות עם אנשים אחרים במקום שאי אפשר היה לברוח ממנו, והתמודדתי היטב. זה מחזק אותי לקראת הטיול הבא, הניסיון החיובי הזה.

מבחינת טיסה בעסקים או בתיירות, אני לא משלמת מחירים כאלה. אולי אם הייתי טיסה 3-4 פעמים בשנה ויותר, הייתי זכאית למושב כזה כשדרוג. אבל זו לא המציאות שלי. אם אתה יכול להרשות לעצמך לשלם מאות דולרים לכיוון וחושב שזה יעזור, אדרבא למה לא.
 
יש הפונים לקריאת ספרים בנושא או ל-"מרפאים" למיניהם

אשתי פחדה מאוד לטוס, ובפעם הראשונה החזיקה לי את היד וכמעט היתה שוברת לי אותה.
בהמשך היא התרגלה והתייחסה לזה כנסיעה באוטובוס.

אני היום טס טיסות קצרות בלבד (שעה וחצי) לכן:
א. מקפיד ללכת לשירותים ממש לפני הטיסה
ב. מזמין מקום ליד החלון , וכך אף אחד לא מפריע לי. (ישיבה במעבר לא נעימה כי צריך לקום מידי פעם כאשר מי מהיושבים לידך רוצה לקום, כמובן שהמושב האמצעי הוא הגרוע ביותר)

כל זה רק אם לא הצלחתי להזמין מקום ישיבה בשורה הראשונה ליד החלון, שם יש מרווח טוב לרגליים וגם אם מישהו רוצה לקום, לא מפריע לך.

בענין הלחץ במטוס, עד היום חוץ מעשרות טיסות לרחבי אירופה המערבית, טסתי כבכר 115 פעם לכרתים ב-28 השנים האחרונות. בכל טיסה אני חש בלחץ הזה אבל מתעלם ממנו, למרות שהתחושה שלי היא של נסיעה במשאית עם כלובי עופות, ואני חש שמחה בלתי רגילה כאשר אני יוצא החוצה לאויר הנקי , א-מאחייה.....

יכול להיות שהחשש לטוס נובע פשוט מאי ידיעה לתנאים ולחשש שהם מאוד גרועים.
אם אין לך בעיה רפואית בנושא טיסה, לא צריכה להיות לך כל דאגה מתנאי הטיסה.
ואגב, מעל הראש ישנו מאורר המכוון רק אליך, אני מתיישב ואוטומטית מפעיל את המאורר הזה, לצורך חלופת האויר בסביבתי הקרובה (האויר ממוחזר אמנם אבל מסונן).

 

YosMan1

New member
לענין רוחב המושבים:

בהרבה חברות יש עכשיו מחלקת מושבים יותר רחבים עם שרות רגיל וכל חברה נותנת לזה שם אחר והשמות מבלבלים כי הם אומרים דברים שונים בחברות שונות.
באל על קוראים למחלקת המושבים הרחבים - פרמיום.
שים לב שתיירים פלוס באל על זה רק עוד קצת מקום לרגליים אבל רוחב הכסא זהה.
בבריטיש קוראים למחלקת המושבים הרחבים טוריסט+.
בלופטהנזה מחלקת פרמיום אקונומי.
צריך לשים לב גם שאין בכל המטוסים את המחלקה הזו.
המקום לבדוק את תצורת המטוס לגבי טיסה ספציפית זה seatguru.com
ואני מצטרף להמלצה לשבת רק במעבר שם מרגישים פחות את הלחץ והצפיפות.
 

Roaicc

New member
תודה לכל העונים....אז בשורה התחתונה

אף אחד לא היה בעד לשלם, לפחות בטיסת הבתולין שלי, עוד 200 דולר בערך, למחלקת פרימיום,
"תיירים פלוס" או איך שזה נקרא.......וזה רק כדי להרגיע אותי בטיסה הראשונה שלי.


קראתי את כל התגובות המדהימות שלכם,
ועדיין אני פחות חרד מהטיסה עצמה....אלא יותר מהעובדה שמחניק שם, שאשב שם כמו סרדין,
בלי נוחות שהכל צמוד אליי וכו וכו...

אני עדיין מתכוון לחקור ולשאול לגבי מחלקת הפרימיום, תיירים פלוס וכו...


תודהה
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אני חושבת שיש סדרי עדיפויות שונים לכותבים כאן
אני כן משלמת יותר עבור טיסה נוחה יותר. זה קורה רק בשנים האחרונות, לפני כן לא הרשתי לעצמי להיות "בזבזנית". היום, אני מפרגנת לעצמי ומוציאה יותר על הטיסות. נכון שזה רק כמה שעות אבל זה חלק מהיציאה לחופשה. בעיקר בטיסות לארה"ב חשוב לי לא לשבת כמו דגת סרדין או סרדינה ושלא יקימו אותי ושלא אקום ואצטרך לטפס מעל כולם. אני שמחה לשכב ולחלץ עצמות לכמה שעות וכן זה עולה הרבה יותר וזה בסדר מבחינתי. רבים כאן יגידו את מה שאמרתי לפני שנים. בכסף שאני משלמת על טיסה אחת אפשר לטוס שלוש עד חמש פעמים לארופה. אז סדרי העדיפות שלי השתנו והפכו לתלויי גיל, וחישובים אחרים.

שווה לך, בנסיעה ראשונה, לשלם קצת יותר ולנסוע ממש פרמיום. הבעיה היחידה היא שאח"כ "לרדת" חזרה לטוריסט קלאס זה מבאס מאד.
 

Roaicc

New member
וזו השאלה --כמה זה עולה פרימיום בדרך כלל?

זה נכון שבממוצע, מדובר בעוד 800-900 שקל בערך ,מכרטיס רגיל?

תודה
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אני חושבת שצריך לבדוק כל חברה לחוד
אני לא חושבת שיש מחיר אחיד. לא בדקתי לאחרונה מחירים. הסתכלתי עכשיו בבריטיש טיסה ללונדון כיוון אחד באקונומי 259 דולר מזוודה אחת בפרמיום שתי מזוודות הכסא במקום 31 אינץ 38 אינץ זו קבינה נפרדת אם הבנתי נכון. ההבדל במחיר נע בין 120 ל-180 דולר (תלוי במחיר הטיסות החוזרות למשל) לכיוון. אבל זה לא אומר כלום כי בחרתי טיסה בינואר ואז הטיסות יחסית זולות. בקיצור זה לא כמו שכתבת, לא במקרה של בריטיש אבל צריך לבדוק כל חברה, תאריכים ואפשרות להיות גמיש.
 

Roaicc

New member
הבנתי .....אני טס עם חברים

הם יטוסו מן הסתם במחלקת תיירים...
אני רק בפרימיום...או במחלקת תיירים פלוס.........

זה הופך את זה למסורבל אבל אני אתמודד

תודה
 

YosMan1

New member
אם אני מבין נכון אתה מדבר בעיקר על אל על, ופרמיום יש רק ב

787 החדש שזה אומר מטוס וחצי כרגע באלעל (שני מטוסים, אחד היה מקורקע לאחרונה) .
לא יהיה פשוט למצוא טיסות כאלה.
בבריטיש ברוב המטוסים יש את הטוריסט+ שמקבילה לפרמיום של אלעל.

ולעניין התשלום אני אישית מוכן בד"כ לשלם את ההפרש עבור מושב נוח לטיסות של 5+ שעות אבל המחיר משתנה כל כך שזה מדהים.
זו יכולה להיות תוספת של 100 דולר לכיוון עד תוספת של 500 דולר לכיוון. אין כללים, אלא לבדוק כל מקרה לגופו.
 

Roaicc

New member
מצידי שזה יהיה מטוס אירני חחחחחח

לא אכפת לי אלעל,ארקיע או בריטיש......
אלא רק שיהיה לי נח בטיסה הראשונה שלי.

אין לי בעיה לשלם עוד 800-1000 שקל לפעם הראשונה שלי.

אולי אם ארגיש שזה לא היה כזה נורא הטיסה, בפעם הבאה אהיה פחות לחוץ
ואסע במחלקת תיירים.
 

לאונידס

Active member
אתה יכול להזמין ב low cost ומושב עם מרווח גדול לרגליים

אני פעמים רבות מוסיף סכום להושבה נוחה, למשל מושב סמוך לדלת היציאה. הסכום לא גדול - הנוחות מבחינתי מאוד משתפרת.
&nbsp
הסך הכל בד"כ יוצא לי הרבה יותר זול ממחלקת תיירים בחברות high cost, בטח יותר זול מהפרימיום שלהן.
 

ערני222

New member
כתרגיל טיסה ראשוני

אתה יכול לטוס כטיסה ראשונה -טיסה קצרה ,פה בארץ .
למשל:טיסה ל אילת .
אחר התנסות כזו תוכל לבחון מה מפריע לך בטיסה ואיך להתמודד עם חרדת הטיסה.
 
למעלה