שאלה לבעלי ניסיון לגבי תכנון טיול בארה"ב

שאלה לבעלי ניסיון לגבי תכנון טיול בארה"ב מתחילה לעבוד על טיול בר מצווה לארה"ב (מערב ארה"ב + הצד הקנדי של מפלי הניאגרה + ניו יורק).
ההרכב: 2 מבוגרים + חתן בר המצווה + אחיו בן ה9.
מועד משוער: 21.6 (ברגע שמסתיימת שנה"ל בחטיבת הביניים למעשה).
התחלתי לקרוא, לתכנן, לכתוב..
השאלה שלי היא כזו - האם אני שאננה כשנדמה לי שיש לי עד דצמבר כדי להתחיל להזמין מקומות לינה לאורך המסלול, או שחצי שנה מראש זה בסדר? עיקר התהייה היא כמובן לגבי הצד הקנדי של הניאגרה, וכן ערים גדולות כגון סיאטל, סן פרנסיסקו, לאס וגאס וכדומה.
האם אני צריכה להלחץ וכבר להזמין מקומות לינה או שבכל זאת יש לי עוד חודש-חודש וחצי?....
 

xfwind

New member
אם אין איזה אילוץ סובייקטיבי, אז למה היעדים מרוחקים כל כך?
קפץ לי "סיאטל" לעין....
יש מקומות מסויימים (כמו פארקים לאומיים) ששנה זה זמן קצר להזמנת לינות), לכן כדאי שתבני שלד.
ב"למטייל" יש פורום יעודי.
 
בוודאי שאבנה שלד עם מסלול ברור

לא פרטתי כאן מסלול טיול, זו לא הייתה המטרה.
מדובר בטיול של 6-8 שבועות, עם רכב כמובן, שיתחיל באזור סן פרנסיסקו (ומזרחה לגרנד קניון), יעלה בהדרגה צפונה לכיוון פורטלנד וסיאטל. כל זה סביב 4-6 שבועות.
לאחר מכן טיסה לצד הקנדי של הניאגרה, שהות של מספר ימים, וירידה חזרה לכיוון ניו יורק (טרם הוחלט איך בדיוק. יש מספר רעיונות - רכב/רכבת/טיסה) למספר ימים נוספים (עד שבוע לכל היותר) וחזרה הביתה.
זה השלד הכללי, וכמובן שהכול יתוכנן לפרטי פרטים.
השאלה שלי הייתה לגבי מועד הזמנת מקומות הלינה - האם 6 חודשים מראש יספיקו (ועדיין יהיה לי מגוון מקומות לבחור מביניהם).
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
כן, בדרך כלל 6 חודשים מספיק
אם כי יתכן שבאחד מהמקומות שתרצי ללון בהם יהיה כנס רב משתתפים או חג בדיוק בתאריך, אז יכולה להווצר בעיה. בקיצור תתחילי להזמין, אל תזמיני non-refundable זה במקרה שתצטרכי או תרצי לשנות מסלול, ימים וכד'. סן פרנסיסקו זו התחנה הראשונה? תתחילי עם הזמנות למלון שם. מה בדעתך לעשות בפורטלנד וסיאטל? יש משהו מיוחד או סתם מעבר? האם תעברו ביער הסקויה? ליד מפלי הניאגרה צריך לינה ואם רוצים חוויה אז לקחת מלון שהחדר משקיף על המפלים, בלילה זה מקסים. אבל קודם כל הייתי משריינת טיסות, איך תתחילי להזמין לינות ללא שיש לך טיסות עם תאריכים והכל? האמת היא כשיש לך רכב תמיד אפשר למצוא לינות ברגע האחרון גם כן. מתפשרים על סוג המלון או המיקום. אנני חושבת שניתן לעשות ביטוח חו"ל כל כך מוקדם אבל מצד שני יש מסלול שאתם מכוונים אליו אני מבינה, אז תבדקי ותזמיני לינות ולאחר מכן אם תזמיני טיסות וזה לא יצא בתאריכים שרצית, תוכלי לשנות את הלינות.
 
אהבתי את זרם הכתיבה האסוציאטיבי
אני מתורגלת בתכנוני טיולים לחו"ל, רק לא כל כך ארוכים....
התלבטנו בין שתי דרכי פעולה אפשריות:
1. לשבת בחודש וחצי הקרובים ולתכנן בקפדנות (יחסית) את מסלול הטיול, להזמין טיסות ורק אז להתחיל להזמין לינות לאורך מסלול הטיול. זה מצריך ידיעה (פחות או יותר..) שחצי שנה מראש מספיקים כדי שיהיה מגוון ראוי של מקומות לינה לבחור מביניהם.
2. להתחיל לתכנן את הטיול בשלבים, במקביל כבר להזמין מקומות לינה ככל שהתכנון מתקדם (כמובן עם אפשרויות ביטול), ולעשות שינויים בתאריכים בהתאם לשינויים במסלול / טיסות וכו'.
אם כולם חושבים שחצי שנה מראש אמורה להספיק, אני בעד האסטרטגיה הראשונה. גם מחשבתית יותר קל לי כך. הלחיצה אותי המחשבה שאולי אני שאננה מדי, ושאולי חצי שנה מראש זה לא באמת מספיק ליעדים תיירותיים בארה"ב. לכן שאלתי.
 
תודה לאל - לא!! בשנים האחרונות הילדים שבעו מ-3 ימים בדיסני
פריז, ועוד כמה פארקי שעשועים גדולים (אפטלינג, גארדלנד..).
נכון. כל אלו הם לא דיסני וורלד, ובכל זאת - שניהם מרגישים שהם הבינו את הפואנטה של פארקים מהסוג הזה (במיוחד הבכור), ושעדיף לפנות את הימים האלו (ומבחינתי - את הון הכסף הזה
) כדי לראות ולעשות דברים חדשים.
האמת ש3 ימים מלאים בדיסני פריז הייתה אסטרטגיה מאוד מכוונת של בן זוגי ושלי, במטרה להשיג לילדים תחושה של "היינו בדיסני, הבנו את העניין, לא צריך שוב". התזמון של טיול ארוך בארה"ב נקבע כבר מאוד מזמן (לא רק בגלל שנת בר המצווה, יותר בגלל שזו השנה האחרונה שבן זוגי יכול לנצל חופשת מיני-שבתון בת חודש שמגיעה לו כחלק מתנאי העבודה שלו), ובשנים האחרונות נקטנו במודע ובמכוון בפעולות שישיגו לנו פטור מהעונש הזה. שמחה לומר שהצליח לנו!
 

Nרב

New member
אצלי בדיוק להיפך
אחרי דיסנילנד פריז, ושהן היו במספר
פארקים בטיולי בת מצתווה עם סבתא - אפטלינג, פארק אירופה וגארדהלנד איתנו, הדרישה לדיסני בארהב רק התעצמה......
 
משתתפת בצערך

האמת? לא יכולה לדמיין את עצמי עוברת את הסיוט הזה. ואני עוד ההורה שאוהב פארקי שעשועים!!
עבור בעלי זה ממש סבל צרוף. הוא סובל מבחילות קשות ולא יכול לעלות על שום מתקן שקצת מסתובב (אפילו קרוסלת הסוסים הקלאסית היא יותר מדי בשבילו), כך שיש מעט מאוד מתקנים שהוא מסוגל לעלות עליהם. המשמעות של יום בפארק שעשועים עבורו היא להיגרר אחרינו במשך יום שלם ולחכות לנו על ספסל מחוץ למתקן. משמים ביותר. אז מספר ימים חמים, לחים וצפופים כאלו בדיסני בארה"ב ביולי/אוגוסט??? אין סיכוי.
אני באמת חושבת שאנחנו ברי מזל שהגרלנו דווקא את הילדים האלו. לא בצחוק בכלל.
 

Nרב

New member
אני דווקא אתכנן שבוע כזה בהנאה גדולה, מאד אוהבת את
העיצוב של הפארקים זה pure fun בעיני..... מחלק מהמתקנים אני נהנית - לא רכבות הרים וקרוסלת אבל בהחלט כל מיני רכבות עם רובי לייזר, עם הדמיות תלת מימד, המתקנים במים ועוד.....היינו באורלנדו בתור זוג צעיר 5 ימים
וגם אז היתה סגירה ליממה בגלל הוריקן....
אין מה להשוות את אפקוט, ה animal kingdom שיש שם ספארי שלם ועוד פארקים למה שיש בפריז....
 
לשמחתי, כנראה שלא נגלה. מה אני אגיד לך, לא חשה צער עמוק...
באמת שמעדיפה להקצות את המשאבים שלנו (זמן+כסף) לאפיקים אחרים. ואני שמחה שהילדים איתנו בראש אחד בעניין הזה .
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אני מאושרת שיש אנשים נוספים שמרגישים כמוני בענין דיסני

בטיול הראשון שלנו כזוג נסענו לטיול של 7 שבועות בארה"ב כאשר דיסני בפלורידה היה בתכנון. אני, כמו בן זוגך, הפוך עם ראש כפול, סובלת קשות מבחילות ופחדים על כל המסתובבים, העולים ויורדים בחבטה וכל שאר ה-horrors של פארקי השעשועים. אבל יחד נסחבנו יום שלם ועשינו כמה דברים פחות מאתגרים היינו שם מהפתיחה בבוקר ועד הנעילה ושבענו לנצח, כמו שאומרים. ידענו שיבוא יום ונצטרך לקחת את הבן כשהיה קטן אבל זה לא קרה. לעומת זאת נסענו עם הבן, רעייתו ושני הנכדים, לפני 6 שנים - לשבוע דיסני. עשיתי נזק לכפות הרגליים שלי שהוא בלתי הפיך בריצה מבוקר עד לילה יחד עם או ליד או בסמוך למתקנים. חמישה ימי פארקים, באמצע יום חופשי בים, היה קשה לכולנו פרט לקטנים. הם לא זוכרים כלום כיום מאותו ביקור אבל אין שום בקשה לחזור לשם ודיינו בכך. בשבילי? never again
 

Nרב

New member
המתקנים בדיסני עוברים המון שינויים ועדכונים ומתווספים בהם
המון שיפורים טכנולוגיים שהופכים אותם למרתקים בעיני.... יש עכשיו (לפי מה שקראתי) פארק הארי פוטר, פארק לפי avatar. יש את פארק הסרטים וגם יוניברסל שמלמד על כל התהליכים שקורים בקולנוע (היה קצת מזה בפריז, טעימה) - זה פשוט מרתק בעיני, הרבה יותר מללכת לעוד כמה מיוזיקלס בניו יורק....
 

Nרב

New member
ה.פ. נפתח באורלנדו ב- 2010 ובקליפורניה ב- 2016, וגם הפעלולים
משתנים ומשתדרגים מן הסתם... מי שאוהב, אוהב :)
 
אם אתם נוסעים לגראנד קניון
כדאי להזמין שם מקומות לינה כמה שיותר זמן מראש. אנחנו נאלצנו ללון מחוץ לשמורה, והצטערנו מאוד.
 

xfwind

New member
חתיכת מסע... אבל אם ילוסטון בדרך ורוצים לינה בתוך הפארק
אז צריך להזמין ע-כ-ש-י-ו.
לא יודע לגבי שאר הפארקים.

אורגון וושינגטון נפלאים.
 
ילוסטון לצערי לא ייכנס הפעם
באורגון אכן נעבור (יותר מנעבור בעצם. רוב השופינג מיועד להיות באזור פורטלנד מטעמי נוחות והכרות מעמיקה של בן הזוג).
טוב שיש שני בנים. 2 טיולי בר מצווה
בפעם הבאה.
מה לגבי לינה בלאס וגאס/גרנד קניון/מפלי ניאגרה (צד קנדי)/הר רינייר/יוסמיטי...? גם עכשיו-עכשיו או שאפשר לחכות עד אמצע דצמבר?
 

xfwind

New member
כשאת תשקעי לתוך וושינגטון סקוור בביברטון
הגברים
יחצו את הכביש להסניף את תצוגת האופנועים (המדהימה בעיני) ההיסטוריים והחדשים אצל בוב למפרט. בהמשך הרחוב (מקביל ל-217) יש גם סוכנות של הארלי.

בכל אופן OMSI ראוי לחצי יום (אפשר לשלב עם אופניים לאורך הווילאמט).

לגבי לינות אין לי מושג...(אולי יוסמיטי ראוי להתייחסות מוקדמת, למרות שישנו שם באוהל
).
 
למעלה