הוגשה בקשה לתביעת ענק ייצוגית נגד אל-על

yossialef

New member

Nרב

New member
לא נסחף קצת עם "סיוט בשחקים" בעקבות מערכת שמע לא עובדת.....

ברור שמדובר בפחנוע ואלעל גבתה מחיר גבוה כי לא היתה תחרות ראויה לקו. אבל מפה ועד שביהמ"ש יקבל את הטענה שמדובר בסיוט ארוכה הדרך. אנשים צריכים קצת פרופורציות בחיים מה זה באמת סיוט. זה שהוא שילם על שדרוגים זה הטמטום הפרטי שלו.... ולמי שמערכת השמע לא עובדת החברה מחלקת טאבלטים בזמן הטיסה...
והנוסעת שהתלוננה על טיסה חשוכה כנראה לא יודעת טיסת לילה מה היא....
 

yossialef

New member
יש דברים במה שכתבת

בת"ק 9736/04 פרומין רחל נ' אל על נתיבי אויר לישראל בע"מ (פס"ד מיום 2.2.05).
דחה השופט בקשה לקבל פיצוי מוגדל בגין תלונה דומה בטיסה לבנגקוק:
"...כתוצאה מתקלה לא פעלו האורות, המוסיקה ומסך הווידאו בשורה בה ישבה התובעת...".
בנימוקי הדחיה של השופט נכתב שמדובר בתלונת סרק ועוד ציטוט מדברי השופט
".."לא כל תקלה שולית מקימה עילה לתביעה, ובוודאי לא תביעה שכזו..." .

אבל..... הוא לא פסל קבלת פיצוי בגין מקרה שכזה. להלן הציטוט :"... לכל היותר היה מקום לבקש פיצוי סמלי על אי-הנוחות שנגרמה לתובעת...".

כלומר, נדחה פיצוי מוגדל יש מקום לפיצוי מוקטן/סימלי (כך הבנתי את פסק הדין).

נו נראה להיכן העסק יתפתח. לעורכי הדין של חברת אל-על קיימת תעסוקה מלאה.
 

לאונידס

Active member
באל על כשהתאורה לא עובדת זהו שידרוג

בטיסות לילה ארוכות כשטסתי בחברות אחרות מחשיכים את המטוס, חלק הולכים לישון וחלק מפעילים תאורה מקומית קטנה כדי לקרוא או לעסוק בענייניהם. המטוס מאוד שקט.
באל על המטוס כמרקחה באמצע היום. אין רגע מנוחה, תאורה דולקת, ילדים רצים ממקום למקום, מבוגרים צועקים או "מבקרים" אחד אצל השני ומפריעים לכל הסביבה.
&nbsp
אז גם אם המטוס הוחשך בגלל תקלה - מצויין.
שיחליפו לילדות טיטולים או בגדים בשירותים, השכנים שלהם לא צריכים להשתתף בשמחה הזו.
&nbsp
טאבלטים אין לכולם. בעסקים מחולקים לנוסעים, ככל שאני יודע בתיירים החלוקה בתשלום.
&nbsp
אני חושב שהעונש של חברה שנותנת שירות כזה לא צריך להיות בבית המשפט, העונש צריך להיות איבוד המונופול וחברה אחרת שמתחרה על אותו קו.
בתור התחלה צריך לבטל לאל על את הקוד שייר עם תאי אייר שמונע תחרות.
&nbsp
 

לאונידס

Active member
ב 767 ככל שאני יודע הם בחינם בעסקים ואיקונומי פלוס

לא במחלקת תיירים.
צרך לקחת בחשבון שגם אין מספיק לכל הנוסעים, בתיירים ברגע שנגמר - נגמר.
הטיסה האחרונה שלי באל על היתה לפני כ 3 שנים במחלקת עסקים ב 767, ויתרתי על הטאבלט של אל על כי התכוונתי להשתמש בסטרימינג בטאבלט שלי.
במטוס אין מערכת בידור אישית אפילו בעסקים והסרימינג הצליח להתקלקל.
מבחינתי לא היה נורא, הטיסה היתה מאירופה והיה לי ספר מנייר.
ה 767 צעיר יותר מה 747 עליהם מדובר בכתבה אבל גם הוא כבר עבר הרבה.

עוד קטע היה כשהגישו לי בחגיגיות את התפריט, היה אפשר לבחור עוף או דג.
בחרתי דג, הדיילת המסכנה באה להגיד לי שנגמר דג אז אמרתי לה שיהיה עוף, באמת לא עקרוני לי.
המצחיק שלתיירים בכלל לא היתה אופציה לדג, כי נגמר כבר בעסקים, אבל ראיתי שבכל זאת חילקו להם את התפריט. כנראה שמי שביקש עוף נתנו לו בחגיגיות את העוף ומי שביקש דג סיפרו לו שבדיוק נגמר....
כל הטיסה הדיילת ניסתה להציע לי כל מיני אלכוהולים, מסכנה היה לה לא נעים מתקרית הדג. ביציאה היא הודתה לי על שיתוף הפעולה, בשלב הזה כבר לי לא היה נעים.
 
ולעומת כל התלונות.. הנה המקרה החיובי שלנו עם אל על
טסנו איתם באוגוסט האחרון למילנו. המטוס עצמו היה קטן אבל משופץ, נראה חדיש ונעים מאוד בפנים, ואפילו מרווח הרגליים לא היה נוראי (העידו 1.85 המטרים של בן זוגי).
בבוקר הטיסה קבלנו SMS מאל-על כי בטיסה נוכל להנות משרות הסטרימינג שלהם.
בשמחה ובששון הורדנו את האפליקציה ל2 מכשירי הטאבלט של הילדים ול-3 מכשירי הסמרטפונים. בסופו של דבר הייתה תקלה בשירות, והוא לא פעל בטיסה הלוך (אגב, בטיסה חזור הוא פעל נהדר והילדים מאוד נהנו. שירות מצוין עם מגוון יפה מאוד של סרטים וסדרות מכל הסוגים).
הבכור בן ה12 היה מאוכזב. אמנם הצטייד מראש בסרטים על גבי הטאבלט וכו', ובכל זאת חש אכזבה כלקוח. כחלק מחינוך הילדים לצרכנות פעילה ונבונה, הצעתי לו לכתוב מכתב תלונה ולהשאיר אותו בתיבת התלונות במטוס. הוא אכן עשה זאת, ולפני כחודש קבל מייל מאל-על, בו הם מתנצלים על התקלה, ומעניקים לנו (כמשפחה) 200 דולר פיצוי לשימוש במהלך השנה הקרובה לרכישת כרטיסי טיסה באל-על ובעל-על up.
פייר? הופתעתי. אבל עכשיו נראה לי שאל-על סדרו לי ולבן זוגי גיחה זוגית קצרה לחו"ל
 

yossialef

New member
מדובר בבעיה קבועה ומתמשכת לאורך שנים לא משהו נקודתי

מאחל לך ולמשפחתך עוד הרבה טיסות באל-על, אבל... בבקשה לא במטוס שהוזכר
בתביעה
.
 
סבבה. אין לנו תוכניות לטוס לבנגקוק בקרוב, ובכל מקרה
בטיסות טרנס-אטלנטיות אנחנו מעדיפים את לופטנזה ודומיהם.
&nbsp
אגב, לא ניסיתי כמובן לסתור את הטענות הקשורות בתביעה. אפילו לא קראתי אותן. רק בקשתי להעלות את הנקודה שלעיתים אל על הם גם בסדר
 

gastro101

New member
לפני כ5 שנים בטיסה לבנקוק מערכת השמע לא עבדה,

סמוך לנחיתה שם שלחנו מייל תלונה
שלושה שבועות מאוחר יותר, בבקר לאחר נחיתתנו, התקשרו מאל על לספר שנקבל 100 נקודות לנוסע המתמיד, עניתי- למה מאה? על מזוודה נוספת לארהב אתם לוקחים מאתים. קבלתי מאתים , נוצלו היטב בטיסה הבאה לארהב- עוד מזוודה בחזור
 
למעלה