סיכום טיול רכיבה באיטליה

cleveland brown

New member
סיכום טיול רכיבה באיטליה

היי


חזרנו לפני שבוע וקודם כל היה מדהים. בסוף הצלחנו להגיע לחלק לאורבינו, את סן לאו (בהמשך להמלצות של אורלנדה)ראינו רק מסאן מרינו.



*להלן סיכום קצר, קצת טכני, לאור יכולות הכתיבה המוגבלות שלי למי שמעונין פעם בחופשה משולבת רכיבת אופניים (למרות שאפשר להינות גם לי לרכוב)*



חמישי: נחיתה בבולוניה בשעה 15:00 (טסנו עם פגסוס קונקשן באיסטנבול)

בשעה 16:00 היה לנו שאטל שנקרא רמיני בולוניה שאטל , אוטובוס נקי וחדיש עם ויפי שלקח אותנו לרמיני (ע"ח המלון, אפרט בהמשך). נסיעה של 100 ד'. מרמיני אספו אותנו למלון (חינם) נסיעה של כ- 10 ד' לרציונה. הגענו למלון התארגנו קיבלנו הסברים על הפעילות של המלון, כלנו ארוחת ערב במלון (כלול)

שישי: רכיבה ראשונה, שכרו אופניים במלון (יש כמה דרגות, לקחנו את הכי יקר - 180 יורו לשבוע) במלון יש חנות גדולה של המותג scott. בכל יום יוצאות 4 רכיבות לפי רמות בנוסף רכיבת בייקנס (שזה ממש טיול גם למי שלא רוכב) + טיול הליכה + רכיבת אופני שטח. הלכנו על רמה 2 רכיבה של 70+- (אבל עם טיפוס) רכבנו עד לפסרו דרומית לרציונה ומשם דרך הדרך הפנורמית.

הרכיבות תמיד כוללות לפחות 2 עצירות לקפה/שירותים והנופים כמובן מדהימים. בכל יום מטפסים כי הרכיבות עוברות בהרי האפנינים.

חוזרים למלון ב14:30. ארוחצ עד 16:00 אחרי זה יש בריכה/ג'קוזי וב18:00 מתחיל אפרטיבו (כל יום), מתאבנים מעולים בלי הגבלה והשתיה מהבר (מים/קפה/קולה) חינם כל הזמן+ בארוחות מים ויין חופשי

19:00-20:00 ארוחת ערב מעולה מבחר גדול רמה גבוהה ביותר בשר/פירות ים וכו וכו.

שבת: לא רוכבים (גם להם מגיע חופש) אנחנו יצלנו את זה לריצה בבוקר על הטיילת מרציונה עד רמיני זה 10 ק"מ לכיוון (ויש עוד אם רוצים), לפני ארוחת הצהריים עוד הספקנו לקפוץ לבריכה העירונית (המלון משלם) בריכה ברמה מאד גבוהה 20 מסלולים כמובן שנקי ומסודר. אחר הצהריים נסענו באוטובוס לטייל קצת ברמיני

חשוב לציין שהעונה באיזור נגמרת בסוף ספטמבר ולכן רציונה ורמיני היו ממש ריקות (לנו זה דווקא היה טוב) שלא לומר נטושות, הבנתי שבקיץ אי אפשר לזוז שם.

יום ראשון: חוזרים לרכב -דומה ליום הראשון. בערב יש מצגת של המלון מסבירים על כל מה שהולך להיות במהלך השבוע (כנראה שהרוב באים לשבוע/שבועיים החל מיום ראשון)

יום שני: רכיבה לסאן מרינו ואורבינו, לקראת סוף הרכיבה כל אורחי המלון נפגשים בבית של הבעלים של המלון וbbq ענקי+ טעימות חומץ בלסמי שהוא מייצר, מי שלא מגיע עם אופניים (בני זוג, משפחות, אנשים שעשו הליכה - יש הסעה).

יום שלישי - כרגיל, בערב מסיבת שנות ה90 במלון

יום רביעי - הקבוצה החזקה ביותר יצאנו לרכיבה שהם עושים פעמיים בשנה 150 קמ עם 2.5 קמ טיפוס, שעוברת ב10 כפרים מימיד הביניים . התחלנו בנסיעה ברכבת עם האופניה לסניגליה (60 ק"מ דרומית לרציונה, הכל שולם ע"י המלון) ומשם התחלנו את הרכיבה (בניגוד לשאר הרכיבות שמתחילות ומסתיימות במלון.

היינו 6 רוכבים + 2 מדריכים+ נהג עם רכב שליווה אותנו כולל סנדביצים בננות וקולה במהלך כל היום וארוחת צהריים באמצע הרכיבה.

מי שרכב בקבוצה אחרת חזר עד 14:00 למלון וקיבל טיול לסאן מרינו ב 8 יורו.

בארוחת ערב היה ערב בירה חופשית.

יום חמישי: עזבנו ב8:00 כמו שבאנו נהג של המלון +שאטל הכל שולם ע"י המלון

*חשוב לציין שאיכות הכבישים הייתה נוראית וזה בעצם הדבר היחיד שלא היה טוב, כל השאר היה מושלם, חלק מזה נובע שלא נוסעים בכבישים מהירים אלה בדרכים ממש קטנות*



מידע נוסף ומחירים:

אנחנו הזמנו חבילת סופר חצי פנסיון שכללה 7 לילות + ארוחות (בוקר, צהריים, אפרטיפו ,ערב וסנדביצים ובננות לרכיבות)

5 רכיבות

כניסות לבריכה

שירות כביסה (משאירים עד 18:00 מקבלים את הבגדים נקיים ויבשים עד 21:00)

הסעות

והכי חשוב שירות ויחס מדהים.

העלות של זה 1,100 דולר לזוג (בלי טיסות ואופניים).



אנחנו הזמנו הכל לבד מול המלון (hotel dory). כמובן שהיו אנשים מכל העולם וגם ישראלים.



למי שיש עוד שאלות או מעונין אשמח לתת עוד פרטים.
 
יפה מאוד, תודה שחזרת לדווח

ממש אירוח הראוי למלוכה, הא? רכבתם באזור לה מרקה, שכמעט לא מתויר על ידי זרים. איך היתה אורבינו בעיניך, יפה?

הסיבה שבאוגוסט מלא שם כל כך היא, שהערים הקרובות יותר פנימה, כולל בולוניה ופרארה, מאוד לא נוחות בקיץ. פרארה יושבת על נהר הפו וגם היא וגם בולוניה אבל גם עוד כמה ערים יותר מערבה, שטוחות וחמות מאוד בקיץ, מעלות יכולות להגיע גם ל-36-38 ביום. החופים הקרובים הם באדריאטים ולשם נוסעים העירוניים בקיץ, בעיקר באוגוסט. זה לא דבר חדש, ג'ורג'ו בסאני הסופר היהודי היה יליד פרארה ולפחות בשני ספרים שלו ישנו הריטואל הקבוע שבקיץ נוסעים לים. באחד מהם הוזכרה ריצ'ונה במפורש.

אפריטיבו זה יופי של דבר, אחרי בופה חופשי שכזה אני כבר לא צריכה לאכול ארוחת ערב. עדיין לא הצלחתי לפענח, אבל, את הסוד: חזרתי עכשיו גם אני מאיטליה ורק בעיר אחת קטנה, מקסימה ועם הרבה אופי, באזורים שבהם הייתי, ראיתי את הריטואל הזה והצטרפתי אליו בשמחה, קוקטייל (ששתיתי ממנו רבע) עם מגש של כל מיני דברים קטנים.

אני מפנטזת גם כן על טיול באפנינים, לא רחוק כל כך מאיפה שהייתם, רק פנימה יותר וללא ים, בשמורה שחובקת את האפנינים מצד טוסקנה בדרום ורומניה (הפרובינציה של רימיני וריצ'ונה) מצפון. אני שוקלת לטוס לרומא, לעצור בעיר אחת בדרך לצורך כמה ימים של אמנות ואחר כך להמשיך ליערות. ולחזור מבולוניה. איך היתה הטיסה עם פגסוס והקונקשן בטורקיה? אם אני רוצה אכן לחזור מבולוניה, זו פחות או יותר האפשרות היחידה שלי.

וגם, איך מוצאים כזה רעיון? אתם רוכבים מקצועיים גם בארץ? פשוט מגגלים חופשת אופניים באיטליה? כי בזמנו השרשור שלך חידש לי לגמרי.

עוד משהו: האם ראיתם במסע כפרים שניזוקו ברעידת האדמה בשנה שעברה?

דרך אגב, אחד משני המלונות בהם שהיתי בטיול, אירח בעיקר אנשים מבוגרים, זו היתה עיירת מרחצאות יפה ואנשים באים לשם לטיפולים. המלון ההוא הציע ארוחות צהריים וערב בסידור של פנסיון מראש אבל אמרו לי שאם אני רוצה לאכול מתישהו, רק לומר להם והם יסדרו לי שולחן. ואכן אכלתי שם בערב הראשון המתיש, של ההגעה מישראל, וערב אחר שבו לא התחשק לי ללכת למסעדה לבדי, לאחר יום גדוש פעילות. שמו לי את זה על החשבון אבל אני חייבת לומר שהמחיר היה מצחיק: התפריט השתנה מדי יום, היה מזנון חופשי, עוד 3 מנות אחר כך (קינוח בחרתי תמיד פירות כי לא היה סיכוי שאוכל לאכול משהו עשיר מזה), מגש גבינות, וכל זה ב-20 אירו. ואיכות הבישול! זה פשוט מצחיק, המחיר הזה. תהיתי אם המחיר כל כך נמוך כי לנתי במלון ממילא. לחשוב על מסעדה ישראלית שמגישה אוכל באיכות כזאת במחיר כזה? דמיוני.
 

cleveland brown

New member
תשובות

1 האירוח באמת היה מדהים. הבעלים של המלון תמיד נמצא לפחות באחת הארוחות, דואג לדבר עם כל אורח באופן אישי- מדהים. ואף לוקח חלק בחלק מהרכיבות. בכלל כל הצוות סופר אדיב וההרגשה היא שממש רוצים שתהנה ותהיה מרוצה.
2. ביום האחרון רכבנו מסניגליה קצת בחבל למה מרקה
3.הטיסה עם פגסוס היתה בסדר גמור מבחינתי. קונקשנים של כשעתיים בכל כיוון השדה סביחה עבר שיפוץ מהפעם האחרונה שהייתי (4שנים) אז אין בעיה להעביר את הזמן במקדונלנס או משהו. אנחנו נחתנו בבולוניה כי זה הכי קרוב אבל היו ישראלים שהגיעו למילאנו/ורונה ואז הנסיעה למלון ארוגה בלפחות עוד שעה-שעה וחצי
4. לגבי הרעיון. בדיעבד מסתבר שזה מקום די אהוד על רוכבים וטריאתלטים מישראל מגיעות לשם קבוצחת למחנות אימונים וכו'. הרוב אומנם נוסעים למקומות באגם גרדה אבל מתסר שגם לרציונה (יש ים לשחיה וטיילת לריצה וזה גם הרבה יותר זול)
אנחנו החלטנו במקרה. כמעט הזמנו חופש במלדיבים ואז חשבנו שנמות משיעמום אז הלכנו על חופשה אקטיבית. קצת גוגל ומוצאים אחלה רעיונות.
5. אנחנו לא רוכבים מקצועיים,אבל כן עוסקים בספורט (בעיקר טריאתלון) וכמוצ שכתבתי אפשר להינות שם בכל רמת של רכיבה ואפילו ללא רכיבה (יש טיולים רגליים, שיט , סנדאות בישול, טעימות יין וכו)
6. לגבי הרעידות אדמה, לא ראיתי, ואף אחד מהמדריכים לא דיבר על זה...
וכטד נקודה.בניגוד לשיראל באיטליה לא רוכבים עם רכב ליווי (ואם כן זה לצרכים לוגיסטיים ולא הגנה מפני כלי רכב) צריך לקחת את זה בחשבון. כלומר יש מרכיב של סיכון בחופשה מהסוג הזה.
 
תודה, מעניין מאוד. מה שאותי תמיד מלהיב מבחינה קולינרית

במקומות שאליהם אני נוסעת, בדרך כלל כאלה שאין בהם תיירות המונים גדולה - אבל אפילו ברומא, פירנצה או ונציה במסעדות שאני בוחרת היטב - זה הנדיבות. בחומרי הגלם, שהם טובים מאוד ומקומיים. באהבה שמושקעת בהכנה. בהרגשה שלמי שמכינים את האוכל ממש חשוב שתהנה, כי גם הם נהנים ממנו.

סתם, הלכתי בגנואה בשבוע שעבר ולקראת ערב לא התחשקה לי מסעדה. יש רחוב אחד עם גלידריה טובה אז מצאתי בו זוג לא צעיר שפתח מסעדה של אוכל מהיר, סוג של בצק דומה לפיצה, דק, מלאציו, הפרובינציה של רומא. אבל שונה מפיצה כי נטעם לי די תפל וגולמי. אבל זה היה בסדר גמור. כי עליו היתה גלריה של ירקות: עגבניות, חצילים, קישואים, גבינה. מילוי אחד אפשרי. 3.5 אירו לריבוע כזה שאותי לפחות השביע וגם אם לא, אפשר לקנות שניים במחיר העצום של 7 אירו ולדעת שאתה אוכל היטב אוכל שהוכן באהבה. סתם דוגמא. אחת.

בסופה"ש אכתוב - כנראה באריכות, כדרכי - על חוויותי משם.

ההריסות מהרעידות היו כנראה יותר פנימה ויותר דרומה, לכיוון אומבריה.

כיף לקרוא על חופשה כזאת לא שגרתית.
 
ובסאני כתב על חוויותיו מריצ'ונה של שנות ה-30 באיטליה

או חוויות בהשראת קורותיו וקורות יהודים ונוצרים אחרים באיטליה של אותו הזמן, הוא היה בדיוק נער אז. כך שהנהירה לים אינה חדשה.
מי שאוהבים לקרוא, אני ממליצה על "משקפי הזהב" ועל "מאחורי הדלת" שלו, ג'ורג'ו בסאני. שניהם קשים להשגה ולא קלים רגשית, במיוחד לא הראשון, אבל ראויים מאוד.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אני אשאל האם זה מתאים גם ללא רוכבי אופניים?
כלומר יהיה לי מה לעשות שם שבוע? יש לאן לטייל בסביבה אם אשכור רכב? החופשה שלך נשמעת נהדרת והמחירים ממש מצחיקים. תודה על הפירוט. אני תוהה איך להכניס זאת למאמרים.
 
בוודאי, זה אחד הסודות השמורים של איטליה

ובמיוחד את/אתם, ששוכרים רכב. יש גם החוף ובעיקר לה מרקה זה פנים המדינה, הררי, הכפרים, שמורת הרי סיביליני. זה לינק טוב להתחיל ממנו:
http://www.le-marche.com

או מקום אירוח כמו זה (לא הייתי בעצמי עדיין, לצערי, יודעת מדיווחים של זוג שאני סומכת עליו). אני מניחה שאפשר גם בלי לקחת שיעורי בישול, פשוט להנות מהשהות בחווה הזאת:
http://www.latavolamarche.com/inn.html

ממה שקראתי, החוף יחסית בנוי אז אולי יש קווי חוף יפים ממנו, חוץ מאשר כמה נקודות. אבל בשבילי לפחות, העיקר הוא פנים הארץ. חלק מלה מרקה נפגע ברעידות האדמה בשנה שעברה, קראתי דיווח על כמה כפרים שהיו שם הריסות ובניה מחדש תיקח זמן.
 

cleveland brown

New member
לדעתי כן

כמו שציינתי בנוסף ל5-6 רמות שונות של רכיבה שיוצאות כל יום, יוצאת גם קבוצת הליכה.
המלון יודע ומבין שלא כולם רוכבים ולכן במקרים בהם אחד מבני הזוג לא רוכב יש פעילויות כמו הליכה, שייט, סנדאות בישול, טעימות יין וכו וכו'...
ואכן, באמת היו הרבה זוגות שרק אחד מבני הזוג רכב או אפילו משפחות (איתנו היו כמה משפחות מישראל שרק הבעל רכב).
יותר מזה היו אנשים שהגיעו רק להליכות (ולאכול :) ).
וכמובן שאפשר לשכור רכב ולטייל באיזור (היו כאלה שעשו גם את זה)
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
תודה לשניכם
 

moco10

New member
חחח, לקח לי איזה דקה של קריאה עד שהבנתי שמדובר

ברכיבה על אופניים
 
למעלה