במשרד הבריאות חוששים שהתפרצות מחלה טרופית באיטליה תגיע לישרא

דניאלה1311

Active member
מנהל
במשרד הבריאות חוששים שהתפרצות מחלה טרופית באיטליה תגיע לישרא
במשרד הבריאות חוששים שהתפרצות מחלה טרופית באיטליה תגיע לישראל
התפרצות נגיף הצ'יקונגוניה באזורים מתויירים באיטליה והעובדה שהיתוש שמעביר אותו נפוץ בארץ, מעלים את הסיכון להתפשטותו. בין היתר, המחלה עלולה לגרום לשיתוק שנמשך חודשים.
התפרצות של נגיף הצ'יקונגוניה באיטליה, המועבר באמצעות יתוש הנפוץ גם בישראל, מעוררת חשש מאפשרות של התפרצות דומה בארץ. מאז חודש אוגוסט דווח ברומא ובאזור עיר החוף הסמוכה אנציו על עשרות מקרי הידבקות במחלה הטרופית, ומספר החולים רק הולך ועולה. במשרד הבריאות עוקבים אחר ההתפרצות, וצפויים להגיש בקרוב המלצות למטיילים ישראלים באזורים אלה.
הנגיף מועבר בעקיצת יתושי אדס מסוג הטיגריס האסייתי, ולא במגע ישיר בין בני אדם. עם זאת, הוא יכול לעבור גם דרך עירוי דם נגוע. קדחת הצ'יקונגוניה לא נחשבת קטלנית אך היא מאוד לא נעימה. הסימפטומים שלה כוללים חום, עייפות בחילות פריחה, וכן כאבי שרירים שיכולים ללוות את החולה חודשים ארוכים. בישראל מטופלים מדי שנה כמה מקרים בודדים של מטיילים שנדבקו בנגיף בחו"ל ושבו עמו לארץ.
"זו מחלה לא סימפטית שמתחילה כמחלת חום שנמשכת כמה ימים, ולאחר מכן מופיעים כאבי פרקים, לעתים עד שיתוק של החולה לפרקי זמן של כמה חודשים עד שנה", אומר מנהל המרכז למרפאת מטיילים ומחלות טרופיות בשיבא תל השומר, פרופ' אלי שוורץ. "אנחנו נתקלים בזה לא הרבה, אבל נתקלים. בשנים האחרונות טיפלנו בכמה עשרות מקרים של הידבקות בנגיף", הוא מציין.
לדבריו, התפרצות הנגיף באיטליה, באזור מתוייר יחסית על ידי ישראלים, בצירוף העובדה שמעבירי הנגיף – יתושי הטיגריס האסייתי – נפוצים בארץ, מעלה את הסיכון להתפרצות דומה בישראל. "כדי שהמחלה תתפרץ אתה צריך גם מסה של יתושים שמסוגלים להעביר את הנגיף, וגם מספר גדול של נשאים שנדבקו בנגיף בחו"ל והביאו אותו לארץ", הוא מסביר......
https://www.haaretz.co.il/news/health/
 

לאונידס

Active member
כשסבא שלי עלה לארץ כדי להדביר את המלריה הוא ייבש ביצות
לא היה אז משרד בריאות שתמורת המיסים והמשכורת של עובדיו מספר שיש לו חששות.
פשוט כדי למנוע מלריה בישראל אנשי היישוב העברי (לא הייתה מדינה, רק ישוב) במקום לדבר הדבירו את יתוש האנופלס.
&nbsp
אולי כדאי לחזור לימי תחילת המאה העשרים, במקום לדבר ולחשוש פשוט לעשות.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
לאונידס, אני בהלם! לעשות משהו? מי יעשה? משרד הבריאות?
ראית את הכתבה אתמול על החתולים בבתי החולים? איפה משרד הבריאות?
הכתובות על אולמות החתונה והזוהמה במטבחים? משרד הבריאות
נו באמת, הרחקת לכת בדרישות שלך. קודם יחלו, אח"כ יתאשפזו ואח"כ יגידו....לא ידענו.
 

לאונידס

Active member
נכון יש לך תחושה של סיפוק כשאת רואה את שורת מס ההכנסה בתלוש?
או שורת מע"מ בחשבונית?
כי את יודעת שכספי המיסים שלך הולכים לצרכים חשובים כמו בריאות חינוך ביטחון וכו' וכמובן מנוהלים בצורה נכונה ויעילה?
&nbsp
ברכות לממשלת ישראל שהעבירה אתמול את חוק הג'ובים ובמקבל הוציאה הודעה על חוסר התקינות במינוי דובר חיצוני למשטרה ללא מכרז (וללא יישור קו עם ראש הממשלה ומלחכי פנכתו), מינוי שהתאפשר משום שממשלה הזו העבירה חוק ונוהג שנותן פטור ממכרזים.
&nbsp
מה הקשר לפורום תיירות? מתנצל אבל אין, סתם פרקתי קצת.
 
כל שעלי לעשות כרגע זה, כנראה, לחכות ולקוות לטוב, כי אכן
נעקצתי בשבת על ידי יתושה, אחר הצהריים, ביער מעל ג'נובה. היו הזהרות אבל יותר מוקדם בקיץ, כשהיה חם, מפני היתושה המסוימת. המראה של זו שעקצה אותי נראה לי דומה ליתושה המדוברת אבל אני כמובן לא בטוחה. בינתיים אין סימפטומים והאדמומית הולכת ונעלמת וכשקצת גרד, לא כאב. בכל מקרה לא ידוע לי על מגיפה באזור וזהו יער שמבקרים בו, אולי לא המונים אבל כן למסלולי הליכה פה ושם.
יחד עם העובדה שאין לי מזוודה שכן חזרתי אתמול בבלגן של השביתה כן או לא (היו מונחות עשרות מזוודות על הקרקע בטרמינל, כך סתם, ושלי ושל לפחות עוד שתי טיסות לקראת הצהריים סתם לא הגיעו), שצריך לעשות תיקון שרברבי בבית ושאני חוששת שגם מכונת הכביסה שלי מתקרבת לימיה האחרונים, אין ספק שצפויים לי ימים מעניינים בקרוב.
בהלוך מובן שלא נסעתי עם מזוודה בבטן המטוס אבל בחזור קשה היה להתנגד להביא חזרה קרם אגוזי לוז או פסטו ג'נובזה או ממרח שמתאים לברוסטקה מעשבי תיבול ג'נובזיים. וכולי וכולי...

אם כי 11 ימים ספקטקולריים בפיימונטה ובליגוריה מצדיקים הכל, כנראה...

ורומא ואנציו (דווקא אני רוצה לבקר בה, אתר מפורסם מימי מלחמת העולם השניה ובכלל כנראה עיירה יפה) רחוקות דיין מליגוריה...אז אני אופטימית.
 

תומלול

New member
אורלנדה, אופטימיות זה תמיד טוב
. נשמע שנהנית!
 
למעלה