שראלים שהשתתפו בפיילוט המאגר הביומטרי יוכלו למחוק את טביעות

דניאלה1311

Active member
מנהל
שראלים שהשתתפו בפיילוט המאגר הביומטרי יוכלו למחוק את טביעות
ישראלים שהשתתפו בפיילוט המאגר הביומטרי יוכלו למחוק את טביעות האצבע שסיפקו.
בחודש האחרון ביקשו 500 ישראלים למחוק את טביעות האצבע שלהם מהמאגר - וכעת עליהם לשלם עבור תעודת זהות חדשה שתהיה בתוקף ל-5 במקום 10 שנים
על מנת לבצע מחיקה אזרח ישראלי עם דרכון או תעודת זהות ביומטרית, שהונפקה בין פברואר 2013 למארס 2017, נדרש לקבוע תור בלשכת רשות האוכלוסין וההגירה באמצעות האתר (כעת אין עומסים בלשכות כפי שהיו בחודשי הקיץ עם כניסת החוק לתוקף). במעמד המחיקה יהיה על האזרח למסור את התעודה הנוכחית ולהנפיק תעודה חדשה לתוקף של 5 שנים במקום 10 - בעלות של 115 שקל.
אזרחים שמנפיקים לראשונה דרכון ביומטרי או מחליפים דרכון שפג תוקפו באמצעות אתר הרשות, במהלך נובמבר-פברואר, ישלמו 155 שקל לעומת 265 שקל בלשכה. במהלך מארס-אוקטובר עלות התשלום באינטרנט תעלה ל-245 שקל ועלות התשלום בלשכה תישאר 265 שקל. ההבדל בין התקופות נובע מהרצון של הרשות למנוע עומסים בחודשי האביב והקיץ על הלשכות, ולגרום לאזרחים להנפיק דרכונים בתקופות עמוסות פחות.

לפי הרשות לניהול המאגר, מטרתו העיקרית היא למנוע זיוף מסמכי זהות וגניבת זהות. אולם, לאורך כל הדיונים בחוק לא סופקה על ידי הרשות או המשטרה הוכחה רשמית כי המאגר אכן פותר בעיות אלה. בנוסף, חקיקת חוק המאגר הביומטרי אמנם הושלמה, אך עדיין לא נקבע הדיון בתקנות הקובעות מי הגופים הנוספים שיוכלו לעשות שימוש בנתונים שנמצאים במאגר - בהם בעיקר גופי הביטחון של המדינה.

מהתנועה לזכויות דיגיטליות נמסר בתגובה: "במהלך הפיילוט היו עשרות בקשות של אנשים שנכנסו בין אם בשוגג ובין אם תחת לחץ בלשכות האוכלוסין וזו ההזדמנות שלהם להוציא את עצמם ממאגר טביעות האצבע. חשוב להבין שמי שעשה את הטעות הזאת בעבר, מקבל עכשיו הזדמנות בלתי חוזרת להוציא את עצמו ממאגר טביעות האצבע וחשוב שאזרחי ישראל ייגשו כמה שיותר מהר ללשכות האוכלוסין ויפטרו את עצמם מהצרה הזאת. מאגרים ביומטריים דולפים בכל העולם ואין שום סיבה שהמאגר הזה לא ידלוף".
https://www.themarker.com/technation/1.4487774
 
רק מי שעושה זאת
שיקח בחשבון שהתקלה הקטנה ביותר בזיהוי בנמל התעופה, שולח אותך לעמוד בתור הרגיל בגלל חוסר אפשרות לאימות משנה , על כל ההשלכות של זה.
 
הבהרה
מסתבר שהנוהל שונה:
בבדיקה של נוהל משרד הפנים מ-1.6.2017, מסתבר כי בכל מקרה יש טביעות אצבע על השבב בתעודה (גם אם הט.א. לא תימצא במאגר), לכן מחיקת הטביעות מהמאגר איננה בעייתית, למעט העובדה שתוקף התעודה מתקצר לחצי
 

לאונידס

Active member
תמיד הפרטים הביומטרים נשארים בתעודה, אחרת היא לא ביומטרית
אזרחים של המון מדינות בעולם משתמשים בתעודות ביומטריות לצרכים שונים, לא צריך מאגר ביומטרי כדי שהאזרח יוכל להזדהות באמצעות תעודה (דרכון) ביומטרי..

כמו בכל העולם גם בישראל אין צורך במאגר הביומטרי כדי שתעודה ביומטרית תשמש לזיהוי הנושא אותה, המאגר נוצר לשימושים אחרים.

הענישה של אלו שלא רוצים שטביעות אצבע ישמרו במאגר גם כן לא קשורה לזיהוי נושא התעודה,
טביעות אצבעותיו של אזרח שלא נשמרו במאגר ביומטרי לא משתנות מהר יותר משל אזרח שכן מסכים שישמרו במאגר.

אגב כמו שכתבתי היום בשרשור אחר, צילומי הפנים הביומטריים תמיד ישמרו במאגר, לאזרח אין זכות לבחור שלא ישמרו.
 
לדעתי יוכלו לחייב בעיקר רק את מי שדרכונו פג תוקף
למה שעכשיו יחפשו שוני בת.ז אם לא אוכפים את החוק של הצגת ת.ז בצמוד לשימוש כ.א במקומות?
 

לאונידס

Active member
לרוב האנשים אין בעיה עם מסמך זיהוי ביומטרי,
להיפך, הם בעד מסמך זיהוי ביומטרי, גם דרכון וגם תעודת זהות.
אני אומר "רוב" כי עוד לא מצאתי אחד כזה, גם לא בפורומים באינטרנט.

להרבה אנשים יש בעיה עם המאגר הביומטרי.
אם מנפיקים לאדם דרכון ביומטרי מכריחים אותו להכניס נתונים ביומטריים למאגר כך שהנפקת תעודת זהות ביומטרית בנוסף כבר לא יוצרת סיכון נוסף.

כך שההתנגדות היחידה שאני יכול לחשוב שתהיה לאזרח לתעודת זהות ביומטרית הוא התוקף המוגבל שלה. הצורך להגיע ללשכת משרד הפנים וליהנות מהשירות הזריז הידידותי מאיר העיניים עם שעות הפעילות הנוחות יכול לעורר חלחלה גם בחזקים שביננו, חלשים יותר עלולים להזדקק לתרופות מרשם כדי לעבור בהצלחה את התהליך הזה.
אבל מכיוון שממילא מענישים את אלו שלא רוצים להשאיר פרטי טביעת אצבע במאגר בדרכון בתוקף מוגבל ל 5 שנים אזי יסתדרו גם עם תעודת הזהות
 

לאונידס

Active member
כן, גם לנסחטי חברת אקיוטק בתחילה לא היתה בעיה

רוב האנשים לא נפגעו מייד אחרי שמשרד הפנים הדליף את מאגר התושבים של מדינת ישראל.
עברה תקופה של שנים עד שעורכי דין נוכלים גילו את הפוטנציאל של מאגר התושבים, להלן "אגרון"
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4578178,00.html
כדי לסחוט אנשים תמימים וישרים.

אני לא נפגעתי אישית מאקיוטק, אבל אי הפגיעה בי לא מסייעת לעשרות אלפים שכן נפגעו.
אני גם לא מאומץ ולכן לא נפגעתי מכך שמשרד הפנים הדליף את פנקס האימוץ של תל אביב וירושלים, אז מה? היו כאלה שבהחלט נפגעו.
אני מאחל לשנינו ולכל בית ישראל שלא נפגע מהמאגר החדש, לצערי הנסיון במדינת ישראל מראה שבסופו של דבר כן נפגעים.

אגב כבר עכשיו, כשאנשים מסרו את פרטיהם אך ורק לצורך קביעת תור ללשכת משרד פנים (נוהל חדש) הלך שר הפנים (פושע מורשע) והשתמש בפרטים שאגר משרדו כדי להפיץ מסרים פרסומיים מטעמו לאותם אנשים שלא נתנו רשותם לשמור פרטיהם במאגר כזה ובטח לא כדי לקבל מסרים פרסומיים מכבוד שר הפנים.
שר הפנים לא בזבז זמן כדי להראות לנו שהמשרד לא יהסס לעשות שימוש בנתונים שהצליח לאגור.
https://www.themarker.com/technation/1.4161795
 
אני לא מצפה מהעבריין דרעי שינהג כחוק
ובטח לא מממשלה שממנה לשר פנים עבריין שהורשע בקלון ונשלח לכלא, כשהיה.....שר הפנים.

הסיפור של אגרון מוכר לי והיה לי את המאגר הזה בזמנו, אז יכול להיות שבגלל מצבי האישי וגילי אני לא חושש מבעיות בגלל דליפת מידע, אבל מסכים שיש כאלו שיש להם מה לחשוש.
זה רק מזכיר לי שאלה של מישהו: אין נמנעים מדו"ח תנועה בגין מהירות ? והוא התפלא לתשובה:"סע כחוק".....


אני לא קיבלתי מהעבריין הזה שום פניה, אחרת הייתי מתלונן למבקר המדינה נגד העבריין הזה שממשיך במעשיו הנלוזים כי הוא סומך על משקל הקול האלקטוראלי שלו ושל בני מינו כדי להמשיך להכניע את נתניהו השקרן וחבר מרעיו, לרצונו.

עובדה ששום דבר לא עוצר אותו מלהמשיך במעשיו (מה עם הארמון בפסוטה?) ולבזבז מליונים על שטויות, על חשבוני.....
 

לאונידס

Active member
איך להמנע מדו"ח? סע 110 (או 100) בכביש 2 ולא בכביש 4
אם כבר באנלוגיה שהזכרת איך מגיעים ברכב פרטי תוך שעה מחיפה לתל אביב בלי לקבל דו"ח? נוסעים בכביש החוף ולא בכביש 4.
איך נמנעים משימוש נלוז בפרטים ביומטריים ע"י עבריינים בתוך משרדי הממשלה (דרעי ממש לא היחידי) או מחוץ להם? שומרים אותם בתעודה אצל האזרחים ולא במחשבים אצל הפקידים שמסתבר שלפעמים יש בינהם גם עבריינים.
&nbsp
אתה חושב שלמי שעבר גיל מסוים אין מה לחשוש? מצטער אבל לחלוטין לא מסכים.
אני מקווה שלא תגלה את זה בדרך הקשה אם יום אחד יחרימו לך את הרכב או יעקלו לך את חשבון הבנק כי איזה פקיד בעירייה עשה איזו טעות בקשר לאחיין שלך וחברת הגביה הפרטית שהעירייה מעסיקה החליטה שזו הדרך הכי טובה ללחוץ עליו.
או לחלופין תיסע לטיול בחו"ל וכשתחזור תגלה כמו יצחק פרלמן שבזמן שהיית בחו"ל מישהו דלה את הפרטים מהמאגר ומכר את הדירה שלך. רוב האנשים חוששים מפורץ אבל יש כאלה שפשוט גנבו להם את כל הדירה.
יש כאלה שיש להם מה לחשוש? ה"יש כאלה" הם כל אזרחי מדינת ישראל.
&nbsp
מי שהדליף את אגרון לא היה דרעי, מי שהדליף את פנקסי האימוץ לא היה דרעי, בנות חיב"ה שערכו בירורים במחשבי משטרה על שידוכים פוטנציאליים לא היו דרעי.....
כמו שאי אפשר לפתור את בעיית הגניבות בארץ ע"י כליאה של גנב אחד כך אי אפשר לפתור את בעיית מאגרי המידע הממשלתיים ע"י הדחה של שר אחד.
 
התפרצת לדלת פתוחה
א. אין לי אוברדראפט
ב. מעולם לא חתמתי לאף אחד ולא ביקשתי איש שיחתום לי.
ג. הרכב רשום על שם אשתי
ד. הדירה של עמידר
ה. לא עושה עסקים ולא עוסק בבורסה וכדומה.
הפעם היחידה פתחתי תיק עוסק זעיר לצורך מכירת הספר הראשון שלי על כרתים, את רוב הספרים נתתי מתנה ובדוח למס הכנסה היתה רשימת ההוצאות גדולה מרשימת ההכנסות עד שלא שילמתי מיסים אלא קיבלתי 400 שקל המחאה ממס הכנסה, אני שומר אותו למזכרת עד היום.....

כך שיש להניח שאני לא ממש יעד למישהו.....
 

לאונידס

Active member
תגיד אתה תייר? רק עכשיו הגעת לישראל? בטח אתה צוחק
אני בטוח שאתה יודע שחברות גביה של העיריות לא מעקלות לך חשבון כי לך יש משיכת יתר או כי אתה לא שילמת דו"ח חניה.
חברות הגביה מעקלות לך חשבון בנק כי קרוב משפחה שלך לא שילם דו"ח חניה, יכול להיות שהוא בכלל לא יודע ולא צריך לשלם כי הדו"ח בכלל לא שלו אבל כשהם חיפשו בתוכנת אגרון שימך עלה ולכן החשבון שלך מעוקל.
או שמישהו בדירת עמידר לידך לא שילם ארנונה, או לעיריה נדמה שלא שילם ארנונה.
או בגלל שלפני 30-40 שנה אמא שלך שכחה לשלם אגרת חינוך
כן חתמת או לא חתמת ממש לא מעניין אותם, עירייה בניגוד לאדם פרטי לא צריכה בית משפט כדי לעקל חשבון בנק של אדם - ולא רק עירייה.

יהיה לך נוח להסתדר בחיים בלי הפנסיה שלך וחשבון הבנק שלך עד שתתבע אותם בבית משפט וכנראה תזכה? תביעה כזו לוקח לה חודשים להתברר אם לא שנים.
לא הבנתי את הקשר לבורסה.

אולי יותר פשוט לא לתת לאנשים האלו גישה למאגר מידע שיוכלו לנצל אותו לרעה?
 
דברים רבים יכולים לקרות בניגוד לחוק/הגיון
צריך להשתדל למזער נזקים אפשריים.
מה שאמרת זה כי לית דין ולית דיין בבית המשוגעים הזה כשהאנשים פה שהכסף ואדישות לתפקידם מעביר אותם על דעתם. בעיקר כשהם יודעים שמחד הישראלים לא מתלוננים ומאידך איש לא משלם את המחיר.

כבר קרה לי שקבלתי הודעה שלא שילמתי אגרת ארנונה לפני 5 שנים, שלחתי מכתב בדואר רשום והודעתי לעיריה, שיש בידי ראיות (מסמך מהבנק+חשבונות הארנונה שאני לא משמיד) חד משמעיות ששילמתי ושיש הוראת קבע מזה לפחות 20 שנה, ואם הם רוצים להגיע לבית משפט, בבקשה.
שיטת "מצליח" לא אצלי.....

גם בנושא המים שגבו ממני הון עתק, ערכתי מחקר משך 6 חדשים ואספתי ראיות אבל התאגיד ציפצף עלי, אז ציפצפתי בחזרה, פניתי לראש העיר ולא נעניתי, למשרד המים הממשלתי ולא ענו, שר הכלכלה לא ענה (כל אחד מהם חייב לפי התקש"יר לענות בתוך 14 יום) , פניתי למבקר המדינה (בקלסר התלונה כבר 109 עמודים), ובחשבון המים הבא במקום 300-400 שקלים יש רק...45 שקלים..... (את היתרה שלא גבו שלא כדין הם מחזירים טיפין טיפין כאילו מקופה קטנה...


אז, כן, דברים קורים, לרוב עוברים לסדר היום אבל כאשר מדובר בעיקרון, מי שלא נלחם, זב"שו.....
 
הוצאתי את הת.ז שלי בגיל 16
והיא ללא תוקף כך שאלא אם לא ימציאו משהו אין לי סיבה להחליף... לצערי בשלב מסוים אאלץ לחדש את הדרכון אבל עד אז..
 
החוק הוא תקנות מרשם האוכלוסין.
תוקף התעודה היה 7 שנים.
בשנת 2012 הוארך התוקף ל-10 שנים שבסיומן חובה להחזיר את התעודה הישנה ולקבל חדשה (זה גם הגיוני, אנשים משתנים).

הוצאתי תעודה כחוק בגיל 16 (1961) , וכאשר כעבור 7 שנים הגעתי למשרד הפנים לפעולה כל שהיא, הפקידה זרקה את התעודה לארגז עם עוד תעודות שהיו שם והוציאה לי תעודה חדשה.
 

YosMan1

New member
תוקפן של כל תעודות הזהות הרגילות יפוג ב2022:
"תעודות זהות רגילות (שאינן ביומטריות) שלא מצויין עליהן תוקף, יהיו תקפות עד ה-1 באוגוסט 2022. במקרים אלה אין צורך להנפיק תעודת זהות ביומטרית עד לפקיעת תוקף התעודה."
&nbsp
https://www.gov.il/he/service/biometric_smart_id_request
 
למעלה