נסענו ל 5 ימים לעמק הריין ופרנקפורט

מ א1

New member
נסענו ל 5 ימים לעמק הריין ופרנקפורט

היה מושלם. חוץ ממלון continental בקובלנץ שהיה נורא ואיום! פעם ראשונה שאני נופלת עם הזמנת מלון ב booking. התקשרתי לשירות הלקוחות להתלונן והם ביקשו שאשלח תמונות כדי שהם יוכלו להבין שמה שמפורסם באתר שלהם זו לא המציאות
 

מ א1

New member
וקצת תמונות



















 

דניאלה1311

Active member
מנהל
תמונות יפות מאד, לגבי המלון? ממש מעצבן.
מה עם תאור קצת יותר מפורט מה ראיתם איפה עצרתם, איפה אכלתם?
 

מ א1

New member
בשמחה...

נחתנו בפרנקפורט ולקחנו רכב מ sixt (הוזמן מראש כולל כל הביטוחים והתוספות משלמה sixt) קיבלנו בדיוק את הרכב שהזמנו. מפרנקפורט המשכנו בכביש 42 עד העיירה rudeshiem am rhein ועלינו לתצפית מ niederwaldtempel, מקום מקסים, תצפית נהדרת על הריין, אנדרטה מרשימה והרבה שבילי טיול עם ספסלי תצפית מסביב. טיילנו קצת אבל, התחיל לרדת גשם חזק אז חזרנו לרכב והמשכנו לאורך כביש 42 מתפעלים מהנהר הזורם צמוד לכביש ומנוף העיירות והמבצרים / טירות מסביב. עלינו לצוק לורליי (loreley visitor center) וישבנו לקפה במסעדה למעלה (קפוצ'ינו זה לא הקטע החזק שם). גם כאן, יש שבילי הליכה ועולים לתצפית נהרת על נוף הנהר. למי שלא מכיר: האגדה מספרת על הנימפה לורליי, שהייתה יושבת בראש הצוק ושרה בקולה הערב שהיה מבלבל את המלחים בספינות על הנהר עד שהיו מתנפצים אל הסלעים! הנוף מראש הצוק נהדר. משם המשכנו לקובלנץ ושם נפלנו על מלון continental הבאמת איום. יצאנו לטייל רגלית בקובלנץ: העיר העתיקה, דוייטשה אק (מפגש נהרות הריין והמוזל) ורצינו להספיק לעלות ברכבל (koblenz seilsbhan) למבצר ehrenbreitstein. כשראינו שהרכבל עומד להסגר החלטנו להגיע למחרת בבוקר והמשכנו לטייל עד שהגשם "גירש" אותנו למסעדה ליד המזרקה בכיכר העיר העתיקה וכרגיל בגרמניה בתפריט: בירה, צ'יפס נקניקיות. הבירה "koenig pilsner" הייתה מצויינת.
יום 2: הגענו שוב לדוייטשה אק ועלינו ברכבל למבצר, שוטטנו במבצר ובתצוגות שבו, חבל רק שכל ההסברים בגרמנית...עם זאת, הנוף מהמם ונעים לטייל במקום במבצר ובגנים מסביב. השמכנו בדרך הפעם בכביש 9, בצד הנגדי לצד שבו נסענו ביום אתמול. עצרנו בעיירה בופארד כדי לעלות ברכבל הכסאות (sesselbahn) ל gedeonseck. רכבל הכסאות מטפס באיטיות במעלה ההר במשך 20 דקות. במהלך העליה נשקפים נופים מדהימים של "ברך" הריין. כשמגיעים למעלה שוב שבילי הליכה ביער שביניהם מציץ נוף הנהר ומסעדה שכולם יושבים בה לקפה / בירה / ארוחת צהריים ומתפעלים מהנוף. הירידה שוב 20 דקות כשמתחת לרגלייך איכרים בוצרים ענבי יין מהכרמים הנטועים על צלע ההר. המשכנו מבופארד בכביש 9 כשאנחנו עוצרים כל פעם בעיירה ציורית אחרת לאורך הכביש ושוב הנוף כולו מנוקד ארמונות וטירות. הגענו לוויסבאדן, עיר עתיקה יפה ומרשימה, פארק יפייפה לטייל בו ושדרת חנויות של ה"ביוקר". טיילנו קצרות בוויסבאדן וחצינו את הנהר למיינץ שם לנו בלילה. מיינץ מפורסמת בגלל ממציא הדפוס גוטנברג שפסל גדול שלו מוצב בכיכר העיר העתיקה מול המוזיאון הקרוי על שמו להנצחת פועלו. בעת סיורינו בעיר, הגענו במקרה ליריד בכיכר שילר (schiler platz) היריד לכבוד חגיגות הבציר / היין של עמק הריין עם טעימות יין מיקבים באיזור. הייתה מוזיקה חיה, הרבה צעירים ומבוגרים ואנחנו טועמים יין ונהנים מהאווירה. קינחנו בארוחת ערב במסעדה מסורתית שבתפריט (איך לא?): בירה, צ'יפס, כרוב ונקניקיות. היה מצויין. את נמסעדה מצאנו בפרסומת על מפת העיר שלקחנו מהמלון...
יום 3: החלטתי לנסוע ל wertheim village outlet מרכז קניות גדול במרחק של כשעה מפרנקפורט. יש שם מותגי על עם מחירי הנחה, אבל זה לא מחירי רצפה שכדאי לא לפספס. black friday בניו יורק שווה יותר! אכלנו גלידה והמשכנו דרך כפרים ועיירות (אני בוחרת את המסלולים היותר ארוכים בווייז, כדי לנסוע בדרכים כפריות ופחות בכבישים מהירים) להיידלברג. בהיידלברג התמקמנו במלון holiday inn express שהתגלה כבחירה מצויינת. יצאנו לעיר והיידלברג לא אכזבה אותנו, עם עיר עתיקה מלאה מסעדות ומקומות בילוי, הרבה אנשים ברחובות מבלים ונהנים. כיכר העיר העתיקה והעיר העתיקה עצמה מקסימות, הגשר הישן מספק, גם בלילה, מראות נהדרים של העיר ונהר ה nacker שוטטנו עד מאוחר וישבנו לאכול במסעדה loewenbrau (אנחנו מכירים את המסעדה הזו מבאדן באדן) שם כבר חוגגים את האוקטוברפסט עם תפריט מיוחד שכולל (נחשו...): בירה, צ'יפס, כרוב ונקניקיות. היה משובח. טיפ להיידלברג: בשבת ועד יום שני בבוקר החנייה בכל רחבי העיר חינם (במקומות המותרים לחנייה).
יום 4: עלינו בפוניקולר (bergbahn) לנקודת תצפית גבוהה מעל העיר. עד ארמון היידלברג עולים ברכבת חדישה ומשם ניתן להמשיך לתחנה גבוהה יותר וממנה עולים לנקודת תצפית גבוהה יותר ברכבל עץ היסטורי , נחמד מאוד. למעלה יש נקודת מפגש לרוכבי אופניים בשבילי ההר, מרכז בזיירות ופארק משחקים / שעשועים לילדים. האיזור היה מלא במשפחות עם ילדים ורוכבי אופניים. כמובן שהתצפית מלמעלה מדהימה. ירדנו לארמון היידלברג. טיילנו בארמון וראינו את חבית היין הגדולה בעולם, גני הארמון ותצפיות נהדרות על היידלברג העתיקה והנהר. המשכנו לפרנקפורט שדה"ת , החזרנו את הרכב ועלינו על רכבת לתחנת הרכבת המרכזית של פרנקפורט. המלון היה צמוד לתחנת הרכבת (הוזמן מראש במיקום זה שלא נצטרך להיסחב עם המזוודות) המלון intercity hotel מצויין, חדיש ומשופץ קיבלנו חדר נהדר פונה לכיוון ההפוך מתחנת הרכבת כך שהיה גם שקט. טיילנו בפרנקפורט ובעיר העתיקה נפלנו, במקרה, על פסטיבל שחוגג את מורשת אלזס: תלבושות, אוכל ויין. מקסים ומהנה ביותר. באותו ערב חרגנו ממנהגינו ואכלנו המבורגר במסעדה מבוקשת בפרנקפורט (מבוקשת כי היה מלא מאוד וחיכינו כ 20 דקות לשולחן...) כגודל הציפייה, גודל האכזבה.
יום 5: תערוכת הרכב השנתית בפרנקפורט (שהיא העניין שלשמו נתכנסו לטיול זה מלכתחילה...) מכיוון שאנו עוסקים בתחום הקדשנו כ 6-6.5 שעות ל"חריש" עמוק של התערוכה. אח"כ עשינו קצת שופינג ב zeil ארוחת ערב ולילה טוב.
ולמחרת חזרנו הביתה. הטיסות היו עם אל-על שמפעילה בקו הזה מטוס 737-800 עם מושבים צפופים להחריד, היה לא נוח בהלוך ובחזור. המלונות ששהינו בהם:
קובלנץ - continental - מלון איום במיוחד!
מיינץ - koenings hof - בסדר גמור המיקום שלו קצת לא נעים בלילה.
היידלברג - holiday inn express - מצויין
פרנקפורט - intercity hotel - מצויין
 

yossialef

New member
ברוכים השבים. נראה שמזג האוויר לא הפריע במיוחד

מסלולים נחמדים בחרתם. אין רגע דל בפרנקפורט מבחינת פסטיבלים אירועים ועוד... מיינץ עיר הקרובה לפרנקפורט שבאמת כדאי לבקר בה.
חזרתי לפני שבועיים מברצלונה עם ה- 737-800 של אל-על (החברים רצו רק
אל-על למרות התנגדות שלי). באמת צפוף כפי שכתבת. אבל... יחסית למטוסי ה- 737 של טיסות סאן-דור (שטסתי איתם לרודוס לפני 5 חודשים ) שהם עוד יותר צפופים !! אפשר להתנחם בגרוע פחות (שמחת עניים
).

חג שמח.
 

gastro101

New member
תודה רבה על הדיווח המפורט ! הזכרת לי נשכחות

טיילתי בהיידלברג כסטודנטית וזה היה במאה הקודמת...
 

dudi4321

Member
כייף צרוף

תודה על הפירוט.
אגב המרצדס שצילמת, יש בשטוטגרט מוזאון מרצדס מרשים במיוחד ועם כל המכוניות (ומטוסים מועטים) שיוצרו.
 

תומלול

New member
אשמח לשמוע פרטים על בחירת המלון שלכם

ראשית תודה על התאור המפורט של הטיול והתמונות היפות.
אני משתמשת הרבה בבוקינג (כולל לנסיעתי הקרובה מאוד -אבל לא לגרמניה) ותמיד היה מוצלח.
אשמח לדעת איך בחרתם את המלון ומה היה הדרוג שלו.
אני בדרך כלל לוקחת מלונות בדרוג של 8 או אפילו 8.5+ וקוראת הרבה ביקורות.
טיפים איך לא ליפול?
 

מ א1

New member
איך בחרנו את המלון...

השהייה המתוכננת הייתה ללילה 1 בקובלנץ. בחרנו את המלון כי הוא במרחק הליכה נוח מהעיר העתיקה וממרכזי קניות וכד', יש הרבה חנייה מסביבו (היינו עם רכב), קרוב מאוד לתחבורה ציבורית (לפעמים צריך אם יורד גשם ולא רוצים לקחת את הרכב לכל מקום), המחיר היה נוח - 89 אירו ללילה כולל ארוחת בוקר ללא צורך במקדמה וביטול חינם עד יום ההגעה. המלון לא מדורג בכוכבים והדירוג שלו בבוקינג 5.8. התמונות בבוקינג מראות חדרים נאים ומשופצים, מקלחות נקיות ויפות ומסדרונות רחבים עם דלתות לבנות ויפות...המציאות בשטח שונה לחלוטין!. כשהגענו למלון קיבל את פנינו פקיד קבלה שבקושי דיבר אנגלית . הוא דרש תשלום במזומן על המקום, כשאמרנו שניתן כרטיס אשראי ונשלם בצ'ק אאוט הוא אמר "the credit card machine is broken"- שילמנו...קיבלנו חדר וכשנכנסנו חשכו עינינו: לא היו שידות לצד המיטה נאלצנו לשים הכל: משקפיים, ספר, סלולרי על הרצפה, לא היו כוסות אפילו לא חד פעמיות, לא היה מעמד למזוודות הכל היה על הרצפה, הכיור סתום ונתמלא מים ללא ניקוז וכך היה עד בוקר המחרת, המקלחת עם וילון מעופש וגם כאן אין ניקוז המים מילאו את האגנית וגלשו לרצפת חדר הרחצה, כריות "גושיות" ושטוחות כמו פיתה...ביקשנו כריות נוספות ועזרה בטיפול בבעיות המקלחת אבל נענינו, ע"י אותו פקיד קבלה שאין מי שיעזור. ההבדל בין התמונות של המלון בבוקינג למציאות הוא עצום, גובל בהונאה ממש...לא היה שום קשר בין החדר שהזמנתי למה שקיבלתי. מזל שזה היה רק ללילה אחד. התלוננתי לבוקינג כי סברתי שגם בבוקינג לא מודעים לכך שהמלון מפרסם תמונות יפות מהמציאות העגומה. גם אני קוראת ביקורות אבל הביקורות למלון זה מאוד מגוונות ויש כאלו שמדרגות אותו גבוה. מה שכן, וזה היה צריך להדליק לי נורה אדומה, זה היחס בין כמות הביקורות לגובה הציון - 1214 חוות דעת וגובה ציון 5.8 צריך היה "להזהיר" אותי שהמלון לא משהו. נפלתי בזה אבל, כמו שכתבתי, זה היה רק ללילה אחד. כל שאר המלונות בטיול שהוזמנו בבוקינג ו hotels.com היו מצויינים
 

לאונידס

Active member
מעניין ש booking לא שאלו את עצמם למה ציון הגולשים נמוך 5.8

כשהמלון מציג את עצמו בצורה מחמיאה הרבה יותר.
טוב שיש אורחים כמוך שמוכנים להשקיע את המאמץ כדי לתקן את המעוות
 

YosMan1

New member
ציון 5.8 זה ציון נורא, ולשכנע את עצמך שיהיה בסדר על סמך כמה

ביקורות טובות זה הימור היסטרי.
בכל מלון גם זה ששורץ פשפשים ותיקנים תמצא כמה ביקורות טובות (אנשים שבמקרה נפלו על חדר סביר והיו במצב רוח טוב במיוחד מסיבות אחרות לגמרי), וגם במלון של ציון 9.5 יכולה להיות נפילה.
סה"כ זה עניין של התסברויות.
מלון לא צריך להיות מפואר כדי שיהיה לו ציון גבוה. יש מלונות פשוטים מאד עם ציונים 8-9.
אנשים נותנים ציון יחסית לציפייות שהיו להם ולא יחסית לקמפינסקי.
לכן לדעתי ללכת על מלון עם כזה ציון זה פשוט ללכת עם הראש בקיר.
לעניין התמונות, כדי לקבל תמונה מציאותית, כדאי להסתכל בטריפאדוויזור שם יש תמונות שמעלים הלקוחות
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
שומר נפשו ירחק מכל מלון שלא מגיע ל-8 בבוקינג
ציון 5.8? אני מראש לא הייתי מסתכלת. לפעמים אני רואה 7.8 או 7.9 ועדיין אני הולכת רק על 8 ולמעלה וגם קוראת את הביקורות, בעיקר את הרעות כי למשל "לא הגישו ביצה בארוחת בוקר" ממש לא מזיז לי או "בקבלה הם לא נחמדים" אז לא, חנה בבלי הלכה לעולמה לפני המון שנים ולכן הם החסירו את הקורס. אבל "מגיע רעש מהרחוב", "החדרים כולם על הרחוב הראשי", "החדר מסריח", "ריהוט מיושן ואמבטיה מלוכלת" אלו דברים שגם אם יש ציון 8, אני מוותרת.

גם כשאני בוחרת דירת נופש, הצילומים לבד לא משכנעים כי אפשר לצלם מזווית כזו שלא תראי את החדר או הדירה, בטח לא את הלכלוך, הנוף (קיר?) אני משקללת את כל מה שאני קוראת ורק אז מחליטה האם להזמין או לא. בעשרות הדירות ששכרנו במשך השנים וחדרי המלון, מעט מאד פעמים נפלנו וגם אז הנפילה לא היתה כואבת נורא, אלא באמת דברים שאמנם מרגיזים אבל לא עשו את השהות לבלתי אפשרית
 

מ א1

New member
צודקים! אין מה להגיד הפעם נפלתי...

אבל כמו שבעלי אמר: "מכל הנסיעות שלנו, נפלנו לילה אחד במלון אחד...לא נורא, זה שכר לימוד..." הייתי מוכנה לזה שהמלון לא יהיה משהו, אבל החדר לא משהו שקיבלנו היה קצת יותר מדי. בפעם הבאה אתן יותר תשומת לב ואעריך את הסיכונים לפי הציון ב booking.







 
רק 8 ומעלה ? רק הכל כלול 5* ? טוב.....

אני מכיר מקומות קטנים מצויינים נקיים עם יחס מעולה במקומות מרכזיים או בסמוך, ואין להם ציון כזה.

למשל, "וילה מדוזה" 1*, המלון במקום מצויין בלי רעש של העיר אבל קרוב אליה, נקי, מסודר, המחיר 40 יורו, הבעלים היה ראש איגוד המלונאים בכרתים ושומר על מקום ראוי לגמרי. הציון בבוקינג מצחיק - 4.5, ממש לא רציני.

למשל מלון ארקאדי במרכז חאניה סמוך לעיר העתיקה, 3* המחיר כ-55 יורו, חדרים מעולים, ארוחת בוקר טובה, יחס נאות, חניה, בקיצור, מקום מצויין וקרוב לכל מקום ברגל..
בבוקינג 8.5 אבל בביקורות הוא רק 4.2
אז איך יכול לדעת מישהו מה נכון ?

ויש לי דוגמאות לא מעטות כאלו. כך שאין כאן מסמרות, יש נסיון לחפש את הטוב ביותר אישית.

בענין הביצה, מזכיר לי קבוצה בכרתים שבערב האחרון פנה אלי ראש הקבוצה בטענה שבארוחת הערב לא היתה לקרדה.
הבטחתי לו שמחר יקבל את כל הלקרדה.....
הינהן, אבל נראה שלא הבין......
 

Yehuda500

Member
אם לא טעיתי בבתי המלון שתארת, שניהם מקבלים בבוקינג ציון 8.5.

לא מצאתי מדוזה עם ציון 4.5 ולא ארקאדי עם 4.2 (אלא אם היו ביקורות מסויימות של מי שלא היה מרוצה מאד). חכמת ההמונים דווקא מסכימה איתך שמדובר בבתי מלון טובים.
https://www.booking.com/hotel/gr/ar...=b57481b1badc0095;type=total;ucfs=1&#tab-main
https://www.booking.com/hotel/gr/me...st=0&sb_price_type=total&type=total&#tab-main
 

Faria

New member
יש הרבה מלונות שהייתי נותן להם ציון שונה

אבל מה, היות שלרוב אני היעדים אליהם אני נוסע אני מגיע באופן חד פעמי, ולא באמת הולך לחקור במשך שעות כל מלון ומלון, הציון בבוקינג הוא אחד הסינונים הבסיסיים הראשונים אותם אני עושה כדי לצמצם את כמות המלונות עליהם אני עובר.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה