airbnb

lironyit

New member
airbnb

מישהו התנסה בדירות בורשה או בכלל מ-airbnb, מהי רמת הניקיון.
האם דומה לשל בית מלון, מחליפים את המצעים ומנקים כמו שצריך?
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
ב-AirBnB לא מחליפים מצעים באופן כללי
תמיד כדאי לבדוק את אותה דירה אולי יש הצעת להחלפת סדינים ומגבות אולי כתוב שם כל כמה זמן מחליפים אם בכלל. זה מהנסיון שלי
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
בדירות נופש שאני גרתי בהן
החליפו בקשי לאחר שבוע אלא אם בקשתי. היו מקרים שבקשתי לכבס מגבות ומצעים והם אפשרו לכבס תמורת תשלום צנוע. מדובר על שהייה של שבוע. כפי שכתבתי מקודם, זה ענין שצריך לבדוק מול בעל/ת הדירה. אבל דירה זה לא בית מלון בכל מקרה. החוקים שונים. אי אפשר להכליל את כל הדירות בכל הארצות בניגוד לבתי מלון ששם הכללים ברורים.
 
בדירות שאנחנו שכרנו דרכם לא הייתה מעולם החלפת מצעים
או מגבות או כל דבר אחר. הייתה אפשרות לשלם למנקה שתגיע לדירה, אבל אנחנו היינו צריכים להתקשר אליה (לא ראינו שום צורך לעשות את זה). השכרת דירות דרך air bnb היא לא כמו בית מלון בכלל, וצריך לקרוא היטב את הפירוט לגבי כל דירה ודירה. אגב, כבר היינו גם בכפרי נופש (כמו בהולנד, לדוגמה), שם לא החליפו לנו מצעים או מגבות במהלך השהות.
 

lironyit

New member
שקיבלתם את הדירה היתה היא היתה תמיד נקיה?

לא היו אף פעם אכזבות?
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
זו שאלה שאף תשובה שתקבל לא תספק אותך
רמת הנקיון היא בעיני המתבונן/מתבוננת. יש אנשים שבודקים כל פינה
כל אדן חלון כל מרצפת באמבטיה לראות אם זה נקי. אם אין אבק, אם הכל
מצוחצח כמו שהם רגילים בבית, אלו אף פעם לא יהיו מרוצים.
יש כאלו, שהבית חייב להריח נעים ונקי, הסדינים והציפיות נקיים ומריחים נקיים. במטבח שהכל יהיה שטוף ובמקום ובזה הם מסתפקים ורוב הדירות אכן כאלו.
בעיקר לאלו שלא מעשנים ענין הריח קרדינלי.
יש אנשים שרמת הנקיון אינה כל כך חשובה להם, העיקר שיש מיטות מוצעות אמבטיה או מקלחת ושרותים וכל השאר לא ממש משנה.
בקיצור רוב הדירות נופלות בקטגוריה האמצעית אבל יש חריגים לכאן ולכאן ואם לא נקי בצורה נוראית, לא נכנסים וקוראים לבעל/ת הדירה ועושים סקנדל.
 

butwhy

New member
לנו היה ניסיון בארה"ב

בAirBnB עם דירה שהמצעים שעל המיטה בה היו מוכתמים כשנכנסנו לראשונה, ב-23:00 בלילה.
הודענו לבעלת הדירה ותוך חצי שעה היה שם צוות שהחליף לנו את המצעים - זו הייתה בעיה בכביסה, כך הם אמרו, כי אותם כתמים היו על מצעים שראינו אותם מוציאים מקופלים מהארון, והם הלכו להביא מצעים נקיים מדירה אחרת שאותה בעלת דירה מחזיקה באזור.
אז היא התמודדה עם זה יפה ומהר, היא גם הייתה באותו זמן בחו"ל כי אחיה נפטר קצת לפני (מסתבר), אבל זה בכל זאת היה באמצע הלילה והיינו צריכים לחכות שמישהו יגיע לטפל בזה.
אבל אגב, יצא לי כבר לראות מצעים מוכתמים גם בבתי מלון, לרבות מלון של 4 כוכבים בקוריאה, שם רמת הניקיון מאוד גבוהה. גם שם זה טופל, מן הסתם במלון זה עניין של כמה דקות.
 
קחי בחשבון

...שרוב הדירות באתר הן בבעלות פרטית. זה לא מלון, לא מקום ברישיון שצריך לעמוד בתנאי תברואה ובטיחות כמו עסק, אלא פשוט דירות פרטיות - כמו הבית שלך ושל חברייך. יש נקיים מאוד, יש נקיים סביר, יש פחות. מכיוון שזו דירה, אין שירותי ניקיון והחלפת מצעים יומיים - את באה לדירה פרטית, לא למלון, עם כל המשתמע מכך.
אכזבות? כל אחד ומזלו. לי היה ניסיון אחד רע עם האתר, לא ניסיתי שוב. יש לי חברים שמתים על האתר ומרוצים ממנו. עניין של מזל על מי נפלת ולפעמים גם של גובה הציפיות (במקרה שלי זה לא היה ציפיות, אלא באמת חוויה רעה אוביקטיבית).
 
בדיוק. גם אנחנו היינו בדירות פרטיות, לנו היה ניסיון טוב
אבל באותה מידה שמעתי על אנשים שהחוויות שלהם היו פחות טובות.
לאחרונה צצים סיפורים גם על בוקינג, למרות שאישית לנו מעולם לא היו בעיות (לרוב אנחנו מזמינים דרך בוקינג). כך שניסיון בודד לא בהכרח מעיד על הרוב.
 

xfwind

New member
מצמצמים את עניין ה"מזל" בקריאה של הרבה ביקורות

מתפתחת היום שפה של ביקורות מעודנות עם רמיזות בין השורות. מי שמחפש ניקיון טוטאלי עלול ליפול. גם התמונות מדברות (אם הן תקריב של פינות האמבטיה/שירותים).
 
כן, אבל זה לא מגן עליך לגמרי

כשבחרתי דירה באתר עשיתי את זה כמו שצריך, דירה עם מלא ביקורות מהללות. מסתבר שהמפרסם עמד לעזוב את הדירה שבוע אחרי הנסיעה שלי, אז זוגתו אמרה "נו, זה במילא לא ישנה מה יכתבו עכשיו כי לא יהיו לנו יותר לקוחות, אין טעם לנקות, וגם חבל לתקן את המזגן בשביל זה" ו... זה היה נורא. וזה עוד היה רק הבעיה הקטנה שם...

שמעתי תשבוחות רבות על האתר וגם ההיפך המוחלט, כולל אנשים שהיתה להם חוויה שלילית אחרי שכבר הזמינו כמה פעמים באתר וידעו מה הם עושים. בעיניי זה יותר מדי מאמץ בשביל לא מספיק ודאות.
 

moco10

New member
נכון שלא מגן לגמרי, אבל אין שום דרך חלופית שכן מגנה לגמרי

מה שנשאר לבן אדם, לא רק בעיניין הזה אלא בכל החלטה בחיים, זה לצמצם סיכונים במידת האפשר. לבטל סיכונים אי אפשר.
 

moco10

New member
מכיוון שאין דבר כזה "רמת ניקיון של בתי מלון"

אז בוודאי שיאן דבר כזה "רמת ניקיון" של דירות מושכרות. כל מקרה לגופו (גם עם בתי מלון).
לכן, מי שרוצה ללכת על בטוח, מחפש המלצות על מקום ספציפי.
 

YosMan1

New member
בעיקרון ב AIRBNB לא מנקים כל יום, רק ביום הכניסה וביום העזי

העזיבה.
לפעמים יש סטים נוספים של סדינים ומגבות שאפש להחליף לבד.
יש מקומות שמציעים תמורת תשלום נוסף אפשרות להזמין מנקה לנקיונות והחלפות נוספים.
אבל כמו שאמרו לפני. זה משתנה ממקום למקום וצריך לבדוק ספציפית בכל מקום וכדאי לשאול כדי להיות בטוחים. זה מאד מקובל לנהל דיאלוג עם בעל המקום לפני ההגעה.
 
פעם אחת ניקו לנו דירה במהלך השהות.

זה היה בבריסל, שהינו בדירה חודש, והמנקה הגיעה פעם בשבוע.
במקומות אחרים לא ניקו את הדירה כל זמן שגרנו בה, אפילו אם היה מדובר בחודש או יותר.
היתה דירה אחת בפריז שכשהורדנו את מתקן חבלי הכביסה , שהיה ממוקם מעל האמבטיה, ראינו שהוא ממש מלוכלך. המנקים דילגו על מה שלא ממש רואים, ולדעתי לא ניקו שם מעולם. אנחנו החלטנו לא לדווח על הבעיה, ופשוט לא השתמשנו במיתקן הזה.
בדירות אחרות היה נקי.
 

לאונידס

Active member
לא נהוגה החלפת מצעים ומגבות יום יומית

לא ברור לי מהו הסטנדרט "כמו שצריך", בסטנדרט הביתי שלי אנחנו לא מחליפים מצעים ומגבות כל יום, יכול להיות שיש כאלה שכן מחליפים כל יום.
אגב גם בבתי מלון לא נהוג להחליף מצעים כל יום, מגבות כן. כשמאוד עמוס קורה שמגבות עוברות נוהל "רענון", הן עוברות במייבש הכביסה בלי לעבור במכונת כביסה כך שכמו הבשורה הרעה בבדיחה העבשה אכן מחליפים מגבות - אבל עם החדר השני.

מדיניות החלפת מצעים ומגבות ובכלל נקיון אמורה להיות רשומה בבירור, אגב היא יכולה להשתנות גאוגרפית.
למשל בדנמרק נהוג שהאורח מביא איתו את המצעים והמגבות ולפני עזיבת המקום הוא זה שמנקה את החדר. מי שרוצה מצעים ומגבות או שרותי ניקיון צריך לבחור מקום שמאפשר זאת וכמובן שיש תוספת תשלום.
 
למעלה