מחפש המלצות - צרפת בין האלפים לאלזס

Faria

New member
מחפש המלצות - צרפת בין האלפים לאלזס

לקראת החגים הבאים עלינו לטובה החלטנו לחזור לצרפת.

הטיסה כבר הוזמנה - נחיתה בז'נבה, וחזרה מפריז 16 ימים לאחר מכן.
היות ששנינו כבר היינו בפריז, אבל מזמן ולא מוכנים לוותר עליה, החלטנו על 4 לילות אחרונים בפריז, מה שמשאיר לנו כ12 ימים לטייל.
כרגע תכנון כללי להתחיל עם שני לילות באזור עמק אאוסטה באיטליה,משם להמשיך לכיוון אנסי/שאמוני לעוד 2-3 ימים באלפים בצד הצרפתי, משם ליון, דיז'ון, ולסיים עם כ4 ימים באזור שטראסבורג (אולי עם גיחה ליום לאזור פרייבורג בגרמניה).

זאת אומרת תוכנית כללית ללינה היא:
אאוסטה (2 לילות)
אנסי (2 לילות)
ליון (2 לילות)
דיז'ון (2 לילות)
שטראסבורג (4 לילות)
פריז (4 לילות)

חוץ מפריז, שום דבר בתוכנית לא חקוק בסלע, עוד לא סגורים שנתחיל בנסיעה לאאוסטה ולא נוותר לגמרי על החלק הזה וניקח עוד לילה באנסי, אפשרות אחרת עליה דיברנו היא ללון 2 לילות בפרייבורג לטייל קצת יותר ביער השחור, בכלל למעט התוכנית הכללית הכל פתוח (גם המלונות שהוזמנו הם עם אפשרות ביטול).

האם למישהו/י יש המלצות על מקומות שחובה לבקר באזור, הצעות לשיפור מבחינת מקומות לינה?
 
יהיה יפה ללון בליון, אם אכן מדובר על לינה בעיר

ברבעים 1, 2 או 5. עם מעט הזמן שיש לכם, זה כדאי מאוד. אבל אני לא רואה איך נכנסים לשם עם רכב פרטי ואם במקומות לינה יש חניה. 1-2 סגורים לרכב פרטי. 5 מעבר לנהר אני לא זוכרת, כנראה לא, אבל החלק היפה, על הנהר, דליל בתנועת כלי רכב. ליון היא חגיגה של עירוניות טובה ואפשר לראות את זה בכל מיני חלקים של העיר, איך ישן הולך עם חדש, איך מעודדים תחבורה מקיימת, הליכה.
כדאי שלא להחמיץ את שוק סנט אנטואן ברובע 2 על הגדה של הסון, בעיקר בסופי שבוע. בשני אין דוכנים, בשאר הימים כן אבל זה בעיקר גדול בסופי השבוע.

בזמנו התרשמתי יותר מהכפרים שמול אנסי מאשר מאנסי עצמה. אם אפשר ללון בטלואר או אחד מאלה, לדעתי זה עדיף מאשר באנסי, יותר יפה, יותר כפרי, בפעם הבאה אם וכאשר, זה מה שאעשה. אם כבר יש רכב, שווה לנצל אותו לשם כך כי קל יותר להגיע אל מעבר לנהר כך מאשר עם תחבורה ציבורית. הניסיון שלי אבל הולך אחורה ל-2006, דברים אולי השתנו. גם אגם בורז'ה יפה מאוד מאוד. אפשר אולי לחשוב על לינה שם במקום באגם אנסי ולבקר באחד מהשני.

בעיני לינה של 2 לילות קצת מפספסת וזמן מתבזבז, הייתי מוותרת על זה ונותנת 3 לילות לפחות לאתרים, תוך כדי ויתור על אחרים.
בליון הניסיון שלי הולך עד 2012, שזה קצת יותר חדש.

שטרסבורג, 2008, דיז'ון 2005, ניסיון עתיק ובכל אחת מהן ביקרתי יום אחד כך שאין הרבה מה לומר. מבחינת אווירה לדעתי כדאי ללון במרכז דיזון, כנ"ל במרכז העתיק של שטרסבורג. שוב, אם יש רכב פרטי לדעתי עשויה להיות בעיית נגישות.

כן אפשר לומר שהשוני מאוד מרשים, זו כמעט לא אותה מדינה. לכל אחת אופי משלה. שטרסבורג ודיז'ון שתיהן עם מרכזים ציוריים יותר מאשר זה של ליון אבל האחרונה הרשימה אותי מאוד ובקלות הייתי מבלה בה עכשיו שבועיים שלמים. יהיה יפה לטייל רגלית על גדות הרון ואולי אולי עשו כבר טיילת גדות הסון. הלוואי.
אם אתם רוצים שוקולדים טובים ועוגות טובות, רובע 6 אצל ברנשון. הם טובים. גם לשבת, גם לקחת. ומרובע 1-2 זו הליכה לא ארוכה מדי, ויפה. כתובת וזה:
http://www.bernachon.com/fr/infos-pratiques
אבל יש כמובן גם שוקולטיה ארטיזנל בשתי וערב של רחובות הקניות של הרובע ה-2. ואם אתה רוצה, לך להיכל האוכל שפתח בוקוז ברובע ה-3, שכחתי את שמו. עכשיו. נדמה לי Les Halles.
 

Faria

New member
תודה רבה

לגבי רכב במרכזי ערים - מסתדרים. מקסימום משאיר את הזוגית עם המזוודות במלון ונוסע לחפש חניה.
&nbsp
ליון עצמה די חובה לדעתנו, והרעיון הוא לטייל בעיר בין שני הלילות שישנים בה.
לגבי אנסי, בהחלט יש דיבורים אולי לישון בעיירה סמוכה, העניין הוא שאנחנו כן אוהבים שיש לאן לצאת לאכול/לשתות בלילה בלי צורך לנהוג (לשם נכנס עניין השתיה). בגלל זה לרוב מעדיפים את הערים היותר גדולות באזור מסוים. נניח באאוסטה מצאנו מלון שנראה לנו נהדר ולקחנו למרות שהוא לא באאוסטה עצמה אלא בעיירה סמוכה.
&nbsp
עניין ה2 לילות במקום 3 או יותר הוא לרוב גם לוגיסטי, גם אנחנו מעדיפים להשאר במקום אחד, הבעיה מתחילה כשטיולי כוכב הופכים למרתון נסיעות, ואז לעתים מעדיפים לארוז את חפצנו ולהמשיך למקום הבא. זה תמיד שיקול ליצור את האיזון בין כמה שפחות מלונות להחליף לכמה שפחות קילומטרז'.
&nbsp
ברור לי שבטיול הזה נהיה ב3 (או אפילו 4) אזורים שונים לחלוטין, אזור האלפים בימים הראשונים לא דומה בכלל לאזור אלזס שנראה הרבה יותר כדרום גרמניה מאשר משהו צרפתי, כמובן שפריז בכלל זה עולם אחר.
&nbsp
המון תודה על ההצעות, ניקח את כולן לתשומת ליבנו בתכנון.
 
ובצדק, זו עיר יוצאת מן הכלל

תכנון חכם, אסתטי. רק לא לצפות לקסם של כל השאר כי מלבד הרובע ה-5, הכל יותר חדש. אבל יש פנינים בכל האזור המרכזי. שם כיכר, שם ציור קיר, שם בניינים שנראים בנויים ממש בסלע, כאן כנסיה בארוקית על גבעה.

שווה יהיה לנסוע קצת באזורים הכפריים של בורגונדי. בון, מלבד האוספיטל-דיו, התחושה שלי היתה של מסחריות וקצת סתמיות. אבל לא היה לי זמן רב לבקר בה. הקתדרלה בטורנו, Tournus, גם יפה וזו עיירונת עתיקה יפה על נהר. נראה לי שיהיה יפה לשוטט קצת בכפרים שבסביבה.

אני די בטוחה שבטלואר והכפרים האחרים, אם אתם לוקחים מלון 4 כוכבים, יש בו מסעדה. נכון שזה לא אותו ההיצע כמו באנסי בחלק העתיק, שהוא יפה, אבל זה קסם אחר, לינה בכפר.
 

Faria

New member
דווקא בטלואר הסתכלנו

לא מצאנו משהו שנראה טוב, במחיר סביר ועונה לכל הצרכים שלנו (באנסי דווקא יש שניים שכרגע נמצאים בדאבל בוקינג עד שנחליט ביום-יומיים הקרובים איזה מהם לבטל, או את שניהם אם יהיה משהו יפה יותר).
&nbsp
תודה על ההמלצה על טורנו, נראית מקסימה מתמונות ונמצאת ממש על הדרך בין ליון לדיז'ון אז כנראה שנעצור שם בסיור בין עיירות וכפרי בורגונדי שמתוכנן ליום הזה.
&nbsp
 

Faria

New member
לפי מה שראיתי כבר אין

אבל יש מספיק כאלה בסביבה. ואני בטוח שלאורך הטיול נבקר באיזה 2...
 
היא נקראת Greuze, לדעתי עדיין חיה ובועטת

היה לי רק זמן מועט באזור כי בכל אחר צהריים הייתי צריכה לחזור לליון, שם כל ערב היתה לי הופעה אחרת ללכת אליה, כך שהחלטתי לוותר על חוויית מישלן, שצריך להקדיש לה זמן.
 

Faria

New member
אכן נראית חיה ובועטת.

רק שחיפשתי אותה בטלואר ולא בטורנו, טעות שלי :)
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
חזרתי עכשיו מטיול גם באלזס
בשטרסבורג לנתי במלון שלדעתי היה מצויין הן מבחינת החדר, חדר זוגי נחמד לא ענקי אבל מספק (בקש חדר שמשקיף לחדר המדרגות אני מצרפת תמונה) כך שהוא שקט וקבלנו אמבטיה ענקית. ממש היינו מרוצים. לא ניצלנו את ארוחת הבוקר שעולה בנפרד ואחרי מה שקראתי, מסתבר שעבור המחיר משהו כמו 9 יורו, היתה ארוחה נהדרת. (אנחנו היינו באילוץ של עוד 4 שותפים צעירים שהחליטו עבורנו איפה ומה נאכל
).

לגבי אנסי מאד אהבנו אותה. אנחנו לנו באקס-לה-בן מצאנו שם בית ישן (היינו בחופשת הפסחא וזה כל מה שנשאר) מאד נהננו מהסביבה וטיילנו כל יום למקום אחר כולל לשאמוני. מאחר ועבר המון זמן אין לי כתובת לתת לך אבל השגנו את הדירה דרך לשכת התיירות המקומית של אנסי ושווה לכתוב להם.

לחברים של חברים היה בית אכרים ישן שהם שיפצו, ליד דיז'ון וגם שם היינו (בנסיעה אחרת) שבוע. דיז'ון מהממת ואני בעד ללון בתוך הערים מאחר ואתם רק יומיים בכל מקום. כלומר גם בליון וגם בדיז'ון לונו בתוך הערים. קחו בתי מלון מומלצים בבוקינג או באתר אחר.

המלון שלנו בשטראסבורג
Best Western Metropol

https://www.booking.com/hotel/fr/mo...46sopPIK/SaRnM2VWMpA2eXMcrZbfmwYKg==#tab-main

התמונה מהחלון שלנו
 

Faria

New member
מקווה שנהנית

נראה מלון טוב, אולי ניקח אותו.
&nbsp
וכן, לרוב הסינון הראשוני של בתי מלון נעשה לפי בוקינג (הביקורות בו והציונים יותר מדוייקים מאתרים אחרים מניסיוני). למרות שתמיד בודקים אם המלון הנבחר ניתן במחיר טוב יותר באתר אחר.
 

Faria

New member
נראה לי שאנחנו מסכימים לגבי הרבה דברים

לא אומר שחייבים על הכל :)
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
מאד נהנתי ואם אתה רוצה שמות של מסעדה או בית קפה
גם זה יש לי. היינו גם בקולמר אבל אתה לא מגיע לשם אני מבינה.
 

Faria

New member
אשמח להמלצות למסעדות

בוודאי שאני מגיע לקולמאר, פחות משעה נסיעה משטראסבורג אז אין באמת סיבה ללון שם אם נמצאים בשטראסבורג. לפי התוכנית כרגע נהיה 4 לילות בשטראסבורג, כאשר הכוונה כמובן לצאת לטיולים משם.
אז גם המלצות לקולמאר יתקבלו בברכה.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אוקי המלצות
בקולמר אינך צריך מלון. יש מסעדות מומלצות ואם יש לך זמן וחשק תבדוק ותזמין. אנחנו הגענו בשיא החום לקולמר והשעה היתה מאוחרת מדי להזמין מסעדה לארוחת ערב.
אז הלכנו ממסעדה למסעדה ברחובות הראשיים רחובות ההליכה והכל היה מוזמן. מצאנו אחת, המלצרית החביבה פתחה לנו שולחן, הנה שמה וכתובתה (ישבנו בחוץ כי היה חום נוראי ואין מזגנים. בתקופה שאתה נוסע כבר יהיה בטח נחמד לשבת בפנים)
LA ZINC, 45 Grand Rue
האוכל והשרות היו טובים מאד בעיקר הפואה גרא.

לא זכור לי איפה שתינו קפה אני חושבת שפשוט הלכנו וזללנו עוגות, וממתקים במשך חלקים גדולים של הטיולים בעיר. לקחנו גם את הרכבת הירוקה הקטנה, יש שם אזניות וכל השפות המדוברות בעולם (כמעט) עושים סיבוב מאד נחמד בקולמר.

שטרסבורג
קפה שתינו ליד הקתדרלה. מבחוץ לא רואים כלום, סתם כמה יושבים על המדרכה אבל נכנסים פנימה ועולים קומה ויש שם חדר קטן ששם התנחלנו (היה מזגן היחיד בשטרסבורג כמדומני ומיועד לעוגות ולא לאורחים) Patisserie Christian, 10 Rue Merciere אפשר לאכול שם ארוחת בוקר (אלא אם אכלתם במלון) ועוגות נהדרות. בערב אכלנו (המלצה של הטריפאדוויזר) במסעדה באמת מעולה (שוב ישבנו בחוץ בגלל האין מזגן) La Cuiller a Pot כתובת 18b rue Finkwiller
מסעדה ממש טובה האוכל טעים היה לכולנו.

אני מאד ממליצה לקחת סיור עם סירת תיירים, היה כיף. גם שם יש אזניות עם הסברים בשלל שפות. אל תחמיצו את הסיור בתוך הקתדרלה של השעונים למטה צילום. צריך לקנות כרטיסים 2 יורו כמדומני וב-12 הם סוגרים עד 14:00 אז או לפני או אחרי. הלכנו המון ברגל ומהמלון זו ממש לא בעיה. תחנת הרכבת קרובה מאד למלון כך הבנתי כך שאין בעיה להגיע לקולמר אם אתם ללא רכב.
מוכרים גלידה בצורת פרח (תמונה מצורפת) הנכדים שלנו מאד נהנו.
יש בלילה משחקי אורות על הקתדרלה, הזוג הצעיר אמר ששווה מאד לראות זאת. אנחנו היינו עייפים מדי.
 
למעלה