חזרנו מטוסקנה

moco10

New member
מזגנים, שהומצאו בתחילת המאה ה20 כשעוד לרוב האוכלוסייה

לא הגיע חשמל לבית, תפסו חזק בארה"ב בבום הכלכלי של שנות ה50.
לישראל, זה הגיעה כרגיל באיחור ואכן קשור מאוד גם לתל"ג אבל גם לאמריקניזציה הכללית.
זה לא רק עיניין כלכלי, אלא תרבותי. בצפון אירופה אין ממש צורך (חוץ מבימים מועטים שאז הכי גרוע להיות בצפון אירופה). באיטליה חם מאוד בהרבה מקומות בקיץ, אך סביר שידמו יותר לצפון אירופים.
הנקודה שהעלית על חימום מדגימה זאת. חימום תמיד יהיה למרות שגם לדעתי קירור יותר חשוב בלא מעט מקומות באיטליה. פשוט מסורת של תרבות מסוימת.

איני מסכים שתיירים נמנו עם הקבוצות שזכו ראשונות לפינוק. זה היה נכון בישראל (עם כל התיירים האמריקאים) אבל לא נכון באירופה.
בכל מקרה, לאיטלקים אף פעם לא היה מחסור בתיירים, כך שאין להם מניע עסקי חזק בעיניין.

אגב, מאז שילדי גדולים, אני נמנע מליסוע לחו"ל בחודשי הקיץ בכלל, ולא רק בגלל החום.
 

u r i el

New member
כן, המסקנה החד משמעית היא -

לא לנסוע בחודשי הקיץ החמים.
אבל זו הרי עונת החופשים בארץ ומי שכפות לעולמו של משרד החינוך - כמעט ואין לו ברירה אחרת, אלא אם כן הוא נוסע בסוכות או פסח ומסתכסך עם המשפחה
 

moco10

New member
באמת, אם צמודים למשרד החינוך, פסח וסוכות אידיאלים

סוכות עוד יותר, כי בפסח לפעמים חופפים את איסטר.
חרגתי בקיץ שעבר מהמדיניות, אבל הפלגנו בים הבלטי כך שאין אפשרות אחרת מסיבות אקלימיות - ולפעמים אף היה גשום וקריר באוגוסט
 
ואם בקיץ אז גבוה. דולומיטים, הרי האפנינים

אאוסטה, הרי סיביליני. כאלה מקומות. זה לא כל כך צפון דרום כמו גבוה נמוך. מנטובה צפונית לריביירה האיטלקית (עוד אזור ממוזג אקלימית בקיץ אלא אם כן יש גל חום) ויש ימים ששם 35 מעלות ובריביירה 26, וזה אזור מקסים שחלקו כלל לא מלא תיירים ביולי, עם ים כחול והרים וירוק ואוכל מעולה ולינה לא יקרה. מקסים. אבל אני יודעת שבקיץ שעבר או לפני שני קיצים, גם בדולומיטים היו 40 מעלות למשך כמה ימים.
הייתי בהולנד בסוף יוני, היו ימים שהצטרכתי חולצת בסיס, קרדיגן דק ומעיל רוח. אז גם זו אופציה. אבל שבוע לפני היו שם 28-30 מעלות, אבל עם הפרש גדול בין היום ללילה וזה בעיני משמעותי.
 

u r i el

New member
כן. אז צריך גם מזל בבחירת הימים

או לרכוש כרטיסים בסמוך לחופשה ולהתעדכן לגבי תחזית מ"א.
האם הולנד בד"כ קרירה יותר מיתר אירופה ?

אני לא רוצה להשמע טיפוס של קוטר נלאה, אבל עבורי עניין הטמפרטורה והלחות הוא עניין חשוב ממעלה ראשונה ואני פשוט סובל ביותר כאשר חם לי ולח. חום יבש הרבה פחות מעיק עלי.
 
גם לי זה חשוב. כן, הולנד קרירה משמעותית מאיטליה בדרך כלל

אפור רוב הזמן, יורד הרבה גשם ויש רוח משמעותית. כיוון שאני מכירה את המדינה, חשבתי מראש שלנסוע אליה בסוף יוני זה סיכון שאני יכולה לקחת כי ימי החום מעטים מאוד. הטיול הזה לא תוכנן מראש ביוני אלא נאלצתי להעביר אליו טיול מאפריל, שנדחה מסיבות שונות. בפועל התברר שיוני בחירה מצוינת כי הימים ארוכים אבל היה לי כל מכל: ימי שמש נפלאים, יום גשם אחד כמו בפברואר בתל אביב ורוב הזמן, אפרורי עם זרזיף מדי פעם. אבל יחסית להולנד, לא קר ביוני. דאגתי להיות מראש במקומות שבהם יש מה לעשות גם בחוץ וגם בפנים, והתאמתי את הטיול שלי למזג האוויר.

ביולי לא הייתי נוסעת לפירנצה או לאף עיר מהאהובות עלי, חוץ מערים בדולומיטים. והייתי חושבת על אחד האתרים הפחות עמוסים בריביירה (יש רבים כאלה) שבמקרה שחם בכל זאת , הייתי נכנסת למים. וזהו אזור עם צמחיה אז יש צל. ותמיד רוח מהים.

ובאמת אידיאלי להחליט על היעד כמה ימים לפני. אבל זה אפשרי בינואר, נניח אם אני רוצה לנסות לטייל בצ'ינקווה טרה בזמן שלא עמוס שם והראות הכי טובה בשנה היא ביום חורף יפה, אני יכולה לנסות להיות גמישה בצורה זו, ללון בלה ספציה או בפארמה ולשנות בהתאם למזג האוויר. הרבה יותר קשה לעשות כך ביולי, שאז מקומות לינה עמוסים.

וגם, בכל מקום בהולנד הייתי במרחק הליכה/רכיבה/נסיעה בטראם קצר ממקום ירוק. גדת נהר, שמורת טבע, פארק, יער באמצע עיר. אם היה חם תמיד הייתי יכולה ללכת למקום שמייד קריר יותר. גם זה חשוב מאוד. אבל נכון, אני מטיילת לבד ויותר גמישה בלו"ז מאשר זוג עם ילד קטן.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
בדיוק חשבתי על זה, קראתי והתכוננתי להכניס קישור תודה אורה
גם היא סובלת מחום, אני חושבת שגם אני הייתי מקטרת קשות על העדר מיזוג. חברה חזרה מבודפשט וספרה שבמטרו יש אמנם מזגנים אבל הם לא מפעילים אותם, היא העדיפה השבוע ללכת ברגל כשבחוץ 34 עד 36 מעלות מאשר למות מחום במטרו. כך שאני מבינה את אוריאל ומזדהה לחלוטין.
 

החתולית

New member
לנושא המזגנים

במקומות רבים באירופה אין מזגנים. פעם לא היו צריכים מזגנים, כי היו מעט ימים חמים, וכעת יש יותר ימים חמים (אפילו חמים מאד) ועדיין לא נערכו להתקנת מזגנים.
&nbsp
בברלין, למשל, אסור להתקין מזגנים בבתי דירות. אני משערת שבשלב מסויים החוק בעניין ישתנה.
&nbsp
הדבר לא ייחודי לאיטליה או לטוסקנה.
&nbsp
לעניין האוכל, תמיד כדאי לערוך תחקיר קצר על האוכל ביעד שלכם. לאסוף קצת מידע, ולדעת איפה לאכול, מה המנות המאפיינות את המדינה או האזור וכו'.
 

u r i el

New member


.... או לנסוע בתקופות אחרות, אם אפשר.

לגבי האוכל - זו באמת כבר שאלה של טעם. אשתי למשל לא מסוגלת כלל להכניס לפה ספגטי "אל-דנטה" - מה שנחשב אצל "המומחים" למעדן שמימי.
 
למעלה