טיול במספר יעדים ע"י כרטיסים בכיוון אחד

laman51

New member
טיול במספר יעדים ע"י כרטיסים בכיוון אחד

שלום,
הבנתי שזה בעייתי להזמין כרטיס כיוון אחד ללא כרטיס חזרה, רציתי לשאול - במידה ואני קונה כרטיס בכיוון אחד ללונדון (נניח) ומשם כרטיס כיוון אחד לוינה (נניח) ומשם כרטיס לליון בצרפת (נניח) ואז כרטיס מעיר אחרת (ביאריז) בצרפת לתל אביב בחזרה - האם זה כן יעבוד היטב? מבחינת הזמן שהייה אני דואג שזה פחות מ3 חודשים בשטחי השנגן. מישהו יודע?
תודה מראש!
 

אודרי11

New member
מה שאני יודעת זה שבלונדון שואלים שאלות

והרבה....למי שבא בלי כרטיס חזרה.
לדעתי...כדאי שיהיה לך איזה שהוא כרטיס יציאה מאנגליה
 

laman51

New member
נכון אז יש לי תל אביב-לינדון ואז לונדון-וינה (אוסטריה)

אני כן מגיע עם כרטיס יציאה, פשוט לא בחזרה לתל אביב אלא לאוסטריה, אז מבחינת אנגליה זה תופס באותו אופן כמו כרטיס חזרה לתל אביב כיוון שאני עוזב את אנגליה, אם אני מבין נכון?
תודה.
 

אודרי11

New member
אני לא עובדת בהגירה האנגלית

אז אל תבוא אלי בטענות אחר כך....אבל נראה לי שזה יהיה בסדר
 

laman51

New member
אני גם חושב ככה

אבל אני תוהה - איך אנשים עושים טיולים ללא כרטיס חזרה? למשל כל החבר'ה אחרי צבא שקונים one way ticket לדרום אמריקה - אולי לשם זה שונה, אבל אני קורא גם על אנשים שעושים את זה באירופה,.
 

ANZ1

New member
אנשים לא עושים את זה

מי שטס בעולם בלי כרטיס המשך, לא יסיים את הטיול שלו, יש הרבה מדינות שלא יתנו לאף אחד להכנס בלי כרטיס יציאה.
מה שאנשים עושים זה כרטיסים פתוחים, משלמים יותר על כרטיסים שמאפשרים שינויים ואז נותנים תאריך רחוק כלשהוא וכשתקרב הזמן משנים את התאריך.
 

laman51

New member
פשוט יצא לי לשמוע

אנשים אומרים שקנו one way ticket בהקשר של טיול, אני כמובן לא יודע מה הם הזמינו בפועל, יכול להיות שזה נאמר מתוך התלהבות מסויימת. תודה.
 

ANZ1

New member
עיצה אחת לחיים

איפה שאני גר אני פוגש כל הזמן תיירים ישראלים ואחרים.
מעל 90 אחוז ממה שאני שומע מהם, סיפורים ושמועות
אין להם שום קשר למציאות, זה כל כך נפוץ, שאני מחזיק בטלפון תיקיית קישורים רישמיים שמסבירים מה כן קיים.
שמעתי כבר כל כך הרבה שטויות, על טיסות והגירה, ואפשרויות עבודה שממש לא ברור לי איך עוד לא כתבו ספר על השטויות שהישראלים מאמינים בהם.
המצחיק הוא שאנשים רוצים להאמין בסיפורים האלו אז הם מאמינים,
רק חבל ששוטרים, פקידי הגירה ושופטים לא חלק מאותה קבוצת ווטצאפ.
אני מציע לך שכשחבר אומר שהוא שמע מחבר שהוא עשה משהו, תבין שרוב הסיכוי זה לא נכון, או פשוט תבדוק בעצמך.
אגב, הרבה מטיילים צעירים באמת נוסעים עם כרטיס לכיוון אחד, ארגוני חברות התעופה (יש 3 כאלו) מוכרים כרטיסים של חד כיווני עולמי או חד כיווני של אוקינוס מסוים שמאפשר לאנשים לטוס חד כיווני, אבל אין להם כרטיס אחד, אלא אוסף של כרטיסים חד פעמיים שניתנים לשינוי.
הרבה פעמים אנשים לוקחים משפט או ביטוי ומשלימים את השאר מההיגיון שלהם.
 
אין לי מושג מה וממי שמעת

לאירופה קל יחסית לקנות כרטיס בכיוון אחד (אם כי לבריטניה פחות) ואחר כך לקנות חזור, אבל ליעדים רחוקים יותר זה לא פעם גם לא משתלם וגם לא תמיד אפשרי - כי מדינות רבות מחייבות שיהיה לך כרטיס יציאה.
אני למשל נסעתי למסע ארוך בשנים האחרונות, אז קניתי כרטיס דו-כיווני עם מספר יעדים ואפשרות שינוי תאריכים. יש גם כאלו שבכל פעם בטיול ארוך כשהם קונים כרטיס למדינה הבאה הם קונים גם את היציאה ממנה לפני ההגעה אליה כדי להיות מכוסים.
 

ANZ1

New member
אין בעיה

אני מספר פעמים עשיתי טיול מורכב וקניתי הרבה כרטיסים חד כיוונים, רק צריך לדאוג שתמיד יהיה לך כרטיס יציאה מאותה מדינה כשאתה נכנס אליה, שאתה לא עובר על החוקים של שהייה מרבית, שהדרכון שלך תמיד יהיה מעל חצי שנה ולא רק בהתחלה.
אגב, לא תמיד כרטיסים חד כיוונים יותר יקרים מכרטיס הלוך ושוב.
 

laman51

New member
אז צריך לקנות תמיד כרטיס 1 קדימה

כלומר לרכוש גם את הכרטיס יציאה לפני שאתה נכנס למדינה. זה מבאס קצת כי רציתי לטוס לצרפת בלי לקנות כרטיס חזרה לתל אביב (יש עוד יעדים בדרך אבל לא משנה) אבל עכשיו אני מבין שאני כן צריך לעשות את זה מראש. או לקנות כרטיס גמיש אבל לפי מה שאני זוכר (באיזיג'ט, כרטיס הFLEXI) המחיר של זה היה באזור הכפול או יותר מהמחיר של הכרטיס, כבר אפשר לא לטוס בכרטיס המתוכנן ולקנות אחד חדש. אולי אני מגזים וזה פי 1.5 ואז זה כן אולי משתלם.
לגבי החד כיווני - אתה יודע לפי מה זה נקבע, מחיר החד כיווני ביחס להלוך ושוב?
 

ANZ1

New member
יש את הכרטיסים האפשרים

הלוגיקה מאחורה לא חשובה,
שב ליד מנועי חיפוש טיסות ובדוק מה יש וכמה עולה ותשחק עם האפשרויות,
אני יכול להגיד מניסיון שלי שלקנות כרטיס סובב עולם יצא לי יותר יקר מלקנות אוסף של אותם טיסות לחוד, זה לא הגיוני, זה מה שאני ראיתי.
וכמו שכתבתי בדוק ישירות באתרים של חברות התעופה, אתה תגלה עוד אפשרויות ועוד מחירים.
 

laman51

New member
ומה אם אני רוצה להתנייד ברכבות?

נניח אני רוצה לטוס מתל אביב לאמסטרדם ומשם להמשיך ברכבות (או ברכב, לא משנה) לצרפת וכ"ו... ואחרי (עד) 3 חודשים לחזור לתל אביב. האם אני אהיה חייב להראות להם כרטיס טיסה בחזרה לעוד 3 חודשים, ממדינה אחרת מזו שאני טס אליה? זה מאוד לא נוח מבחינתי, האם יש פתרון יותר סביר להתניידות בין מדינות שהיא לא בטיסות?
תודה!
 

ANZ1

New member
פשוט

תקנה כרטיס טיסה הלוך ושוב לאותו היעד למשל תל אביב - אמסטרדם - תל אביב,

ואת שאר הטיול תעשה בעיגול, שאתה תסיים חזרה באמסטרדם, אז כל מי שישאל אותך, תראה שיש לך כרטיס חזרה מאירופה לישראל.
מקסימום זה יצריך ממך עוד כרטיס טיסה בתוך אירופה בסוף שיעלה כמה עשרות יורו.
ותתחיל את הטיול ביעד הכי קרוב לישראל ככה הטיסה תהיה הכי זולה, אתה בכל מקרה מסתובב בעיגול אז תתחיל במקום אחר.
 

laman51

New member
מצאתי עוד דרך

לעשות טיול מעגלי יכולה להיות אופציה, במיוחד אם המחיר של הכרטיס הלוך חזור יותר זול מזה של כיוון אחד, ככה לא מפסידים כסף. אבל אז זה אומר שאת שאר הטיול אני עושה ברכבות ולא בטיסות, כי אם אני רוצה לטוס לצרפת אז אני צריך להראות טיסת המשך מצרפת, לא? כאן זה נשמע לי כמו התחום האפור - מצד אחד יש לי הוכחה שאני אעזוב את אזור השנגן בעוד 3 חודשים (הולנד-ישראל) מצד שני בצרפת יכולים לרצות לוודא שאני יוצא מצרפת.
בנוסף, מצאתי את האתר הזה, שמאפשר להזמין כרטיס (אמיתי) ב7$ שתקף ל48 שעות, מה שמספיק בשביל לעלות על המטוס:
http://www.bestonwardticket.com/
הבנתי שזה עוד ע"י הזמנת כרטיס REFUNDABLE בצד החברה הזו והלקוח משלם להם על זה את ה7$. נראה לי יכול להיות נוח למצב של טיסת כיוון אחד בלי טיסת המשך מוכנה. אנשים כותבים שזה עובד, אבל אני שואל את עצמי כמה זמן יקח לחברות התעופה או לגורם אחר לקלוט שאנשים עושים את זה ולדאוג לבטל את זה, הרי זה סוג של שטות - למעשה זו סוג של שטות מלכתחילה, כי זה שיש לי כרטיס חזור מהולנד לישראל לא אומר שאני בהכרח אעלה על המטוס הזה.
 
תפריד בין הדברים

אין בעיה להזמין כרטיסים לכיוון אחד. כל עוד כרטיס האשראי עובר הכרטיס יימכר..

מה שכן, יש מדינות בעולם שמתנות את הכניסה אליהן בהצגת כרטיס יציאה (לא אכפת להן אם קנית אותו בדיל עם החזור או שזה כרטיס נפרד שיוצא מהן להונולולו, העיקר שתראה שאתה יוצא). בשנגן ובבריטניה אין חובה כזו.
מה שכן, בבריטניה (שהיא לא שנגן) הרבה פעמים שואלים על כרטיס החזור שלך ובאופן כללי נוטים יותר לחקור, בטח ובטח אם אין לך כרטיס חזור להציג, כדי לוודא שכוונותיך חוקיות. ייתכן שעדיף להזמין את הכרטיס שיוצא מבריטניה (ליעד הבא שלך, לא משנה מהו) לפני הגיעך לבריטניה.
 

laman51

New member
אז בשנגן באף מדינה לא מבקשים כרטיס המשך\חזרה?

ברור לי שפיננסית אין בעיה לקנות את הכרטיס, הכוונה היא מבחינת חוקיות השהיה מצד הרשויות האוכפות את הדברים. אתה אומר שבמדינות השנגן אף פעם לא אתבקש להציג כרטיס המשך? חשבתי שזה רק אם הטיסה היא בתוך אזור השנגן (הולנד-צרפת למשל) או שגם אם אני בא מישראל? יש איזו רשימה מסודרת של איפה מה מבקשים או משהו בסגנון שאני יכול לדעת מראש אם אצטרך לדאוג לכרטיס המשך או לא (נניח מסע בין כמה מדינות)?
תודה.
 
לא אמרתי את זה

אמרתי שככל הידוע לי אין רשמית חוק שמחייב אותך להחזיק בכרטיס חזור - כאמור, למיטב ידיעתי, אינני מקור מוסמך. האם יבקשו ממך להציג כרטיס כזה זה כבר עניין אחר. גם באנגליה אין חובה כזו, אבל הם מבקשים ממך להראות כרטיס יציאה לעתים קרובות, ואם אין לך אחד עליך להסביר למה, בתקווה שההסבר שלך ישכנע את פקיד ההגירה.

בכל מקרה, השנגן הוא אזור אחד, אז זה שיש לך כרטיס מהולנד לצרפת זה קצת כמו להגיד בנחיתה בניו יורק שיש לך כרטיס לקליפורניה. אם אתה יודע מאיפה אתה מתחיל את הטיול ואיפה אתה מסיים, אתה יכול לרכוש כרטיס חזור (בהתאם למגבלת הזמן של הויזה, כלומר, לשהייה של פחות משלושה חודשים בהנחה שלא היית בשנגן בכלל בחודשים האחרונים) ובין מדינות השנגן בדרך לנסוע יבשתית.
 

laman51

New member
אז אם אני מבין נכון

מתוקף זה ששנגן הוא אזור אחד אני יכול לקנות הלוך מישראל להולנד, למשל, ואת החזור ממדינה אחרת, נאמר איטליה, לישראל וזה לא יהיה שונה מבחינת הולנד מאשר שהייתי קונה הלוך חזור ישראל-הולנד-ישראל?
 
למעלה