שאלה קטנה

crema30

New member
שאלה קטנה

העלתי מקודם שאלה לגבי טיסה ליוון או קפריסין. חשבתי אולי לשאול אחרת.. איפה כאן באירופה כדי לטייל .. מקום של שופינג זול ונופים עוצרי נשימה..? וטיול לא יקר.. תודה
 
אם הבנתי נכון את שאלתך, נופים עוצרי נשימה אפשר

לראות במדינות הגובלות עם שוויץ : גרמניה ואוסטריה. בהן יש גם שופינג זול. לגבי מחירים, טיילנו בתחבורה ציבורית באוסטריה, ולא היה יקר .
 
מבחינתי נופים עוצרי נשימה יש בריביירה האיטלקית

ולינה זולה אפשר להשיג בה בחלקים שאין בהם תיירות המונים זרה. לנתי בשנה שעברה ושילמתי 50-60 אירו ללילה, עבור חדר זוגי. הנופים נפלאים גם לצד הים, גם כשאת עולה לגבעות למעלה, גם כשאת רוכבת לצד הים או נוסעת באוטובוס הלאה להרים. זה אפשרי.
שופינג זול? יתכן שיש אאוטלטס, לא יודעת. יש שופינג מקומי של מוצרי מזון נפלאים. אבל זהו.
 
בווראצה המקסימה (Varazze) לא רחוק מגנואה

ובסנרמו לא רחוק מצרפת. בקרוב אשהה בפיימונטה הכפרית (והמרחצאית, יש לציין, באקווי טרמה, Acqui Terme), לא רחוק כל כך מווראצה או גנואה, גם כן ב-50 אירו ללילה.
 
היי אורלנדה

אני קצת מתקשה לאתר שם מלונות טובים במחיר הזה, אולי אני לא מחפש נכון.
יכול להיות שהנסיעה שלך היתה מחוץ לעונת התיירות?
בכל מקרה אשמח לקבל את שמות המלונות שהיית בהם בואראצה ובסנרמו.
 
Spot בווראצה, וילה מריה, Villa Maria, בסנרמו

זה היה באמצע ספטמבר. סביר שבאוגוסט או ביולי יקר יותר אבל גם ספטמבר זה עדיין העונה. בווילה מריה חשוב להתעקש על חדר שקט אם זו בעיה, בספוט מראש ניתן לי חדר שפונה לעורף והיה מעולה. השירותים והמקלחת מאוד קטנים. בשניהם יש כלבים.

שילמתי 60 אירו בסנרמו, 55 בווראצה. סנרמו היא עיר קטנה והאורליה, כביש הטבעת של הריביירה, עובר בה בין הים ובין המדרחוב המרכזי עם הקזינו והמלונות הגדולים, והוא גדוש כל היום. אז זה חיסרון וזה גורם לזיהום אוויר אם לא מקפידים ללכת או בשביל ההליכה היפהפה לאורך הים, או במדרחוב. אבל זו עיר מלאת אופי והיא מעניינת כמרכז של חיים מקומיים ולא רק כאתר תיירות. עוד אפשרויות שנראות לי טובות: העיירה החמודה אוספדלטי (על שם העולים לרגל שהתארחו בה, אוספדלה משמעותו לא בהכרח בית חולים אלא גם בית מחסה), ועיירת הריביירה היפה בורדיגרה, באחרונה אולי יש סיכוי להשיג מקום לינה זול,

אני בכל מקרה מתכוונת לעשות בה כמה ימים בעתיד כי היא מוקד להליכות בטבע אל עבר כפרים בגבעות, ויש לה טיילת יפה על הים (הטיול האחרון התכוונתי אבל אז חליתי ולא יכולתי לעשות מסלולים כאלה). והיא גם נוחה להגעה אם נוחתים בניס. Ospedaletti, Bordighera. אם יש רכב יש כמה אפשרויות מעולות לבקר בכפרים בגובה, על הגבול עם צרפת או ליד, וגם מעל סנרמו. עם אוטובוס או ברגל המגוון קצת יורד אבל עדיין קיים. הנסיעה באוטובוס שנוסע בין בורדיגרה, אוספדלטי וסנרמו לאורך הכביש שעל החוף שגם עולה לפעמים לגובה, יפה מאוד.

וראצה היא עיירה כשהאורליה עוברת מאחוריה, על גשר עילי די רחוק, לכן היא שקטה. יש לה רובע עתיק יפה מלא חנויות מקומיות. הטיילת יפה, יש גם מסלול הליכה שלם של כמה קילומטרים (4) עד העיירה הבאה, קוגולטו (Cogoleto) - קצת בניה חדשה כי הופצצה במלחמה - ומשם עוד 7 עד עד ארנצנו (Arenzano), שזו בין השאר גם בסיס לטיפוס על ההרים למעלה ולשמורת הטבע הגדולה בליגוריה, Monte Beigua, וגם מקום מגוריו והמשרד של האדריכל הכוכב רנצו פיאנו, שלצערנו לא פתוח למבקרים (הוא אחראי לחידוש של הנמל בגנואה בשנים האחרונות וכמובן, לפומפידו בפריז). מסלול ההליכה הזה הוא מישורי לגמרי לאורך הים, וחלקו נפלא. על איכות האוויר לא כדאי להכביר מילים, אלוהי.

עוד אפשרויות באזור וראצה : צ'לה ליגורה המקסימה, נולי המקסימה ממש אבל עדיף שיהיה רכב, לא נורא אם לא, פשוט צריך להסתמך על אוטובוס או ללכת ברגל דרך שביל ההליכה שמעל נולי, לספוטורנו ששם יש רכבת. עוד דרומה, פינאלה ליגורה היא עיירה יפה גם כן, הבסיס העתיק שלה, הכפר פינאלבורגו, השתמר בשלמות והוא יפה מאוד אבל לינה אם יש, זה באגריטוריסמי וכדאי מאוד שיהיה רכב, זה לא על הים אלא בגבעות שמעל. מעל פינלבורגו יש מסלול הליכה לא כל כך פשוט אבל ספקטקולרי ממש, שם רואים את המעבר מצמחיה ליגורית ים-תיכונית לאלפינית של יערות-עד עם עצים ענקיים.

אהבתי גם את לאיגוואליה, שהיא גם עיירה עם רובע עתיק מתקלף די צמוד לחוף. לידה צ'רבו המיניאטורית, גם פורטו מאוריציו, שיש לה רובע עתיק מלא אופי. אלבנגה היא עיר עם רובע ימי-ביינמי שהשתמר היטב. אבל זו עיר קטנה, לא מרכז נופש, ואין לה מלונות על החוף.
אז השמות בלועזית: Celle Ligure, Noli, Finale Ligure, Finalborgo, Laigueglia, Cervo, Porto Maurizio
בכפר טויראנו בגבעות יש מערת נטיפים שנחשבת מהמרשימות במדינה. (Grotte di Toirano). ואם לא רוצים לעלות עד שם, יש גם סט מערות צנוע יותר על החוף, ב-Borgio, ממש דקות הליכה מתחנת הרכבת.

חוץ מכל אלה יש עשרות רבות של כפרים מעל, חלקם ציוריים חלקם לא ועשרות רבות של מסלולי הליכה. אפשר לראות את אלה שנכנסו לרשימת היפים ביותר באיטליה, במפה של האתר. הזהרה מצד ספר ההדרכה שלי: לא ברור איך מילזימו נכנסה לשם וכדאי לוותר. וכמו כן, זה שכפר נחשב "יפה ביותר" לא מתייחס בהכרח לכל היישוב. לפעמים זה יכול להיות רובע עתיק בעיירה שבינתיים צברה גם קצת בניה מודרנית. אבל עדינה, לא פוצעת את הנוף יותר מדי. כשאתה מביט במפה אתה רואה שהרשימה עשירה יותר בחלק המערבי של ליגוריה לעומת המזרחי, למרות צ'ינקווה טרה. אני רואה שהורידו את האנגלית מהאתר. לא נורא, אתה יכול להתרשם מהמפה:
http://borghipiubelliditalia.it/liguria
ואם זה יעניין אותך לטיול ממש, לגגל את האתר a Path to Lunch, לזוג הזה יש דיווחים מכמה עשרות כפרים באזור.

ההבדל בין המערב לבין המזרח: במערב החוף מספיק רחב כדי להוות חוף רחצה (יש המונים, לא כולם חוליים למעשה רובם חצציים, לפעמים הם עוצרי נשימה ביופיים, כל השווים בהם בתשלום, הרצועות החינמיות לרוב עלובות). הגבעות מתחילות הרבה פנימה ולכן היה מקום לבנות ולפעמים יותר מדי. במזרח אין כמעט חוף כי הגבעות כבר מתחילות די קרוב לפני המים.
אציץ קצת בחלק המזרחי כשאבלה בגנואה באוקטובר אבל אני מאוד שמחה שראיתי משהו מהחלק המערבי כי יש ערך גדול בעיני להיות מסוגלת לטייל במקומות לא צפופים ושיש בהם חיים מקומיים, וזו החוויה שלי. רק באוגוסט יהיה מלא כי החלק המערבי פופולרי בקרב טורינזים ומילנזים שבאים לסופי שבוע ולחופשות. בחודשים אחרים, בסופי שבוע מלא יותר מאשר באמצע השבוע. והתיירות הזרה הכמעט יחידה דוברת גרמנית אבל היא לא המונית. אלה באים בעיקר כדי לרכוב על אופני הרים ולטפס על סלעים.

ולא, לא כתבתי כל מה שאני יודעת על האזור ועל מה שראיתי. וכן, הייתי שמחה ברגע זה לנסוע שוב לאיזה חודש בין בורדיגרה ובין וראצה. אם אפשר, חודשיים.
 
גנואה, מילנו, ניס אולי, אם לחלק המזרחי של הריביירה גם מילנו

לינאטה, אולי פיזה, פירנצה, בולוניה. הכי טוב לטוס למקום אחד ולחזור מאחר אם לא נשארים ברדיוס קטן, אבל לא תמיד זה אפשרי.
 
לא, זה דרך רומא עם אליטליה

לכן אני מקווה שהיא תמשיך לפעול, כי היא טסה למשל ליעד כזה, שיכול להיות מועיל במיוחד כיוון שהתנאים הפיזיים בריביירה לא מאפשרים לבנות מסילה לרכבת מהירה. כך שחוץ ממילנו או מטורינו (גם כן אין טיסה ישירה), הגעה אליה לוקחת חצי יום מכל מקום. ואם אני רוצה באמת לעשות מסלול שעולה מאזור הריביירה הצרפתית ועד גנואה, הייתי שמחה לטוס לניס ולחזור מגנואה, אבל זה לא נראה לי אפשרי כי אין קו שטס גם וגם ואני לא יודעת אם יש קונקשנס מספיק טובים עם מדינות אחרות באף אחד מן המסלולים.

לפעמים אפשר בחוליו לראות טיסה ישירה לפירנצה אבל אם לא מדובר בינואר, נניח, לא נוח לי למצוא טיסה 4 ימים מראש, כשאני גם צריכה להזמין לינה כל כך מאוחר, רוב השנה זה מתכון למציאת לינה יקרה.
 

לאונידס

Active member
נופים עוצרי נשימה יהיו באזורים הרריים

הרים בשילוב ירוק והרים בשילוב ים.
שופינג כמעט כל מקום יהיה יותר זול מישראל, השאלה מה רוצים לקנות. לפעמים בשביל השופינג מספיק לנסוע עד ה ebay, לא צריך לחו"ל.
טיול לא יקר תלוי בעונה, בהרכב האנשים, וכו'. אם כל מה שרוצים זה שופינג ונופים אז מזרח אירופה, נניח רומניה, באזור ספטמבר (אחרי החופשה הגדולה ולפני החגים), שימוש בטיסות LOW COST, תוך הימנעות לינה בערים גדולות והתרכזות בטיול נופי תיתן תשובה טובה.
 

ashly1018

New member
מחירים טובים ומקום יפייפה לטייל בו ממליצה על צ'כיה


בצ'כיה אפשר למצוא מקומות מדהימים לטייל בהם - תראי את הכתבה הזו

ובפראג יש שופינג זול ועיר מקסימה לטייל בה, אנחנו ממש נהנו שם
 
למעלה