קנסות כבדים במטרו של פראג ,ראו הוזהרתם .

sol11655

New member
קנסות כבדים במטרו של פראג ,ראו הוזהרתם .

חזרנו אתמול מפראג ובאחת התחנות התבלבלנו ברכישת הכרטיס למטרו וקנינו כרטיס לא מתאים ,תפס אותנו פקח שאורב לתיירים ברדתם למטרו ובודק את הכרטיסים ,לא עזרו התחינות שזה היום הראשון שלנו בפראג ואנחנו תיירים ומערכת הרכבות לא נהירה לנו עדיין ,חטפנו קנס כבד של 800 קרונות צ'כיות לכל אחד ,אין רחמים אצל הפקחים האלו ,מעניין ששמענו על הרבה מקרים כאלו ונדמה לי שזה פשוט מלכודת תיירים מוצלחת שגורפת לקופתם הרבה כסף . השאלה הראשונה שהפקח שאל אותנו מאיפה אתם וכאשר אמרנו מישראל ,ביקש מייד דרכון והחזיק אותו כערבון עד ששילמנו לו .אולי יש פה גם קצת אנטישמיות ואולי הוא רגיל שישראלים תחמנים בכל זאת אין להם הרבה רצון להראות "הסבר פניך לתייר" . אני בן 62 (אתמול חגגתי יום הולדת שם) לא ילד שמנסה לחסוך והייתי עם כל המשפחה , לכולנו היו כרטיסים למטרו וטעינו רק בסכום הכרטיס ,המכונות לא הכי ידידותיות , נסעתי לחו"ל עשרות פעמים ובאף מקום לא נקנסתי וקיבלתי יחס כזה משפיל כמו בפראג ,בטוח שלשם אני לא חוזר יותר .האם יש מקום להתלונן על היחס המשפיל?
 

xfwind

New member
בעסה

 

לאונידס

Active member
אחרי שחזרתם נראה לי שהכתובת לתלונות

היא השגרירות הצ'כית בארץ או אחד מקונסולי הכבוד שלה (ישראלים),
מצורפת רשימה עם דרכים ליצירת קשר
http://www.mzv.cz/telaviv/en/about_the_embassy/contact/index.html
&nbsp
אתה צודק, אכן מביך מרגיז ואנטי תיירותי.
נתקלתי במקרה בו כרטיסני הרכבת הקלה קנסו זוג תיירים שהיו להם כרטיסים תקופתיים מתאימים לנסיעה ובתוקף משום שהם לא ידעו שבניגוד למקובל בכל מקום אחר בעולם (שאני והם מכירים) ברכבת הקלה לא מספיק להחתים את הכרטיס בשימוש הראשון, צריך להחתים בכל עליה לרכבת.
כל ההסברים של הנוסעים וגם שלי שהם שילמו את מחיר הנסיעה כדת וכדין ושמדובר באי הבנה בגלל נוהל יוצא דופן בישראל ושלא ממש מוסבר נפלו על אוזניים ערלות.
כך שאני מבין את התסכול שלך ושפראג פחות מומלצת אצלך לביקור, לצערי כנראה גם ירושלים ירדה מהמפה של חלק מהתיירים.
&nbsp
 

ערני222

New member
מנסה לעזור:

אם הבנתי נכון,אז קנית כרטיס למטרו בסכום מסויים,למשל 32 קרונות ותיקפת אותו בתחילה ונסעת ,ונסעת עד שעבר זמן רב ואז הפקח תפס וקנס.
למשל,עלית במטרו וירדת ואז חיפשת את המטרו הבא וטעית ובזבזת זמן כך שעברה חצי השעה מאז התיקוף.
אם כן =יש מקום לפנות לקונסול לבירור.
 

לאונידס

Active member
לא קניתי כלום, אני מציע שתנסה לעזור ל sol11655

אם הוא יחזור לכאן ואם לא יחזור אולי תפנה אליו לתיבה הפרטית
 

sol11655

New member
קניתי כרטיס ב-24 קרונות במקום ב-32 קרונות ,המרחק קצר 4 תחנות

וחשבתי ש-24 יספיקו , היינו 5 אנשים ואיך שירדתי במדרגות הנעות ניגשתי לעובד הרכבת שעמד שם והתייעצתי איתו לגבי המסלול .הוא שאל אותי מאיין אנחנו וכשאמרתי ישראל ביקש את הדרכונים ואת הכרטיסים לבדוק . ברגע שעלה על הטעות שלי ביקש שנשלם קנס בסך 800 קרונות לכל כרטיס שנקנה בטעות .
הוא החזיק את הדרכונים כערבון עד ששילמנו את הקנס . הטעות שלי שנתתי לו את הדרכונים .הוא התנהג אלינו בגסות וסירב להזדהות בשמו אלא רק במס' העובד שלו.
 

ערני222

New member
ביש מזל ופקח קפדן

מה שנותר הינו ,כמו ליאונידס, לפנות לשגרירות ולפרט המיקרה .להוכיח שהבעייה אי הבנה (פנית לשאול איך להגיע) ולקוות .
 

sol11655

New member
החלטתי להתלונן בשגרירות צ'כיה בתל אביב ושלחתי מייל תלונה .

אעדכן אתכם בפורום בתוצאות . תודה בינתיים על כל התשובות שקיבלתי . שבת שלום .
 

anipo10

New member
המלצה לישראלים שמגיעים בפעם הראשונה לפראג

הכי טוב זה לקנות את ה prague card שבין היתר כולל גם נסיעה בתחבורה ציבורית.
 
מבאס, אבל זה מה יש, ולא, זה לא קשור ל"ישראליותכם"

כן, זה מבאס. כן, מן הסתם רוב הנתפסים הם תיירים כי הם יותר מועדים לטעות.
אבל כל הדיבורים על אנטישמיות זה כבר מופרז לגמרי.
זה הנוהל וזה החוק, מעצבן ככל שיהיה. זה היה קורה גם אם הייתם מגרמניה, מבריטניה או מקזחסטאן. ואני אומרת את זה כי ראיתי כבר לא ישראלים שלא החתימו את הכרטיס או לא רכשו כרטיס ונתפסו, וגם הם נדרשו לתת את הדרכון (מניחה שאם זה היה מישהו מקומי היו מבקשים תעודת זהות) ואז לשלם. ככה זה.
ואגב, זה קיים גם במדינות אחרות. ראיתי פקחים שתפסו כמה וכמה אנשים גם במטרו של ברלין, למשל. וגם בישראל יש פקחים בתחבורה הציבורית (למרות שפה קשה יותר לרמות...).

יחס משפיל? נכון, זה לא פר לקבל קנס בגלל טעות תמימה, וגם בעיניי יכלו לפטור אתכם באזהרה בלבד מלפנים שורת הדין, אבל זה החוק, וביקשו ממכם לעמוד בו. לא ברור לי למה זו עילה לתלונה. גם בארץ אם בטעות חצית במעבר חצייה באור אדום יכולים לתת לך דו"ח עם קנס ויכולים לתת לך אזהרה - אם יתנו קנס זה מעצבן ומרגיז ומרגיש לא פר, אבל תכלס, זה החוק. זה לא שיש יותר מדי מה לעשות בנידון.
 

sitvaniyot

New member
המלצה

בפראג אפשר לקנות כרטיס לרכבת התחתית גם בקיוסק שבתחנה וכך לא טועים.
 
למעלה