טיסה עם לופטהנזה

some117

New member
טיסה עם לופטהנזה

יש לי חזור מסין עם לופטהנזה7 שעות עצירה בגרמניה.
מעבר לעובדה שאני יותר לא אטוס עם לופטהנזה בגלל המחיר המגוחך בהוספת מזוודה (200 דולר!!!) רציתי לדעת, עד כמה בדלפק צ'קאין גמישים בכל הנוגע למשקל המזוודות?
אגיע עם מזוודה של כ 23 קילו + תיק גב (( שיחליף למעשה את הטרולי כcarry on בנוסף ילקוט שיהיו בו מחשב ומסמכים, שקית עם שני מוצרים שרכשתי, ומעיל. האם כל זה יגרום לבעיה ויחייבו אותי להוסיף תשלום?

בנוסף, בכניסה לישראל יש את המסלול הירוק, בפעמים הבודדות הקודמות שנכנסתי עצרו אותי והעבירו לי את הציוד בשיקוף. מה זה למעשה אומר?
יש לציין שבמזוודה יהיו הרבה קניות, מרביתם עדיין בקופסאות או שקיות. מה השיקוף הזה בודק? האם סביר שתהיה לי בעיה? האם סביר שיפתחו לי את המזוודה תוך כדי שאני נכנס?
מה יהיה אם אכנס במסלול שבו אצהיר על ציוד שמותר לי להכניס, למשל אלכוהול בכמות מותרת לי, ועוד מוצרים זולים בקופסאות. האם במקרה שבו אני מצהיר עצמאית יפתחו לי בכל מקרה את המזוודה בשביל לוודא שאין עוד מוצרים? או אם אצהיר פשוט יגידו לי שזה בסדר ואין צורך במכס או משהו בסגנון ויעבירו אותי?
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
לא ברור לי ענין ה-200 דולר למזוודה
אני טסה לעיתים די קרובות בלופטהנזה ואני עולה עם מזוודה של 23 קילו וטרולי
שמשקלו 8 קילו בערך (לא שקלו לי מעולם את הטרולי) ולכן תמוה בעיני שדרשו ממך 200 דולר אלא אם זו היתה מזוודה שלישית? אנא הסברך. מצידי אל תטוס אתם אבל קצת הסברים לא יזיקו.

כבר קרה ששיקפו ובדקו לנו מזוודות כשחזרנו פעם מטיול ארוך עם הבן ובין המזוודות הרבות היתה צידנית שאנשי המכס קפצו עליה בשמחה וגילו שם סט כלים לפיקניק ותו לא. זו למיטב זכרוני היתה הפעם היחידה ואתה אומר שבכל הפעמים בדקו לך את הציוד? אולי אתה נוסע עם ציוד רב לאדם יחיד?

אתה מצפה שנגיד אם תהיה לך בעיה עם הקניות שלך? נניח שאומר שלא תהיה לך שום בעיה ואז יסתבר, שמה לעשות, טעיתי ויש בעיה. מה הרווחת מתשובה באתר שכולו מסתמך על אנשים אנונימיים שמנסים לעזור אבל לא תמיד המידע נמצא בידיהם. אני משתדלת לא להשאיר דברים בקופסאות או באריזות גם אם זה מתנות. תצהיר? יפתחו או לא, לא תצהיר? יפתחו או לא. זה מה שאני יכולה להגיד בענין.
 

some117

New member
אוקי מעט הבהרות

ראשית, חלילה, לא אצפה לתשובה רשמית או משהו בסגנון, אלא כמובן רק מנסיון אישי על מנת לנסות לראות מה הנוהל של אנשי המכס.

אני היתי שנה בחול. גרתי ולמדתי. מה הסתם דברים הצטברו עם הזמן. מה שגם רכשתי מתנות רבות. כל הפעמים מבחינתי זה 3 פעמים :). פעם אחת הגעתי עם שתי מזוודות (טיסת אירופלוט) וטרולי ותיק גב. הפעם אגיע עם הציוד שתיארתי.

פעם אחרת זה היה עם מזוודה תיק גב/ שהוא הטרולי ותיק מחשב צד. את ממליצה לפתוח את הקופסאות והשקיות?
לגבי המזוודה הנוספת, ביררתי מול המשרד בארץ כמה יעלה לי להוסיף מזוודה נוספת ונאמר לי שהתעריף הוא 200 דולר. אין מזוודה שלישית אלא מזוודה וטרולי שמוקצים לי בכרטיס התיירים.
200 דולר בכל מקרה זה סכום גבוה מידי להוספת מזוודה, ולכן אקח את זה לתשומת ליבי בפעם הבאה.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אכן 200 דולר למזוודה נוספת בטיסות בינלאומיות
זה באמת המון כסף אבל זה מה יש. משלוח בדואר לא יהיה זול יותר לדעתי בטח לא מסין.
אני הייתי מוציאה דברים אלקטרוניים מהקופסה, להפטר מתוויות על דברים בעלי ערך מעל 200 דולר בכל מקרה. האם זה יעזור? אנני יודעת אבל לפחות תוכל לומר שזה לשימוש עצמי. קופסאות ואריזות גם לוקחות מקום אולי לא תצטרך מזוודה נוספת אם תארוז בחכמה?
 

some117

New member
שאלה נוספת

האם יש בעיה להשאיר מכשירי סלולאר בתיק ולא להוציא אותם לשיקוף? הרי מבקשים להוציא פלאפון ומחשבים ואייפד, בהנחה ואשאיר סלולאר בתיק תהיה בעיה?
או שכל עוד המכשיר מכובה אין בעיה.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
לא ביקשו ממני להוציא את הסלולרי בטיסה האחרונה
זה היה לפני כחודש. כך שאין לי מושג אבל אם תשאיר והם יראו את המכשיר בשיקוף הרי יבקשו ממך להוציאו ושוב יעבירו את התיק שלך דרך השיקוף.
 

some117

New member
תודה דניאלה

למען האמת, יש לי מכשיר ישן שאני רוצה להחליפו, בנוסף רכשתי 2 מכשירים חדשים. אחד שימוש שלי ועוד אחד מתנה. כלומר, סה"כ שלושה מכשירים יעברו איתי. האם מנסיונך יכולה להיות בעיה? שוב, מנסיונך בלבד, ולא נלך לבית משפט אם תטעי :) .
איך היית ממליצה לארוז אותם ? אחד יהיה עליי בשימוש, חשבתי שהמכשיר השני גם יהיה עליי והמכשיר הישן יהיה בתיק טרולי. האם זה מומלץ?
הייתי ברילוקיישן של שנה בחול ודברים מצטברים. השאלה איך להצהיר בחוכמה.
מוצרים עד 500 דולר שנרכשו בחו"ל פטורים ממכס ומע"מ? מעל ל500 דולר משלמים מהדולר הראשון?
אם אצהיר רק על חלק מהדברים, ככה שלא יעלו על 500 דולר, האם יבדקו את כל הרכוש שלי בכל מקרה? או שיבדקו רק את מה שאצהיר עליו?
אין לי בעיה להצהיר על מוצרים של עד 500 דולר. במקרה כזה לא אשלם שקל מכס?
מכשיר סלולארי פטור מהשקל הראשון? (במיוחד בעקבות הרפורמה במכשירים)
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אני ממש לא יודעת מה לענות
אני לא מתמצאת בענין ההצהרות. מעולם לא הצהרתי גם לא עברתי באדום. בדרך כלל אנני מביאה מכשירים אלקטרוניים אלא אחד בכל כמה שנים. אם יבדקו אותך יבדקו הכל ולא משנה איפה ואיך תארוז. בהצלחה
 

YosMan1

New member
רק סה"כ מוצרים עד 200 דולר פטור ממיסים כשחוזרים במטוס (בדואר

זה אחרת).
עד 2 מכשירים סלולרים מנסיוני לא עושים בעיות (ללא אריזות וגם הכבלים פתוחים, והמכשירים מוטענים , עובדים עם סים ועם מידע עליהם).
מעבר לזה חייב 17 מעמ. זה הכל.
 

some117

New member
לא בא להתווכח איתך אבל

אם אני לא טועה סוויס גובה 70 דולר
אירופלוט מקצה 2 מזוודות בחינם
והינאן גם כן כ80 דולר.
200 דולר למזוודה נוספת זו עלות גבוהה מידי, לטעמי.
 
זה משתנה

לא בכל הטיסות של אירופלוט מותר 2, ובכל מקרה, כשמחפשים כרטיס טיסה צריך לחפש לפי מה שרוצים לקבל. אם מעוניינים לקחת מזוודה נוספת, כדאי לבדוק מראש האם החברה מתירה זאת ואם לא אז מה העלות של הוספה שכזו באותה חברה ואז להחליט אם לקנות או לא את הכרטיס שלך אצלה.
זה כמו שאדם שמחפש שירות מלא יתלונן שהכרטיס שהוא רכש באיזיג'ט מחייב הוספת כסף על אוכל ועל בחירת מושב.

אתה גם תמיד יכול לבדוק חלופות של למשל לשלוח דברים בדואר דרך הים. זה ייקח הרבה זמן, אבל זו גם אופציה.
 
למעלה