חוויות מיום אחד בסיאול

butwhy

New member
חוויות מיום אחד בסיאול

במרץ הייתי בסיאול בנסיעת עבודה, ונשאר לי יום חופשי שבו הסתובבתי בעיר.
לצערי, לא היה לי זמן לקרוא או לתכנן את הביקור בעיר כמעט בכלל, והעצות של אי שפיות בצדו2 מאוד עזרו.
הנה מה שעשיתי ביום החופשי שלי, שבסופו נפלתי מהרגליים:
- שני סיורים מודרכים חינמיים של לשכת התיירות: http://english.visitseoul.net/walking-tour
- סיור עצמי באחד הארמונות
- קצת קניות
- סיור במכונית בהר Namsan ובשכונת גנגנם

די נרתעתי מלהסתובב בעיר לבד, בעיקר בגלל השפה וחוסר הזמן לתכנן. בדיעבד, אני חושבת שהייתי עושה את אותו הדבר, הסיורים היו הרבה יותר מוצלחים עבורי מאשר לטייל לבד (ולראות המון דברים מעניינים אבל לא לדעת מהם). לאור החוויות שחלקה אי שפיות בצדו2 לא חששתי לביטחוני האישי – מסתבר שזו עיר שהפשע בה מאוד נדיר. עם זאת, גוגל מפות לא לגמרי עובד שם – כלומר, אפשר אמנם למצוא כל מקום שרוצים במפה, אבל המפה לא נותנת דרכי הגעה ממקום למקום שאינן בתחבורה ציבורית. אם רוצים להגיע ברגל, צריך לנווט לבד. זה לא נורא, כי גוגל מראה את המיקום שלך על המפה ומסמנת את היעד, אבל זה פחות נוח ממסלולים שבהם מקבלים ממש הנחיות איך ללכת, שבהם השתמשתי ביפן.

לסיור הראשון הגעתי במונית – טיפ כללי לגבי סיאול הוא שהמוניות (בניגוד לכל השאר) מאוד זולות. עוזר מאוד לקחת פתק מהמלון שעליו כתוב היעד בקוריאנית, משום שהרבה מנהגי המוניות לא מדברים אנגלית. לסיור השני הגעתי ברכבת התחתית שהייתה נוחה, ובסוף הסיור השני לקחתי אוטובוס שגם הוא היה נוח והייתה כריזה באנגלית.
פירוט בהודעות הבאות
 

butwhy

New member
סיור ב-Bukchon Hanok Village

החלק העתיק של העיר.
היה מעניין להסתובב ולשמוע על ההיסטוריה המטורפת של סיאול וקוריאה בכלל. המדריכה הייתה מקסימה ואפילו לקחה אותנו לדי-טור לבית מעניין שלא כלול בסיור בד"כ.
&nbsp
&nbsp
*הזכויות בתמונות שמורות
&nbsp





 

butwhy

New member
סיור city wall וכמה מילים כלליות על הסיורים הרגליים המודרכים

בסיור הזה מטפסים על הר Namsan. הייתי היחידה בסיור (חוויה די מוזרה; אם הייתי יודעת מראש יתכן שהייתי מבטלת אותו) והמדריך שאל אם אני מעדיפה ללכת בדרך הארוכה או הקצרה. השארתי את הבחירה בידיו והוא בחר בדרך הארוכה. הסיור היה מעניין, הולכים בחלקו לאורך חומת העיר, ובחלקו עוברים ליד מרכזי ספורט וכו' שמזכירים קצת את פארק הירקון (זה היה קצת פחות מעניין
). זו הייתה עליה אינטנסיבית (בשבילי) שלקחה זמן, לדעתי יותר משעה. המדריך, שהיה מבוגר ממני פי 2, רץ את זה כאילו כלום....
ההר כולו הוא פארק ואסורה הכניסה אליו למכוניות (פרט לדיפלומטים ואוטובוסים ירוקים של העיר), ההליכה כוללת גם מעבר בפארק והוא מאוד שקט ונחמד.
הנוף מלמעלה מרשים אבל זיהום האוויר פוגם בו מאוד בעיני. נוכח העובדה הזו וההמלצות בפורום, לא עליתי למגדל שבראש ההר.
המנעולים שמקשטים את כל פסגת ההר מרשימים לא פחות מהנוף, אגב.

כמה מילים כלליות על הסיורים:
אני מאוד אוהבת סיורים רגליים בערים. הרבה פעמים אין לי זמן לקרוא בעצמי את כל המידע שמוסרים המדריכים, וגם אם היה לי לא בטוח שהייתי מגיעה לכולו. בנוסף, זו דרך להתוודע קצת יותר לתרבות המקומית.
לגבי הסיורים הספציפיים – המדריכים שלהם פנסיונרים ועוברים הכשרה של משרד התיירות שם. הם שונים מבאירופה - פחות מידע והמדריכים מדברים אנגלית קצת פחות טובה, אבל אני מאוד נהניתי, בין השאר כי הייתי לבד ואני לא מאמינה שהייתי מספיקה או אפילו מנסה לראות את כל אלה לבד.
בנוסף, עניין הטיפים ממש לא ברור, זו מדינה שממש לא נהוג לתת בה טיפים ובניגוד לסיורים אחרים בעולם (כולל יפן שם המצב לגבי טיפים דומה) לא אומרים בתחילת הסיור שאפשר לתת טיפ בסופו אם רוצים. גם באתר לא כתוב כלום.

(C)







 

butwhy

New member
סיור עצמי בארמון Gyeongbokgung

הארמון היה קרוב מאוד למקום סיום הסיור הראשון, ועדיין היה לי קצת זמן עד לסיור השני, אז נכנסתי לבד. ההסברים בעלון ובשלטים באנגלית מוצלחים והמקום מסודר ונקי, ונעים להסתובב בו. לא היה לי הרבה זמן בין הסיורים – הייתי שם אולי שעה, אבל זה היה מספיק בשבילי (הארמון מורכב מהרבה מבנים שבסופו של דבר חוזרים על עצמם פחות או יותר). מומלץ.
בנוסף, בכל מקום תיירותי בקוריאה רואים תיירות לבושות בתלבושות קוריאניות מסורתיות שמסתובבות עם מקלות סלפי – חוויה משעשעת בפני עצמה. אפשר לשכור את התלבושות הללו בכל מקום – אני לא עשיתי את זה אבל שמעתי שזה מאוד נחמד.

(C)





 

butwhy

New member
סיור ברכב בלילה

אחרי הסיורים, יצאתי לקנות מזכרות באזור שקרוב למלון שבו שהיתי (Crown Park Hotel) – אין לי מושג מה שם הרחוב אבל מדובר במדרחוב נחמד עם אוכל רחוב טעים ומגוון מזכרות.

בערב, חברתי לחברים נוספים מהעבודה שסיימו את חובותיהם ועלינו להר שהייתי בו בסיור הרגלי, הפעם ברכב. התצפית בלילה גם היא חביבה. אח"כ נסענו ברחובות גנגנם – חלק זה של העיר, שרכש לו שם עולמי בגלל השיר, לא נראה מאוד מזמין בלילה. הרחובות עצומים ואין הרבה אנשים שמסתובבים ברחוב. יכול להיות שהמצב בתוך מקומות הבילוי/ המסעדות הוא שונה ותוסס, אבל נסיעה ברחובות לא מאוד מפתה לצאת מהרכב וכולנו גם היינו ממש עייפים, אז שם סיימנו את היום.
 

butwhy

New member
המלצות כלליות - מסעדה+מופע ומזכרות

באחד הערבים הלכנו למסעדה קוריאנית טבעונית שבה יש מופע מסורתי כל ערב (נדמה לי שבשמונה). התשלום קבוע (משהו כמו 40,000 וון) וגם התפריט קבוע. זו הייתה חוויה מעניינת – גם המופע, גם החוויה של לשבת בלי נעליים (שנשארות בכניסה) על רצפת עץ מחוממת ולאכול בצ'ופסטיקס מגוון אצות ומאכלים אחרים בטעמים לא מוכרים. הייתי הולכת שוב, אבל לא אכלתי יותר מדי
.
http://sanchon.com/en/index.php

למזכרות/ מתנות וכו' אני ממליצה על Daiso, רשת שדומה ל"הכל בדולר". אני מאוד אוהבת חנויות פיצ'יפקעס, ושם האיכות טובה לפחות לפי מה שאני קניתי. אם אין המון זמן להסתובב, זה פתרון מאוד מוצלח לדעתי. קניתי המון צ'ופסטיקס כמזכרות (אם כי קניתי יותר ב-Daiso ביפן מבקוריאה), ובכלל יש שם מוצרים לבית, ציוד משרדי (כמו ניירות מכתבים מעוטרים בפנדות למשל), בובות לילדים (האחיין שלי משוגע על בובה/כרית של חיפושית פרת משה רבנו שקיבל משם) ועוד.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
תודה על השיתןף, נשמע מאד מעניין
וכיף שהצלחת לראות כל כך הרבה ביום אחד.
 

anigodin

New member
בנוגע לסיורי ההליכה המודרכים

אהיה בסיאול מספר ימים בסוף ספטמבר - תחילת אוקטובר עם אבי ולמרות שהוא בכושר סביר מאוד לאדם בגילו, הייתי שמח לדעת מה האינטנסיביות של של הסיורים הנ"ל.
 

butwhy

New member
אני חושבת שזה תלוי בסיור

הסיור שבו טיפסנו על ההר היה אינטנסיבי מאוד (בשבילי, אני בתחילת שנות ה-30 ובכושר סביר, לפחות לדעתי
).
גם בסיור השני היו עליות יחסית רציניות, אבל קצרות.
הסיורים מאוד קטנים מבחינת משתתפים - באחד היינו שלושה אנשים+ מדריכה ובשני רק אני + מדריך, ובכל מקרה לדעתי הקבוצה מוגבלת ל-10 אנשים מקס', כך שאני מאמינה שיתאימו את הקצב למשתתפים. בנוסף אפשר לנסות לפנות אליהם ולשאול.
רק שימו לב שצריך להירשם כמה ימים לפני - יום-יומיים לפני כבר אי אפשר.
 

anigodin

New member
תודה רבה

אבדוק את העניין.
עליות זו בעיה גם בשבילי.
נאמסן כמעט 'גמר' עלי בביקור הראשון שלי בסיאול. בפעם הבאה אני עולה באוטובוס.
 
אנחנו עלינו בעלייה הקלה!!!

תגיד תודה שלא גררתי אותך בצד של המדרגות, שכבר הספקתי לעשות אותו כמה וכמה פעמים מאז ביקורנו המשותף (יש ממנו נוף נהדר), וגם את שאר הצדדים, כולל יום אחד שבו עלינו וירדנו כמה חברים ברגל 3 פעמים ברצף פלוס צעדה ארוכה באיטוואן עד שמצאנו מסעדת עוף מטוגן להתמוטט בה...

לגבי מה ששאלת על הסיורים - הסתכלתי היום במפה שאמרתי לך עליה, ומסתבר שהיא מכילה מסלולים של כ-20 סיורים כאלו מהחינמיים, כך שאתה יכול לראות את ההיצע או ללכת אותם לבדך לפי המפה.
 
תודה על השיתוף! שמחה שהעצות עזרו :)

Daiso אכן נפלאה. וממכרת.
ממה שהבנתי גנגנאם גם לא כזו מרתקת בשעות היום...
המוניות לא רק זולות יחסית, אלא שאם יש לך רב קו מקומי (מומלץ למי שמגיע ליותר זמן) אז אפשר לשלם בו גם בהן!
לפעמים יש ראות מעולה מנאמסאן. זה מאוד תלוי במזל ובמזג האוויר - יש ימים שהזיהום מאוד נוכח, ויש ימים טובים (אם היה למשל גשם/שלג ביום לפני).

לגבי הניווט בגוגל מפות - האמת היא שאני מחבבת את זה שצריך ללכת לבד ולא שתוכנה מאכילה אותי ב"פני ימינה פני שמאלה". כלומר, גם אני כשיש לי דאטה (לא טרחתי בקוריאה) לפעמים משתמשת בזה, אבל רק כדי להבין כיוון כללי, ואלא אם אני ממהרת אני תמיד בוחרת בדרך שנראית לי מעניינת תוך כדי הליכה גם אם זה לא מה שהתוכנה אומרת.
מעבר לזה שבשוטטות מגיעים למקומות מעניינים ומפתיעים, זה גם עוזר לבנות בראש אוריינטציה טובה יותר של המקום. מחקרים מראים שהסתמכות על GPS פוגעת ביכולת הניווט של המוח. זה מן הסתם לא משנה ולא רלוונטי לטיול של יום, אבל לי כמי שנשארה שבועות בקוריאה, יכולתי מהר מאוד פשוט ללכת מרחקים ברגל בלי מפה ולנווט דרך רחובות שלא היכרתי על פי בניינים באופק שזיהיתי, וזה נהדר.
 
למעלה