האם עלי לשלם ביטול?

האם עלי לשלם ביטול?

הזמנתי לאמא של חופשה בבית מלון בחו"ל. אחרי יומיים החלטתי לבטל. לא השארתי את פרטי כרטיס האשראי, קיבלתי פרטים להעביר כסף ב- western union. אבל עוד לא העברתי כלום.
לפי מדיניות המלון, משלמים 30% במעמד ההזמנה, 20% שבועיים לפני והשאר במקום. ומדיניות הביטול היא 30% דמי ביטול עד שבועיים לפני - ו- 50% אם מבטלים פחות משבועיים. כך שלמעשה מדובר באי החזרת סכום שכבר שולם, אבל בשום מקום זה לא צויין ככה.
אלא כשני דברים נפרדים.
בפועל, עוד לא הספקתי לשלם, אך לכאורה עלי לשלם את דמי ביטול כי החדר כן שוריין על שמי.
כשביטלתי, קיבלתי את ההודעה הבאה:
"אנו מאשרים בפניכם שהזמנתכם ב-XXX בוטלה. אין צורך בכל פעולה נוספת."

ואחרי זה רשום:
"תנאי עלות הביטול: בעת ביטול או שינוי עד 14 ימים לפני מועד ההגעה, 30% מסך מחיר ההזמנה יחויב/ו. עלות הביטול הכוללת: X ש"ח

שימו לב, יתכן שעדיין תקבלו התראות בנוגע להזמנה זו בזמן עדכון המידע בכל חלקי המערכת. אך אל דאגה, הזמנתכם מבוטלת במערכת."

אז מה עכשיו? זאת אומרת, לכאורה עלי לשלם. אבל אולעי כוונה היא לאי החזר המקדמה שלדעתם כבר שילמתי. גם רשום שהכל סגור. ואין שום ציון של איך עלי לשלם וכד'.
אגב, לא קיבלתי כלום מהמלון עצמו. סימן טוב?
שלא אקבל איזו תביעה עם קנס אחרי זה.
 

האנפה

New member
לדעתי כל עוד לא שילמת את המקדמה

ההזמנה בכלל לא הושלמה, כלומר לא שמרו לך את החדר. לא נראה לי סביר שירדפו אחריך עם תביעות וקנסות, בתי מלון לא נוהגים ככה ואתר בוקינג בטח שלא. מקסימום אם יפנו אליך תסיימי את העניין יפה עם מייל/טלפון מתנצל ומנומס.
 

חיפאית88

New member
אני לא הייתי עושה כלום

אם המלון יפנה אליך שוב ויבקש את הכסף אז תשלמי, אם לא יפנו אליך הרווחת.
 

severino

New member
בטח שלא לשלם

אם הם לא דרשו פרטי כרטיס אשראי שיוכיחו שזו היית את ולא סתם מישהו שהשתמש בשם שלך.
 

severino

New member
אז?

מי שלא מבקש פרטי כרטיס אשראי כבטחון להזמנה שלא יבוא בתלונות....
&nbsp
 

לאונידס

Active member
לא הבנתי, מול מי היתה כל ההתכתבות הזו?

אני מניח שמלון בחו"ל לא כותב בעברית?
אם מדובר באתר ישראלי יכול להיות שעומדת לך הגנת חוק עסקת מכר מרחוק שקובעת קנס מקסימלי של 5% או 100 שקלים (הנמוך מבינהם) כך שהתנאים שהוצגו לך אולי לא חוקיים
 

לאונידס

Active member
לא הייתי משלם עד שהמלון לא היה פונה אלי ונוקב בסכום מדוייק

לא הייתי נוקט באסטרטגיה של "הנה פרטי כרטיס האשראי שלי, קחו כמה שנראה לכם".
אגב גם לא הייתי משלם בצורה לא מאובטחת, זאת אומרת שאין מצב שהייתי שולח פרטי אשראי במייל, אבל זהו נושא אחר.
 
הם לא עובדים עם כרטיס אשראי בכל מקרה

גם התשלום היה אמור להיות העברה אישית, דרך western union
 

לאונידס

Active member
ב western union הייתי אולי מסכים להעביר כסף לאחי

לא לאיזשהו גורם שהתכתבתי איתו בחו"ל.
בכלך מקרה אני הייתי מחכה שהם יגידו לי מהו הסכום המדוייק.
כמובן שאני אומר מה אני הייתי עושה, את תחליטי לעצמך.
 

לאונידס

Active member
כי בכרטיס אשראי יש לך כל מיני הגנות

חברת האשראי יודעת בדיוק למי הלך הכסף,
חברת האשראי יכולה להחזיר לך את הכסף בתנאים מסויימים עמו כשל תמורה מוחלט,
בכרטיס אשראי ישראלי יש לך ביטוח.
&nbsp
ב western union כאילו נתת למישהו שאת לא מכירה כסף מזומן. אין לך שום הגנה.
 

לאונידס

Active member
ברמה העקרונית אם אפשרי paypal נראה לי כאופציה העדיפה

רבים מעדיפים paypal כאופציה ראשונה ואשראי כשניה.
יש רבים שמקבלים שרותי סליקה של paypal כי מאוד פשוט לפתוח חשבון ולקבל כסף, הרבה יותר מאשר דרך חברת אשראי. אפילו הילדים שלי עשו את זה.
&nbsp
ברמה העקרונית לא נראה לי שהייתי מזמין לינה אם המלון לא יודע לקבל תשלום בדרכים מקובלות.
אולי איזושהי מקדמה קטנה לצימר מחשבון בנק לחשבון בנק וגם אז אם אין לי שום אופציה אחרת, אבל להעביר מזומן? אין מצב.
 
תודה על התגובות. אני רואה שכולם בעד להמתין

וחלק אפילו בעד לא לשלם גם אם המלון יפנה אלי.
 
אגב, הם שלחו לך מייל דרך בוקינג או חיצונית?
אם חיצונית לבוקינג, עדיף שתתעלמי לחלוטין. יכול להיות שמנסים לרמות אתכם.
 
בהחלט. הזמנתי דרך בוקינג מקומות לינה לאוגוסט הקרוב באיטליה
ההזמנה נעשתה כבר באפריל. התשלום יעשה רק עם ההגעה למקום, אין דמי מקדמה בכלל.
מה שכן יש זה דמי ביטול החל מ10 ימים או שבוע לפני מועד ההגעה (לא זוכרת בדיוק, לכל מקום לינה חוקים קצת שונים). אבל עד אז אני אפילו יכולה לבטל את ההזמנה בלי שום עלות.
זה לא תקף לכל מקום לינה, גם בבוקינג. יש כאלו שמבקשים מקדמה (באשראי) ויש כאלו שלא. לכן חשוב מאוד לקרוא את מה שנקרא "האותיות הקטנות" לגבי כל מקום לינה.
 
למעלה