רומא בסוף חודש אוגוסט - מזג אוויר

roger2014

New member
רומא בסוף חודש אוגוסט - מזג אוויר

שלום רב,

לאחר שכבר הזמנתי כרטיסים ומקומות לינה ברומא, ותוך כדי קריאת כל האינפורמציה על האטרקאציות העיר ובניית המסלול האישי בתאריכים שנבקר בעיר, תפסו את עייני שלל ה"אזהרות" ממזג האוויר החם בחודשים יולי-אוגוסט.

היות וכבר הזמנתי כרטיסים, הייתי רוצה לשמוע כיצד להתמודד עם החום הרב שצפוי (אהיה ברומא עם בת זוגתי בתאריכים 24.8 עד ה-29.8), וכמובן שאשמח עצות כיצד להתמודד עם זה - על אחת כמה וכמה שרוב השוטטות והחקירה של רומא היא בעזרת הרגליים תחת כיפת השמיים...

תודה רבבה מראש
 

severino

New member
איך להתמודד עם חום

שותים הרבה, חובשים כובע, משתדלים להיות בצל ואוכלים גלידה,
נכון לגבי ישראל,הסהרה וגם רומא רק שברומא יש גלידה יותר טובה.
אין ספק שעדיף לא להיות ברומא באוגוסט אבל לא בגלל החום אלא בגלל הצפיפות,
בכל זאת זו עיר מקסימה ואני בטוח שתהנו.
&nbsp
&nbsp
 

dudi4321

Member
יש יותר גרוע

ונציה.
עשיתי הטעות הזו בטיול מאורגן. האוטובוס וביחוד אנחנו סבלנו מהמיזוג שלא הורגש באוטובוס. החליפו והשני גם היה עם אויר חלשלוש שלא מקרר.
להסתובב מנפולי צפונה כולל פומפיי לא היה נעים. חשבנו שבצפון ישתפר אבל הלחות והחום בונציה ביומיים האחרונים הרגה אותנו.
תכוונו את הסיורים לבקרים, נוחו בצהרים והמשיכו בערב והלילה במידת האפשר.
יש בגדים מנדפים בעדיפות ללבן. להמרח עם קרם הגנה, כובע רחב שוליים, משקפי שמש, בירה / מים / ג'לטו ואתם מסודרים.
 
קודם כל זה לא *חייב* להיות חם

סביר שכן, אבל יש דרגות שונות של חום. יש גם שנים שונות. השאלה היא גם האם החום שם יבש או רטוב. אוגוסט בדרך כלל חם פחות מיולי. באירופה גם יש שוני בין שבוע אחד למשנהו. אתה יכול ליפול על ימים חמים מאוד גם במאי או בספטמבר, ולהצטרך חימום ביולי.

אני הייתי אומרת, לקחת חדר עם מזגן (אישית אני לא צריכה רוב הימים גם לא בישראל, אבל רוב האנשים כן) ואם אין, לוודא שאתם בסביבה שקטה. זה לא מובן מאליו ברומא. סביבה שקטה תאפשר לפתוח חלון. למשל כשלנתי כאן, היה לי חדר שקט מאוד:
https://tinyurl.com/mq9d84d

צאו מוקדם! באוגוסט הימים ארוכים, השמש עולה מוקדם ויורדת מאוחר. בהתאם לארץ חמה יחסית, מוזיאונים פתוחים כבר ב-8:30-9:00, בואו לכל האתרים, במיוחד אלה הפופולריים ביותר, מוקדם. ונסו לבקר גם באלה הפחות ידועים, קראו ברצינות ובאריכות ותגלו שיש אתרים שלא מארחים אלפי תיירים ביום. אחד מהם הוא פאלאצו מאסימו, פשע להחמיצו:
http://archeoroma.beniculturali.it/en/museums/national-roman-museum-palazzo-massimo-alle-terme
לא תצטרכו לעמוד אליו בתור.

אכלו את הארוחה המרכזית שלכם בצהריים, לא בערב. זה אפשרי באיטליה. ארוחה איטית, שתו הרבה. בכלל, שתו הרבה במהלך היום. וחזרו למלון אחר כך (שינת צהריים זה אחד הדברים החביבים ביקום), נוחו וצאו שוב בסביבות 5. גלו את הפארקים. וילה בורגזה, וילה צ'לימונטנה (Villa Celimontana), הגן הבוטני (Orto Botanico), חפשו עוד. במרחב ירוק ומוצל תמיד קריר יותר.

יהיה בסדר. צפו לעומס רב של תיירים ודווקא לכן, למדו את העיר וחפשו אתרים פחות מלאים.
 

רזאי

New member
בערך כמו טיול בתל אביב באוגוסט.

אם הולכים במכנסיים קצרים וגופיה, יכולה להיות בעיה בכניסה לכנסיות.
חברה סיפרה לי שהיתה צריכה להתעטף בצעיפים בכל פעם.
 

לאונידס

Active member
אני מניח שאתם ישראלים ולא נורווגים

אין הבדל משמעותי בין קיץ ארץ-ישראלי לקיץ רומי וכישראלים אתם בטח מתורגלים במזג אוויר חם, תתנהגו בצורה דומה.
 
2 טיפים

1. לבחור מלון בבוקינג (או באתר אחר) תוך דגש על קריאת ביקורות איכות מיזוג האוויר. לא לקחת מלון שיש ביקורת על מיזוג גרוע או על "חיסכון" מצד הנהלת המלון בשעות בהן המזגנים לא פועלים.
2. המיזוג במקומות הציבוריים/תחבורה ציבורית ברומא הוא לא משהו. או לא קיים או שלא שווה כלום. יש מוזיאון אחד שבו המיזוג הוא ברמה גבוהה ביותר ואם כשל כוח הסבל אני ממליץ עליו בכל פה. מדובר ב"ארה פקיס" https://he.wikipedia.org/wiki/ארה_פ....97.D7.99.D7.A6.D7.95.D7.A0.D7.99.D7.99.D7.9D
השחזור של מזבח השלום של אוגוסטוס הוא מרשים ויפה מאוד. חוץ ממנו אין הרבה מה לראות במוזיאון אבל אם החום בחוץ הוא גבוה אז מיזוג האוויר האיכותי שווה כל אירו במחיר הכניסה.
 

Nרב

New member
הייתי פעמיים ברומא ואוגוסט ואכן היה חם יותר ולח יותר מתל אבי

זאת הנסיעה היחידה לדעתי שחזרתי בה כל יום בצהרים להתרחץ ולנוח במזגן... הצעה - לתכנן על מוזיאונים בבוקר כשחם ולתכנן על הטיולים בחוץ בערב
 

roger2014

New member
מה לגבי פירנצה בסוף חודש אוגוסט?

חשבנו לנסוע ליום אחד בפירנצה (נסיעה של שעה וחצי ברכבת היורו-סטאר, לא נורא אם מתחילים בבוקר ומושכים עד הערב, מבחינת "בזבוז זמן").

השאלה היא איך פירנצה באוגוסט, האם יותר גרוע מרומא? גם שם רוב השוטטות היא ברגל ובחוץ, ממה שייצא לי לקרוא על המקומות ש"חובה" לראות בעיר הזו.

תודה רבה שוב לכולם
 
לא הייתי נוסעת. העיקר בפירנצה הוא הפנים. וכמי שנטועה בעמק

ומכל צדדיה גבעות, חם שם. לראיה, באתי מבולוניה פסחא אחת והבדל היה מורגש מיידית. לא היה יום חם כמובן אבל מעיל חורף רציני שהייתי צריכה בימים הראשונים של השהות, נהיה מהר מאוד סרח עודף בפירנצה, וזה כבר ב-10 בבוקר.

בפירנצה יש לך פיאצה דלה סיניוריה, שהיא באמת בלתי נשכחת. אבל פונטה וקיו הוא אתר דוחה, וכל הרחוב שמוביל אליו, מסחריות אחת מכוערת. הגשר עצמו יפה וגם הנהר יפה, אבל האתר עצמו, נורא. ובאוגוסט...אני לא רוצה לחשוב. נכון גם שהדואומו וסביבתו זה משהו מיוחד, אבל בשביל זה לבוא מרומא? לא. העיקר בפירנצה

אבל העיקר בפירנצה באוגוסט, וזו בעיה רצינית, זהו העומס. אפילו בביקור כמו שלי, בטמפרטורת מקסימום של 7 מעלות ומטה, עם גשם כמעט בלי פוסק, סוף שבוע היה עמוס, לפחות סביב הדואומו אז אוגוסט? השטח התיירותי הוא הרבה יותר מצומצם מזה שברומא. ואם אין עניין אמנותי מסוים שבשבילו רוצים לבוא, בעיני זה בזבוז זמן. חזותית, בולוניה או ורונה מרשימות בעיני יותר מאשר פירנצה.

אני הייתי חושבת על אחת מערי אומבריה. פרוג'ה, למעלה, תהיה יותר נעימה גם באוגוסט, כי יש שם רוח. ושוני מוחלט לעומת רומא. (Perugia). אני אבל חושבת שהנסיעה ארוכה מדי ליום אחד, כנראה גם צריך להחליף רכבת בטרני, אבל זה לא סיפור.

הרבה מאוד נוסעים לאורבייטו (Orvieto), פחות נוסעים לספולטו או לפרוג'ה (Spoleto). לא הייתי באף אחת עד כה אבל בשתיהן מה שצריך לעשות זה - כמו בפרוג'ה - לעלות למעלה מתחנת הרכבת, באוטובוס, ברכבל, במינימטרו, זה עניין של כמה דקות. שלושתן על גבעה. וזה אומר שבאוגוסט יש לך יותר סיכוי לאוויר טוב ולרוח. לדעתי אורבייטו באוגוסט תהיה מלאה. בפרוג'ה כן חסר שטח ירוק למעלה אבל הארכיטקטורה מרהיבה והאווירה מעולה. זו עיר מרתקת.

אולי כדאי לחשוב על אחת מעיירות קאסטלי רומאני. בעלת האתר כותבת על כמה מהן, והאתר שלה מצוין. יתכן שזה יכול להיות ניגוד יפה - בוודאי אוויר טוב יותר - לעומת רומא בקיץ. ולפחות חלקן נגישות בתחבורה ציבורית:
http://www.italyheaven.co.uk/lazio/castelliromani.html

או אולי למפלי מארמורה. בזמנו היתה כאן שאלה בפורום וחשבתי שלבוא לזה במיוחד מרומא, זה מוגזם. היום אני לא בטוחה. מה שצריך לעשות זה להגיע ברכבת מרומא עד טרני (עיר תעשיה ותיקה - האקדח שהרג את קנדי יוצר בה, היא מנסה למשוך תיירות היום, לאספקטים קצת יותר מושכים שלה) ומשם באוטובוס או במונית 10 דקות נוספות:
http://www.marmorefalls.it/eng/0/home

קראתי בזמנו גם על נרני וגם על אמליה ששתיהן עיירות אומבריות אותנטיות שיש מה לראות בהן, שוב, ניגוד מוחלט לרומא. הן בסביבה גם כן, אף כי יתכן שיהיה טיפה מסובך להגיע אליהן בתחבורה ציבורית, אבל לדעתי לא בלתי אפשרי אם כבר באזור, זה דורש כמובן תכנון מוקדם (Narni, Amelia). אבל אולי גם אופציה כזאת אפשרית ליום אחד.
 
קצת מוסיפה ומבהירה: העיקר בפירנצה מבחינתי הוא האמנות

וזה כביר. באמת. מה שיש לראות הוא אינסופי וב-4.5 ימים בקושי רפרפתי על פני השטח.
אני גם מבהירה: לא הייתי בספולטו ובאורבייטו, כן הייתי בפרוג'ה. זה לא לגמרי ברור ממה שכתבתי.
 

roger2014

New member
האם ידוע לך על טיול חד יומי מרומא לגני טיבולי (וילה ד'אסטה)?

קראתי באתרים ישראליים שמסלול זה מומלץ לטיול יום מרומא. השאלה היא מה לגבי מזג אוויר ואין האתר באופן כללי.

תודה רבה אורלנדה היקרה, על כל האינפורמציה הלבבית
 
אני יודעת אבל עד כה לא נמשכתי לטיול כזה. למעשה, את כל 19

הימים שביליתי ברומא ב-5 ביקורים שונים, עשיתי בה ועוד לא יצאתי. אני צריכה תשוקה חזקה ואיזה עניין ספציפי כדי לצאת ממקום כמו רומא. אולי אם הייתי מבקרת בה לחודש שלם, הייתי יוצאת. אבל עד כה לא הייתי בה ברצף יותר מ-7 ימים, ואין לי צורך לצאת ממנה בביקור שמבחינתי הוא קצר. אני טיילת איטית. מקום כמו אורבייטו, למשל, אנשים מבקרים בו ביום אחד. אבל אני הייתי שמחה לסוף שבוע. אז פחות כדאי לי לצאת רק ליום אחד, כשאני יודעת שאוכל לחזור ולבקר בה בנחת בטיול אחר.

משהו מזה מחייב טיפוס, את זה אני יודעת. ויש שם איזה עניין עם מזרקות. לא מכירה מספיק ולא מתמצאת. אני מבינה שיש 2-3 וילות מתקופות שונות וצריך ללכת ביניהן. לדעתי גגל ותראה מידע אמין. איך להגיע וזה. חשוב גם מאוד לראות אם יש צל. חברה שלי היתה עכשיו במרחצאות קאראקלה, וזה היה לה מרתק. אבל אין הרבה צל שם ומה שהתאים באפריל לא יתאים כנראה באוגוסט.
 

לאונידס

Active member
אני אהבתי יותר את וילה אדריאנה אבל לדעתי יש הרבה יותר

מה לראות בעיר עצמה ואם נמצאים בה בביקור קצר חבל לצאת החוצה.
כמובן כל אחד וההעדפות האישיות שלו.
&nbsp
בכל מקרה לא הייתי צריך טיול חד יומי בהמון כסף, קניתי כרטיסים ועליתי על האוטובוס.
 

Faria

New member
הייתי בטוסקנה באוגוסט 2011 - חם

אבל כל מקום באירופה כמעט שתהיה בו באוגוסט בזמן הזה חם, אז זאת לא סיבה לא לנסוע.
התרגלתי לחום מהר והיה כיף אדיר הטיול. לדעתי דווקא רומא יותר בלי נסבלת בחום (הייתי שם בקיץ שעבר).
&nbsp
אגב, אם בכל זאת אתה מגיע לפירנצה באוגוסט, ויוצא לך להיות באזור, ב16 באוגוסט ישנו הפאליו בסיינה - אז אם אתה בפירנצה אז, חובה לנסוע לשם. (פחות משעה ברכבת אם אני זוכר נכון).
 
רק קטן לגבי סיינה, אם וכאשר, האוטובוס מפירנצה לסיינה יהיה

עדיף על הרכבת במקרה זה, כי האוטובוס נכנס ממש למרכז העיר. לעומת הזה הרכבת עוצרת בתחנה שמרוחקת 2 ק"מ מהמרכז, ואז תצטרכו מונית או אוטובוס. זה בגדול לפי מה שקראתי (עדיין לא הייתי). אם תצטרך עזרה לגבי זה, שאל שוב.
 
למעלה