ביטוח כפול לנסיעות לחו"ל?

ביטוח כפול לנסיעות לחו"ל?

ניסיתי לחפש תשובות בגוגל אבל אני לא בטוחה, לכן אשאל גם כאן.
אציין קודם שאני בחורה בת 27 ללא בעיות רפואיות, טסה בקרוב לדרום קוריאה.
יש לי שני כרטיסי אשראי עסקיים משניהם אפשר לקבל ביטוח נסיעות חינם משתי חברות ביטוח שונות.
הסתכלתי על התנאים, באחד ההחזרים טובים יותר, בשני ההשתתפות העצמית נמוכה יותר.
רציתי לוודא האם יש בעיה בהפעלת שני הביטוחים? ברור לי שלא אוכל לקבל על אותה בעיה משני הביטוחים, אבל האם אוכל לבחון את הבעיה בעת הצורך ולבדוק איזה ביטוח מבין השניים עדיף להפעיל?
תודה מראש.
 
הייתי מתקשרת לשתי החברות האלה ושואלת אותם

יכול להיות שממילא את צריכה לדבר איתם כדי להפעיל את הביטוח.
אז אם את כבר מדברת איתם - למה שלא תשאלי אותם בדיוק את זה? תסבירי להם שיש תנאים שונים בכל חברה, ותראי מה הם עונים...
נסיעה טובה
 

yossialef

New member
למיטב ידעתי אין בעיה ברכישת ביטוח כפול הבעיה במימוש

מה עוד שאצלך מדובר ב-2 חברות ביטוח שונות. לכן כפי שכתבתי את יכולה לקבל/לרכוש ביטוחי נסיעות משתי חברות ביטוח שונות. אבל....לא ניתן לקבל החזרים משתי הביטוחים במקביל למקרה הבטיחותי (כפי שאת ציינת כאמור). לכן, בוודאי שתוכלי לבחון את הבעיה בעת הצורך (חס וחלילה כמובן) ולפעול בהתאם.

לקריאה נוספת הנותנת סקירה מהירה בנושא ביטוחי נסיעות נא לקרוא את הלינק המצורף. זוהי סקירה מהירה ומי שרוצה פרטים נוספים צריך לבדוק יותר לעומק.

[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4260303,00.html[/URL]

נסיעה טובה.

ט.ל.ח
 
קיבלתי תשובה מחברת הביטוח הראשונה שהתקשרתי אליה AIG

1. מסבר שאני מבוטחת כבר באופן אוטומטי מהפעם הראשונה שהפעלתי את הביטוח לנסיעה אחרת ממזמן כל עוד הכרטיס תקף.
2. הנציג הסביר שאין ביטוח כפול, זה לא כדאי, כי בעת הצורך לא תהיה לי אפשרות בחירה מה להפעיל אלא שתי החברות יתבעו אחת את השניה, תהליך שיכול לקחת 3 שנים, ואני לא אקבל כסף כל הזמן הזה.
 

xfwind

New member
הנציג הטעה

אני עשיתי ביטוח באחת החברות בתשלום וגם הפעלתי ביטוח חינמי (AIG). נפצעתי וביררתי מול מוקדי שתי החברות מה אופן ההתנהלות מול בי"ח וכו' - מה שהוביל אותי לפעול לתבוע החזר הוצאות מאחת מהן (דווקא החינמית).

בתביעה ציינתי קיום של ביטוח נוסף שלא הופעל.
קיבלתי החזר לפי תנאי הפוליסה במהירות.
 
עדיף להימנע

חברות ביטוח אף פעם לא ששות לשלם, אז אם אחת תדע איכשהו על השנייה הן פשוט יריבו ביניהן מי אחראית בזמן שאת תחכי לכסף.
כך או כך, הביטוח החינמי של חברות האשראי אינו מזהיר. אני משתמשת בו לעתים לנסיעות קצרות (כי לרוב הביטוח הנ"ל לא תקף ליותר מ-45 יום בשנה), כאשר אלו הן בעיקר עירוניות ולא כוללות ארצות עולם שלישי (וקוריאה, כמובן, היא מדינה מתקדמת, הרבה יותר מארצנו שלנו, ואחד המקומות הבטוחים ביותר שביקרתי בהן - תענוג!). לא למשהו יותר רציני מזה. אם את באמת רוצה תנאים טובים ומקיפים, תשדרגי או תקני ביטוח.

ואם יש לך שאלות לגבי קוריאה, תרגישי חופשי - הייתי בסיאול וסביבותיה שבועות ארוכים בשנה שעברה.
 
וואוו אני מאוד אשמח לעצות וטיפים

בדרך כלל בן זוגי מתכנן את הטיולים בעיקר אבל הפעם הוא בנסיעת עבודה ואני צריכה לתכנן. בגדול אני רוצה לחוות את קוריאה העירונית, התרבות השונה, השפה, האוכל, אבל גם לראות דברים שמיוחדים בה ולא ראיתי כבר באירופה או קליפורניה, אשמח להמלצה על אתר טבע מעניין ויפה למראה, אך עדיין לא מצאתי או שלא חיפשתי טוב. הטיול הוא לשבוע.
חשבתי אולי נעשה סיור עם מדריך לאיזה יום כמו שעושים באירופה, אבל ממה שמצאתי באינרנט זה נורא יקר 300$ לזוג (אין לי בעיה להצטרף לקבוצה אבל לא מצאתי), וגם קראתי ביקורת דיי רעה, שהם מנסים לסיים איתך כמה שיותר מהר, אם יש איזה חברה שאת ממליצה עליה אשמח לשמוע.
האם כדאי לחוות את החוויה של בית מרחץ והאם יש אחד שאת ממליצה עליו?
באיזה איזור הכי שווה ללון, כך שיהי קל לחזור מבילויי לילי למלון?
אני מתלבטת האם ללון במלון או airbnb.
&nbsp
 
בשמחה

לא עשיתי סיורים מאורגנים, אני לא חובבת גדולה שלהם. אבל בארמונות למשל יש סיורים מודרכים חינמיים שאפשר להצטרף אליהם ולעזוב כשרוצים, והיה מעניין לשמוע.
הבנתי שיש גם סיורים חינמיים או במחיר מופחת (לא בטוחה) מטעם לשכת התיירות הקוריאנית - כדאי מאוד להכיר את האתר שלהם, הוא מעולה. יש בו את כל האתרים בכל המדינה עם הוראות הגעה, מחירים וכו': http://english.visitkorea.or.kr/enu/index.kto

לא יצא לי להיות בבית מרחץ - בדיוק הגעתי מניו זילנד ששם היו בריכות חמות טבעיות בטבע, חינם, וזה יותר מתאים לי :)
בדרך כלל ממליצים למבקרים על דרגון היל ספא שנחשב לטוב מאוד.
שימי לב שהטבילה היא בעירום מלא, הם לא בעניין של בגדי ים או כיסויים חלקיים.

לגבי טבע - יש בצפון העיר פארק לאומי גדול ונהדר של הרי גרניט עצומים מוקפים יער, עם כמה מקדשים קטנים. יש שם מסלולי הליכה בכל מיני רמות, והנוף מהפסגות נהדר. כדאי לבחור יום עם ראות טובה, כי לא פעם יש אובך בסיאול (הראות ביום שאני הייתי לא היתה מהמצטיינות ועדיין היה יפהפה - מה גם שהגעתי בדיוק בתקופת השלכת). לא להגיע לפארק אחרי גשם, כי הטיפוס על הגרניט הרטוב יהיה חלקלק ומפחיד.
המקום נקרא Bukhansan (סאן=הר). אפשר להגיע אליו בתחבורה הציבורית של סיאול, משהו כמו שעה-שעה ארבעים לכל כיוון, תלוי מאיפה את יוצאת.
אם את רוצה ויכולה להקדיש לאתר טבע יותר זמן, סאורקסאן Seoraksan נחשב לפארק הלאומי הכי מפורסם במדינה (והוא אכן מאוד יפה), הוא נמצא במזרח קוריאה. בתחבורה ציבורית מומלץ להקדיש לפחות יומיים לנסיעות+ביקור בו שאפשר לשלב גם עם עיר החוף Sokcho. אפשר לקצר ליום אם לוקחים רכב שכור, אבל זו נסיעה ארוכה.

לא ניסיתי לא מלון ולא איירBNB... התקציב שלי הוא לאכסניות תרמילאים...
מבחינת מיקום - הכי חשוב להיות במרחק הליכה מהרכבת התחתית המצוינת. היא מפסיקה לפעול בחצות לדעתי, ואז אפשר לעבור למוניות.
אני אישית ישנתי באזור Hongdae-הפג'ונג שבסמוך לאוניברסיטת הונגיק. זה אזור סטודנטים עם בתי קפה מעוצבים, מסעדות רבות של אוכל מקומי, ברים, בוטיקים, ובכלל רחובות שוקקי חיים (אבל לא בבוקר או בצהריים! המקום מתעורר יותר מאוחר...). הוא לא במרכז-מרכז, אבל הרכבת התחתית מהירה ונוחה, ואהבתי את זה שבערב אני יכולה לצאת ולבלות בשכונה שלי.
תיירים רבים מעדיפים את מיונגדיונג, שהיא באמת שכונה הרבה יותר מרכזית (ותיירותית, מה שהרתיע אותי). היא יעד מועדף לשופינג בזכות היצע ענק של חנויות, דוכנים וקניונים, ויש בה גם היצע של אוכל רחוב החל מסביבות שש בערב.
עוד אזור שחביב על מערביים הוא איטאוואן, שבעיניי די מפספס את המטרה - זהו האזור הכי אמריקאי-מערבי של העיר (ולא רק באופי, בו גרים חלק גדול מהזרים בעיר ויש בו בסיס ענק של הצבא האמריקאי), עם הרבה מסעדות מערביות יותר יקרות. חבל, האוכל המקומי נהדר וכיף להתנסות בו, אבל כל אחד ודעתו... יש לומר שאם את מחפשת מועדוני ריקודים לבילוי לילי מאוד מאוחר, איטאוואן היא המקום לחפש אותם בהיצע יותר גדול ונחשב מהונגדה.

את מוזמנת לשלוח לי מייל אם את צריכה עוד מידע/שאלות וכו'.
 
משהו קטן בנושא הלינה

לטעמי בקוריאה עדיף מלון על איירBNB, ולא רק כי אני לא חסידה גדולה, בלשון המעטה, של איירBNB (היתה לי חוויה מזעזעת איתם, לא בקוריאה).

קודם כל, אלא אם מדובר באנשים שחייבים מטבח בגלל מגבלות תזונה מחמירות או כשרות, אין טעם לבשל בקוריאה - האוכל מעולה, זול, ומהווה חלק מהותי בחוויה, בכיף ובתרבות הקוריאנית.
שנית, במלון יש קבלה, כלומר, יש עם מי להתייעץ ואת מי לשאול בכל רגע, אם מחליטים שרוצים להזמין סיור או אם רוצים הוראות הגעה או אפילו המלצה למקום קרוב ומוצלח לאכול בו צהריים. בכל זאת, אומנם הקוריאנים מאוד ידידותיים ומנסים לעזור לתייר, אבל לא רבים יודעים אנגלית או משתמשים בה (מבושה שהאנגלית שלהם אינה טובה מספיק) - כך שהעובדה שיש לך כתובת לשאלות היא דבר חיובי בעיניי. בנוסף, במקומות לינה רבים בקוריאה מקבלים ארוחת בוקר קלה חינם, אפילו באכסניות תרמילאים, מה שאין בדירה.
כך שקשה לי לראות איזה יתרון יש בכלל לדירה על פני מקום לינה מסודר עם רישיון כשממילא אין צורך במטבח פרטי.
 
האמת שהסכלנו על דירות ב airbnb כי הייתה לנו חוויה טובה איתם

באירופה, וזולה (לא כי אנחנו צריכים מטבח), אך בקוריאה המחירים של air bnb היו גבוהים ולא היה ברור אם מדובר בדירה או בחדרים בתוך דירה, והעדפנו ללכת על בטוח אז בחרנו מלון, Designers Hongdae‏ , שנראה שייספק אותנו, עלה קרוב ל 500$ לשישה לילות.
 
המיקום שלו מצוין לדעתי

עברתי לידו כמעט כל יום :)

המחירים של איירBNB אכן פחות תחרותיים בקוריאה - בכלל, הרשויות הקוריאניות לא מתלהבות מהאתר, וכבר נכנסו לכמה וכמה סכסוכים מולו. באחד מהם בשנה האחרונה הם הכריחו את האתר למחוק מהמאגר יותר מאלף דירות שהוכרזו על ידן כלא חוקיות להשכרה.
ללא ספק, בקוריאה עדיף מלון.
 

butwhy

New member
סיאול בכלל ומלון מול דירה

היי, כבר הרבה זמן שאני רוצה להעלות לפורום רשמים יותר מפורטים מסיאול - הייתי שם בנסיעת עבודה לא מזמן ומישהי בפורום ממש עזרה לי לתכנן יום חופש שהיה לי שם.
בסוף לקחתי שני סיורים חינמיים של לשכת התיירות: http://english.visitseoul.net/walking-tour
אחד של ה-city wall והשני של Bukchon Hanok Village (עשיתי את שניהם באותו יום ובין לבין הספקתי לבקר בארמון Gyeongbokgung).
כולם מומלצים. הסיורים החינמיים היו שונים מבאירופה - פחות מידע והמדריכים מדברים אנגלית קצת פחות טובה, אבל אני מאוד נהניתי, בין השאר כי הייתי לבד ואני לא מאמינה שהייתי מספיקה או אפילו מנסה לראות את כל אלה לבד.
מצטרפת להמלצה כאן על מלון מול דירה - בכל מלון יש להם כרטיסים שבהם הם יכתבו לך את שם היעד אליו תרצי להגיע בקוריאנית, כך שאת יכולה לתת אותו לנהג מונית או סתם לשאול ברחוב, ויהיה עליהם גם את שם המלון בקוריאנית כך שתמיד תוכלי לחזור.
אנסה להעלות סיכום יותר מפורט מחר.
תהנו!
 
האמת היא שגם ההתנהלות העצמאית בתחבורה הציבורית קלה

כל התחבורה הציבורית בסיאול נושאת גם שילוט באנגלית לצד השפות האסייתיות. מכונות הכרטיסים עם אופציה לממשק באנגלית בלחיצת מסך, הכריזה במטרו היא גם באנגלית - הכל מאוד פשוט ונוח וקל להתמצאות. בשדה התעופה אפשר ללכת לאינפורמיישן וכבר לקחת מפה של העיר ומפה של כל קווי התחתית בחינם, והם גם יעזרו עם הוראות איך לקחת את הרכבת או האוטובוס למלון. גם כשיש בעיות, נגיד אני השתמשתי ברב קו כי נסעתי הרבה וקרה לי כמה פעמים שהוא לא עבר, תמיד הקוריאנים מסביב ינסו לעזור - אפילו כשהם לא ידעו מילה באנגלית הם היו ניגשים ומראים לי איך לעבור או אפילו מעבירים את הכרטיס שלהם עבורי.
 
למעלה