כמעט פיספסתי טיסה בגלל קונקשן. מי אשם, איך הייתי אמור לפעול?

LM817

New member
כמעט פיספסתי טיסה בגלל קונקשן. מי אשם, איך הייתי אמור לפעול?

היום אני טיפה עצבני בגלל שכמעט פספסתי טיסה. אבל נעזוב עצבים, אני רוצה להפיק מסקנות- מה לעשות ולא לעשות בעתיד.
חזרתי מטיול בקפריסין דרך לרנקה לשוויץ (אני גר בציריך). רכשתי טיסה עם החלפה בחברת Austrian Airlines. הטיסה יוצא מלרנקה ב16:20 (במציאות התעכבה בדקות ספורות) עם מטוס של Lufthansa והגיעה באיזור 19:30 לפרנקפורט. הטיסה הבאה היא מפרנקפורט לציריך שיצאה בשעה 20:50 עם מטוס של Swiss. שעה וקצת נשמע מספיק זמן כביכול.
אבל במציאות מסתבר שזה לא כזה פשוט. הכרטיסים הודפסו על ידי חברת Lufthansa ולא Austrian (לא שזה משנה) ונתקעתי ממש בקונקשן בגרמניה. הבדיקה ביטחונית לקחה מלא זמן. ואז הגיע שלב בדיקת הדרכונים. היתה חלוקה של "דרכון אירופאי" (תור קצר) מול "אין דרכון אירפאי" (תור של איזה חצי שעה לפחות). עמדתי בתור של בלי דרכונים איזה 10 דקות לפחות. ואז ראיתי שנשאר לי משהו כמו 12 דקות עד לתחילת העליה למטוס. פניתי לדייל שעמד שם והוא אמר שהוא לא יכול לקדם אותי בתור כי יש מלא אנשים לפניי, זה לא הוגן וכדומה.
אמרתי שהוא יכול להעיבר אותי לתור של EU, הוא סירב. ואז כניסיון אחרון אמרתי שיש לי permit שוויצרי. הוא אמר שזה מספיק טוב והעביר אותי לתור השני. יצאתי מהתור ב20:25 והייתי צריך לרוץ דרך כל שדה התעופה (וזה מרחק די גדול) והספקתי להגיע ברגע שהתחילו להעלות את המחלקה economy. המטוס סגר את הדלתות בדיוק בזמן, אף אחד לא המתין לאף אחד. אם הייתי נשאר בתור הגדול, הייתי מפספס את הטיסה בטוח.

המסקנה הראשנה שלי היא לנפנף בכך שאני תושב שוויץ עוזר לבריאות. אולי זה לא דרכון אירופאי ואפילו לא קרוב, אבל משום מה זה פעל.
והמסקנה השניה אני לא בטוח: מי אשם במחדל? אני זה שלא הייתי אמור להזמין טיסה עם קונקשן כל כך קצר? חברת התעופה שמכרה לי את הדיל (אוסטריה)? חברת התעופה שאירגנה את הטיסה (לופטהנזה)? שדה התעופה בפרנקפורט? במילים אחרות, אני שואל מה עלי לעשות בשביל להימנע בעתיד ממקרים דומים? לוותר לחלוטין על טיסות המשך זה הכי בטיחותי, אבל מגביל מאוד.

בנוסף, שאלה: אם לא הייתי יוזם, אלא נתקע בתור ומפספס את הטיסה: מה עלי לעשות? למי לפנות, והאם יש מישהו שאחרי על לפצות או לפחות לארגן לי טיסה אחרת? למי צריך לפנות במקרים כאלה ואיך?

סליחה על החפירה, אני פשוט בשוק טיפה.
 

moco10

New member
אם אתה רוצה למזער את הסיכון שבפספוס קונקשן, אז אין ברירה

אלא לא להזמין כרטיסים עם קונקשנים קצרים, אבל אתה צריך לשאול את עצמך אם פספוס קונקשן פעם ב... , זה באמת כל כך נורא , כי המחיר שתשלם זו רק נסיעה ארוכה יותר בכמה שעות.
מי שאף פעם לא מאחר לרכבת, כנראה שמבזבז הרבה זמן מחייו.

יש מקרים שבאמת המחיר של הפספוס גבוה - כשתצטרך לחכות הרבה, אולי יום, ואולי תפסיד פגישה חשובה.
המקרה שאתה מתאר של פרנקפורט לציריך הוא לגמרי לא כזה. אני רואה שיש טיסה מפרנקפורט לציריך כל שעה-שעתיים. אז מקסימום תתעכב שעתיים שזה הרי ממילא מה שיקרה אם תבחר קונקשן ארוך מראש.
במילים אחרות, יש לך בחירה בין להאריך את הקונקשן מראש ולהיות בטוח שהנסיעה תהיה ארוכה יותר בשעתיים, לבין להזמין טיסה כמו שהזמנת ואז רק יש סיכון שהנסיעה תיארך שעתיים.
כלומר, אין שום יתרון להזמנת קונקשן ארוך מראש כי אין מה להפסיד בקונקשן קצר.

אגב, אני די בטוח שזה שהם מוכרים כרטיסים כאלה עם קונקשנים על הקשקש זה כי גם הם יודעים שהם לא יצטרכו לשלם מחיר במקרה של פספוס, בדיוק בגלל ריבוי הטיסות האלטרנטיביות.
 

John the Savage

New member
כמה דברים

קודם כל, בסופו של דבר לא פיספסת את הטיסה, וזה הכי חשוב.

ודבר שני, נכון שלא חיכו לאף אחד ויצאו בזמן, אבל הרי הגעת לטיסה בזמן ולא ידוע על מישהו אחר שהיה צריך לחכות לו. אילו לא היית מגיע לטיסה לאחר שסיימו להעלות את כל שאר הנוסעים, בהחלט היה סביר שהיו עושים מאמץ לאתר אותך, להעריך כמה זמן יקח עד שתגיע, ואם מדובר בפרק זמן סביר (נניח רבע שעה נוספת), היו בהחלט מחכים לך.

מה שקורה כשמאחרים לקונקשן תלוי קודם כל בשאלה האם שני מקטעי הטיסה הם בכרטיס אחד. במקרה שלך, גם אם טסת בשתי חברות תעופה שונות, שני קטעי הטיסה נקנו דרך אוסטריאן בכרטיס אחד. בסיטואציה כזו, חברת התעופה יודעת מתי נחתת (והאם באיחור), הם גם יכולים לקבל מידע על אורך התורים בבידוק ובהגירה ויכולים להחליט האם תגיע בזמן סביר וניתן יהיה לחכות לך או לא.

אם העיכוב גדול במידה שהם לא יכולים לחכות לך והעיכוב הוא לא באשמתך, חברת התעופה תעביר אותך (ללא תשלום נוסף) לטיסה הפנויה הבאה. בטיסה קצרה כזו זה בדרך כלל לא נורא. בטיסות ארוכות יותר או בתדירות נמוכה יותר, יכול להיות גם מצב בו תצטרך לחכות לטיסה למחרת. באירופה יש גם תקנות שמאפשרות לתבוע פיצוי כספי אם מגיעים ליעד באיחור של מעל 3 שעות, אבל לא ברור לי אם זה תקף גם למקרה בו הסיבה לאיחור זה עיכוב בבידוק בטחוני.

ועוד דבר: במידה ושלחת מזוודה בבטן המטוס, מסיבות בטחוניות המטוס לא ימריא עם מזוודה שהבעלים שלה לא נמצא במטוס. מהסיבה הזו, כשנוסע לא מגיע לטיסה צריכים לאתר את המזוודה שלו ולהוציא אותה לפני שממריאים, כך שבכל מקרה איחור שלך במקרה כזה היה גורר עיכוב בטיסת ההמשך והם לא היו יכולים פשוט להמריא.
 

החתולית

New member
די פשוט למעשה

ראשית, אם אפשר, כדאי להימנע מקונקשנים כל כך קצרים, סתם כדי להימנע ממתח.
&nbsp
אם כבר רכשת כרטיס טיסה עם קונקשן קצר, אלה ההוראות שקיבלתי בעניין מסוכן נסיעות:
אם רכשת שתי טיסות בכרטיס אחד, במערכת מוגדר פרק הזמן המינימלי שצריך להיות בין טיסה לטיסה בכל שדה תעופה. כלומר, כשמכרו לך באוסטריאן את הכרטיס, ידעו שאתה אמור להספיק להגיע לטיסה הבאה.
אילו היית מפספס את טיסת ההמשך, החברה ממנה רכשת את כרטיס הטיסה, אחראית לדאוג לך.
&nbsp
במקרים כאלה נאמר לי שצריך להודיע לדיילים לפני הנחיתה על כך שיש לך קונקשן קצר. הם בדרך כלל מאפשרים לנוסעים כאלה לצאת ראשונים מהמטוס. בשלב הבא, אם יש תור ארוך, עושים בדיוק מה שעשית, אבל עושים זאת בשלב מוקדם יותר.
 

YosMan1

New member
בנוסף למה שכבר נאמר צריך לקחת בחשבון את שדה התעופה

פרנקפורט הוא שדה מאד לא ידידודתי לטעמי, מאד גדול עם הליכות מאד ארוכות ועם בדיקות מאד קפדניות וארוכות.
בשדה שכזה עדיף לקחת מרווחי זמן יותר גדולים.
בציריך או בוינה או אפילו בהיתרו הקונקשיינים הרבה יותר קלים.
 

רזאי

New member
לי דווקא קרה דבר דומה בציריך.

התור היה ארוך כאורך הגלות, וכמעט אחרנו את טיסת ההמשך. לא היו עובדים שאפשר היה לדבר איתם בסביבה ולא הצלחנו להבין למה היה רק דלפק אחד פתוח בזמן שנוחתים כמה וכמה מטוסים.
 

Faria

New member
פעלת נכון, אף אחד לא באמת אשם

במקרה הכי גרוע היית מפספס את הטיסה והחברה ממנה הזמנת את הכרטיסים (להבנתי אוסטריאן) היתה דואגת לך לטיסה חלופית ולינה במידה והטיסה החלופית רק למחרת.
&nbsp
באופן אישי, פעם אחת כמעט פספסתי קונקשן (טיסה מדאבלין לתל אביב דרך פריז) בגלל עיכוב על הקרקע בנחיתה, ובדרכי לשער לטיסה ההמשך כל מה שעבר לי בראש זה "הלוואי שפספסתי, לא מתנגד ללילה בפריז על חשבון אייר פראנס". בעוד זה עובר לי בראש רץ לעברי דייל של אייר פראנס, שאל אותי אם אני טס מדאבלין לתל אביב ואמר לי להבוא איתו מהר כי סוגרים את השער ומחכים רק לי.
&nbsp
&nbsp
 

dts

New member
כחובב קונקשנים קצרים

לא רואה בעיה מהותית במקרה שלך.
המטוס לא היה ממריא כ"כ מהר בלעדך כי אתה ברשימה והמזוודה שלך בבטן המטוס.
בנושא של קיצור תורים בדרך:
אותנו העבירו לפני שבועיים בציריך בתור הארופאי (המהיר) ללא בעיה כשהצגתי את תוכנית הטיסה והסברתי קצרות על הלו"ז הקצר.
גם ברומא זה עבד וכמה פעמים ללא בעיה.
תמיד אחורים בהמראה מהארץ מקוזזים ע"י טיסה מהירה יותר ליעד- וזה קרה גם הפעם עם סוויס והנחיתה היתה בול בזמן.
גודל השדה כמובן חשוב ובקונקשן של שעה ברומא תמיד נדרשת הליכה נימרצת מאוד ותמיד מגיעים 10 דקות לפני, למול ציריך שהותירה לנו חצי שעה נוחה .
 

LM817

New member
תודה על התגובות

טסיתי ללא מזוודה, רק עם טרולי ביד. אני ממש לא בטוח בטענה שהיו מחכים לי אם הייתי ברשימה לא מגיע בגלל ששדה התעופה לא מוכנים לקדם תורים. מעדיף לא לבדוק את זה.
לא ראיתי אף תגובה שמסבירה מה עושים במקרה שנתקעים. למי פונים במקרה שאני תקוע בתור של בדיקת דרכונים והטיסה שלי כבר התחילה?

וגם לא בטוח אם זה לא "באשמתי" שלא הצגתי מראש את הpermit שלי, ככה שאולי לא הייתי זוכה לפיצוי כלשהו. בנוסף לפספס שעתיים זה יכול לעלות לי ממש הרבה. במקרה הזה ספציפית אולי הייתי מגיע לציריך ב12 בלילה שזה עוד סביר. אבל מה אם הייתי מגיע באיזה 2 בלילה, כשאין כבר תחבורה? יושן על הספסל בתחנה?
 

YosMan1

New member
אם נתקעים אז פונים לדלפק של חברת התעופה שהוציאה את הכרטיס

והם צריכים למצוא לך פיתרון (טיסה אחרת מיידית או מלון + טיסה מאוחרת)
ובשום מקרה זה לא באשמתך.
דרך אגב השדה בציריך סגור בין 11.30 בלילה ל 6 בבוקר.
 

החתולית

New member
ואם תקועים בתור, כפי שאתה היית תקוע

פונים לעובד שדה התעופה, כפי שעשית. מוטב בעצם, לפנות מראש ולהסביר שיש לך קונקשן קצר.
&nbsp
אילו היית מגיע לשדה התעופה בציריך בשעה שאין בה רכבות, היית ממתין בשדה התעופה.
&nbsp
 

לאונידס

Active member
כשאני איחרתי לטיסות המשך בד"כ עוד בגייט דאגו לי לחלופית

כוונתי בגייט של הטיסה שפספסתי.
לא הייתי צריך אפילו לפנות לדלפק של חברת התעופה.
&nbsp
מה שלא היו מוכנים זה לקדם אותי בתור של הביטחון-דרכונים וכו'.
אבל אם מבקשים יפה מאנשים בתור הם מסכימים שתתקדם לפניהם בתור, מעולם לא סירבו לי.
&nbsp
אם אתה חושש שלא תספיק לטיסת המשך אתה באמת צריך לדאוג לכך שהסיכון לא יהיה גדול מידי, שבאמת לא תצטרך לישון על ספסל באיזשהו טרמינל.
&nbsp
 

yossialef

New member
סיכום, הבהרות, ותוספות (מועילות מקווה) - לבעלי דרכון ישראלי

א. החברה שהנפיקה את כרטיסי הטיסה היא אחראית במקרה של איחור
בקונקשן. במקרה שלך זו חברת אוסטריאן איירליינס.
אבל.. גם לופטהאנזה וגם אוסטריאן (ועוד חברות) שייכות לברית תעופה
בשם "סטאר אלייאנס". כך שבמקרה שלך, הבעיות לכאורה היו נפתרות
במהירות וביתר יעילות במקרה הצורך.
ב. במקרה ואתה טס נניח מת"א לשטוקהולם (שבדיה) ואו לכל מדינה השייכת
לאמנת שנגן עם קונקשנים נוספים במדינות שגם הן שייכות לאמנת שנגן
לדוגמה ת"א-וינה-פרנקפורט-שטוקהולם, מומלץ מאוד לקחת פרק זמן ארוך
יותר לקונקשן הראשון בלבד, היות ורק בוינה עושים ביקורת דרכונים . בשאר
המקומות הטיסות נחשבות "כמקומיות/פנימיות" בתוך מדינות אמנת שנגן.
אבל.... באם אתה טס מספרד לציריך דרך פרנקפורט (לדוגמא), אין בעיה
בלקצר את זמני הקוניקשן, היות והטיסה מפרנקפורט לציריך הופכת לטיסה
פנימית כאמור (אמנת שנגן כאמור) וביקורת הדרכונים שלך כבעל דרכון ישראלי
נעשת רק בספרד.
ג. הבעיה שכתבת מעניינת, היות וקפריסין שייכת לאיחוד האירופאי (EU) אבל לא
חתומה על אמנת שנגן (באמת שאיני יודע למה לא עדיין).
ד. מה עושים במקרה שכזה על מנת לקצר תהליך. פונים לדיילת במטוס (במקרה
שכבר ידוע מראש על האיחור - היא בדר"כ מעבירה את הבעיה בקשר הפנימי
של המטוס עם אנשי החברה על הקרקע), או לדיילת על הקרקע (בדלפק טיסות
מעבר), או שפועלים קצת בחוצפה ומנסים להסביר לפקיד בדלפק הדרכונים
(האירופאים - שהוא בדר"כ קצר הרבה יותר), או שפונים לדיילי הקרקע
המנווטים את התורים בביקורת הדרכונים.
כמובן שהשיטה שלך מוצלחת יותר, אבל לא לכל אחד יש את ה-permit
השוויצרי.
ה. צודקים אילו שכתבו שאורך ההמתנה לקונקשן הוא לפעמים גם פונקציה של
שדה התעופה בו נעשה הקונקשן.


ט.ל.ח
 

sky121

New member
קונקשן קצר

לנו יש קונקשנים קצרים בעוד כשבועיים.
אנו טסים ליפן דרך פרנקפורט עם לופטנזה.
ליפן יש לנו קונקשן של שעה ו-50 דקות. בחזרה יש קונקשן יותר קצר, של שעה ו-35 דקות.
האם צריך לעדכן את הדיילים, או שלא צריך להלחץ?
 

Faria

New member
במקרה הזה יש מצב טוב שלא תעבור כלל ביקורת דרכונים בפרנקפורט

היות ששתי הטיסות בינלאומיות (ת"א-פרנקפורט, פרנקפורט-יפן) אני חושב, לא בטוח ב100%, שבכלל לא תצטרך ביקורת דרכונים, ככה היה לי כשטסתי לפני כחודשיים לבולוניה דרך איסטנבול, או לדאבלין דרך פריז (אירלנד גם לא באמנת שנגן).
 

yossialef

New member
לדעתי, זמן הקונקשן ליפן בסדר, זמן הקונקשן לת"א קצת לחוץ

מתוך הנחה שחברת לופטהאנזה היא זאת שהנפיקה את כרטיסי הטיסה וזמני הקונקשן באחריותה, סביר להניח שלא אמורה להיות בעיה, הם פשוט יודעים יותר
טוב, מה קורה מבחינת האינפורמציה (טרמינל ושער) שממריאים/נוחתים. קצת לחוץ הזמן כפי שכתבתי בטיסה חזרה לת"א. הסיבות : מטוס ענק (הרבה נוסעים, לוקח זמן לרדת מהמטוס לטרמינל), מיקום שער העליה של לופטהאנזה בטיסותיה לת"א והכי מעצבן, הבדיקות הבטחוניות היסודיות בטיסות לת"א.

מציין לידיעה: אין לי ניסיון בטיסות מת"א דרך פרנקפורט למזרח הרחוק. אבל לארה"ב מת"א דרך פרנקפורט יש גם יש.

לכן.... ליתר בטחון, ממליץ לשאול/לעדכן את הדיילת במטוס טרם הנחיתה מיפן
בפרטים ובזמנים של הטיסות שלך, שהיא תנסה לטפל ולעדכן אותך כפי יכולתה.

מדגיש בשנית, לא אמורה להיות בעיה בדר"כ אפשר להירגע.

נסיעה טובה . עכשיו תקופת פריחת הדובדבן ביפן
.

ט.ל.ח
 

sky121

New member
מקווה שכל יעבור חלק

אנו מאוד רוצים שלא יהיה שום עיכובים בטיסה באותו יום. נעדכן את הדיילים בטיסה בחזרה מיפן לפרנקפורט על הקונקשן הקצר.

את הכרטיסים רכשנו דרך אקספדיה.

שאלה כללית: בטיסה ליפן שממלאים את הטופס לתיירים, את כותבים כמה כסף מזומן הבאתם? או שלא כותבים?
 

LM817

New member
ביקורת דרכונים

מישהו ציין כאן דבר שהפתיע אותי לחולטין. אני רוצה חידוד לנקודה הזאת:
נכנסתי לקפריסין עם דרכון ישראלי וקיבלתי חותמת בכניסה. יצאתי דרך שדה תעופה אחר בקפריסין ועברתי בטחון וביקורת דרכונים יוצאת עם חותמת יוצאת.
ואז אחרי הנחיתה בגרמניה עברתי פעם נוספת בטחון קצת מעצבן (אשכרה מצאו לי מטבע בכיס עם גלאי מתכות...) ועוד ביקורת דרכונים. סרקו לי את הדרכון, לא שמו בו שום חותמת.

בשוויץ הייתי מופתע ממש שמצאתי את עצמי פתאום ביציאה - בלי שום ביקרות נוספת. פשוט - הולכים החוצה.

בטיסה ת"א-> ציריך ישיר עברתי ביקורת בשוויץ.
בטיסה ת"א->איסטמבול->ציריך גם כן עברתי ביקורת בשוויץ.
הנקודה לא הכי ברורה. קפריסין היא חלק מהאיחוד. למה שהביקורת הרצינית תיהיה דווקא ביציאה מקפריסין לגרמניה?
 

yossialef

New member
שים לב להסבר בדוגמה שהבאתי. אחזור על כך ספציפית למקרה שלך

שדה התעופה הראשון השייך למדינה החתומה על אמנת שנגן, הוא זה שחותם על הדרכון (אתה עובר ביקורת דרכונים). בכניסות הלאה לתוך מדינות אמנת שנגן הטיסות נחשבות לטיסות פנים !! ובטיסות פנים לא בודקים דרכון.

הגעת מת"א לציריך (שוויץ) עם דרכון ישראלי (באם בטיסה ישירה ובאם דרך איסטנבול). מאחר וגם ישראל וגם טורקיה אינן שייכות למדינות באמנת שנגן
ואילו שוויץ כן !! הרי בציריך עשו לך ביקורת דרכונים, מאחר וכאמור היא המדינה הראשונה מבין מדינות אמנת שנגן שהגעת אליה. שוויץ שייכת לשנגן, לכן בציריך מסתפקים בביקורת הדרכונים שעברת כבר בפרנקפורט (גרמניה). כלומר, קטע הטיסה בין גרמניה לשוויץ היא כמו טיסה פנימית בתוך שוויץ עצמה.

חבל ששכחת לציין שגם בת"א ביציאה לציריך עשית ביקורת דרכונים כמו שעשית שיצאת מקפריסין. גם קפריסין וגם ישראל לא שייכות לאמנת שנגן כאמור.

נבדקת בביקורת דרכונים ביציאה גם בישראל וגם בקפריסין היות ואילו החוקים במדינות הנ"ל לגבי היציאה מהן.
נבדקת עוד פעם בפרנקפורט (גרמניה), מכיוון שעוד פעם נכנסת לראשונה לאחת מהמדינות החתומות על אמנת שנגן עם דרכון ישראלי ובמקרה הזה הייתה זו גרמניה (פרנקפורט) כאמור.

קיים הבדל עם קפריסין ביחס לאמנת שנגן. היא שייכת לאיחוד האירופאי אבל לא
חתמה על אמנת שנגן. לכן, מבחינת ביקורת הגבולות במדינות החתומות על אמנת שנגן למי שנושא דרכון ישראלי ואו אמריקאי ועוד... למי שבא מקפריסין הוא כמו היחס למי שבא מת"א או ניו-יורק לתוך מדינות החתומות על אמנת שנגן.

היותה של קפריסין שייכת לאיחוד האירופאי בא לידי ביטוי בנושאי ביקורת במכס
לא בנושא חוקי הגירה/מעבר בין המדינות.

באיסטנבול לא עברת ביקורת דרכונים מכיוון שהוגדרת כנוסע במעבר. ארה"ב היא המדינה היחידה (הידועה לי בשלב הזה), שגם נוסעים במעבר חייבים לעבור ביקורת דרכונים. כלומר, ישראלים חייבים בויזת כניסה לארה"ב, למרות שהיעד הוא לא ארה"ב בכלל אלא משמשת רק נקודת מעבר בלי להיכנס אליה.


ט.ל.ח
 

Faria

New member
ארה"ב לא היחידה ככל הידוע לי

אני יודע על חבר שלפני 10-15 שנה (לא יודע אם זה עדיין ככה) היה בבעיה חמורה כשטס לניו זילנד עם קונקשן דרך אוסטרליה ובאוסטרליה עשו לו בעיות בגלל היעדר ויזה למרות שהיה שם רק לקונקשן.
 
למעלה