נסיעה עם רכב שכור מלוס אנג'לס לסן פרנסיסקו....

red885

New member
נסיעה עם רכב שכור מלוס אנג'לס לסן פרנסיסקו....

רכב עם מנוע של 1600-1800
זה נסיעה של 700 ק"מ בערך לכל כיוון..
האם אמור להספיק או כדאי לשדרג לרכב חזק יותר?
 

oren1947

New member
זה בסדר אין דאגה..סע לאט

 

YHS

New member
למה?

אי אפשר לנסוע מתל אביב לאילת וחזרה עם רכב 1600? או אפילו 1000? מה אמור להיות ההבדל ולמה "שם" אתה חושב שיהיה אחרת?
 

moco10

New member
אני רואה שמוכרים ביד 2 , מכוניות של 1000 סמ"ק

עם קילומטראז' של 60,000, אז כנראה זה בסדר ...
וברצינות, לא הבנתי את הקשר.
 

red885

New member
רוב המכוניות בארה"ב הם עם מנוע גדול גדול יותר של לפחות 3000

ובהשכרת רכב נותנים לרוב 1600-1800..
חשבתי שלנסיעה כזו היה עדיף רכב עם מנוע חזק יותר אבל אני רואה שזה בסדר..
תודה חברים!!
 

red885

New member
שאלה לגבי המסלול מל.א לסן פרנסיסקו

אם אצא מל.א בסביבות 7 בבוקר
התכנון להגיע למורו ביי,מונטריי כמובן דרך ה 17 מייל.. ואז לסן פרנסיסקו
האם כולל עצירות/מנוחות וכו' אספיק להגיע עד אחר הצהריים/ערב ?
&nbsp
 

YHS

New member
בדוק בגוגל מאפס את המרחק בו כלולות כל הנקודות בנתיב שלך

חשב לפי מהירות ממוצעת של 70 קמ"ש את הזמן. הוסף את הזמן שאתה רוצה לנוח בו ואת זמן הביקורים וחבר את כולם. אם אתה צריך להגיע לקצה השני של העיר, לא בדרך מהירה, חשב לפי מהירות ממוצעת של 30-40 קמ"ש. תוסיף גם רזרבה. רק אתה יודע את נרודות הקצה, כמה אתה רוצה לנוח ( נהג אחד או יותר....) ואיזה עצירות ביקורים יש לך בדרך.
 

moco10

New member
הביצועים של המנוע לא קשורים כלל למרחק הנסיעה

ואם לדייק, הם אפילו לא בהכרח קשורים לנפח המנוע - יש עוד הרבה מאוד פרמטרים. אם כבר לצמצם את זה למספרים מועטים, אז תתעניין בהספק המנוע ובמשקל המכונית.
 

Faria

New member
לא בהכרח

היחס של הספק למשקל זה מדד טוב כשנוסעים באזור עם כבישים מפותלים שכולל גם האצות והאטות.
בדרך בין עירונית ישרה ומשמימה כמו בין ל.א לס.פ, נראה לי שהרבה יותר משמעותי המומנט של המנוע. בגלל זה מכוניות עם מנועים מנופחים שלא מוציאים כמעט הספק (יחסית למנוע אירופאי/יפני בנפח דומה) פופולריות רק בארה"ב, שם, לנסיעה מונוטונית בקו ישר, הם הכי טובים.
&nbsp
באופן אישי, הייתי לוקח איזו Muscle Car עם מנוע מנופח ולו בשביל החוויה של לנסוע בה במקום היחיד בעולם בו היא גם יכולה להיות רלוונטית.
 

moco10

New member
נכון שלא בהכרח, אבל יצא לך הפוך

סייגתי ב"אם כבר לצמצם את זה למספרים מועטים". המומנט זה לא מספר אחד אלא גרף היענות פר סל"ד.

אבל כתבת ההיפך מהנכון גם לגבי מומנט. בנסיעה ישרה במהירות קבועה אין שום משמעות למומנט שרלוונטי רק להאצה. במצב כזה גם למשקל אין משמעות גבוהה, חוץ מההשלכה שלו על החיכוך. במהירות קבועה מעניין רק ההספק והתנגדות האויר.
אבל אפילו זה מעשית לא משנה, כי כל מכונית נורמלית יכולה להגיע למהירות המקסימלית - ההבדל יהיה רק בנוחות שאולי מושפעת ממהירות סיבובי המנוע והרעש שלו.

אגב, לא ברור אם הוא מתכוון ליסוע בכביש המהיר עד מונטריי או בכביש 1. באחרון אולי יותר חוויתי לקחת מכונית חזקה. בראשון עם המהירות הקבועה, זה לא ממש משנה. בתור תייר, הייתי מתרכז בכלל בנפח הבגאז'.
 

Faria

New member
לא הפוך כלל

קודם כל, ברור שמומנט הוא תלוי סל"ד, כמו הספק. אבל מומנט טוב בסל"ד יחסית נמוך כמו שיש לכל המפלצות האמריקאיות הוא זה שמאפשר לשמור על מהירות קבועה בעלות יחסית נמוכה של דלק.
&nbsp
&nbsp
 

YHS

New member
כן...... גם אני מכיר מומנטים וסל"דים

אבל לא צריך להתפלסף. השאלה היא פשוטה לגבי רכב שכור ולא לגבי רכב שרירים, רכב 1600 ורכב 2500 יעשו את הדרך כמעט אותו (אוטו) דבר, עבור התייר הממוצע. אין שם הרים נישאים ולא מסלולי האצה חריגים.
ורק לידיעתך - הדרך בין שתי הערים אינה ישרה ומשמימה. סע פעם.
 

moco10

New member
ברור לך שההספק זה מכפלת המומנט בסל"ד ?

כך שבסל"ד נתון, כל מה שתגיד על האחד נכון גם לשני - הם פרופורציונים.
כשהזכרתי הספק מקודם, כמספר אחד יציג, התכוונתי להספק במהירויות נהיגה.
זה שבמכונית עם מנוע חזק אפשר ליסוע בסל"ד נמוך יותר זה נכון, אך לא צריך לעניין מישהו ששוכר את המכונית (להבדיל ממי שקונה מכונית להרבה שנים).

הפכנו את זה לפורום מכוניות
 

Faria

New member
ברור לי :)

השאלה איזה מספר רלוונטי לכל שלב.
האמריקאיות עם המנועים הגדולים ועם יחסית פחות כח, מכוונות לזה שהן יגיעו להספק פחות גבוה, אבל גם בסל"ד הרבה פחות גבוה, מה שנותן מומנט גבוה.
אבל נראה לי שמספיק עם פורום רכב.
&nbsp
 

dudi4321

Member
כל רכב נוסע את זה

מה הבעיה?
ואם כבר יש את כביש 101 היפיפה שמצפון לסן פרנסיסקו. לא לפספס אותו מגשר שער הזהב.
 

red885

New member
השאלה האם אגיע לסן פרנסיסקו בערב או שעדיף לישון לילה באחד ה

המקומות בדרך..
 

YHS

New member
תעשה את החישובים

ואת סיכומי הזמנים ותחליט. אפשר להגיע גם ביום אחד. אפשר גם לנסוע בכביש המהיר. תלוי מה אתה רוצה לעשות. נקודה לנקודה או טיול.
ואם תגיע או לא תגיע ביום אחד בהחלט לא קשור לנפח המנוע.
 

red885

New member
תודה לכולם. נראה לי שבאמת אסתפק ברכב 1600 שיעשה את העבודה...

 

iris mom of two

New member
בנסיעה כל כך ארוכה

הייתי מתמקדת יותר בנוחות הכסא, והאם יש GPS. אם אין GPS, הייתי משקיעה בתוכנית דאטה טובה, ובמטען.
&nbsp
רק לזכור שבקליפורניה אסור להדביק את הטלפון לשמשה הקדמית. אישית, אני עושה את הדבר הפחות בטיחותי של להשאיר את הטלפון על כסא הנוסע ולהציץ בו רק לפעמים
 
למעלה