שאלה על נפולי

שאלה על נפולי

שלום לכולכם, התחלתי לחשוב לקחת את אמא שלי ליומולדת שלה לכמה ימים לנפולי, בחורף בדצמבר. אין אפשרות לתאריך אחר, מתישהוא בשבועיים האחרונים של דצמבר.
אם יש מי שמכיר, יש איזורים שעדיפים לישון בהם? אני רוצה להיות קרובה לאיזורים שכיף להסתובב בהם כל היום, גם בערב.
אם מישהו יכול להמליץ על מלון או משהו אחר, סבבה - אני בינתיים יודעת רק שאני רוצה לבקר בפומפיי ואולי גם בעיר השניה ששכחתי את שמה, מעבר לזה עוד לא התחלתי לתכנן כלום.
ועוד שאלה אם מישהו מכיר - אם אני טסה לרומא (כי הרבה יותר זול), מה עדיף? לשכור אוטו להגיע לנפולי או שיש רכבת או אוטובוס נוחים?

תודות
 

tristis

New member
נפולי סבבה

אם מדובר בשבועיים האחרונים של דצמבר אז כדאי לסגור מלון כבר עכשיו, כיוון שזו תקופת החופשה שם. אם את רוצה להיות קרובה, אז אין לך ברירה אלא לישון במרכז העיר ממש, אפשר בקרבת הנמל או בקרבת תחנת הרכבת. באיזורים האלו אפשר להסתובב בכיף כל שעות היום. רק שימו לב, להיות מאד זהירים בחוץ, ולקחת עליכם כמה שפחות כסף וחפצי ערך.
יש רכבת נוחה מרומא לנפולי.
אפשר גם להתייעץ בפורום איטלקית בתפוז, יש שם מומחים לאיזור.
 
רכבת, ובקלות

מה שכן יתכן שזה יצא קצת יקר, לצערנו, כי לא הייתי מתחייבת לכרטיס ללא אפשרות ביטול אם אני באה בטיסה מייד לפני כן, כי אי אפשר לדעת אם יהיה איחור אם לאו. אז צריך לשים לב היטב לתנאי הכרטיס ולראות: או להזמין מראש לשעה מאוחרת יותר, שיהיה טווח זמן בין הטיסה ובין הנסיעה, או לקנות במקום.

לבדוק, האם רק טרנאיטליה מפעילה רכבת או שגם איטלו. לראות אם אפשר לקנות כרטיס באתר trainline.eu שמציע גם טרנאיטליה וגם איטלו, במקום שתצטרכי לבדוק בשני האתרים של שתי אלה. ושוב, לבדוק את התנאים להזמנה ולביטול.
האתרים של החברות:
trenitalia.com
italotreno.it

אם אוטו, אז לנסות לשכור אותו כבר בשדה התעופה. אבל אני לא מוצאת סיבה, לא יהיה מה לעשות בו בעיר.

איזה כיף, לוהט ממש. בשנים האחרונות אני רק קוראת שבחים מפודוריסטים, מתים על העיר. היא עברה איזושהי טרנספורמציה - יש למשל מדרחוב חדש במקום מה שהיה כביש - וזה מקום עתיר אמנות והיסטוריה, ויעד מעולה לחורף. אני רוצה לעשות שם שבוע באחד החורפים הבאים ובטוחה שיש מה לעשות 7 ימים שלמים רק בעיר עצמה, בלי בכלל לצאת ממנה, ויש כל כך הרבה לאן לצאת. שלא לדבר על אופרה בתאטרו סן קרלו...איזה כיף. והאוכל...זו לא עיר לכל טעם, כנראה, אבל אני מתה מסקרנות ומתה לנסוע. זה עדיין מתבשל אצלי ויגיע לכדי מימוש כנראה בשנים הקרובות, כפי שאמרתי. המוזיאון הארכיאולוגי, מוזיאון קאפודימונטה, כל הכנסיות, האתרים התת-קרקעיים. וואו.
 
יופי של מידע תודה אורלנדה :)

אני כבר כמה שנים ששמתי ברשימה שלי גבוה את פומפיי הרקולניום ונפולי עצמה. נראה אם יצא לי החורף...
 
גם אני ועוד יותר השנה האחרונה

כל מיני סיפורים על העיר באתר פודורס, כולל עצה שלא להקשיב לעצות "מצוינות" של מדריכים בספינת תיור, ולדלג על העיר. או דיווח אחר על 4 ימים ברוטו שהיו מעט, מעט מדי.

וכמובן, אם את רוצה לשים ידך על ספריה של אלנה פרנטה, כדאי. קודם כל שלושת הראשונים (הראשון פחות מלהיב ונגיש, השני והשלישי בוקס בבטן) ואז ארבעת הרומנים הנפוליטניים שנפשית עדיין לא הגעתי אליהם כי את השלושה הראשונים קראתי בטווח של חצי שנה, אין לי עדיין מרץ להתחיל את האינטנסיביות של הבאים אחריהם. בעברית יצאו כבר 3 מהנפוליטניים, באנגלית יצאו כולם. וכן, העיר כבר עושה סיורי אלנה פרנטה, בעקבות הספרים.
Elena Ferante

מצאתי את האתר הזה בתיקיה אחת שלי, אני לא זוכרת איפה קיבלתי המלצה אליו, אולי כדאי. כרגע הוא בתחזוקה אבל בוודאי יעלה בקרוב, הוא קיים ויש לו עמוד פייסבוק עדכני:
http://www.napoliunplugged.com
 

סתם מבקרת

Active member
שומרת אצלי את התגובה. מתוכנן טיול באוקטובר מרומא לנפולי,

אמלפי והאיזור לשבועיים. כרטיסי טיסה כבר הוזמנו ונותר לתכנן את הטיול.
תודה על המידע.
 
איזה כיף. אני בגנואה באוקטובר, שבוע שלם

זו חוויה שאני כבר מחכה לה שנה וחצי, לאחר יום קצר שעשיתי שם בתום שבוע של טיולים בריביירה ליד הים ומעליו, בגבעות. מבחינתי זה היה שוק ממבט ראשון, כמו כשראיתי את בולוניה בפעם הראשונה, אם כי מדובר בשתי ערים שונות לחלוטין בתחושה. אבל ההפתעה שבחיזיון היתה זהה, אהבה ממבט ראשון.

היא אולי תכין אותי לנאפולי כי גם כאן מדובר בעיר נמל עם הרבה חספוס. מדהים - והפעם המילה הזאת מתאימה - ההבדל בשניות בהרגשה מויה גאריבלדי עתירת הארמונות, שעברה שיפוץ מאסיבי כל השנים האחרונות והיא מרהיבה ממש, כמו שום דבר שראיתי עד כה באיטליה, כל כך אריסטוקרטית.
ורגע אחרי, באמת שניות, בסמטאות שמובילות לנמל - במבנה מבוכי בכוונת תחילה, כדי לבלבל את האויבים, זו היתה עיר בשליטה בו-זמנית של כמה משפחות חזקות ושונות במהלך ההיסטוריה, שהיו ביניהן יריבויות קשות, להתפלל בכנסיה שלא שלך היה להסתכן בסכין בגב - מייד החספוס, החושך היחסי כי הבניינים צפופים וגבוהים, עדיין אנשים עוסקים בעבודות מלאכה שונות בסדנאות שלהם, זנות לאור היום לצערי, ותחושה כללית קצת של סכנה. פלוס ג'נטריפיקציה פה ושם, מסעדות שכונתיות, כנסיות ישנות, והנמל ממש לא רחוק.

אני אוהבת את החוויות האלה, לא מהוקצעות, לא נארזו בעטיפה נוחה לצורך תיירות המונים. ועדיין כל כך מרגשות ומרתקות, עם כל כך הרבה אמנות.
 

סתם מבקרת

Active member
אורלנדה, התיאורים שלך תמיד מביאים חשק לבקר במקומות שאת מספרת

עליהם.
הידע שלך, הפירוט והאהבה למקומות, שניכרת מכל מילה שלך......תענוג צרוף.
כל תכנון נסיעה שלי מתחיל בבדיקה אם יש הודעות שלך על המקום.
בביקורים האחרונים שלי בפריס נהניתי להיעזר במידע מההודעות שלך עליה, שליקטתי בפורום, וכך גם בביקור ברומא.
תודה לך על ההשקעה והשיתוף.
אני בטוחה שתהני מאד בגנואה ויותר ממשוכנעת שאחרי התיאורים והחוויות שתביאי לפורום בעקבות הביקור, אפנטז גם אני על ביקור בה

שרק נוכל להמשיך לטייל ולהנות
 
תודה רבה, אני מתרגשת לקרוא את ההודעה שלך

אה פריז...כן כן. עברו כבר 3 שנים ויותר מאז הייתי לאחרונה. הייתי אמורה לנסוע בשבוע הבא שוב. לשבועיים ועוד קצת וגם עם בלגיה והולנד אחר כך. אבל מקרה רפואי במשפחה - לא אסוני - גרם לי לחשוב שעדיף לנסוע בראש שקט ולכן דחיתי את הנסיעה בכמה חודשים, ורק להולנד וגם לפחות זמן, חצי ממה שאמור היה להיות הטיול הזה. אבל אני לא בטוחה שנכון לעשות 17 יום ב-3 מדינות, למרות שהיו שיקולים שונים שכן גרמו לי לבחור בזה. אבל יצא מזה גם טוב: בגנט משפצים את המונומנט העיקרי שלה, שיהיה מוכן ב-2019. בברוז' לא נכון לבקר בפסחא, יהיו המון אנשים, וזו היתה מין פשרה, מזמן לא הייתי בשתיהן, שנים רבות. באנטוורפן משפצים את המוזיאון מעולה שלהם והוא יהיה מוכן רק בסוף השנה. אז נכון לחזור לשם, למשל, לזמן ארוך, ולהקדיש את ה-17 יום רק למדינה הזאת. נגיד.

ונכון, זו אהבה. אני גוש תשוקה. והרבה מאוד אהבה מופנית לנסיעות.

גנואה או ג'נובה, זה מקום מעניין. עתיר היסטוריה ימית, גם גלי ההגירה לאמריקה יצאו משם. (האם ידעת שיש בית קפה מפורסם בעיר ששם שלו עבר "איטלקיות" והכתיב עדיין נקרא גרמאני במידה רבה, המקום הזה הוא תוצאה של אחים משווייץ ש...אחרו את האוניה לאמריקה! לא ייאמן, זה קרה במאה ה-19).

ויש שם המון אמנות לראות, ארמונות, כנסיות, שוק אחד גדול, עדות לארכיטקטורה מוסולינית, וגם מעליות ורכבלים ורכבת ישנה אחת, שמעלים אותך למעלה לגבעות, שם יש שלל אפשרויות לביקור בכפרים ולמסלולי הליכה. וכל הריביירה, כמובן, ממש ליד. האזור האהוב עלי כרגע באיטליה. ובאוקטובר עלולים להיות גשמים לכן בחרתי ללון שבוע שלם בג'נובה ולא באחד הכפרים על הים, ולנסוע לכפר במידה שיפה, לעשות מסלול הליכה מעל הים.

אה כן, בסוף השבוע שאהיה שם, העיר פותחת עשרות מונומנטים סגורים בדרך כלל לציבור, ואני מקווה שגם מזה אוכל להנות, זה ממש מסקרן. המבצע הזה מתקיים פעמיים בשנה; השנה זה מחר ומחרתיים והפעם שאחרי באמצע אוקטובר. העיר גם נמצאת על מפת התערוכות הזמניות הבינלאומיות כי יש לה חלל מזהיר, פאלאצו דוקאלה, ראיתי איזה יופי זה - בין השאר היה כלא בעבר - ששופץ והפך חלל די יוקרתי לתערוכות ולפעילויות. אז גם את זה יש לעשות שם. שבוע יעבור כמו כלום. וזה עוד בלי לצאת מהעיר בכלל.

כן, יש סרט של מייקל וינטרבוטום, Genova, שקצת משחק עם הסכנה הזאת שאפשר להרגיש בסמטאות, ואני רק טעמתי מהן קצת, ביום אחד. קולין פירת' משחק שם ובין השאר יש בו סצינות גם מאחד הכפרים של הים, אני מתארת לעצמי ממזרח לגנואה, ששם הנוף יותר דרמטי ושמשהו מזה אראה בפעם הבאה. לא סרט גדול אבל שווה לראות אם אפשר להוריד את זה איפשהו.

אבל לפני זה, הולנד. יש למה לחכות. וכן, בריאות זה חשוב!
 

Faria

New member
יצא לי לטייל פעמיים באזור

פעם ראשונה לפני כ8 שנים, אז לנתי בנאפולי (במסגרת טיול רכבות של חודש לאורך כל המדינה), ויצא לי גם לטייל בפומפיי, הר וסוביוס ובאי פרוצ'ידה
בפעם השניה היתה בקיץ האחרון, לנתי בסורנטו, וטיילנו גם בקאפרי, דרך אמלפי (עם עצירות בפוזיטנו, רבלו, אמלפי) והגענו גם לחצי יום בנאפולי.
&nbsp
לדעתי עדיף לשכור אוטו, ולו רק בשביל דרך אמלפי המדהימה (והייתי שמח גם לטייל באזור וסוביוס עם רכב). מצד שני, אם התוכניות שלכן מתרכזות בעיקר בנאפולי ופומפיי, אולי יש לכן פחות צורך בכך (גם החורף הוא שיקול להמנע מרכב).
 
הבעיה שאם ניסע, זה יהיה רק ל 3 מקסימום 4

ימים, אז אין אפשרות להכניס את דרך אמלפי... פעם אחרת. :)
 
למעלה