לונדון מחכה לי! וגם ליברפול

טינטיןS

New member
לונדון מחכה לי! וגם ליברפול

ביוני עושה גיחה ואני צריכה עזרה בכמה קטנות:
לפי התכנית נוחתת ומייד ממשיכה לליברפול ל2 לילות (יום אחד). לאחר מכן חוזרת ללונדון ליומיים . שאלותי-
1.איזה כרטיס נסיעה בטיוב ליומיים צריך/כדאי לקנות?
2. מתחנת הרכבת בליברפול למרכז העיר (שם אני מניחה אשן)- מונית? הליכה?
אוטובוס? על איזה מרחק מדובר? (בערך)
3. חושבת בליברפול לישון במלון "the hard days night hotel" אבל אם יש המלצות למלון אחר בהתייחסות לרביעיה, שהרי בשבילה אני נוסעת - אשמח.
ומכיון שאני נוסעת לבד ): , מלון שלא ארגיש בו "יותר לבד"?
4. בלונדון- המלצה למלון חמוד וחופן בהמשך להערה בשאלה 3..
מודה מראש לכל התייחסות
 

anipo10

New member
ליברפול ולונדון

לגבי ליברפול-את יורדת בתחנת הרכבת lime street. השאלה למה את קוראת "מרכז העיר"? בגדול התחנה הנ"ל נמצאת במרחק הליכה מכל האטרקציות המרכזיות של ליברפול: רציף אלברט הוא המקום הכי תיירותי בליברפול ומן הסתם שם תבלי מרבית הזמן, גם שתי הקתדרלות המרכזיות ( מטרופוליטן והשנייה ), בניין הליבר ועוד. אם את רוצה לנסוע לאיצטדיון אנפילד אז תצטרכי אוטובוס.
בקשר ללונדון את יכולה לקנות כרטיס אויסטר ( אל תשכחי להדזכות עליו כשאת עוזבת כי את מקבלת חזרה סכום כסף מסויים כפיקדון ).
בנוגע למלונות הייתי מציע לך לבדוק המלצות באתר booking.com
 

טינטיןS

New member
לליברפול אני נוסעת ליום חיפושיות

אז האם הCAVERN נמצא ליד רציף אלברט?
 
לגבי 3

לא מכירה את ליברפול, אבל אם רוצים חברה, אופציה מאוד טובה היא הוסטל. זה לא אומר שאת חייבת לישון עם עוד 10 אנשים בחדר - יש אכסניות עם חדרים פרטיים, ויש גם כאלו שמושכות מגוון גילאים יותר רחב. צריך פשוט לחפש לא מעט בביקורות משהו שקולע לרצוי.

אוכל לומר שפעמיים עשיתי חיפוש כזה - פעם אחת לסיאול, שהאכסניות בה לרוב לא מצטיינות כל כך מהבחינה החברתית (אם בגלל הניהול ואם בגלל מיעוט דוברי אנגלית בקרב האורחים), ומצאתי אכסניה מאוד חברתית שהיתה כל כך נפלאה שנשארתי שם שבועות ועד היום אני בקשר עם המנהלת. פעם שנייה חיפשתי אכסניה משודרגת ומאוד שקטה למי שרוצה לישון בעיר אירופאית רוויית אלכוהול ורעש, ולקח זמן למצוא, אבל הייתי מאוד מרוצה מהבחירה שהתגלתה מאוד לבבית (ועם חדר האמבטיה הכי מרשים שראיתי באכסניה בכל יבשת שהיא) שאני מקווה לחזור אליה שוב בשנה הבאה.
 

טינטיןS

New member
מלון בלונדון

תודה על הרעיון. אני קצת מבוגרת , לדעתי, לאכסנייה. אבל אולי אני טועה? אני מחפשת מלון קטן, (בוטיק?) נקי ובמיקום מרכזי. לא צריך להיות מפואר. ממילא בקושי אשהה בו.
 
אם כך לכי על המלון

לא בגלל הגיל - יש מצב שאנחנו באותו הגיל ואני עדיין ישנה באכסניות עם תקציבי העלוב... (ונהנית מזה, פשוט בוחרת אכסניה שנראית מתאימה לאופי שלי)
אבל אם באמת לא תשהי במלון הרבה, אז ממילא לא תהני מהנושא החברתי באכסניה, וכבר עדיף שקט של מלון.

נדמה לי שלא ענו לך לגבי נושא התחבורה בלונדון: לדעתי הכי טוב להוציא כרטיס אויסטר (בעלות של 5 פאונד פיקדון, שאם תחזירי את הכרטיס בסוף הנסיעה תקבלי אותם בחזרה), ולהטעין אותו בקצת כסף. זהו למעשה רב קו, את מעבירה אותו בכל נסיעה כדי לשלם. המחיר של הנסיעות באויסטר הרבה יותר זול מאשר בקניית כרטיסים נפרדים. אין צורך לקנות "חופשי יומי" מאחר ואם את מגיעה לעלות נסיעות יומית של "חופשי יומי" האויסטר מפסיק להוריד לך אוטומטית תשלום על הנסיעות הבאות.
ההטענה על הכרטיס קלה ופשוטה, אפשר אפילו לעשות זאת במכונות באופן עצמאי, או בקופה של כל תחנה.
 

טינטיןS

New member
תודה על התשובה הכ"כ מושקעת

לגבי האויסטר- הגיוני שזה מה שאעשה. איזה סכום הגיוני להטעין? מה העלות של "חופשי יומי".
 
מממ....

תלוי בנסיעות (התעריפים שונים לפי אזורים, וגם אוטובוסים הם יותר זולים מהאנדרגראונד). נדמה לי שאם נשארים עם האויסטר באזור 1-2 בלבד, הוא מפסיק לחייב אותך באותו יום אחרי שהגעת לעלות נסיעות של 6.60 פאונד. עלות של נסיעה בודדת באזור 1-2 הוא לרוב 2.40 עם אויסטר (בקניית כרטיס בודד בלי אויסטר זה פי 2), בשעות מסוימת זה חצי פאונד יותר אם עוברים מאזור לאזור.
זה לפחות מה שאני זוכרת...
 

החתולית

New member
כשאת קונה את האויסטר התייעצי

עם הקופאי/ת. אם אני זוכרת נכון, הסכום המקסימלי לחיוב יומי באיזורים 1-2 הוא בסביבות 6 פאונד, אז סביר שימליצו לך לטעון סכום של כ- 12 פאונד.
&nbsp
אם את נוחתת בהית'רו ומתכננת לנסוע בתחתית למרכז העיר, ימליצו לך על סכום גבוה יותר, כדי לכסות את הנסיעה הזאת.
 

טינטיןS

New member
הגעה לליברפול מהיתרו

האם יש רכבת מהשדה או שעלי להגיע ליוסטון, או תחנה אחרת בלונדון? האם לקנות כרטיס לרכבת מראש או במקום? האם יש כמה אופציות לרכבת לליברפול, או שרק אחת (שלא יצא שהזמנתי מראש לרכבת האיטית במקום המהירה לדוגמא)?
 

tristis

New member
לקנות כרטיס לרכבת מראש

באינטרנט שבועיים מראש המחיר לכל כיוון הוא כ 30-40 פאונד.
המחיר הרגיל הוא יותר מ 80.
 
לא מכירה את הרכבות לליברפול, אבל...

את ממילא נוסעת לזמן קצר מאוד וקצוב - תזמיני מראש, גם הלוך וגם חזור לליברפול. הרי זה לא שיש מבחינתך איזשהו יתרון לקנייה במקום, אין לך יותר מדי אפשרויות להיות ספונטנית...
גם לא פעם המחיר בהזמנה מראש מוקדמת ככל האפשר יוצא יותר זול (לדוגמא, הצטרפתי ספונטנית לחברה אנגליה מלונדון לאירוח אצל חבריה בגבול סקוטלנד - היא קנתה את הכרטיסים חודש ומשהו קודם ואני ביום לפני, והיא שילמה 50% מהמחיר שאני שילמתי).
 

anipo10

New member
מתחנת יוסטון

אני נסעתי מלונדון יוסטון למנצ'סטר שזה כמעט אותו המרחק מלונדון לליברפול ( ליברפול נמצאת כ 60 ק"מ דרום מערבית למנצ'סטר ). הנסיעה ארכה שעתיים ועשר דקות ,אז מניח שלליברפול זה יכול לקחת עוד כחצי שעה. מציע לך לקנות את הכרטיס מראש.
 

michaleng

New member
רק לעניין האויסטר מול כרטיס חופשי-יומי

החופשי-יומי (=כרטיס נייר) הרבה יותר יקר מהמחיר היומי המקסימלי (price cap) של האויסטר לאותם אזורים, ראי כאן.
 

R750-Girl

New member
מלון בוטיק הוא בדרך כלל כן מפואר ומפונפן

מלון בסיסי ונקי - נסי את רשתות Travelodge / Premier Inn
אם התקציב מרשה, נסי את רשת Doubletree By Hilton - זה באיזלינגטון הוא המועדף עליי אבל גם הסניף שלהם בMarble Arch שאומנם מאחורי אוקספורד סטריט אבל שקט באופן מפתיע גם נחמד עד מאוד.
כל מלון בZONE1 יהיה במרחק תחנות בודדות מכל יעד אחר (והכי הכי כיף - ברגל)
 

טינטיןS

New member
ושוב פונה לגבי מלון בלונדון

פשוט יש כל כך הרבה... אז למי שיש המלצה למלון ביתי במיקום טוב- אשמח מאד
 
למעלה