עקרונות אין כאן, מה שיש זה תפיסות והרגלים מהעבר
פעם, היה מקובל שבטיסות תמיד היו מגישים ארוחות.
זה החל היסטורית מתקופה (שנות ה50) שעצם הטיסה היה שירות יוקרה, שבאופן טבעי התלוו אליה כל מיני פינוקים ומספרים שהיה מדובר באוכל איכותי יחסית.
כשטיסות נעשו יותר ויותר לשירות עממי (שנות 70-90) הארוחות נשארו אך נהפכו למגשים חסרי הטעם שאנחנו מכירים.
בעשורים האחרונים המגמה ממשיכה, והרבה חברות הורידו ארוחות אך גם המחירים ירדו (לא רק בגלל הארוחות כמובן
).
אם נשתחרר ממה שהיינו רגילים בעבר, ופשוט נסתכל על עצם העיניין אז מה יש לנו פה?: טיסה של 4 שעות. רוב האנשים עוברים תקופה של 4 שעות בלי ארוחה בלי בעיות. אם רעבים ורוצים לאכול דווקא בזמן הטיסה, אפשר לרכוש סנדויץ' או משהו לפני בעלייה למטוס, עם סבירות גבוהה שנבחר משהו טעים יותר מארוחת מטוסים.
אם מדובר בכרטיס שהוא יותר זול מהתחרות בהפרש מעבר לעלות הסנדוויץ' אז זה אפילו כלכלית נכון.
התוצאה המבורכת היא יותר בחירה ללקוח בלי שאורזים לו חבילות שירותים לתוך הכרטיס שהוא חייב לרכוש.
המושג "חברת תעופה סדירה", אגב, אינו מכיל בתוכו שום מידע לגבי השירות הנכלל. "חברת תעופה סדירה" זו חברה שטסה על פי לוח זמנים קבוע הרבה מראש, והמושג מבדיל אותה מחברות שכר.
כיום, יש המון חברות סדירות שהן לו קוסט, שבהן התוספות לשירות התחבורה הן מינימליות אם בכלל קיימות.