תרמיל או מזוודה?

יוקי20

New member
תרמיל או מזוודה?

עם מה תעדיפו לצאת לטיול רכבות באירופה
תרמיל טוב או מזוודה?
 
תלוי בגיל

צעירים עם תרמיל שיש בו כיסים רבים,
מבוגר עם מזוודה של 4 גלגלים.

 
למה זה תלוי בגיל?

אני לא בת 20, ולרוב אסע עם תרמיל. מכירה עוד לא מעט כמוני. אני פשוט אארוז אותו חכם כדי שיהיה קל - ומה לעשות, לטעמי האישי עבורי יותר קל להרים תרמיל מאשר מזוודה כבדה ויותר נוח להסתובב איתו. אם אוותר על התרמיל זה רק אם אסע עם טרולי קטנצ'יק של 6.5 קילו.

אבל לשואל השאלה בהתחלה אוכל לומר: מה זה משנה עם מה אנחנו היינו לוקחים? כל אחד ומה שנוח לו. קח מה שנוח לך. ובעיקר - ארוז מעט, קל יותר כשיש פחות לסחוב, כך או כך.
 
אני לא רואה אנשים בגילי נושאים תרמילים

בוודאי שיש לי אחד קטן לפרטים אישיים.
אבל הציוד שלי לנסיעות הוא בטרולי ארבע גלגלי שנוסע כמעט לבד, גם ברכבות.
לפני כן זו היתה מזוודה 4 גלגלית, רק שמשך הזמן למדתי לצמצם ציוד וכך טרולי מספיק לי ואני לא עומד בטורים הארוכים למסירת מזוודות ולקחת כרטיס עליה למטוס.
מהכניסה לשדה ועד החלק האוירי לוקח לי 15-20 דקות (כמובן שאני לא טס בשום אופן לא בחגים/מועדים/שבתות).

לצעירים יש להניח יש עוד מפעילויות חוץ מהנסיעה עצמה והליכות מומלצות עם תרמיל ולא עם מזוודה נוחה ככל שתהיה.

 
כולנו אנשים שונים

נתקלתי כבר בתרמילאים בני 60, שמסתובבים עם תרמיל ואוהל, ובשנה שעברה צעדתי בטרקים גם לצד בני 70 (היה טרק אחד שהשתרכנו בעייפותנו אחרי בחור בן 70 מקומי שנראה נמרץ, מאוחר יותר עצרנו לנוח והתחלנו לדבר איתו - בעוד אנחנו יצאנו ליום מתיש אחד, הוא חזר מטרק של יומיים כולל טיפוס הרים מקצועי וסנפלינג!). נתקלתי גם בבני 20 שלא מוכנים לנסוע בלי מלון מפנק ורכב צמוד, והם יתלוננו על הליכה ברגל של יותר מקילומטר. ונתקלתי גם בהיפך המוחלט של שני המקרים.
החלוקה הגילאית הנחרצת אינה נכונה. זה שלך ולי יש העדפות מסוימות, אינו משליך על כל בני גילנו. גם אופי הטיול אינו רק שאלה של גיל, אלא שאלה של מה אותו אדם מעדיף.
 

לאונידס

Active member
עניין של הסתברות

בד"כ ככל שמתבגרים יש יותר כסף ויותר בעיות גב.
כך שהנטיה היא להתחיל כתרמילאים וככל שמתבגרים לעבור למזוודה.
&nbsp
כמובן שמדובר בנטיה והסתברות, בודאי שיכול להיות אחרת.
&nbsp
אגב יש עוד שיקולים, למשל תרמיל גמיש יותר ולכן אם צריך להתאים את המטען למקום מוגבל כמו תא מטען של מכונית או בטיול קרוואן לפעמים הוא כדאי ונוח יותר
 

לאונידס

Active member
תלוי בטיול, איך תגיע למקום הלינה? איך תטייל?

למשל אם ההגעה ללינה בדרך סלולה למרחק קצר מזוודה. אם לא אז תרמיל על הגב.
אם אתה מטייל במכונית שכורה אז מזוודה, אם טיול רגלי בטראק אז תרמיל.
 
מזוודה בגודל המותר במטוסים, סביבות 55X45X25

ארוזה מינימלית, 6-7 קילו, שאפשר יהיה לשים אותה מתחת לצמדי מושבים, כפי שאני עושה בצרפת ובאיטליה. כמובן, על גלגלים. גודל מינימלי וכובד מינימלי הופך את העניין קל ביותר.
 

Faria

New member
אם לא כבד לך מדי - תרמיל

עשיתי טיולי רכבות גם עם זה וגם עם זה, אם אתה לא מתכנן לקחת מונית מתחנות הרכבת למלון, והציוד שלך לא כבד מדי, תרמיל טוב בהחלט יותר נח.
 

moco10

New member
אם הבנתי נכון את משמעות "טיול רכבות" אז תרמיל

זאת בהנחה שהרבה פעמים תצטרך להזיז את המטען ממקום למקום.
למזוודה יש את היתרון של סדר אך היא קשה בהרבה על הגב, גם אם רוב הזמן היא מתגלגלת. מזוודה מתאימה כשתזוזות הן מינימליות - בשדה התעופה למלון וחזרה, או שפשוט צריך מטען גדול יותר.
אפילו בטיול ברכב עדיף תרמיל כי כל יום מכניסים ומוציאים. גם פחות בעיות בלסגור את הבגאז'.
 
נכון, גם אני חשבתי על כך לבסוף. בשבילי "טיול רכבות"

זה טיול של שבועיים, נגיד, עם 4-5 לילות בכל מקום. לא כזה של חודשים עם תרמיל על הגב. עדיין, לי נעים יותר ברכבת מהירה עם מזוודה שאני יכולה לשים לידי, ולא בדרגש בקצה הקרון. יותר בטוח.
 

Faria

New member
השאלה איך את מתניידת מהרכבת למלון

כיום גם אני כנראה מעדיף מזוודה, כשהגישה שלי היא שמקסימום משלם עוד 100 שקל ולוקח מונית משדה התעופה/תחנת הרכבת למלון.
כשהייתי צעיר ב10 שנים, ויותר חשוב, מטייל עם מעט כסף יחסית, אז הבנתי שלהתנייד בעיר עם הציוד שלי למלון, הרבה יותר נח עם התיק על הגב מאשר לגרור מזוודה בדרכים (וניסיתי את שתי האפשרויות). אם התיק לא שוקל מעל 15 קילו, וזה תיק טוב שהמשקל יושב על המותניים ולא על הגב, ההליכה בעיר, עם מעבר כביש, בורות או סתם מכשולים, הרבה יותר נוחה עם תיק.
 

אודרי11

New member
לדעתי זה גם תלוי בגודל הפיזי של הנוסע

אני אישה קטנה...לקחתי פעם תרמיל (חוץ מהמזוודה), זה היה לי ממש קשה פיזית...התרמיל איים להפיל אותי אחורה כל הזמן.

לי הרבה יותר קל עם מזוודת טרולי טובה עם גלגלים, אפשר לעלות איתה לכל אוטובוס, רכבת או מונית, ואפילו לגלגל על מדרכה מרחק סביר.
 
שוב, אנחנו מתעלמים משאלת הגודל

מזוודה ענקית יהיה קשה לשים לידך, כמו גם תרמיל עצום. מזוודה גדולה וכבדה תהיה סיוט כשיהיו מדרגות או אם יישבר בה גלגל, ותרמיל כבד מאוד יהיה עונש מוחלט בכל מצב שצריך להזיז אותו.

לדעתי בסופו של דבר זו שאלה אישית, כל אחד והנוחות שלו. לי יש יותר כוח בגב מאשר בזרועות מה שהופך לתרמיל ליותר נוח, ויש מי שעבורו זה ההיפך הגמור. אבל מה שבטוח - ככל שהדבר אותו בחרתם קטן וקל יותר, כך קל יותר להתנהל איתו. בין אם זה טרולי קטן במקום מזוודה גדולה, או תרמיל של מקסימום 60 ליטר שמשקלו לא יותר מ-10 קילו.
ובסופו של דבר, לטיול רכבות כזה, בין אם הוא לשבועיים או לארבעה חודשים, אין שום סיבה לקחת יותר מדי ציוד. לוקחים בגדים לכמה ימים ומכבסים. המשקל הקל יהיה הכי נוח, בכל דרך שתארזו אותו.
 
למעלה