זה לא תקף לחברות זרות באתר לא ישראלי
http://www.consumers.org.il/category/cancelling-vacation
כאשר מזמינים באופן עצמאי מלון בחו"ל – האם אנו מחויבים לפי החוק בארץ או לפי החוק במדינה שבה נמצא המלון או לפי מדיניות בית המלון?
על רכישות בחברות ישראליות, כגון סוכנויות נסיעות או אתרי אינטרנט ישראליים, חלים החוקים של מדינת ישראל לרבות חוק הגנת הצרכן, כפי שהוסבר לעיל. אך החוק הינו טריטוריילי וחל רק על מדינת ישראל. לכן אם ההזמנה נעשית ישירות עם בית מלון או באמצעות סוכנות נסיעות בחו"ל, חלים עליה תנאי הביטול הקבועים שם. לרוב התנאים מפורטים לצרכן לפני הרכישה, ולכן חשוב לקרוא את כל התנאים לפני ביצוע ההזמנה.
רכשתי כרטיס טיסה של חברה זרה דרך אתר ישראלי. במקרה של ביטול, האם אשלם לפי חוק הגנת הצרכן הישראלי או מדיניות חברת התעופה?
השאלה היא האם חוק הגנת הצרכן חל גם על עסקה לרכישת כרטיס טיסה של מפעיל טיסה שאין לו נציגות בארץ, כשהכרטיס נרכש באמצעות סוכן נסיעות בישראל באתר האינטרנט שלו. התשובה היא כן, ולעניין זה פורסמו הנחיות מפורטות של הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן. גם אם יהיה קושי לאכוף את החוק כנגד מפעיל הטיסה הזר, הדבר אינו פותר את הסוכן, האחראי גם הוא לקיום החוק. על הסוכן להסדיר את העניין מול מפעיל הטיסה הזר, ולהבטיח את קיום הוראות החוק.
רכשתי מספר כרטיס טיסה ואני מעוניין לבטל את העסקה. כמה דמי ביטול אאלץ לשלם?
הנושא עדיין נמצא במחלוקת משפטית. בית המשפט העליון דן בשאלה האם בעקבות ביטול הזמנה של כרטיסי טיסה שנרכשו בעסקת מכר מרחוק, רשאי העוסק לגבות דמי ביטול בגין כל כרטיס בנפרד, או שמא יש לראות בהזמנה עסקה אחת. נכון להיום, בהיעדר החלטה אחרת, עלות הביטול תהיה 100 ש"ח או 5%, הנמוך מבינהם, עבור כל כרטיס.