חושבת לטוס לוינה עם Austrian Airlines אשמח לשמוע דעתכם

תומלול

New member
חושבת לטוס לוינה עם Austrian Airlines אשמח לשמוע דעתכם

אשמח לשמוע חוות דעת טובות / רעות
בעיקר חשוב לי לדעת עמידה בלוחות זמנים
והאם החברה נחשבת כטובה מבחינת בטיחות
תודה מראש לעונים
 

Faria

New member
חברה מעולה

מניסיון מועט שלי (לפני 3 שנים), טיסה בזמן וכיסאות נוחים. בנוסף יש איתם אפשרות (אם אתם בלי רכב), לשלוח את המזוודות כבר בתחנת הרכבת במרכז וינה.
 

תומלול

New member
מה הכוונה בכך שאפשר לשלוח את המזוודות?

אכן נהיה בלי רכב (בתקווה שאכן התכנון שלנו לטוס יצא לפועל...).
תודה על התגובה המהירה.
 

Faria

New member
אם את לוקחת את הרכבת ממרכז העיר לשדה התעופה

יש דלפק צ'ק אין של אוסטריאן בתחנת הרכבת ואפשר כבר שם לשלוח את המזוודות ולא להסחב איתן בעליה לרכבת/בשדה התעופה.
 

YosMan1

New member
חברה טובה מאד. טסתי איתם כמה פעמים בשנים האחרונות

הכל דפק כמו שעון.
המטוסים סטנדרטים לחלוטין, שום דבר מיוחד.
אבל העמידה בזמנים והשרות טובים.
 

YosMan1

New member
רק הבהרה לגבי סוג המטוס

אוסטריין מקצים לישראל מטוסים בהגדרה של טיסות פנים אירופאיות.
זה אומר שבדרכ אין מסכים אישיים, אין שקעי הטענה ואין מחלקת עסקים.
 
טסנו איתם בדצמבר האחרון, היה מצוין מכל בחינה שהיא
יצאו וחזרו בזמן, אוכל סבבה לגמרי. אין מסכים ואין שקעי חשמל במטוס, אבל חוץ מזה היה מצוין.
 

תומלול

New member
עוד שאלה- האם מהרגע שמזמינים אין אפשרות לביטול?

ראשית, תודה לכל העונים!
עכשיו דילמה:
בכיוון הלוך לטיסה שראיתי, נותרו רק 3 מקומות ואנחנו שניים. לצערי רק מחר בסביבות 9 בבוקר אדע אם אוכל לטוס.
איך אפשר לראות האם יש אפשרות להזמין את הטיסה, לתת פרטי אשראי ולבטל מחר בבוקר אם לא אוכל לטוס?
אני יודעת שיש הזמנות לטיסות שניתן לפעמים לשריין או לבטל תוך 24 שעות (אחותי עושה זאת לפעמים, אבל היא בדירוג מיילים מאוד גבוה ביונייטד) אבל אני לא ראיתי איך ניתן לבדוק זאת באתר.
 

xfwind

New member
לכל כרטיס יש תנאים ברורים של שינוי וביטול

בד"כ הזולים הם ללא ביטול והשינויים בעלות שמצויינת בתנאים.
גם המיילים בהתאם.
 

תומלול

New member
אז אתפלל
שעד מחר בבוקר לא יקנו

 

YosMan1

New member
אם אתה מזמין באינטרנט טיסה מישראל יש לך 14 יום לבטל

תמורת 100 שח לכרטיס.
חוק הגנת הצרכן..
בתנאי שהטיסה לא בתאריך קרוב מידי... נידמה לי שבוע אבל צריך לבדוק.
 

Nרב

New member
זה לא תקף לחברות זרות באתר לא ישראלי

http://www.consumers.org.il/category/cancelling-vacation
כאשר מזמינים באופן עצמאי מלון בחו"ל – האם אנו מחויבים לפי החוק בארץ או לפי החוק במדינה שבה נמצא המלון או לפי מדיניות בית המלון?
על רכישות בחברות ישראליות, כגון סוכנויות נסיעות או אתרי אינטרנט ישראליים, חלים החוקים של מדינת ישראל לרבות חוק הגנת הצרכן, כפי שהוסבר לעיל. אך החוק הינו טריטוריילי וחל רק על מדינת ישראל. לכן אם ההזמנה נעשית ישירות עם בית מלון או באמצעות סוכנות נסיעות בחו"ל, חלים עליה תנאי הביטול הקבועים שם. לרוב התנאים מפורטים לצרכן לפני הרכישה, ולכן חשוב לקרוא את כל התנאים לפני ביצוע ההזמנה.
רכשתי כרטיס טיסה של חברה זרה דרך אתר ישראלי. במקרה של ביטול, האם אשלם לפי חוק הגנת הצרכן הישראלי או מדיניות חברת התעופה?
השאלה היא האם חוק הגנת הצרכן חל גם על עסקה לרכישת כרטיס טיסה של מפעיל טיסה שאין לו נציגות בארץ, כשהכרטיס נרכש באמצעות סוכן נסיעות בישראל באתר האינטרנט שלו. התשובה היא כן, ולעניין זה פורסמו הנחיות מפורטות של הרשות להגנת הצרכן והסחר ההוגן. גם אם יהיה קושי לאכוף את החוק כנגד מפעיל הטיסה הזר, הדבר אינו פותר את הסוכן, האחראי גם הוא לקיום החוק. על הסוכן להסדיר את העניין מול מפעיל הטיסה הזר, ולהבטיח את קיום הוראות החוק.

רכשתי מספר כרטיס טיסה ואני מעוניין לבטל את העסקה. כמה דמי ביטול אאלץ לשלם?
הנושא עדיין נמצא במחלוקת משפטית. בית המשפט העליון דן בשאלה האם בעקבות ביטול הזמנה של כרטיסי טיסה שנרכשו בעסקת מכר מרחוק, רשאי העוסק לגבות דמי ביטול בגין כל כרטיס בנפרד, או שמא יש לראות בהזמנה עסקה אחת. נכון להיום, בהיעדר החלטה אחרת, עלות הביטול תהיה 100 ש"ח או 5%, הנמוך מבינהם, עבור כל כרטיס.
 

YosMan1

New member
חידוד הנקודה:אם מזמינים באתר של חברה שטסה לארץ אין בכלל שאלה

שהחוק תקף.
כל חברה שטסה לארץ חייבת על פי חוק משרדים בישראל וכפופה לחוק הישראלי.
אם מזמינים באתר כמו בוקינג ודומיו שאין להם משרד בישראל אז החוק לא חל.
 

Nרב

New member
הסתכלתי על החוק (אני לא משפטנית) ואני לא רואה את מה שאתה

אומר. כמו שכתוב החוק הוא טריטוריאלי. לא נראה לי שהוא חל על חברות כמו איזיג'א, ריינאייר, ויז וכו' שמוכרים ישירות באינטרנט
 

YosMan1

New member
א. אני כן משפטן ב. כבר עבד לי עם סוויסאיר בלי שום בעיה

על הזמנה שעשיתי לטיסה (מהארץ) באתר הבינלאומי.
מתקשרים לנציגות בארץ ומבטלים.
החוק הוא אכן טרוטריאלי אבל:
לפי חוק הטייס כל חברה שטסה לארץ חייבת להחזיק נציגות בארץ ולכן החוק חל גם על טיסות שמוזמנות באתר הבינלאומי, בתנאי שהטיסה יוצאת מהארץ.
 

YosMan1

New member
יכול להיות שהחברות החדשות(ריינאר, WIZZ...) ינסו להתחמק מהחוק

בתירוצים שונים.
בחברות הותיקות לא מתווכחים בכלל.
 
למעלה