עשרה מסעות קולינריים סביב העולם

YHS

New member
לעניות דעתי האישית
אין אפילו סיבה אחת.....
או במילים אחרות - יש אתרים עדיפים השנה.
 

oren1947

New member
צריכים לנסות את כל האפשרויות,בהתאם לגיל לחשק ולמצב הכיס
רכב שכור זה נהדר
מאורגן עם חברה נחמדה זה גם נחמד
ושייט באוניות הגדולות זה הרבה יותר,אולי אחרי שניסית כבר הכל,וחשבון ההוצאות בהתאם.
זה בפירוש לא מנו ספנות,באמת שלא.
החדרים סבירים..הנופים..האוכל..והבילויים בערבים..השלווה שבשייט..הכל מאורגן ודופק נהדר.
ובכלל צריכים לנסות את הכל.
 
"בהתאם לחשק"(או טעם) לא הולך עם "הכל"
לי אישית, למשל, קרוז בספינת ענק נשמע כמו עונש. אני לא אוהבת מלונות גדולים, וזה עוד אחד שאי אפשר לצאת ממנו בכל רגע כשמתחשק - כלוב מזהב לטעמי (ו"זהב" גם במחיר...). אני גם לא מעריצה גדולה של שייט מניסיונות העבר שלי, כך שמבחינתי נוף של ים מהחלון עדיף כשהמלון שלך על יבשה... זה לא סוג החופשה שמתאימה לי אישית, גם אם אי פעם אוכל לממן אותה.

אישית, החוויה של לישון באוהל בחור נידח בשמורת ספארי באפריקה, בלי מים זורמים, היתה מדהימה - גם נוח (היו מזרנים רגילים, אז מבחינתי זה כמו מיטה), גם הכוכבים מעל, גם לראות ג'ירפה הולכת לצדך ובוהה בך בפליאה בעודך מצחצח שיניים, גם לשמוע שאגות אריה בחוץ בלילה (כן, הבחור שיצא לשירותים בלילה היה פחות נלהב מהסיטואציה...). אני באמת ממליצה גם למי שנוסע לספארי בלודג'ים לנסות את זה פעם. אבל יש אנשים ששונאים קמפינג ולא יעשו את זה בשום מצב בעולם, גם לא בשם "לנסות הכל". לגיטימי.

כן כדאי להתנסות ולנסות דברים חדשים, וכבר קרה לי ששיניתי את דעתי, או שטעמי השתנה עם הזמן. אבל אנחנו גם מכירים את עצמנו מספיק כדי לדעת לפעמים האם בכלל שווה להקדיש למשהו מסוים מכספנו ומזמנינו, או להחליט אם זה בכלל נראה לנו אטרקטיבי מספיק (כאן ה"חשק" נכנס לשיקולים).
 

oren1947

New member
הגיל הגיל..כל דבר בעיתו
אוהל...כבר נראה רחוק כל כך,מאז ימי הכנרת עם הבנות.
רוצים רווחה..נוחיות..מיטה נוחה..שירותים נקיים..מזגן..חימום..כלי קפה בחדר
באונייה יש הכל!
ואתה עדיין יכול להיות לבד
 
זה לא רק גיל
פגשתי גם בני 60 שמעדיפים לטייל עם אוהל ובני 20 שאפילו לא היו מוכנים לישון בחדר פרטי באכסניה אם אין שירותים צמודים. חברה טובה שלי, בת 65, חזרה לאחרונה ממסע באפריקה באוהלים. עניין של טעם (אגב, אישית, כיום, גם אני מעדיפה לישון בחדר).

"יש הכל" זו שאלה של השקפה. לשבת בבית מלון זה משעמם מבחינתי, אין בו הכל, לא שום דבר שמסקרן או מלמד או חדש עבורי - בשבילי מקום לינה זה לנוח בסוף היום, אחרי שאת כולו טיילתי בחוץ, הלכתי ברחובות, פגשתי אנשים, נסעתי לטבע. מבחינתי שייט זה לשלם יותר בשביל לקבל פחות (בגלל שה"מלון" סוגר אותך רוב הזמן ואינך יכול לרדת/לצאת מתי שתרצה כמו מלון על היבשה).
כאמור, זו שאלה של השקפה וטעם. לכן גם אין טעם לשכנע לטובת X, או לקבוע שיש במקום אחד את "הכל" עבור כולם. שכל אחד יבחר במתאים, בנוח, בהגיוני ובאטרקטיבי עבורו.
 

moco10

New member
כל אחד והעדופותיו שלו, אך לא עובדות משלו
התאור שלך של "מלון סגור" פשוט לא תואם את המציאות ברוב ההפלגות.
בפועל, רוב החלק ה"סגור" זה בלילות, בשעות שגם כשאת במלון יבשתי את במלון.
ברוב הימים האונייה עוגנת בנמל ואת יכולה להסתובב איפה שאת רוצה בתנאי שתחזרי בזמן.

בכלל, ההשוואה בין זה לבין טיול אוהלים, כאילו שאתה צריך להיות או חובב של האחד או של השני, היא טעות.
אני, ואני חושב כך גם רוב האנשים, יכולים להנות ממגוון רחב של סוגי טיולים. אין כל סתירה בין להנות מטרק רגלי עם אוהלים, טיול ג'יפים, טיול ברכב רגיל, טיול עירוני או הפלגה.
ההיפך, הגיוון, לא רק ביעדים אלא גם בסוגי הטיולים רק מוסיף.
 
לא השוויתי
אני מסכימה שזה לא "או או", ואפשר ליהנות ממגוון. הצגתי את זה כך שכמו שיש אנשים מסוימים שיגידו "עברתי את הגיל, לא מוכן לנסות, זה עונש בשבילי", כך זה יכול להיות ההיפך. בני אדם שונים, טעמים שונים, הרגשה שונה, ולכן גם החלטה שונה על מה שווה להוציא את הכסף.

וכאמור, זו ההרגשה שלי לגבי שייט. אתה יכול לא להסכים, אבל זו התחושה שלי. כאדם שלא אוהב מלונות גדולים ומבלה את רוב שעותיו מחוץ למקום הלינה הספינה לא מפתה אותי, אז אין מבחינתי שום היגיון לשלם הון על מלון שתוחם את הזמן שלי בחוץ או נותן טווחים קצרים מדי לטעמי לביקור במקומות. יצא לי להיתקל הרבה בספינות קרוז כאלו עוצרות לחצי יום במקומות שהייתי בהם שבוע-שבועיים ויותר, זה בעיניי לא מגרד את השטח.
אבל שוב, לא ברור לי למה לנסות לשכנע. זה הטעם שלי, וזה שלך. לא כולם חייבים ללכת לאותן חופשות.
 

moco10

New member
אני מסכים, רק ציינתי שתאור הפלגה
כמצב בו כלואים במלון (אונייה) הוא פשוט לא נכון עובדתית.
מה שכתבת עכשיו על כך שלוח הזמנים קשיח זה נכון, אבל זה כבר משהו אחר ממה שכתבת תחילה.
 
תיארתי הרגשה
לא באתי להתווכח על שעות בלו"ז או לשכנע מישהו לוותר על קרוז. לי מלון על מים שעוצר רק בלו"ז מאוד מסוים מרגיש ככלא. כמו שיש אנשים שאוהבים לטוס כי מבחינתם מטוס מתחבר בראש לאושר ביציאה לחופש בחו"ל, ולי זה תמיד נראה כמו המקבילה השמיימית של אוטובוס - סתם נסיעה עם מושב לא נוח שחייבים לעבור כדי להגיע ל-X. שתי הדעות לא טועות, הן פשוט דעות והרגשות.
שוב, לא מבינה מה הלחץ לשכנע אותי אחרת.
 

רזאי

New member
סידרת לי קפיצה לפריז

הבת שלי עברה על הארועים, גילתה רטרוספקטיבה על פיסארו, ומיד התחילה לקפץ באושר.
כנראה נטוס באביב, מה לא עושים בשביל הילדים...
 
יש שתיים, אחת במוזיאון לוקסמבורג-סנאט (הוסיפו לו את הסיומת
הקטנה הזאת לאחרונה), כשהולכים ברח' ווז'יראר במקביל לגן, ממשיכים מאה מטר קדימה והכניסה שם. המוזיאון לא ענק והוא מארח רק תערוכות זמניות. אז שם זו לא הרטרוספקטיבה אלא התמקדות בשנת חייו האחרונה, כשצייר בכפר קטן ליד פריז.

התערוכה המקיפה היותר היא במוזיאון מרמוטן ברובע ה-16. שמחוץ לתערוכה זמנית מציג כמה תמונות פנטסטיות וגדולות של ברט מוריזו, בין הנשים המעטות שציירו בהיסטוריה והגיעו להכרה.

חוץ מזה, חגיגה של אוספים פרטיים בכל רחבי העיר. בלובר האוסף הפרטי הכולל את המספר הגדול ביותר של יצירות רמברנדט, לצדו תערוכה של רישומים והתערוכה הגדולה שתמשוך הכי הרבה, של ורמייר וסביבתו.

בארמון הקטן צרפת של המאה ה-18 שוב, אוסף פרטי, ולצדה יצירות דתיות מכנסיות, גם כן מאותה תקופה. זה מעניין.

באורנז'רי אוסף פרטי מיפן, אימפרסיוניסטים.

באורסה ציורים מיסטיים.

בז'קמר אנדרה אוסף פרטי קטן (אין שום מקום לתערוכות זמניות גדולות) של אליסה קופלוביץ, האישה העשירה בספרד, אוסף שנשמע מעניין והבית כולו מלא יצירות מעולות גם מחוץ לתערוכה זמנית.

וכמובן, תערוכת המאה למותו של רודן, בארמון הגדול. שם צפויים תורי ענק.

אה כן, קוניאק ז'ה, הבית הקטן ההיסטורי במארה, ציורי קרנבל וחגיגות מוונציה, מהמאה -18. איזה כיף.

ועוד, ועוד...
 

רזאי

New member
תודה

נלך גם לשם. זה הצייר האהוב על הקטנטונת.
בבדיקה של כל לוחות הזמנים שלנו, כנראה נוכל להגיע לפריז רק בתחילת יוני. מזל שכל התערוכות עוד יוצגו אני מתכוונת ללכת גם לזו של רודין ולכמה שיותר מהאחרות.
כמה נפלא שאפשר לקחת את הילדה לתערוכות שמעניינות אותה. אני בגילה זכיתי רק לקבל את הקטלוגים שהביאו אלה שטסו לראות את התערוכות.
 
כמה נפלא שזו בקוניאק-ז'ה מזכירה את ונציה
טייפולו - אולי הגדול מכולם במאה הזאת, אני צריכה פעם לבלות כמה ימים באודינה, שם האוסף הגדול ביותר של יצירותיו מחוץ לוונציה. וגם קנאלטו, לונגי. מייד עושה חשק לזו שעל המים.
 

רזאי

New member
דווקא לוונציה עוד לא הגעתי

ככה זה כשרוב הנסיעות קשורות לעבודה.
באיטליה ביקרתי בנתיים רק ברומא. מזל שחמותי ביקשה שנטייל איתה לטוסקנה, אז באוקטובר אני אגיע סוף סוף לאיזור.
לוונציה והסביבה אני עוד מחכה. בטוחה שעוד תהיה הזדמנות.
 
למעלה