4-6 ימים בריביירה הצרפתית עם רכב

Ofer Bronstein

New member
4-6 ימים בריביירה הצרפתית עם רכב

אהלן,
חברה שלי ואני נוסעים בתחילת חודש מרץ ל-4 או 6 ימים בריביירה הצרפתית (הטיסות ל/ממרסיי). חשבנו לשכור רכב ולנסוע ממרסיי לניס וחזור, ברגוע, ולראות דברים בדרך במהלך הנסיעות.
1. אשמח לקבל המלצות לדברים שמאד כדאי לראות בדרך. זה יכול להיות ערים, כפרים, טבע - בעיקר דברים עם אווירה רגועה.
2. האם נוח שם לא להזמין את כל המלונות מראש, אלא פשוט להיכנס בערב לבית מלון/פונדק כלשהו, ולהזמין חדרים לאותו רגע? מישהו התנסה בזה? זה כדי שנוכל לזרום עם הנסיעה ולהחליט באותו רגע באיזו עיר לישון, כתלות באיפה אנחנו נמצאים.
תודה רבה!
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
במרץ סביר עדיין לחפש לינה מדי לילה
אמנם בחרת במרסיי כנקודת התחלה, אבל הייתי מציעה לנסוע עד מונקו, אם כבר אז כבר. יש עיירות מקסימות בדרך, אבל אם מענין אתכם לראות את בירת פסטיבלי הסרטים היא קאן כמובן כמו גם בשביל הנוף Nice , EZE אנטיב וסן טרופז שהיתה פעם ה-מקום ברביירה, אני חושבת שירדה קצת מגדולתה. הכביש די פתלתל בעיקר כשזונחים את הכביש הראשי ונוסעים קצת צפונה ממנו לכפרים כמו ל-EZE.
 

Faria

New member
לא התלהבתי במיוחד מסן טרופה או אנטיב

מניח שהן נחמדות למי שמגיע בקיץ לנופש על חוף הים, אבל כערים לטייל בהן הן פחות מלהיבות אותי מהאלטרנטיבות בסביבה.
 
נראה לי שבתקופה זו של השנה אין בעיה להזמין באותו היום

זה רחוק מלהיות שיא העונה. קחו בחשבון שהזמנה כזאת עלולה לקחת זמן יקר מהטיול עצמו. ושימו גם לב בערים האם ניתן להיכנס אליהן ברכב, ואיפה לחנות. הסדרי החניה בצרפת שונים מכאן וההעדפה היא לתחבורה ציבורית על פני כניסה וחניה של רכב פרטי.
 

Faria

New member
כמה הצעות

אם יש לכם זמן או אפשרות (במידה וזה טיול של 6 ימים ולא 4), מומלץ לצאת קצת מערבית ממארסיי לאביניון וארל, שתי ערים ממש יפות (לפי גוגל מאפס המרחק מאביניון למארסיי הוא כשעה ורבע) וממארסיי לארל כשעה. אפשר נניח לקחת יום שלם ולבקר בשתיהן עם סה"כ 3 שעות נסיעה (מארסיי-ארל, ארל-אביניון, אביניון-מארסיי).
&nbsp
בקרבת מארסיי ישנה כמובן אקס-אן-פרובאנס (שהיא חובה למי שנמצא במארסיי) שנמצאת מרחק קצר מאד צפונית למארסיי, וקאסיס שנמצאת כ20 דקות נסיעה מזרחית (על החוף) - עיירה קטנה, איזור המרינה בה מאד יפה, מקום מושלם לסיבוב קצר וארוחה קלה/משקה טוב על המרינה.
&nbsp
באזור הריביירה, בין קאן לניס ישנן שתי עיירות מאד יפות ששוות ביקור - קנייה סור מר וסט. פול דה ואנס. (Cagnes-sur-Mer, St. Paul de Vence) שתיהן עיירות שנמצאות על גבעה, אם יש כח, שווה לעלות ברגל ממרכז קאנייה למעלה בעיר העתיקה, בין העצים והבתים הישנים המאד יפים. בסט. פול שווה מראש להגיע לראש ההר עם רכב, עיר עתיקה מוקפת חומה, עם נוף יפיפה למטה.
&nbsp
קצת אחרי ניס ישנן עוד 2 עיירות נחמדות, St-Jean-Cap-Ferrat, עיירת חוף של עשירים, ישנה שם וילה אפרוסי דה רוטשילד, של מישהי מהמשפחה המפורסמת, שבנתה וילה יפיפה עם גנים מרהיבים. עיר נוספת שהיא "חובה" זאת Eze, שוב, עיירה קטנה על הר (יש גם חלק תחתי, פחות מעניין).
&nbsp
סביר שאם תהיו בניס, גם שווה לקפוץ עד מונאקו להנות קצת מהעיר העשירה, מפוצצת במכוניות פאר ויאכטות. ישנן שתי דרכים מניס למונאקו, אחת לאורך הים (בדרך הזאת אפשר לעבור בSt-Jean) שהיא נחמדה, אבל למי שאוהב לנהוג בדרך מרהיבה באמת, ישנה הדרך של ההרים, כביש 6007 שזאת אחת הדרכים היפות ביותר בהן נהגתי (הדרך עוברת בחלק העליון של EZE אז שווה עצירה). רק להזהר בדרך הזאת, היא מאד מעודדת לשים רגל על הגז, וקיבלתי בה קנס על כך שנסעתי 71 קמ"ש בדרך של 70(!!!) (המצלמה קלטה אותי על 76, אבל יש הפחתה בגלל אי דיוקים, אז למעשה קיבלתי קנס על 71 באזור של 70).
&nbsp
&nbsp
לגבי מלונות, בהחלט אפשרי לא להזמין מראש, אבל כיום גם לא צריך לעבור בין מלונות ולחפש, פשוט תתקין אפליקציה של Booking, ועשה זאת במהירות ובקלות.
 
ביום יפה, אם יש 6 ימים, אפשר לטעום גם מאיטליה

על החוף בורדיגרה חמודה מאוד ויש לה כמה רחובות עתיקים מקסימים למעלה מעל החוף. (Bordighera). גם חוף וטיילת יפים.
או לכו לפי הבלוג הזה ועלו לכפרים שבוואל נרביה. אבל אני חושבת שלא מדובר בנהיגה קלה, הייתי באזור וזה עוד ועוד כבישים צרים לטפס:
https://french-riviera-blog.com/201...eacqua-and-the-villages-of-the-nervia-valley/

ליד ונטימיליה, ממש על הגבול, גני האנברי. לא הייתי לצערי אך אם תרצו זה אולי גיוון יפה מניס:
http://www.giardinihanbury.com/en
 
למעלה