הזהרו בשכירת דירה דרך ABnB בניו יורק

לא מפתיע אותי
ברור לי שאני נפלתי על חוויה גרועה מאוד שחריגה מרוב הרשמים של חבריי מהאתר, אבל היא הספיקה לגרום לי לא להתקרב לאיירBNB יותר. לפעמים צריך רגולציה, לפעמים - ואני מהמקצצים בעלויות על כל דבר בלית ברירה - עדיף לשלם יותר בשביל לקבל את המינימום של המינימום שמרוב שהוא מינימום אף פעם לא נתתם את דעתכם עליו: העובדה שמקום הלינה שלכם הוא אכן מקום לינה שמותר לכם חוקית לשהות בו.

גם בסיאול, בברלין ובעוד מקומות נלחמים נגד האתר. מי מבטיח לכם שבהזמנה מוקדמת עד שתגיעו לשם יהיה לכם בכלל חדר?
 

moco10

New member
ואם הייתה לך חוויה רעה במלון לא היית מזמינה יותר מלון?
בלי להיכנס לעינייני ניו יורק וערים אחרות שיש שם עיניינים מיוחדים, מה ההיגיון לפסול קטגוריה בגלל מקרה אחד?
אצלי כל מקרי האיירבנב היו מצוינים ובמלונות היו לפעמים נפילות, אז מה? זה כמובן לא מפתיע כי פשוט הייתי בהרבה יותר מלונות.

הדבר היחידי הרלוונטי למזמין לינה זה אם יש סיכון בלתי סביר ליפול דווקא כשמזמינים בקטגוריה מסוימת או שירות מסוים. כפי שכתבת בעצמך, ברור לך שזה היה חריג, אז איך פוסלים על סמך מקרה שאת יודעת בעצמך שהוא חריג?
 
הסבר
לא פסלתי על סמך טיב הדירה. היה לי מקרה רע שנבע מהמצב החוקי השונה של איירBNB על פני מלון. התברר שהאדם שמשכיר את הדירה באתר אינו הבעלים שלה (אלא דייר שעזב את הדירה לפני סוף החוזה ובינתיים עושה ממנה כסף בלי ידיעת הבעלים), והבעלים לפתע הודיע לאותו בחור שמאחר והחוזה פג בעוד שבוע וחצי הוא קופץ תוך שעה להראות את המקום לדיירים פוטנציאלים חדשים ביודעו שהדירה כבר ריקה ומוכנה...

זה מצב שלא יקרה בבית מלון.
כמו שאמרתי - באיירBNB לא בהכרח מובטח לך הדבר הכי בסיסי, כל כך בסיסי שאתה אפילו לא חושב עליו כעל פרמטר, שהוא העובדה שהשהות שלך במקום חוקית.
 

moco10

New member
אז נפלת על נוכל, נדיר אך קורה
גם הזמנת חדר במלון יכולה להיתקל בנוכלות. יותר סביר שלא תתממש בגלל בעיית אמינות אחרת שאינה פלילית ונכתבו בעבר על מקרים כאלה פה בפורום.
ולמה רק להסתכל על לינה. יכול להיות שיכייסו אותך בעיר מסוימת, זו סיבה להימנע לטייל בעיר המסוימת?

הנקודה היא שאתה מתארת מקרה שאת בעצמך מבינה שהוא חריג ואינו מעיד על סיכון מיוחד בעצם שירות איירבנב, אבל מסיקה מכך מסקנות על הזמנת לינה דרך השירות.

מה שיותר רלוונטי ואשמח אם תשתפי (וזה באמת יהיה כבר יותר רלוונטי לאיירבנב) זה איך אירבנב הגיבו והאם קיבלת את כספך חזרה.
 
זה לא נכון
ההשוואות שלך לא קשורות זו לזו. בכל מקום בעולם יש פשע ברמה כזו או אחרת, מה זה קשור? מפשע אפשר גם להיזהר ולנהוג בחוכמה. למשל, לשכור מקום לינה בטוח וחוקי על פני דירה שחוקיותה להשכרה לתיירים אינה ידועה.

אני למודת מסעות בכל רחבי הפלנטה, בכל יבשות העולם. כן, יש מקומות לינה טובים יותר או פחות, אבל זו היתה הפעם היחידה ששילמתי בלי ידיעתי על מקום שאסור היה חוקית להשכירו ללינה.
זה לגמרי פרצה שיש באיירBNB לעומת מקומות לינה מוסדרים. איירBNB חשוף יותר לבעיות ממלונות/הוסטלים מוכרים ומוסדרים, ובעיקר בערים שבהן יש מאבק נגדו. בסופו של דבר אתה נסמך על טוב לבם ואמינותם של אנשים פרטיים, שאין לך מושג מיהם, וגם במקומות שלא הוציאו את האתר מחוץ לחוק השטח הוא לפעמים אפור. לפעמים המשכירים אינם בעלי הדירה ולא קיבלו רשות להשכיר, לפעמים הם לא מדווחים לרשויות המס, לפעמים השכנים יכולים לפנות למשטרה ולומר "הי, פתחו פה עסק לא חוקי בדירה ליד". אנשים פרטיים גם יכולים לבטל ברגע האחרון ללא סיבה - ואני מכירה אנשים שזה קרה להם. אז הכסף הוחזר בסוף, אבל אם אתה בטוקיו בשיא העונה, לך תמצא עכשיו על מזוודותיך משהו חלופי. או במקרה אחר, חבר שמשתמש בקביים שכר דירה שהוא וידא מראש עם הבעלים שוב ושוב שאין מדרגות, הגיע והיו כאלו, באופן שהופך את המגורים במקום לבלתי אפשריים. הוא נאלץ לבטל את השכירות שהיתה לחודש שלם, למצוא תחלופה לאותו לילה ולבזבז את כל היום הראשון בחיפוש היסטרי אחרי דירה אחרת באתר. הכסף הוחזר, אבל חודש אחרי וגם לאחר לא מעט התכתבויות והתעסקויות, ועד אז היה לו קשה כלכלית להוציא באותו חודש כפול מהתקציב המתוכנן.
 

moco10

New member
כנראה לא הצלחתי להעביר את הנקודה
ההבדל בין התהליכים והגופים המעורבים בהזמנת מלון והזמנת איירבנב ברורים.
אני מקבל גם שיש בתהליך האיירבנב סיכון יותר גבוה מאשר בתהליך המלון, אבל גם בין כל שתי חברות תעופה אפשר למצוא סטטיסטיקה על אחת שקצת פחות בטוחה מהשנייה.

העיניין שלנו כתיירים אינו להשוות סיכונים יחסיים בין הנ"ל, אלא לבדוק אם הסיכון בהזמנת איירבנב הוא מסוכן מידי באופן מוחלט למטרותינו. ביטחון מוחלט יש רק בלהישאר בבית, וגם זה לא.

פה ניתן להגיד באופן קטגורי, אם נוציא את אותן מקומות עם בעייתיות ידועה, שלא, איירבנב אינו מסלול מסוכן.
ההוכחה לכך מאוד פשוטה ואפילו לא נגזרת מכך שהדבר נעשה כבר לעיניין שבשגרה אצלנו ואצל מכרינו. ההוכחה לכך היא ההצלחה הפנומנלית של איירבנב עצמם. אין שום דרך שהשירות היה נוחל כזו הצלחה וגדל כל כך אם היה מדובר במשהו מסוכן.

כמו שציינתי את לוקחת מקרה שמוסכם שהוא חריג ועל סמך מקרה בודד זה את מסיקה מסקנות מרחיקות לכת דווקא על איירבנב. למה לא להסיק את אותה מסקנה דווקא על העיר שבא זה קרה לך ולהמליץ לא ליסוע לשם? הרי הכללות אפשר לעשות לאיזה כיוון שרוצים. הנתון היחידי הוא שנפלת לרוע מזלך על נוכל. זה גם יכול לקרות במלון (עם נוכלות מסוג אחר) ויכול לקרות גם בחנות.

לא ענית אם קיבלת את כספך חזרה ואיך איירבנב התנהגו בקשר למקרה - שזה הנתון הרלוונטי לכל מה שקשור לאיירבנב.
 
נסכים שלא להסכים
כמו שבעצמך אמרת, איירBNB הוא אתר שיש בו סיכון גבוה יותר מאשר בהזמנת מלון. אם אתה בוחר לקחת את הסיכון הזה, סבבה. אני לא.
ההשוואה לחברות התעופה היא שוב לא דומה: זה כמו השוואה בין שני מלונות שונים, לא בין שתי שיטות שונות בתכלית עם אופן פעילות שונה לחלוטין.
אמרתי שאני כנראה חריגה בניסיון מול חברי הפורום, אבל נתקלתי בעוד מקרים כאלו ולא מעט, וגם יש כאלו בתקשורת מעת לעת. זה ממש לא מקרה בודד. כולם נובעים מהמודל השונה, לא מרמה של חדר להשכרה - ההסתמכות על הרצון הטוב של אדם פרטי ואמינותו, שלא תמיד גם איירBNB יכולה לשלוט בו, ועל כך שבמקומות שונים מדובר בתחום אפור בצורה כזו או אחרת. זה כמו לבחור לערוך חתונה מפוארת באולם אירועים שלא בטוח שיש לו רישיון עסק - לרוב הזוגות לא קורה כלום, אבל אם תהיה האחד שיומיים קודם המשטרה תסגור לו את השאלטר, אכלת אותה. מי שרוצה ללכת על זה, בהצלחה.

שוב, לא נשכנע אחד את השני.

לא רוצה להיכנס לפרטי המקרה מסיבות אישיות. הוא היה ממש ממש רע. קיבלתי את הכסף למעט הלילה הראשון שלא היתה לי שום ברירה אלא להישאר במקום (על אף שאשכרה נאלצתי להסתובב ברחוב שעתיים בזמן ביקור הבעלים, תוך שהציוד שלנו מוחבא ממנו, ועל אף בעיות נוספות שנבעו מהמצב - אבל מסיבות שונות עד כמה שרצינו לעוף מיד מהמקום לא היתה אלטרנטיבה לאותו לילה). אבל לקח זמן לקבל את הכסף (שהוא סכום גדול עבורי) חזרה, והכל לווה בהרבה עצבים ועצב, והביטול בדקה התשעים והצורך לחפש תחליף ליתרת החופשה גרר מסיבות שונות עוגמת נפש עצומה, הפסד כספי ופספוס הזדמנות חד פעמית כלשהי, ששום החזרת כסף לא יפצו עליהם.

סיימתי את הדיון. אמרתי את דעתי, נסכים שלא להסכים.
 

moco10

New member
אין בעייה לא להסכים, אבל אני רק רוצה להבהיר את משמעות
ההשוואות שלי , כי בנקודה שאני מנסה להבהיר הן דומות מספיק:

אם הסיכון של B גבוה מהסיכון של A, אבל הסיכון של B נמוך מאוד אז אין הרבה רלוונטיות לכך שA הוא אפילו עוד יותר בטוח. וכמובן לB יש יתרונות שאין לA.
זה כל העיניין שבהשוואה. השאלה היחידה המענינת את התייר זה האם איירבנב זה מסלול מספיק בטוח, לא אם יש מסלול עוד יותר בטוח, כי הרי יש עוד היבטים שלא קשורים לביטחון שמבדילים בין מסלולים.

גם צריך להפנים איך ניסיון אישי משפיע על ההחלטות שלנו והאם זה סביר.
ברור שאת מושפעת כאן ממקרה שקרה דווקא לך, אבל אם משהו קרה לנו, למכר או לאלמוני גמור זה לא באמת משנה לצורך העיניין בקבלת החלטות עתידיות.
 

xfwind

New member
חוות הדעת ב-AIRBNB הן לא מסננת טובה?
הנסיון שלי מצויין.
 
לא הסתכלת על הביקורות של אנשים על הדירה?
אני לנתי ב airbnb בעבר, בדקתי היטב את הביקורות על הדירות, השוויתי, והלכתי על זו שנראתה לי אמינה ביותר.
 
הסתכלתי
היו ביקורות, לא מעט, וכולן טובות.
כל מי שהיכרתי שנפל עם דירות באתר (לא בגלל איך שהן נראו או ניקיון, אלא ביטול של הרגע האחרון מצד הבעלים, השכרה לא חוקית ושאר בעיות שנובעות מהתנהגות הבעלים) לקח דירות שהוא השווה, עם ביקורות טובות.
 

yossialef

New member
באם בפניה שמאלה אין תמרור האוסר פניית פרסה אז מותר
נושא AIRBNB בניו יורק בדיונים בין החברה לבין העיריה, בלי קשר לאיזשהו חוק
פדראלי (ממשלתי) ואו מדינתי (מדינת ניו-יורק). זה מאבק ראש בראש בין עיריית ניו-יורק ל- AIRBNB. רק בתחילת חודש דצמבר תיתפרסם ההחלטה/הפשרה בנדון.

במקרה הזה מדובר בסיכסוך שכנים למיטב הבנתי. (הדיירים השוכרים הרעישו לא הרעישו) ונקמנות מכל סיבה מצד דייר בבניין המלשין בבעל הדירה שהשכיר את דירתו לתיירים דרך AIRBNB.

מי שמגיע לניו-יורק כל עוד לא נקבע כלום באופן סופי, לא תהיה לו בעיה לדעתי.
מי שמתכוון בעתיד לשכור דירות דרך AIRBNB בניו-יורק ואו בשאר הערים שהכריזו "מלחמה" על AIRBNB, מומלץ שיבדוק מוקדם ומראש מה הוחלט מבחינה חוקית בנדון.
 
חברה חזרה עכשיו מירח דבש עם סיפורי זוועה על AirBnB
כולל חדר אחד שישנו בו, באותו החדר על מיטה שנייה, בעלת הדירה ובנה הפעוט.
אישית פשוט אף פעם לא הסתדרתי עם הממשק, דווקא ניסיתי לשכור דרך האתר בעבר אבל לא הצלחתי אז ויתרתי. יש מספיק אתרים להזמנת מלונות וצימרים, אין שום סיבה שאתעקש על אחד שהוא (אפילו רק טיפ טיפה) פחות נוח לי.
 
למעלה