שווקי חג המולד הטובים ביותר בגרמניה (מסע אחר)

החתולית

New member
קיטש אירופאי במיטבו
כשונאת חורף שסובלת מקור, אני טובלת רגלי בנסיעות חורף לאט לאט

קודם בוקרשט, השנה לונדון, ובסוף נגיע גם לגרמניה, צ'כיה ואוסטריה.
&nbsp
&nbsp
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אני נמנעת מנסיעות חורף עד כמה שניתן
אני סובלת מקור, שיני נוקשות למרות שאני עטופה כמו תינוק. סבל נוראי. אין סיכוי שאעשה מסע חורפי לראות נופים, לטייל בערים ובעיקר כשיש שלג ורוחות מקפיאות. היוצא מן הכלל הוא נסיעות לבן ומשפחתו שבחורף הקור שם מגיע למינוס 20 ואני שורדת למרבה הפלא. הסיבה היא מכיוון ששם מחממים הכל ובצורה מוגזמת, אז לצאת מהבית החם, לרכב החם, לחנות החמה וחזרה? בכלל לא נורא. אבל זה המקסימום שאני מעזה. סיבוב קניות וסדורים וחזרה לבית החם.
אני קוראת את כל אלו שכותבים על מסעם בחו"ל בחורף "קרררררררררר נורא אבל נפלא..." בסדר, שיהיה לכם נפלא, אבל אני לא שם.
 
גם אנחנו נמנענו מזה עד עכשיו. השנה לראשונה ננסה את זה פעמיים
בהפרשי זמן קצרים ביותר - בכריסטמס טסים ל5 ימים בוינה עם הילדים, ו3 שבועות אח"כ טסים לגיחה זוגית בברלין ל5 ימים (הופעה של גרין דיי, אחרת זה בפירוש לא היה אפילו עולה בראשי!).
הצטיידנו כבר בביגוד חם ותרמי לכולם (נקנה בהדרגה ולאורך השנים בארה"ב, בקנדה ובדקתלון בברצלונה) - חולצות תרמיות, גטקעסים, גרבי צמר עבים, פליזים עבים, מחממי צוואר וכובעים מפליז. לי יש גם מעיל פוך מקולומביה. נקווה שכל זה יספיק. במקרה הכי גרוע נקנה עוד ביגוד רלוונטי בווינה, ונדלג מבית קפה אחד למשנהו במשך 5 ימים

מודה שבזמנו כשהזמנתי את כרטיסי הטיסה לווינה בעיקר התלהבתי מזה שחופשת חנוכה מצטלבת בדיוק עם חג המולד, והתלהבתי מאוד מהאפשרות (הקלושה אמנם, אבל עדיין קיימת) לשלג כחוויה עבור הילדים. פחות חשבתי על מזג האוויר הנדרש כדי שהם יחוו שלג

בקיצור - עוד חודשיים נגיע למסקנה האם כל הסאגה הזו הייתה חד פעמית או שמא זה משהו שדווקא אפשר לחזור עליו.
 

אודרי11

New member
בדיוק אני...
טיול בקור זה ממש לא..

אבל בגלל שיש ילדים ונכדים בטורונטו..אז יצא לנו להיות שם בחורף...הבית מחומם מאד, גם המכונית, גם החנויות, וגם הגלריות והמוזיאונים..

אבל לטייל ממש ברחוב..נדיר מאד...רק ביום שמשי כשאין רוח, אפשר לצאת לטיול לא ארוך שכולל כמובן הפסקת קפה במקום חם, וכניסה לחנויות..כמו בקנזינגטון מרקט למשל.
 
גם אני לא סובלת לנסוע בקור. וגם, אין לי שום קשר רגשי לחג הזה
מה יש לי לחפש בשוק. וקור של 5 מעלות ביום...זה שוק. היה לי כזה בפריז בתחילת דצמבר לפני 3 שנים, גל קור. לקח לי כמה ימים להתרגל.
 

החתולית

New member
אין לנו קשר רגשי לחג המולד
אנחנו פשוט נהנים מהקיטש, מהשווקים ומהאוכל הטעים
 

אדמiנית

New member
אני מתה על שווקי חג המולד

ונהנית מנסיעות בחורף

סוף סוף יש לי הזדמנות להוציא מהארון את המעיל השוויצרי שלי
 
דווקא בשנה שעברה ממש נהניתי מהחג
מן הסתם גם לי אין קשר רגשי לחג, אבל בשנה שעברה יצא לי להיות במהלכו באכסניה בניו זילנד, שם שהינו כבר כמה שבועות חבורה של מטיילים שכל אחד הגיע למקום לבדו מארץ אחרת ושם כולנו הפכנו במהרה לחברים (עד היום, אגב - ואפילו נפגשתי בספטמבר עם כמה מהם באירופה).
כנהוג בניו זילנד שבה חג המולד הוא שיא הקיץ, האכסניה ארגנה ברביקיו ענק לחג עם בשר ועיקריות על חשבונה, והמטיילים התבקשו להביא משהו טעים משלהם. לרוב תרמילאים מנסים לחסוך ומביאים איזה בקבוק שתייה לצאת ידי חובה, אבל הפעם היו ממש הפתעות - נדמה שכל אחד ניסה להביא את חג המולד או המדינה שלו לאירוע: הצרפתיים קנו כמות מטורפת של גבינות יקרות וסידרו על מגשים, הגרמנים הכינו יין חם ועוגיות חג מולד ושטולן (מאכל מסורתי לחג, מעין הכלאה בין לחם ועוגה עם פירות יבשים ומרציפן באמצע), האיטלקיים ארגנו פסטה, אני הכנתי סיר של עלי גפן וכן הלאה.
חוץ מזה היתה ארוחת בוקר עם שמפנייה, משחקים, פרסים, שקיעה מדהימה באגם, סנטה קלאוס שהיה אחראי על הגריל, החלפת מתנות סימליות ומשעשעות ועוד המון הפתעות. היה כיף גדול.

השווקים נשמעים מעניינים וצבעוניים, אבל כמו שאמר לי קרוב משפחה ברלינאי כשחשבתי לקפוץ: "לא לביקור ראשון בברלין, כשקר וחשוך מדי ליהנות מהעיר - כי השווקים, כמה שהם מהנים, ראית שניים ראית את כולם"...
בניו זילנד בעיירה בה היינו היה "שוק לילה לחג המולד" שנמשך יום אחד ונגמר לפני השקיעה... הגרמנים שבחבורה נחרו בבוז... היה מצעד חג המולד שהיה כמו שהייתם מתארים שיהיה בעיירה קטנה, איזוטרי עד משעשע.
 
אני אוהבת נופים קפואים אבל פחות מחבבת קור
ובעיקר שנואה עליי החשיכה בשעה מוקדמת בחודשי החורף.
הפתרון: לנסוע לאזורי הקטבים בקיץ. אנטארקטיקה בקיץ הדרומי, שפיצברגן ביולי. שלג, קרח, נופים נהדרים - עדיין קר, אבל עם שמש.
בשפיצברגן גם נהניתי משמש 24 שעות ביממה, כזו שאפילו לא נושקת לקו האופק אלא נשארת גבוה בשמיים. היה קר, אבל עדיין יותר סימפטי מלנסוע בחורף לקוריאה או למדינות אירופאיות רבות - בדרך כלל מעל האפס, ויום אחד אפילו הוגדר כמעט "טרופי" במונחים מקומיים: 9 מעלות שלמות!
 

Faria

New member
היו לי לא מעט נסיעות חורף - רובן מאד מוצלחות
ב3 השנים שגרתי בגרמניה, ניצלתי את חופשת חג המולד + שנה חדשה (שבועיים בערך) לנסיעות באירופה, כמובן שרוב המקומות היו די קרים, אבל התלבשתי חם, שתיתי הרבה ובאופן כללי אני סובל פחות מקור לעומת אחרים (חום זה הרבה יותר רע מבחינתי) אז לא היה קשה במיוחד.
&nbsp
גם בשנים האחרונות יצא לי לטוס מדי פעם בחודשי החורף. וינה ובודפשט לפני 3 שנים היו נהדרות בתקופה שלפני חג המולד. אפילו בצפון אירלנד לפני 4 שנים מאד נהניתי (למרות שזה היה טיול שכלל הרבה נופים ופחות ערים, מה שצמצם את השעות בהן יכולתי לטייל בגלל החושך).
באופן כללי - מעדיף מינוס 10 על פני פלוס 30.
 

קריניה

New member
בעיר המתוקה ברמן יש שוק נהדר שכל הצפון
(הולנד, דנמרק) מגיעים אליו.
הוא מחולק לחלק ה"חדש" ולחלק של ימי הביניים.
קררר ומקסים
 
למעלה