שירות וובינג webbing - בחו"ל

Danmay

New member
שירות וובינג webbing - בחו"ל

בנסיעה האחרונה שכרתי מכשיר וובינג. כלומר שמאפשר נקודה חמה של wifi לגלישה של מספר מכשירים תוך כדי הטיול לכל מקום שתלכו. היה מאוד לא מוצלח. חבילה של 2G שאמורה להספיק בקלות בצריכה רגילה של ניווט, גלישה וקצת שיתוף תמונות בווטסאפ , לשבועיים שלוש, נגמרה לי ביום וחצי….
לא ממש ניתן באופן סביר לעצור את ההשתוללות של המכשיר וכל ההגבלות, שיש כאשר משתמשים ברשת סלולרית, לא תקפות. אפשר כמובן לנסות ולהגביל אך זה מאוד סבוך. בנוסף, מדובר על כמה מכשירים שגולדים באותה רשת, כך שהשליטה על החבילה שקניתם עם מכשיר הוובינג פשוט בלתי אפשרית למעשה. למרות שהמשווקים יאמרו לכם אחרת כמובן…
בנוסף לזה, חוסר שקיפות מהספק עצמו, וזמינות השירות מאוד מוגבלת. לרוב מדובר על שירות טלפוני או SMS, זמן התגובה מאוד איטי. המכשיר וובינג עצמו לא נותן שום אינפורמציה לגבי כמה מהחבילה שרכשתם ביזבזתם. וזה רץ מהר.
תשמרו על כספכם, עדיף לקנות סים מקומי בחול או לקחת חבילה מהארץ.
 

moco10

New member
האם בדקת במכשירים הסלולריים עצמם מה

היה נפחי השימוש באינטרנט באותה תקופה.
או שהשתמשתם במעל 2G או שהמשווקים משקרים - אין אפשרות אחרת.
לא ברור לי מה זה "ההשתוללות של המכשיר".
 

Danmay

New member
הבהרה

לא ממש הבנתי את כוונתך....
הטלפון יודע אם הוא מקושר לרשת סלולרית או אלחוטית (בבית, במלון וכו')
כאשר הוא ברשת הסלולרית, מכיוון שיש עלויות לכל ביט ששולחים ומקבלים, הטלפונים בנויים לחסוך בכמות הנתונים. או לפחות נותנים אפשרות לחסום סינכרונים "גוזלי" רוחב פס. למשל גוגל דרייב ותמונות יחכו ל- WIFI ולא יסנכרנו נתונים רבים על רשת הסלולר. אלא אם תנחה אותם לכך. גם המדידה של הטלפון מאפשרת בקרה על הנתונים הנצרכים וחסימה במקרה של חריגה כדי למוע חיובים יקרים.
לעומת זאת, כאשר הוא מחובר ב- WIFI הוא מניח שאין עלויות ולכן לא מאפשר את המנגנונים הנ"ל.
כאר מדובר בוובינג, הטלפון רואה WIFI מולו אבל זה לא אמיתי כי בסופו שלדבר אתם ברשת סלולרית ומשלמים כמו ברשת סולולרית. והביטים זורמים אל ומהטלפון חופשי.
בנוסף, לא ניתן להבדיל בין WIFI של הוובינג לבין WIFI במלון למשל...
תוסיף על זה את חוסר השקיפות של המכשיר עצמו. אין לך דרך לדעת כמה באמת צרכת. בטח בחברה הספציפית איתה עבדתי שגם השירות שלהם היה איטי והזוי לגמרי כשכבר ענו.
אתה אפילו לא יודע אם באמת יצאת לדרך עם ה- 2G שרכשת....
בקיצור, חבל על הכסף.
אולי למישהו זה מתאים. ניסיתי, לי לא.
 

moco10

New member
כוונתי שאפשר לראות בטלפונים כמה נתונים עברו

לחוד לסלולר ולחוד לוויפי.
כמובן, אם משתמשים גם בוויפי של מלון וגם בוויפי של המכשיר הנ"ל אז אי אפשר לדעת להפריד, אבל אפשר אולי לקבל סדר גודל.
מה שמעניין אותי זה אם באמת עברתם את ה2G או לא. אם כן עברתם אז אין מה להתלונן על עצם זה שזה נגמר כל כך מהר כי זה השימוש האמיתי. אני מסכים שאינדיקציה על המכשיר לגבי השימוש הייתה מאוד עוזרת, וכמובן ששירות לקוחות זה חשוב.

מה שצריך לעשות זה לבטל תקשורת כבידה אוטומטית שלרוב מותרת במצב של וויפי. למשל עדכון אפליקציות אוטומטי. זה בדיוק אותו סיפור כמו שעושים tethering מטלפון סלולרי והחבילה הסלולרית מוגבלת, אי אפשר להתנהג כאילו האינטרנט לא מוגבל.
 

YosMan1

New member
הוא לא טען שלא נתנו לו את מה שהבטיחו רק שהקוסנפט הזה מאד

בעייתי והוא צודק.
אי אפשר לעקוב אחרי הצריכה באופן סביר כי כל טלפון סופר בנפרד וברגע שאתה מתחבר ל WIFI של מסעדות או מלון אז אי אפשר לספור בכלל.
ממש אין שום אפשרות לעשות מעקב וגם כמו ש DAMMAY הסביר הטלפון לא בנוי לחסכון בוויפי אלא לחסכון בגלישה סלולרית.
הרבה אפליקציות מבצעות גלישה מסיבית רק שהן מחוברות ל WIFI ואי אפשר להתחיל לעבור על כל האפליקציות כדי לשנות להן את ההגדרות ובכל אחד מהטלפונים בנפרד.
זה פשוט לא מעשי.
אני זכור שפעם עשיתי לשני הילדים שלי בחול הוטספוט מהטלפון שלי לעשר דקות והם צרכו לי חצי גיגה בעשר דקות. כמובן שהם טענו שלא עשו שום דבר מיוחד "רק" דפדפו בפייסבוק טוויטר וטמבלר.....
&nbsp
 

moco10

New member
הבנתי, ואני חולק על כך

(את העיניין עם למדוד ציינתי לפני שהיה לי ברור שאין טענה שהם לא השתמשו ב2G).
2G זה הרבה מאוד. אני לא משתמש בזה בחודש באפיק הסלולרי בלי בכלל לנסות להצמטצם. הצרכנים הגדולים הם מעטים מאוד. מספיק לכבות סינכרון בגוגל פליי (מקרה של אנדרויד) ולהימנע מכל ויידאו (שיש בפייסבוק וסנאפצ'אט) ואתה אמור להיות מסודר.
2G ביום וחצי זו צריכה גבוהה מאוד מאוד, גם למה שאנו רגילים לעשות בוויפי בלבד.
או שלא באמת נתנו 2G או שאיזה מישהו במשפחה אולי החליט לראות סרט במקום את הנוף
 

moco10

New member
אגב, עוד צריכה גבוהה פוטנציאלית בעיקר בטיולים

זו העלאה אוטומטית של תמונות שמצלמים לענן (dropbox, icloud וכו.) . זה גם צריך לוודא שלא פעיל. התמונות מועלות ברזולציה מלאה ויש אנשים שמצלמים גם ברזולוציה המקסימלית של המצלמה.
עם משלוח תמונות בווטסאפ לא צריכה להיות בעייה - זה תמיד ברזולוציה נמוכה, וגם אנשים לא שולחים כל כך הרבה תמונות.
 

Danmay

New member
הבעיה הגדולה זה שאין משוב על זרימת הנתונים..

צודק maco10 שעקרונית אפשר לשלוט על הטלפונים ולסגור אפליקציות זוללות ביטים ולבקש מבני המשפחה לא להתחבר ל- WIFI של הנקודה החמה אלא רק מדי פעם, שזה גם בעייתי.
אבל כמו שכתבו כאן בדיון, זה מאוד סיזיפי וצריך לחשוב מראש איזה אפליקציה מסנכרנת ומתי ואיך לסגור את זה - זה בפני עצמו מאתגר למשתמש הרגיל ואפילו למשממש ה"טכני".
אבל מעבר לזה, יש חוסר שליטה מספקת ב- WIFI. אין אפשרות לחסום אוטומטית ולהגדיר שאם חוצים סף מסויים התקשורת נפסקת , למקרה שפיספסנו. כך שאפשר לתקן את המצב לפני שנגמרת כל החבילה בחצי יום...
וגם חוסר השקיפות של המכשיר וובינג עצמו. אתה לא יכול לדעת מה קורה וכמה נשאר לך. מעבר לזה אני מניח שקיבלתי את כל ה-2G שהזמנתי אבל אין לי דרך אמיתית לבדוק. זה כמו שתקנה 2 קילו עגבניות בשוק אבל המוכר לא ישקול מולך אלא יגיד לך שתסמוך עליו שזה בסדר, הוא שקל בצד. וגם לך אין אפשרות לשקול...
 

moco10

New member
הנקודה האחרונה שלך נכונה, לצערי, אצל כל ספק

סלולר ואינטרנט. אין דרך קלה לבדוק, רק מסובכת.
 

anigodin

New member
הניסיון שלי שונה לגמרי משלך..

השתמשתי בפוקט וייפיי 4 פעמים.
פעם אחת במכשיר יפני ביפן ושלוש פעמים במכשיר של ובינג.
בפעם הראשונה היינו שני אנשים עם שני מכשירים - שבועיים.
בפעמיים הבאות הייתי לרוב לבדי.- פעמיים שלושה שבועות. פעם אחת ממש לבדי בארה"ב ובקנדה ולפני שנה בקוריאה וביפן כשחלק מהזמן הייתי עם שותפה לטיול.
ובפעם האחרונה, היינו 4 מכשירים מחוברים רוב הזמן למכשיר הזה.
היינו 10 ימים באוסטריה. לא רק שלא נגמרה לנו החבילה ביום וחצי, כשחזרנו לארץ עוד נותרו לנו כ-300 מגה לא מנוצלים.. הודעתי מראש לכל הנוגעים בדבר שיוטיוב מחוץ לתחום (ובינג עצמם אמרו לי במפורש שזה 'שותה' את החבילה) וביקשתי לנסות להתאפק ולא לגלוש ללא הכרה. ביקשתי לא בגלל שלא סמכתי על השירות אלא שחששתי ש-2 גיגה לא יספיקו. הופתעתי לטובה.
המכשיר שימש אותנו לניווט בעזרת וייז לרוב וגם לתקשורת כללית. אחותי בילתה את רוב שעות הנסיעה בפייסבוק ובשליחת תמונות בוואטסאפ..
ובינג שלחו לי ביום הטיסה אימייל עם לינק שמאפשר לראות ניצול החבילה כמעט בזמן אמת. יכולתי להיכנס ללינק בכל עת ולראות בדיוק כמה מגה שימשו אותנו ביום נתון.
&nbsp
לא יודע איך קרה שנגמרה לך חבילה ביום וחצי. זה קרה לאבא שלי עם חבילת גלישה של חברת הסלולר. הוא לא כ"כ הבין מה המגבלה והעלה סרטון שצילם באיזו הופעה. הסרטון 'שתה' לו את כל החבילה בערב אחד..
&nbsp
רק שיהיה ברור, אין לי קשר אליהם, אני לא עובד אצלם ולא שום דבר. הנסיון שלי מראה שאם נוסעים כמה אנשים, זה מאוד יעיל.
 

Danmay

New member
התכוונתי ל"וובינג" השירות, לא החברה באותו שם. אולי....

לקחתי מכשיר מחברה אחרת, חברה בארץ. אולי גם נפלתי על חברה בעייתית עם שירות גרוע במיוחד.
לי הפריע מאוד חוסר השקיפות. אם כל עובד טוב אז אחלה, כמו במקרה שלך. צריך לסמוך בעיקר על מזל. ועל הוגנות של החברה.
אבל אם יש בעיה, אין מנגנון הגנה פשוט.
במקרה של אבא שלך שהחבילה נגמרה בערב אחד, היה יכול להיפתר בקלות אם שמים מגבלה על צריכת הנתונים ואז הסמרטפון עצמו עוצר את התקשורת וניתן לתפוס בזמן את ה"דליפה" לפני שנגמרת כל החבילה.
מה שלא קיים כאשר עובדים בוובינג.
 

anigodin

New member
אני יודע שיש חברה אחת בשם ובינג (או וובינג).

נציגים שלה יושבים בנתב"ג בדיוטי-פרי ויש להם אתר שדרכו אפשר ליצור איתם קשר.
דברים שלא היו לי מובנים לי בהצעה שלהם שאלתי במייל לפני שהזמנתי. הצקתי וענו לי וגם דיברתי יותר מפעם אחת עם נציג שירות.
בשלושת הפעמים שהזמנתי מהם קיבלתי לינק לבדיקת קצב השימוש.
לא הייתה לי שום דליפה בוובינג. ידעתי (ואני יודע) שאחרי ויי-פיי יותר קשה לעקוב מאשר אחרי גלישה סלולרית (למרות שגם זה אפשרי בעזרת אפליקציות שונות) ובדקתי כל ערב מה המצב (בעיקר בטיול האחרון מרובה המשתמשים).
&nbsp
במקרה של אבי, זו הייתה חבילה דרך אורנג', דרך מקום העבודה שלו שעלתה 180 שקלים. הטעות הייתה שסמכתי על זה שהוא מבין את המשמעות של השימוש בחבילת גלישה מאוד מוגבלת בחו"ל (זו גם לא הייתה כזו חבילה מוצלחת. לא היה שם אפילו גיגה.. איזה גיגה, בקושי חצי. זו הייתה חבילה של 180 דקות שיחה או SMS או גלישה).
הוא לא הבין את זה או שכנראה מרוב התלהבות שכח שהוא לא בארץ וחיסל את החבילה בערב אחד.
 

Danmay

New member
נכון, אבל יש עוד חברה שמציעה שירות זה...

איתם עבדתי. ולא עוד.....
למי שמכיר את הפרק של סיינפלד - עם המרק.....
הם הודיעו לי בטלפון, בעודי בחו"ל, שמכיוון שלא הייתי מרוצה והתלוננתי הם לא רוצים אותי כלקוח יותר, לעולם...... שיש להם מספיק לקוחות.
אמיתי לגמרי.
מענישים אותי... חחחחחחחחח......
אמרתי כבר , שירות הזוי....
 

לאונידס

Active member
בשביל מה אתה צריך את המכשיר שלהם?

טלפון חכם שלך יכול לשמש HOTSPOT
תרכוש מפלאפון או מגולן כרטיס שמתאים לגלישה בחו"ל, דחוף אותו לאיזשהו סמרטפון שלך וסגור עניין.
&nbsp
יש לך מזל שהמכשיר שלהם לא ניזוק או אבד, אני מניח שבמקרה כזה היית מקבל חשבון עד השמיים.
 

anigodin

New member
כי לא מתחשק לי לקנות סים של חברת סלולר נוספת.

ואני צריך שגם הטלפון שלי יגלוש. בזמן שהוא משמש נקודה חמה הוא לא גולש.
&nbsp
ואם היה הולך לאיבוד מכשיר שלי, זה לא היה נזק כלכלי?
והתשלום במקרה של אובדן או שבר הוא פחות גבוה ממה שנדמה לך.
 

moco10

New member
אתה יכול לגלוש מהטלפון גם כאשר הוא משמש לHotspot

חייבים לברר מראש שהחבילה מאפשר hotspot כי יש חבילות שחוסמות את זה.
 

anigodin

New member
כאמור, אני לא רוצה להחזיק בסים נוסף.

ובכל מקרה, עד הפעם הבאה שאצטרך תקשורת בחו"ל יקח זמן
 
למעלה