אחרי לבטים רבים החלטתי ש...

peace and quiet

New member
אחרי לבטים רבים החלטתי ש...

אני רוצה לטוס לדרום קוריאה או יפן, בטיול מאורגן.
 

ANZ1

New member
אובגקשן

אני אציין שזאת בחירה בעיתית,
אני מאד אוהב את שתי המדינות האלו,
וביקרתי בהם כמה פעמים, בכל אחת מהן,
אני מאד אוהב אותן,
אבל למרות שרבים מטיילים בהם בטיול מאורגן בגלל סיבה אחת, שהיא השפה, כי אלו לא מדינות דוברות אנגלית והמקומיים מתבישים לדבר אנגלית אם הם לא שולטים בשפה (למרות שבתור ישראלי אין בעיה להיות חוצפן ולתקשר איתם).
אבל, טיול מאורגן במדינות האלו (פרט לשפה) מוציא את העניין מעיקר הטיול.
2 המדינות האלו הן מדינות מאד הומוגניות, בניגוד לרוב העולם שמדינה היא אוסף של מקומות שונים, תרבויות שונות ולפעמים עמים שונים ואולכ שונה בכל מקום, יפן וקוריאה אלו מדינות מאד הומוגניות, ראית מקדש אחד ראית את כולם, אכלת במסעדה אחת אתה תראה את אותו סוג בכל המדינה, מה שמעניין ביפן וקוריאה אלו האנשים, לראות אותם, לדבר איתם, לנסוע איתם ברכבת, להתנהל איתם.
כל הדברים שאתה לא עושה בטיול מאורגן, יש מדריך, יש אוטובוס (שמוציא את כל הכיף של טיול ביפן וקוריאה), בטיול מאורגן אתה תהיה עם קבוצת אנשים ישראלים, ורק איתם, רובם יהיו מבוגרים, מטיילים צעירים מטילים לבד.
רוב הסיכוי שטיול כזה יהיה יקר מדי ומהנה פחות מדי.
למרות שקל לטייל במדינות האלו למי שמספיק בטוח בעצמו, לא הייתי מציע לך את היעדים האלו בתור התחלה, בחירה לא טובה לדעתי.
 
כמה נקודות למחשבה

אם אתה, כפי שהעדת על עצמך, מעדיף להתבודד, הרי שטיול מאורגן הוא האופציה הפחות טובה עבורך. כמי שהיתה בעברה מיזנטרופית, טיול מאורגן ובמיוחד בקבוצה ישראלית היה מבחינתי מתכון להתמוטטות עצבים - אתה מוקף אנשים כל הזמן, אנשים שלא בהכרח יש לך מן המשותף איתם, אומרים לך מה לעשות, בכל פעם צריך להמתין לאחד שהתעכב בחנות/עצר את האוטובוס כי הוא חייב לשירותים/הלך לאיבוד, אתה רואה ממש מעט בכל מקום בלי הזדמנות לנשום או להעמיק, ואתה גם משלם הרבה יותר כסף על התענוג המפוקפק מאשר על טיול עצמאי, שבו הבחירות הן שלך, הקצב הוא שלך, ויש לך חופש לעשות מה שבא לך.

יפן או קוריאה יכולות להרתיע כטיול ראשון לבד, זה נכון. עם זאת, עליי לומר שאחי בזמנו יצא לנסיעה ראשונה בחייו לחו"ל לנפאל, משם המשיך לניו זילנד, סין, מונגוליה ועוד ועוד במשך יותר משנה לבדו, וזאת עם כמעט אפס אנגלית.
אתה גם תמיד יכול להחליט שתיסע לשבוע לאירופה, תראה איך זה עובד ואם זה מתאים לך, ואז תחליט לפי זה על הוצאה כלכלית נכבדת יותר כמו טיול ביפן ובקוריאה (מאורגן או עצמאי, לפי הרגשתך).

הנקודה שלי היא שלפעמים אנשים חסרי ניסיון בוחרים במאורגן בגלל החשש לעשות טיול עצמאי, וזהו פספוס. שווה לנסות קודם כל טיול עצמאי בקטן, לראות איך זה עובד ואז מתוך הידע והניסיון לעשות את ההחלטה בין מאורגן או לא למסע ארוך יותר.
 
מסכימה עם כל מילה. במיוחד לגבי המאורגן.
 
הכל אפשרי

בהתחשב ביעדים שבחר סביר להניח שהאנשים בקבוצה כבר ראו הכל ועשו הכל ויכול להיות שטיול מאורגן למקומות האלה יהיה הצלחה גדולה מבחינה אנושית.
 
ועם זאת...

נכון, יכול להיות ש... אבל אם אדם מעיד על עצמו שהוא מעדיף את חברתו שלו, ושהוא לא טיפוס חברתי, ורוצה לנסות לראשונה לנסוע לבדו, טיול מאורגן בקבוצה שלמה הוא לא הדבר שהייתי ממליצה עליו.
אני למשל משתעממת מוות מלהיות בבריכה ולשבת על התחת במלון. מן הסתם אם יהיו לי כמה אופציות, לא אבחר במלון הכל כלול בחור שאין בו שום דבר חוץ מאתר הנופש בטורקיה.

נסיעה בטיול מאורגן היא עניין של מזל גם אם אתה טיפוס חברתי מאוד. ההורים שלי הם כאלו והם עדיין תמיד מלאי תלונות על חלק גדול מהקבוצה בכל נסיעה... אם קשרים חברתיים לא באים לך בקלות, או שאתה נהנה יותר לבד, דווקא העובדה שקבוצה שלמה נכפית עליך בכל צעד ושעל - במיוחד אם לא מצאת שם אנשים שאתה מתחבר אליהם - עלולה רק לגרום לחוש בדידות ואי נוחות עוד יותר.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
אני מסכימה עם כל מילה
מי שלא טיפוס חברתי אין לו מה לחפש בטיול מאורגן. זה יכול להינות סיוט לא קטן
בפרט כשלא מכירים, בדרך כלל, את המשתתפים האחרים.
 

moco10

New member
יש בעיה עם "יכול להיות"

יכול להיות גם ההיפך.
מה שבטוח, זה סיכון.

או כמו שאומרים, או כן או לא, מה שבטוח - אולי, וגם זה מוטל בספק.
 

ANZ1

New member
יש אופציה ביניים

אני מסכים איתך שטיול מאורגן יכול לגרום לאנשים סבלנים ואוהבי אדם לההפך לרוצחים סידרתיים.
אבל אפשר להנות מ2 העולמות, בכל מני מדינות יש הסדר של "להיות עם ולהרגיש בלי",
ניו זילנד זה כמובן מאד נפוץ, אבל יש בעוד יעדים.
חברות אוטובוסים שהנהג שלהם הוא מדריך טיולים, קונים כרטיס לתקופה ולמקום או למסלול, אפשר לעלות על האוטובוס מתי שרוצים, אפשר לרדת איפה שרוצים, האוטובוסים אלו עוברים במסלולים ובזמנים ידועים.
הנהג יודע לעזור, לענות ולגם למכור כרטיסים לכל מני אטרקציות.
אפשר להכיר אנשים חדשים בדרך, ואפשר לטייל לבד, ואפשר כל הזמן להכיר אחרים אם רוצים.
המסלול בעצם נקבע, עניני התחבורה והניווט מאורגנים על ידי מישהו אחר, כל מה שנשאר זה להזמין כרטיס מהם, נדמה לי שהם גם עוזרים בקביעת מקומות לינה.

ואותו משקל אבל אחרת, זה קרוזים, רק שהמלון בא איתך.
 
למעלה