טיול בפריז בעוד יומיים- אשמח לכל סיוע :)

limor98

New member
טיול בפריז בעוד יומיים- אשמח לכל סיוע :)

היי כולם!
אנחנו זוג בני 30 שטסים לפריז ביום חמישי הקרוב ל5.5 ימים - פעם ראשונה ללא הילד, ומתרגשים עד מאוד :)
אשמח לסיוע במספר נושאים שלא סגורים לנו:
1. לאחר שבדקנו את העניין, הולך להיות חם מאוד בחלק מהימים (26-35 מעלות ביום ) ואנחנו קצת חוששים (כשסגרנו- כמות המעלות הייתה נמוכה יותר ופתאום השתנה). חום של פריז לא מורגש כמו חום בארץ בגלל אחוזי הלחות? אולי כדאי לתכנן שהות במוזיאונים וכו' לימים החמים ביותר? מה רצוי מבחינת לבוש- האם בערב באוגוסט קר יותר? יש צורך בעליונית או ג'קט חם? (כתוב שבשלב הכי קר ביום- יהיו 13 מעלות בערך וכנראה שמדובר באמצע הלילה).
2. paris pass- קראתי עליו המלצות כאן ובלמטייל. אם מדובר ב5.5 ימים- כדאי להוציא עליו 200 יורו לאדם? זאת בהנחה ואנחנו לא רודפי אטרקציות סדרתיים. כן מתכננים לראות אטרקציות מרכזיות ומן הסתם לא נפסיד את האייפל ואת מרכז פומפידו, אבל לא בהכרח ללכת ל2 מוזיאונים ביום ולהסתובב עם רשימה ולסמן עליה וי. שנינו גם היינו בפריז לפני שנים לא מעטות, אך בנפרד. האם הכרטיס באמת חוסך כסף ותורים כמו ששמעתי? יש תור מיוחד למחזיקי הכרטיס? האם הוא באמת חסכוני גם עבור התכניות שלנו, או יחסוך תורים וכסף רק למי שרוצים להספיק המון אטרקציות? אשמח לכל תובנה.
3. אנחנו לנים ברובע המונטפרנס, אשר קראנו עליו המלצות רבות בפורום. נשמח לדעת מה יש לעשות ברובע עצמו בשעות הערב, כדי להמנע מנסיעה במטרו בחשיכה למטרת בילוי. ברור לי שהרובע ענקי, אבל אולי כן יש איזו הצעה איך ניתן לבלות בו בלי להסתכן. שם המלון הוא "מונטפרנס וולדורף" למי שמכיר, ונשמח לכל הצעה לבר מגניב, מועדון כיפי או מסעדה חוויתית עם אווירה בתוך הרובע- כדי שגם בערבים יהיה לנו נחמד ולא נסיים את הערב ב2000. (אין לנו בעיה עם הליכות מרובות לאורך היום ויציאות שוב בלילה מניסיון. אחרי הכל- זוג הורים צעירים שלא יוצא להם לטוס ולבלות הרבה).
4. אשמח להמלצה על כל אטרקציה שאיננה ברשימה התיירותית הברורה והידועה מראש- מקומות רומנטיים, מיוחדים, עם אוירה ואולי פחות תיירותיים, אם יש חיה כזאת. וגם על אטרקציות ידועות (למשל: גני וורסאי או נוטרדאם) שאולי לא שוות את התור והמאמץ וכן עדיף לעשות משהו אחר במקומם.
*הסיבה שאנחנו קלולסים לגמרי בשלב הזה, הוא כי סגרנו את החופשה לפני יומיים בספונטניות ורק עכשיו מתיישבים לנבור באתרים כמו שצריך. אשמח לכל המלצה שתוכל להפוך את הטיול לבלתי נשכח ! המון תודה לכולם:)
 
1. כן, הלחות נמוכה יותר

גם הלילות קרירים יותר ויש לכך השפעה. בסך הכל, חם ממש יהיה בחמישי והחל משישי זה הולך ויורד, אלה כמה ימים חמים של סוף הקיץ, קיץ שלא היה חם במיוחד. כמובן, לאחר הימים החמים האלה יבואו הסערות, זו התרחשות קבועה:
www.meteo.fr
אם את מכניסה פריז במשבצת האפורה את מקבלת את התחזית עד יום שני ואת רואה שזה הולך ויורד. ככה זה, אף פעם אי אפשר לדעת, באותה מידה יכול להיות גם קר וגשום.

בדיוק, לתכנן לשעות החמות (אחר הצהריים) להיות במוזיאונים, שהם ממוזגים. במסעדות וברים, המילה climatisation על חלון ראווה משמעה שהמקום ממוזג כך שאת יודעת דבר כזה מראש.

אני הייתי לוקחת עליונית דקה, לא יותר.

אני לא מבינה, מה זה להסתכן? לא לנסוע במטרו לאחר החשיכה? באוגוסט החשיכה יורדת מאוחר, איזו סכנה יש? אני באופן קבוע נוסעת במטרו לאחר הופעות, גם ב-11 בלילה ובחצות, מה פתאום סכנה? באמת, צאו מזה. סעו לכל מקום. אתם נורא פוחדים, סעו באוטובוס או במונית. אבל באמת, אין לפחד הזה הצדקה.
 

limor98

New member
את נהדרת, תודה!

הפחד נוצר ממשפחה וחברים שטענו שמפחיד מאוד לנסוע בתחבורה ציבורית בשעות הלילה- מהגרים, מוסלמים, אוירה מפחידה, רחובות לא הומים. לא היה לנו מידע מעבר לזה, לכן עליו הסתמכנו.
 
אותי לא הפחיד מאוד לנסוע במטרו בשעות הלילה

ואני לא חושבת שיפחיד. מוסלמים ומוסלמיות את עשויה לפגוש בכל מקום, בכל מקצוע, גיל או לבוש שהוא, כולל במלון שלך, כמנהלות ופקידי קבלה. חמור מזה: לפעמים את לא יודעת שמדובר בכאלה כי חיצונית הם נראים בדיוק כמוך (באמת, תוצאה של נישואי תערובת, או סתם כך).
כך שאני מציעה קצת להשתחרר מפחדים.
 

salo22

New member
גם אני לא מבין


צצות שאלות שקשורות לאקלים וחיזוי התחזית בעתיד במקומות, איך אפשר לעזור עם זה ? פשוט נוסעים ונהנים, לא מבין העיסוק בדברים האלו, מה גם שאינם הגיוניים לדיון, במיוחד כשמבקשים דיעה על נסיעה בחודש זה וזה ולמקום ההוא וההוא, מה שלא בדיוק המצב כאן

אפשר ליסוע במטרו מתי שרוצים ואיך שרוצים בכל רחבי העיר, הסיכוי שיקרה משהו לא נעים (כמו גם פיגועים חלילה אגב), הוא פחות או יותר כנראה בהסתברות דומה לכל עיר ישראלית לדוגמא, או כל עיר מרכזית מודרנית ברחבי העולם, מי שחושב שבשעות החשיכה עדיף שלא יסתובב, אולי עדיף שבכל מקרה לא יסע, כי חבל לטייל בגישות לחוצות ומלחיצות כאלו, הכל יכול לקרות בכל מקום וכמעט באותה מידה.. לא להסתובב כמובן עם דגלי ישראל כמו באולימפיאדה או משהו כזה.. לטעמי נניח - אין כמו טיול לילה באיזור החיצוני של הלובר והגשרים והסיין שמתחברים אליו, כמו שלא צריך לוותר על נסיעה לילית לרחבת הטרוקדרו לשעה עגולה בה האייפל מנצנץ, סיורי ערב ברובע הלטיני והשלישי ועוד המון איזורים נעימים.. איזורים "לא מתויירים" ומעניינים הפכו לכמעט סוג של חלומות באספמיה בעיר, בכל מקרה אפשר פשוט לחרוש כל מה שהוא לא "רובע מתוייר" ויש המון פינות חמודות שמוצאים על הדרך, אורלנדה לדעתי הזכרת בעבר לא מעט פנינות כאלו, מה גם שלדעתי, לא צריך לרוץ במיוחד ולחפש, בהינתן הזמן כמובן..
 

limor98

New member
היי לכם והמון תודה על העזרה!

המטרה בשאלה על תחזית מזג אויר לחלוטין נועדה בכדי להתארגן מבחינת לבוש מתאים. חבל לי למשל להסחב עם קרדיגנים, אם מניסונם של מביני עניין- השימוש בהם אפסי בחודשים אלה :)

לגבי הפחד- באמת שאין לנו מושג בנוגע למצב שם ולתחושות כאשר מסתובבים בלילות. חברים שטיילו שם טענו שמאוד פחדו להסתובב בלילות מחוץ לאיזור המלון, לכן העדפתי לשאול את חברי הפורום, אשר היו לא מעט פעמים בפריז ויודעים לתת תמונה רחבה יותר. ואכן הרגעתם ושימחתם בתשובותיכם :)

נשמעים מעולים הרעינות הליליים שציינת!
 

salo22

New member
תיראי, זה עניין מאוד אישי ותלוי אופי

אי אפשר להגיע למוסכמות לגבי בטיחות, אני גיבשתי לי את האג'נדה שלי ואין לי שום מורא או פחד ליסוע ולטייל פעמים רבות בפריז או דרום אפריקה וברזיל לצורך העניין.. האם זה אומר שאני יכול או רוצה להתחייב לאחרים על רמת הבטיחות וכדאיות הנסיעה לשם ? אני לא יכול, אני לא צריך
משהו יכול לקרות בכל מקום, אבל לא צריך כל הזמן להסתובב בארץ ובעולם שאני איזה קורבן שרק מנסים לטרוף אותו אם יכולים, אחרת פשוט לא ליסוע לשום מקום, כולם נורא חכמים אחרי ביקור שניים וכל אחד מחפש תמיד להלחיץ ו"להראות ידע מניסיון", עאלק, במיוחד ברמת "כלל הציבור" אצלנו, כל מה שאני יכול להעיד זה שאחרי כ 7-8 ביקורים לא קצרים בפריז, אני לשמחתי עדיין שלם ולא נתקלתי מעולם בבעייה, גם לא חיפשתי כזו.
הדבר הראשון שאני עושה תמיד ביום הראשון כשנמצאים בעיר ואין מחוייבות מסעדתית - סיור בסביבות הלובר והגשרונים בחוץ, עדיף שיום שהלובר פתוח עד שעה מאוחרת, חושך גדול בחוץ אגב, אם זה ממש מלחיץ, אבל "הסצינה" מאוד מתאימה לי, לפחות.. מהסביבה לוקחים מטרו ישיר לתחנת טרוקדרו וצופים בשעה עגולה עם עוד כמה מאות תיירים באייפל מנצנץ
 

מחשבות

New member
אזור המונפרנס הוא אזור בטוח מאוד. ברחוב מונפרנס,

היוצא משדרות מונפרנס, מסעדות רבות בסגנון הקרפרי. זה לא הקרפ מתוק (בלבד) המוכר אצלנו, אלא גם גאלט, מאכל מלוח על בסיס גבינה לרוב.
האזור מהנה מאוד, במרכזו מגדל מונפרנס, הגבוה בפריז, והתצפית ממנו חובה ממש.
 

limor98

New member
שאלה קטנה נוספת- לאיזה מהאטרקציות החשובות כדאי להזמין כרטיס

מהארץ ומראש ולחסוך כך בתורים?
 
לא יודעת. אין לי ניסיון כזה. אם יש תערוכה זמנית שמעניינת

אותי במיוחד, שרק נפתחה ואני בעיר לזמן קצר, אז אולי אזמין מראש (למעשה בפעם האחרונה הזמנתי מראש אבל נתנו לי לחכות בחוץ למרות זאת, בקור של 5 מעלות, וזרקתי את הכרטיס לפח בו במקום והלכתי לעניינים אחרים).

בשאר הזמן ללובר אני באה לקראת הערב ברביעי או בשישי, אחרי שינת צהריים, ואז יש פחות תורים, בימים האלה המקום אמור להיות פתוח עד 9 וחצי בערב (לבדוק אם זה השתנה מאז).

לאייפל לא עליתי מעולם, בנוטרדאם הייתי לאחרונה בשנת 1994, בסנט שאפל לא הייתי, אז אני לא יודעת. בכל מקרה, מעולם לא שילמתי 200 אירו, או 100, לכרטיס מוזיאונים ל-5 ימים. אני נוטה ללכת לאטרקציות מעטות בתשלום (כי אני מתרגשת מהר ולפעמים שעתיים, או 5 שעות... של אמנות מספיקות לי ליום שלם) ביום אחד.
 

salo22

New member
היכן את מתכוונת לבקר ?

התורים המדוברים מוזכרים תמיד בהקשר של האייפל, גם לטעמי העלייה הינה אטרקציה מיותרת (הנוף מגבעת המונפרנס לא מיותר) וגם בהקשר של הלובר - שזה די בבל"ת, אם מכינים שיעורי בית ומאתרים ימים "מוצלחים יותר" בהם המוזיאון פתוח עד שעות מאוחרות (לזיכרוני יום שישי מעולה לעניין) ובעיקר, את הכניסות היעילות יותר.. לכן שאלתי היכן אתם מתכוונים לבקר
ורסאי החבוט וישן ובשיפוצים משהו, לפחות בשנתיים האחרונות, הופך לטעמי בהדרגה גם כן לאטרקציה בסימן שאלה רציני, אבל בכל מקרה ולזיכרוני, קשה עד בלתי אפשרי לחסוך של תורים, אלא ממש בשעות מאוד מסויימות ובתקווה, בימים שאין טיולים מאורגנים רבים של בתי ספר.. ניתן לחסוך רק בעלויות גבוהות יותר ולוליינות הקבוצות המאורגנות, אז הסירי דאגה מליבך, גם אם לא תתארגני משמעותית בעניין מראש (ויומיים לפני זה לא זמן הגיוני להתארגנות יעילה ואמיתית לדעתי בנושא זה), אז לא קורה כלום.. הפס המדובר הוא משהו שיש לשקול ברצינות, אך הוא תלוי מאוד שתוכניות שלכם ובזמן האמור, צריך מאוד מאוד להתאמץ לזיכרוני כדי לנצל אותו ולדעתי מעולם לא השתמשנו בו.
אוקיי עכשיו רואה שיש לכם חמישים ימים ולא פנאטיים על יעדים ממנו, שימו לב גם שהרשימה מוגבלת.. אז לדעתי ממש לא צריך להילחץ איתו, מקרה הכי גרוע תגיעו לאותם בכומים שהוא עולה אך תבקרו היכן שתרצו, לדעתי ממש במקרה הכי גרוע..
 

salo22

New member
תיקון הנוף כמובן מגבעת הסקרה קאור\מונמארט

לא לוותר..
 
בלובר תחסכי בתורים אם לא תגשי לקופה המאויישת ע"י קופאי/ת
אלא תקני בעמדות האוטומטיות באמצעות כרטיס אשראי.
לאייפל לגמרי מיותר לעלות, ושום כרטיס מראש לא יחסוך לך תורים לצערי, כי יש כמה וכמה תורים, ורק לאחר מהם אפשר להזמין מראש. במקרה הזה את גם מוגבלת ביום ובשעה ורוב הסיכויים שבהתראה כ"כ קצרה (ועוד באוגוסט...) כבר לא נותרו כרטיסים. אנחנו היינו בפריז בסוף ספטמבר-אמצע אוקטובר בשנה שעברה, וכשבדקתי מתישהו ביולי כבר לא היו כרטיסים בכלל לתאריכים בהם היינו בעיר. כך שרוב הסיכויים שעל עוד יומיים בכלל אין מה לדבר.
באותה תקופה כשבקרנו במוזיאון ד'אורסיי התור למחזיקי paris pass היה ארוך בדיוק באותה מידה כמו התור לרוכשי כרטיסים רגילים. כנ"ל התורים במוזיאון מונה. ושוב - לא מדובר באוגוסט, אלא בסוף ספטמבר - אמצע אוקטובר.... עושה רושם שהעיר עמוסת תיירים כל השנה ותמיד עמוס במוקדי התיירות המרכזיים. צריך להערך לכך מראש ולא להתרגש יותר מדי.
&nbsp
 
סביב רחוב Vavin יש מסעדות וברים

אז זה לא רחוק מהמלון שלכם, מעבר לזה אני לא יודעת. אפשר להסתכל בטיים אאוט פריז, למשל:
https://www.timeout.com/paris/en/bars-pubs
ויש עוד המון קטגוריות.

לכו לפארקים בימי החום. מונסורי, מונסו, בוט-שומון, ברסי. תרבצו שם בדשא וחוץ מזה הם מקומות נורא יפים. לכן לאורך התעלה, זה מקום פתוח, אמור להיות פחות חם ליד המים.
Parc Montsouris, Parc Monceau, Parc des Buttes-Chaumont, Parc Bercy.
או חשבו על היערות מסביב, בולוניה, ונסן, תקראו עליהם קצת, עוד מקומות להיות בהם בחום.

אני אוהבת ללכת על הטיילת הנטועה, אני לא מפספסת אף ביקור בה כשאני בפריז.
http://next.paris.fr/english/parks-...enade-plantee/rub_8212_stand_34230_port_18987
 
וגם, rue Daguerre זה רחוב שוק. כמו כמה פריזאיים שמפוזרים

בכל מיני רבעים, אחד מהם מאוד תיירותי (rue Cler ברובע ה-7). אבל דאגר מקומי ואותנטי. כמו רחובות שוק אחרים הוא סגור בימי שני וגם בראשון אחר הצהריים. אני מקווה שיש פעילות באוגוסט למרות הווקאנס, מדובר כבר בסוף החודש אז אולי חזרו שם לפעילות. בוודאי ללכת לראות כי זה קרוב למלון שלכם, לקנות מה שיתחשק. בטח יש מגוון של מזונות טובים.
 

salo22

New member
לגבי ברים ואוכל בסביבה

קודם כל אל תגבילו את עצמכם - יש לדוגמא איזורים מאוד מוצלחים לשילוב בר יין ואוכל ברובע השלישי וגם רובע 11 ה"מושמץ", עוד בהמון כמובן, הרובעים המתויירים 4-7 מעניינים גם כן כחווייה לעניין, לא לוותר על ערב סיידר וקרפים נניח, תמיד כיף

לעניין סביבת המונטפרנס, ממש לא חובב גדול של האיזור לשהייה, בעיקר לענייני אוכל ובילוי, אבל הלינק הזה יכול להיות מעניין :
https://www.timeout.com/paris/en/bars-pubs/bars-in-montparnasse
גם מכאן אפשר לדלות :
https://www.tripadvisor.co.uk/ShowT...Bars_and_Restaurants-Paris_Ile_de_France.html
מסעדת Le Severo שיחסית בסביבה, היא מסעדת בשר\איטליז טובה מאוד.
בשביל רעיונות לאוכל באיזור המלון פלוס אפשרות לבילוי ערב במקומות דומים, ממליץ לקרוא הפיסקה הבאה שמועתקת מרשימונת שכתבו אורים ותומים וומבינים הרבה יותר מאיתנו בעניין, אולי יתפס משהו קרוב אליכם :
Montparnasse. Any style of cuisine that appeals more than others? And it's a variously defined area so what you consider to be Montparnasse might not match other people's ideas. For classic trad, I like Le Templier on the rue Armorique in the 15th (on the other side of the Gare Montparnasse). For very good somewhat updated sud-ouest cuisine, La Cerisaie on the boulevard Edgar Quinet. For modern French with some African influences, the enjoyable Café Figue on the rue Vaugirard just off the bd Montparnasse. For a superior bistronomique experience, Le Cornichon on the rue Gassendi or Les Enfants Gatés on the rue Danville in the Daguerre/ Montrouge neighbourhood. For a much better than average brasserie, La Rotonde on the bd Montparnasse @ bd Raspail... one the best onion soups in Paris. For decent but hardly mindblowing brasserie fare in a landmark art-deco setting, La Coupole (but keep to the signature dishes like lamb curry). For hanging out in a café sipping wine or coffee for hours, Le Select on the bd Montparnasse @ Vavin or the terrace of La Rotonde. For mingling with the chattering classes for a pre- or after-dinner drink, the Piano Bar of the landmark and very historic Closerie des Lilas or the legendary Rosebud on the rue Delambre. For beer and moules, l'Académie de la Bière on the boulevard Port Royal @ rue St Jacques. For crêpes, Josselin or practically any place that catches your fancy on the rue du Montparnasse and rue Delambre. And while in the 14th (if in the morning), have a browse of the rue Daguerre market street (Tue to Sat AM and late afternoon and Sun AM) and outdoor markets---Marché Edgar Quinet on the boulevard Edgar Quinet (Wed + Sat AM) just next to the Cimetière Montparnasse (for little chats with the spirits of Jean-Paul Sartre, Simone de Beauvoir, Man Ray, Ionesco, Eric Rohmer, and loads of other writers/ artists buried here) and Marché Mouton-Duvernet on the place Jacques Demy aka Montrouge on Tue + Fri AM.
 
לגבי מזג אויר - אני מסתובבת עם כפכפים וחולצה

מכנסיים קצרים בחום כזה אבל יש לי תמיד במזוודה סווצ'רט וטייץ ארוך לערב. ומנסה לא ליסוע במטרו שאין בהם מזגן..
יש ברובע ה 13 איזור של מקומיים לגמרי לדעתי, מלא מסעדות ובארים שאני מאוד אוהבת - נקרא בוט-או-קיי, אם תחפשי תראי אותו במפה.
אני אישית פחות אהבתי את גני ורסאי, יותר אהבתי את השאטואים בלואר אבל לפחות היה לי מזל ולא היה תור כשביקרתי בורסאי. לאייפל אני חושבת שהתור הכי ארוך היה לעלות למעלה, ואי אפשר להימנע ממנו, אבל מצד שני לא חייבים לעלות, אפשר לעלות רק לקומה השניה ואת זה אפשר לעקוף אם עולים במדרגות מכיון שהתור היה למעלית.
אני מאוד בעד הפאס, אם הולכים למוזיאונים באותם ימים. אני קניתי לשישה ימים והלכתי לשני מוזיאונים ביום ובכל המוזיאונים דילגתי על התורים, אבל הייתי במאי. את יכולה להחליט לקנות פאס ליומיים וביומיים האלה ללכת בעיקר למוזיאונים. אני פשוט חושבת שיש להם מוזיאונים נהדרים, הקונסיירז'רי, האורנג'רי מאוד אהבתי. הלובר ענק אז בגלל הפאס הלכתי אליו 3 פעמים לזמן קצר, כלומר שלוש שעות ככה, וככה לא נחנקתי, אלא נהניתי ממה שיש ללובר להציע.
&nbsp
משהו שהוא לא לא תיירותי או לא מוכר אין לי אבל מאוד נהננו לשוט על הסיין ונראה לי שיהיה עוד יותר נחמד לעשות שיט בלילה.
 
למעלה