דרום איטליה ורומא - 12 ימים ביוני (חלק א)

Faria

New member
דרום איטליה ורומא - 12 ימים ביוני (חלק א)

סוף סוף ירד קצת הלחץ בעבודה ואפשר קצת לסכם טיול נהדר ומאד אינטנסיבי.
המקומות בהם לנו (אנחנו = אני וזוגתי) היו סורנטו (3 לילות), מאטרה (1), טאורמינה (2), פלרמו (3), רומא (2)

מבחינה קולינרית, הפעם הגענו מוכנים, הדפסתי את כל המלצות לונלי פלאנט למקומות בהם צפיתי שנהיה, לפעמים השתמשתי גם באתר תוך כדי הליכה. פשוט לא נפלנו באף מסעדה מהמלצות אלה (למעט אחת, ביום האחרון ברומא). אוסיף בהמשך קישורים למסעדות ספציפיות שאני זוכר כממש מעולות, למרות שכאמור, כמעט כל ארוחה היתה טובה מאד.

הטיול עצמו היה עמוס מהרגיל בשבילנו, קודם כל בגלל היעדים, בילינו יותר קילומטרים על הכביש מבטיולים קודמים שעשינו בשנתיים האחרונות (בעיקר ביומיים בהם נסענו מסורנטו לסיציליה) , ובאופן כללי מצאנו עצמנו כמעט כל יום כבר בסביבות או אף לפני 9 בארוחת בוקר, וחוזרים למלון רק לקראת 22:00 בלילה בערך (לפני שלפעמים יצאנו שוב), כמובן שבאף יום לא ויתרנו על כמה עצירות בבתי קפה לאיזו כוסית משקה וסנדוויץ/מאפה/גלידה.

יום 1 - נחתנו ברומא בצהריים, והלכנו לקחת את הרכב ממאג'יורה. קיבלנו את הפז'ו 2008 - קצת יותר גדול ממה שרציתי, בקלאס היו גם גולף וג'ולייטה, קיוויתי לאחת מהן, אבל גם האוטו שקיבלנו היה באותו קלאס, בגלל עודף הזמנות לא היתה לי האפשרות לשנמך, לאט לאט האכזבה התפוגגה והתרגלתי לאוטו, אפילו בדרום עם הכבישים היותר צרים לא נתקלתי בבעיות.
מרומא יצאנו לפרסקטי (תודה לטינטיןS על ההמלצה) עיירה נחמדה דרום מזרחית לרומא. בהחלט מקום מצוין טיפה לשחרר את הרגליים בסיור קצר של שעה ולהשביע את תאבוננו בפיצה ראשונה לטיול.
התכנון המקורי היה להמשיך משם לארמון בקאזרטה, אבל לאור השעה והעייפות (קמנו ב4:00 בבוקר) החלטנו לנסוע ישר למלון בסורנטו. הגענו לסורנטו, ולאחר התרעננות קלה יצאנו לסיבוב קצר במרכז העיר, עיר קטנה ונאה, בלי יותר מדי מה לעשות למי שלא בא במטרה להעביר את החופשה על חוף הים, אבל נקודת מוצא נהדרת ליעדים באיזור. והיות שהיא מאד תיירותית אין מחסור בפאבים לשעות הערב. לאחר סיור קצר, המשכנו לארוחת ערב נהדרת על הים במסעדת אמיליה, מסעדה מעולה (ובמחירים טובים) למאכלי ים שונים.
http://www.lonelyplanet.com/italy/campania/sorrento/restaurants/italian/da-emilia

המלון בו שהינו ב3 הלילות בסורנטו היה Bluroooms. מלון קטן, בלי שום שירות מעבר לחדר נקי ונאה. אפילו פקידת קבלה אין שם רוב היום. אבל הוא מאד מרכזי, לאור מיקומו מעל הרחוב הראשי, הוא היה שקט באופן מפתיע, וסה"כ, לאור העובדה שכשהזמנו אותו, סורנטו היתה בכ85% תפוסה, אני חושב שהוא היה הצלחה יחסית ל80 היורו ששילמנו ללילה. לא היתה בו א. בוקר, אבל הוא נמצא מעל בית קפה מצוין בו התחלנו את הבקרים עם מאפה וקפה - וסיימנו (סיימתי, אם לדייק) את הערבים עם בירה והמשחק שהיה באותו ערב ביורו.
https://www.booking.com/hotel/it/blurooms

יום 2 - יצאנו בבוקר לנמל לקחת את הספינה לקאפרי. מומלץ להזמין מקום מראש, היות שהתורים והתפוסה מאד גבוהים. אנחנו לא הזמנו מראש, והתמזל מזלנו והספקנו ממש ברגע האחרון לקנות את הכרטיסים ולהגיע בזמן למעבורת. התכנית בקאפרי היתה לעלות לוילה סן מיקלה באנאקפרי. בתחנת האוטובוס היה תור מאד ארוך של אנשים - מגיע רק אוטובוס אחד, קטנטן (בגלל הדרכים המפותלות והצרות אי אפשר יותר גדול כנראה), פעם ברבע שעה. עם חישוב מהיר של אורך התור וכמות האנשים שעולה כל פעם לאוטובוס הבנו שזה יקח 4-5 אוטובוסים (מעל שעה לחכות) עד שיגיע תורנו, ובחנו את האופציה הרגלית במקום. על פי גוגל מאפס דובר בהליכה של כחצי שעה, הנחתי שעם הכושר הירוד שלנו והעובדה שזאת עליה, יקח עד כשעה, אבל עדיף להעביר שעה בהליכה מאשר בהמתנה לאוטובוס (בדיעבד, הפתרון הנכון היה בכלל לשלם 30 יורו במחיר סופר מופקע על מונית). התחלנו ללכת, מטפסים ומטפסים במדרגות הפיניקיות. באמצע הדרך הבנו שגוגל מאפס לא לקחו בחשבון את העובדה שרוב העליה היא למעשה זיג זג כמו בניין של 30 קומות. והגענו למעלה אחרי הרבה יותר משעה, תשושים לגמרי, ומיובשים.
הוילה עצמה מאד יפה, נבנתה ע"י הסופר/רופא אקס מונתה (שכתב את מגילות סן מיקלה) לפני קצת יותר מ100 שנה. אחרי הוילה קצת שוטטנו במרכז אנאקפרי, ולקחנו את הרכבל להר סולארו להנות מהנוף, גם בעליה וגם מהפסגה עצמה - על כוס פסטיס מרענן. מיצינו וירדנו חזרה לאיזור הנמל (הפעם לקחנו את האוטובוס מאנאקפרי). אחרי סיור של עוד כחצי שעה לאורך החוף, הגיעה השעה לעלות למעבורת ולחזור לסורנטו.
אחרי ארוחת צהריים מאוחרת, חזרנו למלון לנוח כשעה ולהחליט לאן ממשיכים. לקחנו את האוטו ונסענו לפוזיטנו, עיירת חוף על צלע ההר, מאד נאה, וגם נתנה לי טעימה קטנה לקראת היום למחרת בנהיגה בדרך אמלפי.

יום 3 - את היום התחלנו בדרך אמלפי המופלאה. יעד חובה לכל מי שאוהב לנהוג בדרכים הרריות ומפותלות, דרך יפיפיה עם נוף של הים. עצרנו בעיר אמלפי, שם העיקר זאת הקתדרלה היפה שם. אחרי אמלפי עלינו בהר לרוולו, להנות מהנוף מלמעלה ולבקר בוילה רופולו. אחרי סיור קצר בוילה, חזרנו לכיוון החוף והמשכנו בנסיעה לאורכו עד שהגענו לאוטוסטרדה לנאפולי. הגענו לנאפולי אחה"צ, רעבים לפיצה נאפוליטנית משובחת (ולא התאכזבנו). טיילנו כמה שעות בנאפולי. עיר חביבה, אבל כמו שכתבתי פה בעבר, לא בדיוק כוס התה שלי (למרות שאת פאלרמו, שגם היא עיר דרומית בסגנון דומה אני אוהב, אבל זה בהמשך). קצת טיולים ברובעים העתיקים של העיר, עצירות למעט קניות ברחוב הראשי, והמשכנו חזרה לסורנטו.

יום 4 - היום הראשון מבין שניים של הנסיעה הארוכה מסורנטו לסיציליה. בשעות אחה"צ המוקדמות הגענו ליעד הראשון לאותו יום, שזאת העיר אלברובלו (Alberobello) בחלק המזרחי של איטליה. עיר מקסימה שנחשבת לבירת הTrulli של האיזור, הטרולי הם בתים מאד מיוחדים, נמוכים, בצבע לבן, עם גג קונוס מאבנים (תמונות יצורפו בהמשך ההודעה). מאד יפה, ובהחלט בניה שלא ראיתי דומה לה בשום מקום (כי אני לא הוביט). משם המשכנו למלון בעיר מאטרה. המרכז העתיק של מאטרה נבנה על צלע של רכס הרים, מבנים מאד יפים ומיוחדים, למעשה מערות חצובות בהר (עם חזית בנויה) ובאופן כללי אחת הערים הכי יפות בהן הייתי. כתוספת, סיירנו בעיר בשעות הלילה, בהן תאורת הרחוב המינימלית נותנת תמונה אפילו יותר מרהיבה של העיר והמבנים בה.
את הטיול סיימנו במסעדת Soul Kitchen. מסעדה מצויינת, עם מנות מתאבנים שבקושי השאירו מקום לסטייק הסינטה המצוין שבא אחריהן.
http://www.lonelyplanet.com/italy/basilicata/matera/restaurants/italian/soul-kitchen

באופן כללי, אמרתי על כל הטיול שהוא היה באמת מושלם אם היה ארוך יותר ביום-יומיים כשהכי היה לי חסר להעביר שני לילות במקום אחד במאטרה, מה שהיה מאפשר לנו להגיע למאטרה יותר מוקדם, ולנצל יום מלא לטיולים באיזור המשולש מאטרה-אלברובלו-בארי. מה גם שזה היה נותן הפסקה בין שני הימים בהם העברנו חצי מהיום בדרכים.

יום - 5 - יצאנו בבוקר לעוד סיור קצר במרכז העתיק של מטרה, הפעם לאור היום כאמור העיר נהדרת, למרות שבלילה זה בהחלט היה יותר מיוחד. משם יצאנו לנסיעה ארוכה לאורך המגף עד לוילה סן ג'ובאני ממנה יוצאות המעבורות למסינה. בדרך עצרנו לארוחת צהריים ומעט שופינג בקוסנזה. קוסנזה נחמדה, מקום חביב לעצירה, אבל לא יותר מזה. אחה"צ הגענו במעבורת למסינה ולקראת הערב הגענו למלון שלנו בטאורמינה.
בטאורמינה לנו יומיים בB&B Giulia. המלון הטוב ביותר בו שהינו בטיול. אמנם הליכה קצרה למרכז היפיפה של העיר (כ10 דקות), אבל B&B קטן ויפה, בעלת המלון והבת שלה היו מאד ידידותיות ונכונות לעזור. עם ארוחת בוקר בגן עצי לימון שהיתה דרך מושלמת להתחיל את הבוקר.
https://www.booking.com/hotel/it/giulia-taormina

<
 

Faria

New member
כמה תמונות - חלק א

לצערי אין לי תמונות של מאטרה בלילה - כשיצאנו מהמלון הטלפון שלי היה בלי סוללה אז נשאר בחדר.











 

Faria

New member
דרום איטליה ורומא (חלק ב)

יום 6 - בגלל בעיות לוגיסטיות לא צפויות, התחלנו לטייל רק אחה"צ, מה שקלקל את התוכניות של להגיע עד קאטניה, למרות שלדעתי זה מראש לא הפסד גדול, הייתי שם לפני כ7 שנים והעיר לא מעניינת בעליל - לפחות לדעתי. נסענו לאצ'יראלה (Acireale), עיר חביבה ונאה, ממנה ירדנו ברגל לכיוון החוף ועיירת הדייגים סנטה מריה לה סקאלה, בה אכלנו צהריים וסיירנו כמה שעות. חזרנו לאצ'יראלה ונסענו חזרה לטאורמינה כדי להספיק לראות גם אותה כמו שצריך. מרכז טאורמינה מאד מעניין, אמפיתיאטרון יווני, ומבני אבן גדולים ברחובות צרים. בערב אכלנו בTischi Toschi (הזמנו מקום מראש יום לפני). מסעדה מאד קטנה, אבל עם אוכל מיוחד (תפריט משתנה בהתאם למצב הרוח של הבעלים) ומאד טעים.
http://www.lonelyplanet.com/italy/sicily/taormina/restaurants/italian/tischi-toschi

יום 7 - היום הוקדש לנסיעה מטאורמינה לפלרמו, עם טיול באיים האיוליים.
עזבנו מוקדם בבוקר את המלון בטאורמינה, כדי להספיק להגיע בזמן למילאצו ולתפוס את הסירה אותה הזמנו לאי הראשון (וולקאנו). עם ההגעה לוולקאנו, אי בעל הרי געש פעילים, ישר עלה באפנו הריח החזק של הגופרית שבאי. התחלנו ברעיון של טיול רגלי, אבל הבנו מהר שזה לא באמת יוביל אותנו לחלקים היפים של האי, אז שכרנו רכב קטנטן לשעה (יש שם מקומות לעשות זאת). אוטו קטנטן, עם שני הילוכים קדמיים ורוורס שעשה את העבודה במעלה ההר - רק בסוף העליה הבנתי שהברקסים כמעט ולא קיימים, מה שהפך את הירידה להרבה יותר מפחידה. עלינו, הסתכלנו קצת על הנוף, החזרנו את האוטו והמשכנו הלאה לסירה שלקחה אותנו לליפארי (האי השני בדרך). אי עם מספר עיירות קטנות ונאות שהיה מאד נחמד לשוטט בהן אחרי ארוחת צהריים טובה. מיצינו את האי, ולקחנו את הסירה חזרה למילאצו. ממילאצו המשכנו למלון במרכז פלרמו.

בפלרמו ישנו 3 לילות במלון Mediterraneo, מלון שלושה כוכבים, לא מדהים, אבל מאד מרכזי, לא יקר עם ארוחת בוקר טובה. על הבעיות שהיו לנו בו - אכתוב עוד 2-3 פסקאות (יומיים קדימה בתיאור הטיול).
https://www.booking.com/hotel/it/albergo-mediterraneo-palermo

יום 8 - את היום התחלנו במרכז ההיסטורי בפאלרמו, מאד יפה היה לטייל בין המבנים המרכזיים כמו כנסיית סנטה קתרינה עם מזרקת פרטוריה, הקוואטרו קאנטי (צומת ראשי עם 4 מבנים יפים ודומים בפינות), השוק הענק, וסתם לשוטט בין הרחובות הישנים והיפים. משם המשכנו ללכת מערבה וחזרה קצת צפונה לקתדרלה הגדולה של פלרמו. אחת הקתדרלות הגדולות והיפות ביותר באיטליה, ובכלל באירופה. לאחר מכן עצרנו לצהריים במסעדת Ferro De Cavallo. מסעדה נהדרת, למעשה היתה המסעדה היחידה אליה חזרנו פעמיים (גם למחרת בערב). תפריט מצד אחד מאד זול אבל מצד שני מאד נהנינו מכל מנה שהזמנו.
http://www.lonelyplanet.com/italy/sicily/palermo/restaurants/italian/ferro-di-cavallo
בתכנון המקורי שעשינו בבוקר, חשבנו שנעביר את אחה"צ/ערב באחת הערים הסמוכות (בגריה או מונראלה), אבל בסופו של דבר החלטנו להמשיך את כל היום בפלרמו ולתת למכונית מנוחה. מה גם שבכל הטיול לא יצא לנו באמת לקנות דברים שחיפשנו, ככה אחה"צ כל אחד פנה לדרכו, זוגתי לחנויות הבגדים, ואני לחנות יין לחפש גראפה להביא הביתה, ולבאר נחמד לנוח ולראות קצת כדורגל. מאד אהבתי את פלרמו כשביקרתי בה לראשונה לפני כ8 שנים, ובטיול הנוכחי התאהבתי בעיר הזאת מחדש. לא יודע להסביר בדיוק למה, אבל אין לי ספק שאחזור לשם עוד מספר פעמים בחיי.

יום 9 - בבוקר תכננו לצאת לעבר צ'פאלו, אבל כשהגעתי לחניון התת קרקעי של המלון (חניון בגודל של דירת שני חדרים במרכז ת"א), ראיתי שאני חסום ע"י שתי מכוניות. אין בעיה, בגלל זה כל מי שחונה שם, משאיר את המפתחות בקבלה. עובד המלון מגיע, מזיז את הרכב הראשון, אבל לרכב השני, אין מפתח. מסתבר שבעל האוטו פשוט הלך עם המפתח ולקחו כמעט שעתיים עד שהצליחו להביא את המפתח ולהזיז את האוטו. אחרי שעה בה זוגתי צעקה על פקיד הקבלה חסר התועלת (בלי אפשרות לדבר עם, נניח, המנהל) ואני הצלחתי באופן יצירתי לשלב את המלה Fuck על הטיותיה לפחות פעמיים בכל משפט שאמרתי, החלטנו להמתין למפתח בבית קפה ליד על אספרסו וקאנולי. כאמור, לאחר שעתיים האוטו שוחרר ממאסר ויצאנו לדרך.
צ'פאלו (Cefalu) עיר חוף קטנה, עם מרכז יפה מאד מימי הביניים וקתדרלה יפה ועתיקה (מאה 13? 12?). סיירנו מעט במרכז, המשכנו לטייל קצת על החוף והמשכנו בדרכנו לקאקאמו (Caccamo) עיירה השוכנת על הר, כשהגענו התחילה סערה של רוחות וגשמים, אז לפני שיכלנו לטייל, ישבנו קצת בבית קפה עם הפרלמנט המקומי לגראפה נעימה (יש משהו מקסים בלשוחח עם בטלני העיר המבוגרים, כמובן שאף אחד מהם לא ידע אנגלית). כשהסערה קצת נרגעה, עלינו לכיוון הטירה הגדולה (בגללה הגענו) הנמצאת שם. סיירנו בטירה כשעה, עוד טיול קצר לנצל את ההפוגה בגשם להסתכל על הנוף שנשקף תחתנו וחזרנו לפאלרמו.
כשחזרנו למלון בפלרמו, היה פקיד קבלה אחר (לא חסר התועלת מהבוקר) שקישר אותי עם בעלת המלון, שהתנצלה על התלאות של הבוקר, וזיכתה אותנו על היומיים בחניון של המלון.
כשהגענו לפאלרמו מיהרנו, כמובן, למסעדה אותה ציינתי (ביום 8) לעוד ארוחה נהדרת (כי קלמארי ממולא כזה טעים צריך לאכול לפחות פעמיים). פה אני חייב לציין, אני מאד אוהב כדורגל, במשך השנה, סביר שבסופי שבוע אראה כ3-4 משחקים, וכמובן גם באמצע שבוע כשיש גביעי אירופה. זוגתי מאד הופתעה שלא היה לי אכפת שניסע בזמן היורו, אבל הסברתי את דעתי, שהיות שהיורו הורחב ל24 קבוצות, שלב הבתים הולך להיות די משעמם וחסר משמעות (בעצם מוקדמות ליורו), ודי צדקתי. אבל, כבר מראש הבהרתי שבלילה האחרון שלנו בפלרמו הולך להיות המשחק האחרון של נבחרת איטליה אהודתי, ואת זה אין לי שום כוונה לא לראות על מסך ענק בבאר עם עוד איטלקים. אבל רצה הגורל, ואיטליה התחילה את הטורניר הרבה יותר טוב מהציפיות והמשחק הזה הפך לחסר משמעות עבורה (כמעט כל ההרכב הראשון נח), ועבור האוהדים המקומיים. בנוסף, כמו שכתבתי, זה היה יום גשום, שרק התחזק בשעות הערב, ככה שאווירת הכדורגל לא בדיוק היתה מה שרציתי, אבל לאחר ארוחת הערב מצאתי בר חביב, עם מסך גדול, ואנשים בחולצות כחולות, אז לפחות משהו.

יום 10 - אחרי ארוחת בוקר ועזיבת המלון, יצאנו לדרכנו למונריאלה הסמוכה. להעביר את השעות הספורות עד הטיסה לרומא בצהריים. הקתדרלה של מונריאלה הינה מבנה מרשים מאד, כשכל החלק הפנימי מעוטר בפסיפסים ענקיים ומרהיבים. אחרי הקתדרלה הסתובבנו עוד מעט בעיר היפה, נהנים מלהסתכל על פלרמו מלמעלה. והמשכנו לשדה התעופה להחזיר את הרכב - אגב, למי שבמקרה מחזיר רכב בפלרמו - שימו לב, אין שום תחנת דלק לאורך הכביש הראשי בדרך לשם, מה שיצר קצת מצוקה, אבל בסוף הספקתי לחזור לתדלק ולהחזיר את הרכב בדיוק בזמן.
הטיסה היתה אמורה להיות ב14:30, המריאה רק ב15:30, אבל כשעה לאחר מכן כבר היינו בפיומיצ'ינו ובדרך למלון ברומא. בשעות אחה"צ המאוחרות יצאנו מהמלון, ואחרי ארוחת צהריים מאד מאוחרת (או ערב מוקדמת) יצאנו לעשות סיבוב ראשון במרכז רומא באיזור פיאצה נבונה. פה צריך לציין ששנינו כבר היינו ברומא, ככה שלא היתה דחיפות להגיע לאטרקציה תיירותית מסויימת, ודי יכלנו לשוטט ולבחור את היעדים לפי מה שבא לנו לראות שוב/פעם ראשונה (לא הכרנו זה את זו כשכל אחד מאיתנו היה ברומא בפעם הקודמת). הבעיה העקרית ברומא היתה, שלעומת מזג אוויר מאד נעים לאורך כל הטיול בדרום, דווקא ברומא נפלנו לימי שרב כבד (35 מעלות בצהריים). מה שעודד אותנו יותר לחפש מוזיאונים, או מקומות ממוזגים לאפילו יותר עצירות לגראפה של בוקר/אחה"צ/ערב/ועוד כמה שיהיה.
שהינו שם במלון Grand Tour Roma Guest House, מלון קטן, קצת מזרחית לותיקן (לא הכי מרכז, אבל עדיין מספיק מרכזי), מאד חדש ונקי עם חדרים יפים, ופקיד קבלה מאד ידידותי ששמח לעזור לנו בכל מה ששאלנו/ביקשנו.
https
 

Faria

New member
דרום איטליה ורומא (חלק ג - סוף)

יום 11 - טיול ברומא השרבית, התחלנו לכיוון הפיאצה דל פופולו. בדרך, בגלל החום, כבר ב10:00 עשינו את עצירת הגראפה הראשונה של היום, זה הרי 17:00 איפשהו. מהפיאצה דל פופולו המשכנו לכיוון המדרגות הספרדיות (שנמצאות בשיפוצים ואי אפשר לעבור בהן). ומשם למזרקת טראווי, המאד הומה. מה שהעלה בי את הצורך לברוח משם. החלטנו לנסות את מזלנו בוילה בורגזה, בה, למרבה הבושה, לא הייתי בביקורי הקודם, וזוגתי מאד שמחה לחזור אליה. לוילה בורגזה חובה להזמין כרטיסים מראש, ואנחנו לא עשינו זאת (מוטיב חוזר בטיול). כשהגענו היה כתוב בכניסה שניתן לקנות כרטיסים רק לעוד 5 ימים, אבל החלטתי בכל זאת לנסות את מזלי, ובמקרה לחלוטין, ממש לפני שהגעתי, מישהו ביטל את הזמנתו והיו 2 כרטיסים זמינים, לכניסה מיידית
. מאד שמח שהצלחנו להכנס כי זה אחד המוזיאונים היפים שראיתי בחיי, הן מבחינת הציורים והפסלים, והן מבחינת העיטורים על הקירות/תקרה שלו. משם הלכנו לכיוון הפנתיאון, כשלפני שנכנסנו עברנו במסעדת La Ciambella לארוחת 4 מנות כבדה ומאד טעימה.
http://www.lonelyplanet.com/italy/rome/restaurants/italian/la-ciambella

לאחר הארוחה הלכנו לבקר את רפאל וכמה מלכים בפנתיאון, וחזרנו לנוח כשעה במלון. לקראת הערב יצאנו לכיוון הטראסטברה (בצד המערבי של הטיבר). קצת שוטטנו בשכונה התוססת והיפה הזאת, והלכנו לאכול ב Pianostrada Laboratorio di Cucina. מסעדה קטנטונת, מנוהלת ע"י 4 בחורות חביבות שעושות מאכלי רחוב נהדרים. סיימנו לאכול, הסתובבנו עוד קצת בטראסטברה, וסיימנו את היום.

יום 12 (ואחרון) - יצאנו לדרכנו לכיוון שוק קאמפו די פיורי. בדרך, כמובן, עצירה לגלידה ואחריה עצירה לגראפה, והמשכנו לגבעת הקפיטולין. במקור לא תכננו להכנס למוזיאון הקפיטולין הגדול והמרשים, אבל כמו שכבר כתבתי, היה מאד חם וכל מקום סגור נראה לי כמו רעיון נהדר. בדיעבד גם לא התאכזבנו, והתרשמנו מהפסלים הרומאים ויצירות האמנות הרבות במוזיאון הענק. משם, אחרי ארוחת צהריים, שוטטנו ללא שום מטרה ספציפית. דרך הרובע היהודי, חצינו את הנהר ושוב טיילנו קצת בטראסטברה. עצרנו לפיצה טובה, והתחלנו את דרכנו חזרה למלון, אליו הגענו בסביבות 18:00, לקחנו את המזוודות ובצער רב יצאנו למונית שהוזמנה לשדה התעופה.
 

Faria

New member
וקצת אוכל

לא נוהג לצלם אוכל בטיולים, אבל היו כמה מנות מיוחדות ומהנות שהרגשתי צורך. אז בהשראת התמונות הקולינריות של אודרי בוינה. הנה מה שכן צילמתי לפני שאכלתי.









 

Faria

New member
תודה


שמתי לב שבמאמר, כל מקום שיש אנגלית די מחרפן את סדר השורה.
 

דניאלה1311

Active member
מנהל
בדיוק
ואחרי שבפעמים קודמות כמעט קיבלתי התמוטטות עצבים מהנסיון לסדר את הענין הזה, החלטתי פשוט לעזוב את זה כך ושכל אחד ינסה להבין איפה האנגלית אמורה להכנס.
יש גבול לסבלנותי לממשק ישן.
 

Faria

New member
בצדק

להבא אדע להמנע מאותיות של גויים באמצע הפסקה.
 
למעלה