המסלול שעשינו: רוקיז-גליישר אמריקאי-ילוסטון-סיאטל-ונקובר

תומלול

New member
המסלול שעשינו: רוקיז-גליישר אמריקאי-ילוסטון-סיאטל-ונקובר

כמעט שנה חלפה וסוף סוף התפניתי לספר לכם על מסלול החופשה שלנו:
ישראל-רוקיז קנדיים - הקרחון האמריקאי- ילוסטון-סיאטל-ונקובר קנדה- ישראל. נסענו יומיים לפני ראש השנה וחזרנו בסוף חוה"מ סוכות, בחודש ספטמבר 2015, ברצף של החופשות בחגים, הבנו שזו סוף סוף ההזדמנות שלנו לטוס לקנדה. אז עלה גם הרעיון להוסיף את ילוסטון. חשבנו שזה מטורף, אבל מצאנו כאן רוח גבית לנושא.
אז קודם כל, תודה ענקית לכל מי שהגיב ועזר בתכנון: דניאלה, אודרי, YHS, עופר ברנשטיין ועוד אחרים שתרמו מידע אישי. עזרתם לנו לעשות טיול בלתי נשכח!
ראשית, אני רוצה להתייחס כאן לנושא שעלה בעניין אופן הנסיעה שלנו. ההרכב המשפחתי שלנו כלל 5 אנשים ודרישה חד משמעית לצורך במטבח בכל מקום בו נשהה. היתה המלצה גורפת בנושא שכירת RV, אבל ידענו מראש שזה לא משהו שנרצה לעשות ולמען האמת לא התחרטנו אפילו לרגע. בעיקר כשראינו את שלטי אתרי הקראוונים המציינים "מלא"... אני בטוחה שיש משפחות שנסיעה מסוג זה מתאימה להן, אבל לא לנו. הזמנו מהארץ DODGE CARAVAN וכמו שזכור לי שקרה גם לדניאלה, הציעו לנו לשדרג בתשלום לטויוטה סיינה (אחלה אוטו!) ואחרי שסרבנו בכל תוקף, יבשו אותנו חצי שעה ופתאום הם אמרו לנו שהם לא רוצים לעכב אותנו וזה הרכב שקבלנו. שיטת מצליח קנדית. המס על לקיחת הרכב בקלגרי והחזרתו בונקובר היה 150$ קנדי + מיסים.
בזמן הנסיעה שלנו, הדולר האמריקאי היה שווה ערך לבערך 4 שקלים והקנדי ל- 3 שקלים.
הטיסות שלנו היו בחברת בריטיש איירוויז והוזמנו כ- 9 חודשים לפני הנסיעה שלנו בעלות 1200 $ לאדם. בדרך הלוך היה קונקשן בהית'רו של 5 שעות ובחזור של שעתיים וחצי. בחרנו בבריטיש על פני אייר קנדה בגלל עלות הטיסה שהיתה נמוכה יותר, דמי ביטול של $100 (לעומת AC -דמי ביטול $274) והטראומה שהיתה לנו לפני 20 שנה בטיסה מונקובר לישראל, שבה בקונקשן של 40 דקות בטורונטו נאלצנו לרוץ בערך 500 GATES...
נרשמנו (בחינם) לנוסע המתמיד שלהם, שמאפשר לצבור AVIONS במשותף [במאמר מוסגר אספר שלפני כ- 3 חודשים טסנו 3 אנשים ללונדון ב- 750 דולר לשלושתנו בזכות השימוש בנקודות שצברנו]. הטיסות היו טובות מאוד.
את כל מקומות הלינה הזמנו מראש דרך בוקינג או אקספדיה.
מזג האוויר בספטמבר היה מעולה. למזלנו ירד גשם רק בזמן שהיינו בנסיעות. מהכרות עם המשפחה שלנו, תכננו את המסלולים כפי שאנחנו אוהבים. חשוב לציין שבכל מקום נעזרנו בעמדות המידע ובריינג'רים לקבלת מסלולים, שעות פתיחה וכו'.
יום 1: הגענו לקלגרי בשעה 21:00 וישנו במלון Homewood Sweet Calgari Airport ליד שדה התעופה. המלון היה מצויין ושימש לנו רק ללינת לילה כשלמחרת בבוקר יצאנו לטייל בקלגרי ומשם נסענו לקנמור, שם היה "הבית" ל- 5 הלילות הקרובים. המלון היה מעולה!! מומלץ בחום! Stoneridge Mountain Resort. חדרים נפרדים, מקלחות גדולות, מכונת כביסה ומייבש (עם חומרים בחינם), מטבח מאובזר, גריל. היה כל כך מוצלח שהיה חבל לעזוב...
יום 2: בבוקר נסענו ל- BANFF. כמובן טיול ותמונות ב LAKE LOUISE ועלינו למסלול לכיוון התצפית של ה- LOOKOUT. חברים יקרים - שם צריך תשומת לב! כי אם לרגע ממצמצים ומפספסים, תמצאו את עצמכם, כמונו, עולים למעלה במסלול הקשה עד מאוד מתנשפים וחסרי נשימה... משם נסענו לאגם MORAINE, שהתרשמנו ממנו פחות.
יום 3: נסענו לג'ספר בדרך הקרחונים היפה. חווינו שם את ה- ICE EXPLORER שנוסע על הקרחון והיה מאוד חוויתי ומשם ל- SKY WALK - תצפית מדהימה מעל רצפת זכוכית.
יום 3: YOHO. טיילנו באגם EMERALD ומסלולים קלים באזור כולל מפלי טקקאו.
יום 4: חשבנו לעשות מסלול מגניב הכולל סולמות ומאחזי יד בג'והנסון קניון, אבל לצערנו המסלול היה סגור לשיפוצים, אז נסענו לעיר באנף לטייל בה קצת ועלינו בגונדולה (הרכבל) של באנף לחווית הליכה במסלול על דק שמכוסה בקרח. ארוחת צהריים בבאנף במסעדה יוונית טעימה BALKAN ומשם למגרש הגולף שם ראינו את ה- ELK הראשון שלנו. זהו יומנו האחרון בקנדה.
יום 5: נסיעה לכיוון הגליישר האמריקאי. בחרנו בכביש עוקף ולא בדרך הראשית על מנת לראות את השלכת בדרך היפה שנסענו בה. לאחר מעבר הגבול עם ארה"ב, הגענו לקליספל, שם היינו במלון Homewood Sweet by Kallispel.
יום 6: נסיעה ל- WEST GLACIER, נסיעה איטית בדרך מתפתלת שם עשינו גם מסלול נחמד בשם Hidden Lake Lookout. משם נסענו ל- Many Glacier ושם סוף סוף ראינו דב!!
יום 7: יום של אכזבה. בן הזוג, הנהג הראשי, חוטף מגרנה ומאלץ אותי לנהוג את כל הדרך עד ילוסטון. 6 שעות נטו של נסיעה, שלקחו לנו 7.5 שעות כולל עצירות תדלוק, עצירות פיפי ועצירה אחת להפסקת צהריים קלה. למי שלא הבין - אני שונאת לנהוג, בטח במקומות לא מוכרים ובטח ובטח נהיגה במשך שעות כה רבות. אבל עשיתי זאת בגבורה ואמרתי לו: Never again!!! בחרנו להשאר בחמשת הלילות הקרובים בגרדינר. עיירה קטנה שממוקמת ממש בשער הכניסה לילוסטון. במלון בינוני ודי מאכזב: Best Western. המלון מיושן ומבחינתנו לא מומלץ.
יום 8: ילוסטון - מסלול לכיוון עמק LAMAR.
יום 9: נסיעה ל- OLD FAITHFULL שלא מכזיב ואכן מתפרץ בזמנים הקבועים שלו. טיילנו לאורך הברכות באזור הזה ומשם נסענו לאורך אגם ילוסטון הענקי לראות את ה- MUD VOLCANO.
יום 10: נסיעה לכיוון קניון ילוסטון תוך עצירה בנקודות תצפית לאורך הדרך. מסלול יפה Uncle Tom's, שדורש השארת רכב בנקודת ההתחלה והקפצה לכיוון נקודת הסיום (או חזרה ברגל...). נסיעה למרכז ההצלה של הדובים והזאבים בווסט ילוסטון. האמת התאכזבנו לגלות שכל פעם מוציאים רק דב אחד או שניים ולא ניתן לראות את כולם. בדרך חזרה עצרנו ב- Mammoth hot springs. חוויה יפה.
יום 11: נסיעה לנוריס, שם יש בריכות מבעבעות וגייזרים שההתפרצות שלהם בלתי ניתנת לחיזוי.
יום 12: נסיעה מילוסטון ל- Spokane, שהיא עצירת ביניים בדרך שלנו לסיאטל. בדרך עצרנו בעיירה בוזימון, אבל לא טיילנו בה אלא נפגשנו עם גיסתי שהיתה בדרך מספוקיין לילוסטון. ארוחת צהריים אכלנו במיסולה במסעדה יוונית מדליקה בשם Gyros שהיתה מול סופרקמרקט גדול. את הלילה עשינו במלון בינוני למדי The Madison Inn by Riversage עם ארוחת בוקר מזעזעת, מהגרועות שאכלתי בחיי.
יום 13: נסענו לכיוון סיאטל בדרך נופית: State Road 20 ועצרנו לטיול קצר ופקניק ב- Raining Lake. המשכנו לנסוע בכביש היפה עד שהגענו לסיאטל. שם פינקנו את עצמנו בארוחת ערב במסעדה איטלקית מומלצת בשם Pink Door ובלינה במלון מצויין Hyatt House Seattle Douwntown.
יום 14: טיילנו בסיאטל לכיוון הבתים הצפים והיינו גם בשוק Pike Market. היה יום נחמד ורגוע. בסיאטל יש תערוכה קבועה של צ'יהולי. לפי המלצה מעולה של חברה, הלכנו אחה"צ, כך שאת כל העבודות שלו שמוצגות בחצר ראינו גם באור יום וגם חיכינו עד שיחשיך וראינו בלילה. היה מדהים!
יום 15: עשינו טיול קצר ונחמד בפארק עירוני בסיאטל שנקרא Discovery Park. משם נסענו לסכר חירם, כדי לראות איך משווים את גובה המים כדי שסירות יוכלו לצאת לים. בדרכנו ליעד הבא: ונקובר, עצרנו לכמה שעות של קניות באאוטלט TULIP. שהוא אאוטלט עצום מימדים, אבל בהחלט השתלם מבחינת מחירים. אחה"צ הגענו לונקובר.
בונקובר לא היה לנו צורך במלון, כי שהינו אצל אחותי. יותר טוב ממלון 5 כוכבים! כמובן שבגלל שהטיול שלנו היה משולב עם מפגשים משפחתיים, אופי הטיול משתנה, אבל כן אמליץ כאן על מה שנהנינו לעשות:
יום 16: בילוי ב- Granville Island.
יום 17: נסיעה ברכב תוך שימוש במעבורת לגני Buchard המדהימים ומשם לעיר ויקטוריה. בגלל שבחזור יש מעבורות רק פעם בשעה או שעתיים, השקענו כ- 20 דולר בהזמנת מקום מראש לרכב ליתר בטחון.
יום 18: עליה ברכבל ל- Grouse Mountain. [אגב, לספורטאים שביניכם, אפשר להציע לעלות ברגל את המסלול הקשה - פרטים בגוגל...] למרבה השמחה היה שם מופע של חוטבי העצים (באנטרנט היה כתוב שהעונה הסתיימה) Lamber Jack, שהוא מופע מצחיק ומבדח. צפינו בדובי הגריזלי שנמצאים שם ומשם ירדנו בחזרה ברכבל ונסענו לסכר קליולנד. אפשר לרדת עד למטה ולעשות טיול באזור התחתון של הסכר. כנראה שיש שם גם מקום שבו אפשר לראות את דגי הסלמון, אך לא הגענו עד לשם.
יום 19: Stanley Park. מקום נחמד לאכול בו במרכז ונקובר: Splitz Burger שם אפשר ב"כלום" כסף להרכיב לעצמך את ההמבורגר שלך.
יום 20: תכננו לנסוע לוויסלר, אבל האתר היה סגור, אז נסענו לראות את מפלי Shannon ומשם נסענו לרכבל של Sea2Sky. נוף מהמם! עשינו סיור עם מדריך מטעם המקום והמשכנו לטייל שם לבד. כשירדנו, נסענו ל- Horse Shoe Bay שם ראינו כלבי ים משתזפים.
יום 21 פרידות, נשיקות וחיבוקים וחזרה לישראל. ג'ט לג מטורף אבל שווה לגמרי את הנסיעה הנפלאה שלנו!
תודה למי שקרא עד לכאן. אגב, מסלול יותר מקובל הוא בין הרוקיז לונקובר, אבל החלטנו שאם כבר משתגעים אז עד הסוף ולכן הוספנו גם את ילוסטון...
תמונות - מבטיחה לצרף בהמשך.
 

xfwind

New member


 

xfwind

New member
זכינו פעם בכסא הקטן שנשאר ממופע חוטבי העצים


כי היינו עם התינוק הצעיר בקהל (סיפור ארוך שבו האחים הבוגרים של התינוק התעקשו שנחכה כמה שעות עד "המופע הבא"
)....

לפני כמה שנים זרקתי אותו כי התולעים עשו רעש ולכלוך
 

YHS

New member
יפה ותודה

אנחנו נסענו מהילוסטון לגליישר. עשינו את הדרך ביומיים. בדרך ישנו בהלנה. עצרנו גם בבוזמן ובכמה עיירות ונקודות שכוחות אל בדרך. אפילו מוזיאון של דינוזאורים.
תודה על הכתיבה.
 
למעלה